Заняття "Подорожуємо казкою" (з використанням коректурних таблиць)

Про матеріал

"Подорожуємо казкою" - заняття з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку з використанням коректурних таблиць.

Під час заняття діти зрозуміють яка є різниця між народними казками та літертурними, закріплять навички пояснювального мовлення та вміння працювати з коректурними таблицями, а також повправляються у складанні казок за допомогою опорних слів та структурно-логічних схем.

Перегляд файлу

Подорожуємо казкою

 

Програмовий зміст: Продовжувати збагачувати активний словник дітей на основі знань про народні та авторські казки. Познайомити з авторами знайомих дітям казок. Вчити розуміти зміст слів і вживати їх правильно, відповідно до змісту. Вправляти дітей в умінні складати казки за предметними картинками, за допомогою опорних слів та структурно-логічних схем. Розвивати увагу, пам'ять, уяву, образне мислення та діалогічне мислення під час використання коректурних таблиць. Сприяти розвиткові оцінно-контрольної діяльності. Виховувати інтерес до казок.

Словник: зб. літературні, авторські казки, письменник.

                   ут. народні, сюжет, персонаж, мудрість.

                   акт. назви казок та їх герої.

Матеріал: Демонстраційний – ілюстрації до казок, коректурні таблиці «У світі казок», « Наші улюблені казки», презентація - портрети  зарубіжних та українських письменників, структурно-логічні схеми.

                    Роздатковий – предметні картинки казок, коректурна таблиця «У світі казок», фішки зеленого та синього кольору, картки червоного та синього кольору для гри «Добрий – злий.»

Хід

І. Комунікативна діяльність.

Вих. Здалека-здалека летіла лелека.

І пустила пірячко на наше подвір’ячко,

Я в садочок вранці йшла,

І те пірячко знайшла.

В кошик його поклала,

Бо про вас я пам’ятала.

За такі мої вам ласки,

Дарувало пір’я казки.

(вихователь дістає з кошика пірячко, робить ним подих і на дошці зявляються ілюстрації до українських народних казок)/

Вих. З яких казок прийшли ці герої?

Діти. «Іван-царевич і сірий вовк», «Солом’яний бичок», «Кирило Кожум’яка», «Гуси-лебеді», «Дюймовочка», «Кіт у чоботах», «Червона шапочка».

Вих. Я буду називати героїв, а ви будете піднімати червону картку, якщо цей герой добрий, і синю, якщо злий, і будете пояснювати свою відповідь.

Дидактична гра «Добрий-злий»

Мета:прищеплювати навички пояснювального мовлення.

Діти. Коза Дереза – зла, вона кривдила героїв казки.

          Кривенька качечка – добра, вона турбувалася про старих людей, допомагала їм.

           Оленка – добра, вона рятувала свого братика.

           Снігова королева – зла, вона вкрала хлопчика і хотіла залишити собі.

           Буратіно – добрий, він хотів зробити усіх щасливими.

           Бармалій – злий, бо він хотів щоб усі тваринки загинули…

 

ІІ. Етап пізнавальної діяльності. Надбання необхідної інформації.

Вих. Пригадайте, хто є авторами народних казок?

Діти. Автором є сам народ.

Вих. Украї́нські наро́дні ка́зки — популярний фольклорний жанр (фольклор — «народна мудрість»). В народних казках передається з покоління в покоління мудрість народу, усе, що є вартим уваги нащадків, життєвий досвід, мрії народу, його почуття. Які ви знаете українські народні казки? Назвіть їх.

Діти. «Колобок», «Івасик Телесик», «Лисичк та Півник»….

Вих. Казки можуть створювати письменники. Такі казки називаються літера­турними, або авторськими. Така казка здебільшого орієнтована на дітей, у ній сюжет створюється навколо якогось дива, що є основою характеристики персонажів. Текст літературної казки постійний, незмінний; може бути як прозовою, так і віршо­ваною. Най­кращі літературні казки належать перу Ганса Християна Андерсена («Снігова королева», «Дюймовочка», «Дикі лебеді»),Шарля Перро («Попелюшка», «Кіт у чоботях»), Астрід Ліндґрен («Карлсон, що живе на даху»), Олександра Пушкіна («Золотий півник», «Казка про царя Салтана») та багатьох інших.

