Заняття «Пошуки друзів для Мишенятка»

Про матеріал
Мета: зв’язне мовлення: закріпити у дітей слухати і розуміти мовлення як однолітків так і дорослих, сприяти формуванню знань про зимуючих птахів , вступати в розмову й відповідати на запитання
Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовлення

 

ТЕМА: «Пошуки друзів для Мишенятка»

 

Мета: зв’язне мовлення: закріпити у дітей слухати і розуміти мовлення як однолітків так і дорослих, сприяти формуванню знань про зимуючих птахів , вступати в розмову  й відповідати на запитання;

Словник: заохочувати дітей до активного вживання іменників назв птахів, тварин, збагатити словник дієсловами, прикметниками, іменниками; сприяти розвитку пояснювального мовлення.

Звукова культура мовлення: вчити користуватися засобами інтонаційної виразності; вчити чітко промовляти звуки  в чистомовках.

Граматична будова мови: вчити дітей узгоджувати іменники з дієсловами у роді, числі та відмінку, узгодження іменників з прийменниками за, в, на.

Розвивати :творчі здібності, мислення. Пам'ять.

Виховувати почуття дружби, товаришування.

Методи і прийоми: дидактичні ігри та вправи, бесіда, використання загадок, рухлива гра, сюрпризний момент.

Матеріали та обладнання: паперові сліди тварин, макети зимових дерев, тексти загадок, м’які іграшки, розрізні картинки, мнемотаблиці .

Попередня робота з дітьми: вивчення вірша «Дружба» за мнемотаблицею, вивчення чистомовки, складання речень за схемою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

1.Організаційний момент.

Пальчикова гімнастика «Сороконіжка».

Вихователь: -Діти ви любите подорожувати? (Так) - сьогодні ми з вами вирушимо до зимового лісу.

2.Чистомовка

Мо-мо-мо ми до лісу йдемо

Рі-рі-рі зима на дворі

Са-са-са навкруги краса

Ас-ас-ас гарний настрій у нас.

Вихователь: - А зараз візьміться за руки і закрийте очі: – Піднялися, опустилися  у зимовому лісі опинилися.

Подивіться, як гарно в лісі, тихо і дихається легко. Повітря чисте, морозне. Вдихніть аромат зимового лісу.

А ось пливе біла хмаринка і несе вона сніжинки. І несе вона сніжинки .Їм набридло там сидіти . Закортіло полетіти. Вітерець із ними грав. Сніжну віхолу підняв.

3.Вправа для розвитку мовленнєвого дихання «Зимовий вітер».

Вихователь: - Діти., давайте покажемо , як вітер грає із сніжинками. Вдихаємо повільно багато повітря носиком і потім повільно видихаємо ротиком та дуємо на сніжинки.( Вихователь  спочатку показує вправу сам, а потім діти разом з вихователем виконують вправу).

Вихователь: - Ось ми і до лісу завітали, де живе багато лісових мешканців. Тут ми з вами  лише гості, тому перш ніж ми вирушимо до лісу давайте пригадаємо лісові правила.

Якщо у ліс ти прийшов гуляти,

Правила повинен знати,

Бігай, стрибай та грай,

Тільки чур не забувай,

Деревця ти не ламай,

Голосно не розмовляй,

Бо звірят ти налякаєш.

Їх спокій по бережи

Адже вони нам не вороги.

4.Сюрпризний момент

Вихователь: -Ой подивіться ,що це стоїть?

Голос з чарівної скриньки: - Доброго дня малята! Я чарівна скринька, відкрийте мене і знайдете хто там заховався. 

Вихователь: Давайте разом її відкриємо і роздивимося.

-А в скриньці мішечок, давайте подивимося що там.

5.Дидактична вправа «Опиши предмет»

Мета: Вчити називати предмет та описувати його. Вчити дитину формувати коротке пояснення (про будови іграшки, виконання її дії). Розвивати уяву, мислення, пам'ять.

Вихователь:- Діти, а погляньте в нашій скриньці ще хтось сховався ? Так це маленьке мишеня, йому самому сумно в зимовому лісі. Давайте разом знайдемо  друзів для мишенятка. Але ж де їх шукати?

Голос зі скриньки  -  Я допоможу вам. Перед вами три доріжки не прості. Ви по них по черзі йдіть, виконуйте завдання і друзів для мишенятка знайдіть. І у гості запросіть.

6.Мовленнєва гра «Склади речення за схемою» перша доріжка (знаходять зайчика по слідам, запрошують).

7.Мовленнєва гра «Хто, де сховався?» друга доріжка ( знаходять лисичку по слідах, запрошують).

Вихователь: - Діти ви вже втомилися, давайте з вами пограємося.

8.Мовленнєва гра «Скажи навпаки»

холодний –гарячий

Сумний-веселий

Близько- далеко

Високий-низький

Важкий-легкий

Широкий-вузький

Вихователь:- Ось діти, залишилась в нас ще одна доріжка ходімо швидше.

9.Дидактична гра «Чай який?» третя доріжка (знаходимо ведмедика по слідах. Запрошуємо).

Вихователь:- Ось діти ми і знайшли друзів для мишенятка , але щоб їх подружити давайте пограємо гру.

10.Дидактична гра «Хто в банці?» (діти відгадують хто в банці і говорять перший звук)

Вихователь: -Ось наші звірята вже потоваришували. А пригадаймо діти ми з вами вивчали вірш про дружбу, хто розповість?

11.Розповідь вірша «Дружба» за мнемотаблицею.

Голос зі скриньки: - Які ж ви діти молодці, друзів мишеняті знайшли. Усі завдання вірно виконали. У мене для вас в скринці лежать подаруночки. Беріть їх і пригощайтеся.

12.Підсумок заняття.

Вихователь: - діти чи сподобалось вам заняття? Які ігри найбільш сподобались?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад

«Дошкільний навчальний заклад  (ясла-садок)№264 комбінованого типу»

Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 Заняття з розвитку зв’язного мовлення

на тему:

«Пошуки друзів для Мишенятка»

 

 

 

 

 

 

Вихователь

Палій Г.В.

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку