Заняття «Подорож до лісу»

Про матеріал
Звязне мовлення. Вчити дітей будувати діалог з допомогою вихователя за змістом казки В. Сухомлинського « Зайчик і Місяць», застосовуючи засоби інтонаційної виразності. Спонукати дітей до розмірковувань. Продовжувати розвивати пояснювальне мовлення. Звукова культура мовлення. Стежити за твердою вимовою звука \ч\. Привчати дітей говорити без напруження. Продовжувати розвивати інтонаційну виразність мовлення( дикцію, вживання фразового і логічного наголосів) Граматична правильність мовлення. Учити дітей замінювати іменники займенниками ( він, вона, воно). Закріплювати вміння утворювати прикметники способом складання слів( довговухий, косоокий тощо). Вправляти у правильному вживанні іменників у кличному відмінку. Грамота. Продовжувати вчити дітей визначати перший звук у слові та називати інші слова на цей звук. Розвивати спостережливість, память, пізнавальну активність, креативне мислення. Виховувати доброзичливість, емпатію, бажання допомагати іншим.
Перегляд файлу

 

Тема: «Подорож до лісу» (середня група)

Мета:

Звязне мовлення. Вчити дітей будувати діалог з допомогою вихователя за змістом казки В. Сухомлинського « Зайчик і Місяць», застосовуючи засоби інтонаційної виразності. Спонукати дітей до розмірковувань. Продовжувати розвивати пояснювальне мовлення.

Звукова культура мовлення. Стежити за твердою вимовою звука \ч\. Привчати дітей говорити без напруження. Продовжувати розвивати інтонаційну виразність мовлення( дикцію, вживання фразового і логічного наголосів)

Граматична правильність мовлення. Учити дітей замінювати іменники займенниками ( він, вона, воно). Закріплювати вміння утворювати  прикметники способом складання слів( довговухий, косоокий тощо). Вправляти у правильному вживанні іменників у кличному відмінку.

Грамота. Продовжувати вчити дітей визначати перший звук у слові та називати інші слова на цей звук.

Розвивати спостережливість, память, пізнавальну активність, креативне мислення.

Виховувати доброзичливість, емпатію, бажання допомагати іншим.

Матеріал: декорація зоряної ночі; макет місяця; зайчик іграшковий; блакитна тканина; слайди на телевізорі до казки В. Сухомлинського « Зайчик і Місяць»; картки до дидактичної гри « Він, вона, воно» (на кожну дитину); дидактичний посібник « Веселі доріжки» (ігрове поле, масажні мячі, картки із зображеннями персонажів казки).

Попередня робота. Читання казки В. Сухомлинського «Зайчик і Місяць». Розгляд слайдів. Проведення дид. ігор «Пори року», «Хто живе у лісі?», психогімнастичних етюдів «Я-весела білочка», «Я- зайчик».

Словник: узлісся, стіг соломи, яр, повівати.

 

                           

                                               Хід заняття

1.Вступна частина.

           Добрий день, мої любі малята!

           У нас сьогодні, ніби свято,

            Гостей зібралося багато,

            Ану, на них ви подивіться

            І веселенько посміхніться!

            Доброго ранку, доброго дня!

            Хай буде радість, хай буде щодня!

  • Я знаю, що ви любите відгадувати загадки. Давайте відгадаємо про яку частину доби йде річ.

                                        Наче вимкнулося світло,

                                        Заховався в скриньку день,

                                        Небо зорями розквітло,

                                         Місяць заспівав пісень. (Ніч)

Давайте уявимо,  що в нас також настала ніч (покриваю дітей блакитною тканиною, а на вікні зявляється макет місяця у золотій фользі)

Погляньте, ось і місяць зявився на небі. Нещодавно ми читали казку Василя  Олександровича Сухомлинського, де одним з головних персонажів був Місяць.

 Пригадайте, як називалася ця казка?

 Який іще персонаж був у ній?

 Де відбувалися події?

 Місяць є, а де ж Зайчика можна зустріти? Правильно в лісі. Вирушаймо до лісу, а Місяця попросимо освітити нам дорогу.

2. Основна частина.

                                        Любий  Місяць- місяченьку,

                                         Нам стежинку освіти,

                            

                                                                        До зимового узлісся

                                                                        Прямо в казку приведи.

(Мовленнєва вправа «Звуки лісу»)

Прислухайтесь, які звуки можна почути у лісі (імітують звуки різних обєктів)

  • Завиває вітер: у-у-у
  • Шумлять дерева: ш-ш-ш
  • Під ногами рипить сніг: рип-рип-рип
  • Подуємо на сніжинки і утворимо завірюху.

Ось ми і опинилися на узліссі.

( за деревом видніються вуха зайчика та його куций хвіст)

Мені здається, що за деревом, ялинкою хтось ховається. Придивіться, хто це може бути? Чому ви так вважаєте?

Виходь Зайчику до нас. Погукаймо Зайчика пестливо, лагідно (зайцю, зайчику, зайчиську, друже, вуханчику) Щось не хоче до нас зайчику, давайте його зацікавимо новими словами про нього.  Йому сподобаються і  він вискоче із-за дерева.