    Долучилися до цього жанру й українські письменники, зокрема Марко Вовчок («Кармелюк», «Дев'ять братів і десята сестриця Галя»), Іван Франко («Фарбований Лис», «Вовк війтом», «Осел і Лев», «За­єць і їжачок, «Лис і Дрозд») та інші. І всі ці казки, народні та авторські  об’єднує лише одне – добро перемагає зло! Повторіть, будь ласка…

В.Д  (Маша В.) Що спільного у злих казкових героїв?

В.Д  ( Єва М.) Що спільного у добрих казкових героїв?

  • Який транспорт є у казках? Чим він відрізняється від справжнього?
  • Які речі спочатку зявились у казці, а потім в реальному житті?
  • Хто з казкових героїв був справжнім чарівником, міг здійснювати різні дива?

Відповіді дітей.

Вих. Так, ви дуже багато знаєте різних казок та їх героїв. І зараз ми перевіримо ваші знання за допомогою коректурних таблиць.

Фізхвилинка

У країні казочок

Жив веселий колобок

Разом з ним усі звірятка

Вишукувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз – присіли, піднялись

Головою похитали,

Й працювати знов почали!

 

ІІІ. Перетворювальна діяльність

  1. Гра «Знайди картинку, назви слово»:
  • Героя казки, який, який долетів до Африки на крилах величезного орла;
  • Героїню казки, яка перемудрила Бабу Ягу і спасла свого братика;
  • Те, за допомогою чого царські сини вибирали собі дружин;
  • Дівчинку, яка могла поміститися у шкарлупці горіха;
  • Чарівницю, яка перетворила старе корито на пишний палац;
  • Деревяного хлопчика;
  • Те, що здобув у спадок один із синів мельника;
  • Те, за допомогою чого дівчинка змогла вилікувати хворого хлопчика;
  • Дивовижний птах, на якого не можна дивитися.

 

  1. Гра «Вгадай за описом»:
  • Добра, працьовита, безвідмовна, мила (Попелюшка);
  • Працьовитий, голосистий, поважний, справедливий (Півник);
  • Сміливий, дурненький, деревяний (Буратіно);
  • Страшна, зла, підступна, мерзотна (Баба Яга);
  • Сміливий, дружній, ловкий, винахідливий (Чиполіно);
  • Мудрий, хитрий, придумщик, вірний своєму господарю (Кіт у чоботях).
    1. Гра «Накрий фішкою»
  • Синьою фішкою накрий всі казки, автором яких є народ;
  • Зеленою фішкою, казки у яких є свій автор.

ІV. Оцінно-контрольна діяльність.

Словесна гра «Складаємо казку за картинками»

Мета: сприяти розвитку фантазії, активізації мовлення, логічного мислення, вправляти дітей у встановленні причинно-наслідкових зв’язків, утворенні сюжетної лінії на основі опорних слів.

Варіанти добору картинок з опорними словами та структурно-логічних схем розповідей:

  • 3,6,11,17,9. Структурно-логічна схема: Була собі… .  Одного разу… . Раптом… . А тут… . І тоді… .
  • 5,9,11,18,20. Структурно-логічна схема: Жив собі… . Одного разу… .

Вирішив… . Тоді… . Раптом… .

ОКД.  

  • Чи сподобалося вам заняття?
  • Чи всі казки тобі знайомі?
  •  Що завжди перемагає в казці?
  • Чому може нас навчити казка?
  • На якого героя казки ти хотів бути схожим?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шеремет Віта Анатоліївна
    Гарне,цікаве.Дякую за творчість
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 травня 2018
Переглядів
11510
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку