Всесвіт
2 заняття, журнал №1-2 С. 2-3, 24-25
Тема: Повторення. Природа. Нежива природа. Сонце. Земля. Повітря. Вода. Корисні копалини. Ґрунти. Явища неживої природи.
МЕТА: продовжити формувати в учнів поняття "природа"; навчати дітей розрізняти живу і неживу природу; поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря, води, корисних копалин на землі та їх властивості; повторити поняття «грунт» та його склад; виховувати дбайливе ставлення до природних об'єктів; пізнавальний інтерес до вивчення природи
ОБЛАДНАННЯ: журнал №1-2, цеглинки Lego, презентація, зображення лаксиків, смайлики для дошки, кольорові стікери для кожної дитини, табло для записів результатів змагань.
Хід заняття
І. Вступна частина
1.Організаційний момент
Всі готові? Все готово?
Ми не відпочиваємо,
Ми працювати починаємо.
2. «Палітра емоцій» (презентація)
- Діти, погляньте на екран. Із поданого переліку вражень, почуттів виберіть слово, що відповідає вашому настрою в цю хвилину та покажіть за допомогою цеглинки певного кольору:
Жовтий – замріяність
Червоний – радість
Синій – сум
Зелений – спокій
Голубий – хвилювання
Помаранчевий – захоплення
-Я бажаю усім, хто обрав радість, спокій, захоплення, замріяність – зберегти свій гарний настрій до кінця заняття. А зараз посміхніться і подаруйте свою посмішку тим, хто сьогодні сумний, або схвильований.
3.Гра «Кращий диктор»
- Кожен з вас ідучи до школи мав звернути увагу на погоду.
Давайте, спробуємо побути ведучими прогнозу погоди.
Ваше завдання повідомити усіх про погоду на сьогодні, використовуючи такий план:
4.Мотивація
«Дорогі діти! Дівчата й хлоп’ята! Ми, ваші друзі Лаксики, дуже вдячні вам за навчання у 1 класі. Багато з вас дуже старанно вчилися, і про нас не забували. Сподіваємось на вашу допомогу і надалі.
Сьогодні команда лаксиків запрошує учнів 2-А класу на змагання з аерофутболу.
Якщо ви будете правильно відповідати на запитання і виконувати завдання, тоді зможете забити гол у ворота Лаксиків.
Подивимось, яка команда переможе.
Бажаємо вам успіхів!
Ваші друзі Лаксики.»
«Діяти – активно! Думати – оперативно! Сперечатись – доказово! Творчо мислити – обов’язково! (з’являється на екрані девіз уроку)
ІІ.Основна частина
- Допоможе нам у змаганнях наш журнал №1-2. Відкрийте його, будь ласка, на с.2-3.
- Змагання починаємо! (Грає музика. На екрані команда лаксиків і фото класу. Під ними табло з назвами команд «Лаксики», «Дружба»). Перший тайм!
1. Експрес-опитування:
Команда «Дружба» 2-А клас
(Учитель дає кожній дитині, яка правильно відповідала, футбольний м’ячик намальований на папері.)
Команда «Лаксики»
На екрані робота Лаксиків:
«Об’єкти природи: діти, квіти, книга, дерево, трава, лавка, комашка, повітря»
(Учитель називає кількість балів отриманих командою «Лаксики» за 1 завдання. Бажано, щоб різниця в балах була незначною. Записує результат в імпровізованому табло на дошці: «8-10» - на користь команди «Дружба». Вітає дітей з перемогою в експрес-опитуванні)
2. Робота в журналі на стор.24-25.
- Продовжимо наші змагання. Переходимо на стор.24-25 журналу.
- Перед вами нові завдання, нові випробування!
- Розгляньте малюнки у 1 завданні. Назвіть, хто/що зображено на малюнках.
-З перших звуків назв зображених об’єктів треба скласти і записати слово (природа).
- А зараз об’єднайтеся в пари та запишіть якомога більше назв об’єктів природи.
Перевірка.
Робота Лаксиків. Гра «Світлофор» (використовуємо цеглинки Lego)
-Лаксики теж виконали 1 завдання. Давайте подивимося, що вони віднесли до об’єктів природи.(Вчитель показує малюнки на екрані. Якщо це об’єкт природи, то учні показують цеглинку зеленого кольору, якщо це об’єкт, створений руками людини, - червоний колір, якщо дитина сумнівається – жовтий колір).
На екрані об’єкти природи, які обрали Лаксики: олень, каміння, хмари, дерев’яний будинок, квіти, олівці, дерева, море, школярі, вчитель, яблуко, зошит, ….
Оцініть свою роботу в першому завданні, розмалюйте кружечок.
(Діти отримують паперові футбольні м’ячики. Підраховують кількість голів. Запис у табло).
3.Фізхвилинка.
(діти виконують фізичні вправи стор.1)
4. Другий тайм. Завдання 2-3 стор.24-25
- Оголошую другий тайм. Запрошую команди на поле!
- Знайдіть 2-3 завдання на стор.24-25. Уважно розгляньте малюнки.
- Назвіть об’єкти природи про які розповідають лаксики (на с. 24 Сонце, Земля, вода; на с.25 повітря, ґрунт).
- До якої природи вони належать? Чому?
- Що можуть розповідати лаксики про кожен із цих об’єктів? Розкажіть.
Діти пригадують все, що вивчили про ці об’єкти в 1 класі. За правильні і повні відповіді отримують паперові м’ячики.
5.Завдання 4, стор.25
- Ось останнє вирішальне завдання! Хто ж переможе у змаганнях? Кому дістанеться кубок?
- Розгляньте малюнки в 4 завданні .
Перевірка роботи учнів та лаксиків.
Робота лаксиків розміщена у презентації. Діти читають, перевіряють правильність виконаної роботи.
(Демонстрація дослідів з піском, глиною та гранітом).
6.Селфі-трек.
-Знайдіть, будь ласка, завдання №5 с.25 для селфі-треку. Уважно прочитайте дома запитання. Підготуйте відповіді. Виконайте завдання в зошиті.
- Або можете підготувати розповідь за одним із плакатів лаксиків, що подані в №2 на с. 24. Не забудьте помітити його значком «селфі-трек».
ІІІ. Підсумкова частина заняття. Рефлексія.
Гра «Мій настрій»
На дошці 3 смайлики: радість, сум, спокій.