Станемо в коло, я називатиму два слова, а ви їх складете в одне. А допоможе нам у цьому сніжка.

Дидактична гра «Склади слово»

Сніжку ви мені кидайте,

Швидко слово називайте:

Білий сніг- білосніжний;

Довгі вуха- довговухий;

Довгі вуса- довговусий;

Білі зуби- білозубий;

Гострі зуби- гострозубий;

Косі очі- косоокий;

Сірі очі- сіроокий;

Чорні очі- чорноокий;

Чорний ніс- чорноносий;

Короткі лапи- коротколапий;

Куций хвіст- куцохвостий.

 

Гей, Зайчисько, вибігай, з нами казку пригадай.

(виходить  дитина перевдягнена в зайчика)

Давайте присядемо та разом послухаємо казочку ( розповідь казки за слайдами)

                                           

Зайчик і Місяць.

Холодно взимку зайчикові. Вибіг він на узлісся, а вже ніч настала.

Мороз тріщить, сніг проти Місяця блищить, холодний вітер з яру повіває.

Сів Зайчик, простяг лапки до Місяця, просить:

-Місяцю любий, погрій мене своїми променями, бо довго ще сонечка чекати.

Шкода стало Місяцеві Зайчика, він і говорить:

  • Іди полем, полем, я тобі дорогу освітлю, прямуй до великого стогу соломи.

Попрямував Зайчик до стогу соломи, зарився у стіг, виглядає, усміхається до Місяця:

  • Спасибі, любий Місяцю, тепер твої промені теплі- теплі.

                                                                               (В. Сухомлинський)

1. Чому ви вважаєте, що це казка?

2. У яку пору відбуваються події?

3. Де застала ніч Зайчика?

4. Як він почувався під кущем?

5. До кого звернувся по допомогу?

6. Які слова він промовляв?

7. Чи міг Місяць зігріти його?

8. Що відповів Місяць?

9. Як скористався Зайчик порадою Місяця?

10. Які слова подяки почув Місяць від Зайчика?

11. Яку допомогу ви могли б запропонувати Зайчикові?

 

Фізхвилинка

Казку слухали малята

Час настав відпочивати

(виходять на узлісся)

Руки вгору, руки вниз

(повторюють за словами)

І легесенько прогнись.

(прогинаючись, руки вперед)

Покрутились, повертілись

(повороти  в різні сторони)

На хвилинку зупинились.

Потім дружно пострибали

(стрибки)

Раз присіли, на два- встали.

Вдих глибокий: раз, два, три...

(вправа на вентиляцію легенів)

Знов у казочку прийшли.

Вихователь: А чи знаєте ви, що деякі слова можна замінити, а зміст не зміниться? Є слова, які можна замінити словом «вона», є які можна замінити «він», а є і такі слова, які можна замінити «воно». Ось зараз ми й спробуємо замінити деякі слова іншими, та й Зайчика навчимо.

                                       Дидактична гра «Він, вона, воно»

Вихователь: Давайте розглянемо картки на столі, якщо на картці зображений хлопчик, то це слово позначає «він», якщо дівчинка- слово «вона»,  а є і такі слова, що можна сказати «воно». Наприклад (сонечко).

( картинки: місяць, ялинка, кущ, сонце, сніг, солома, ніч, стіг, промінь, вітер). Діти промовляють та розкладають картки відповідно до позначок, замінниками їхніх слів. Ой, що це, промовляю звук «СССССССССССС», не розумію, що я сказала, звук. А що це за звук, голосний чи приголосний, правильно приголосний. А хто знає слова на цей звук. ( сніг, стіг, сонце, солома, Саша, стіл, сок).

Вихователь: Ось ми і навчилися замінювати слова іншими , називати на звук слова.А чого нас навчила казка «Зайчик і Місяць». Так, бути чуйним, допомагати одне одному, співчувати тим, хто опинився у скрутному становищі. Отже, якщо ви потребуєте допомоги, то не соромно її попросити.

Вихователь: Давайте пригадаємо, як Зайчик просив допомоги у Місяця, то поміркуймо, хто ще міг би стати йому в пригоді.

                                  Дидактична гра « Веселі доріжки»

( розкладаю на підлозі панно- галявину у вигляді кола з доріжками на кожну дитину. На початку кожної доріжки- різні персонажі казок, в руках гумові масажні доріжки)

Ось зимова галявина, у кожного своя доріжка, хто сидить у кожного на доріжці, того і будемо просити, звертатися по допомогу. Тобто оживляємо своїх персонажів та звертаємося по допомогу, а допоможуть нам мячики. Коли ви промовляєте прохання, прокочуйте мячик по доріжці долонькою вперед, а потім назад.

Ось ми і навчилися просити допомоги, але ми теж можемо допомогти  нашому зайчику зігрітися, приготуємо йому ось такі рукавички. У нас є печатки в вигляді зірочок, так і прикрасимо різнокольорові рукавички. Закатали рукава, прийнялися до роботи.

 

 

3. Заключна частина.

Вихователь: Молодці, ми сьогодні виконали дуже багато завдань, а що вам сподобалось найбільше? На цьому наше заняття закінчується, час повертатися до дитячого садка.

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку