Заняття "Повторення. Природа. Нежива природа. Сонце. Земля. Повітря. Вода. Корисні копалини. Ґрунти. Явища неживої природи"

Про матеріал
Розробка заняття інтегрованого курсу "Всесвіт" для 2 класу за освітньою системою А.Цимбалару "Світ чекає крилатих"
Перегляд файлу

Всесвіт

2 заняття, журнал №1-2 С. 2-3, 24-25

Тема: Повторення. Природа. Нежива природа. Сонце. Земля. Повітря. Вода. Корисні копалини. Ґрунти. Явища неживої природи.

 

МЕТА: продовжити формувати в учнів поняття "природа"; навчати дітей розрізняти живу і неживу природу; поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря, води, корисних копалин на землі та їх властивості; повторити поняття «грунт» та його склад; виховувати дбайливе ставлення до природних об'єктів; пізнавальний інтерес до вивчення природи

ОБЛАДНАННЯ: журнал №1-2, цеглинки Lego, презентація, зображення лаксиків, смайлики для дошки, кольорові стікери для кожної дитини, табло для записів результатів змагань.

 

 

Хід заняття

І. Вступна частина

1.Організаційний момент

Пролунав дзвінок веселий.

Всі готові? Все готово?

Ми не відпочиваємо,

Ми працювати починаємо.

2. «Палітра емоцій» (презентація)

- Діти, погляньте на екран. Із поданого переліку вражень, почуттів виберіть слово, що відповідає вашому настрою в цю хвилину та покажіть за допомогою цеглинки певного кольору:

Жовтий – замріяність

Червоний – радість

Синій – сум

Зелений – спокій

Голубий – хвилювання

Помаранчевий – захоплення

-Я бажаю усім, хто обрав радість, спокій, захоплення, замріяність – зберегти свій гарний настрій до кінця заняття. А зараз посміхніться і подаруйте свою посмішку тим, хто сьогодні сумний, або схвильований.

3.Гра «Кращий диктор»

- Кожен з вас ідучи до школи мав звернути увагу на погоду.

Давайте, спробуємо побути ведучими прогнозу погоди.

    Ваше завдання повідомити усіх про погоду на сьогодні, використовуючи такий план:

  • Скажіть, який сьогодні день? (Четвер)
  • Яке число? (27 жовтня)
  • Яка погода сьогодні? (Відповіді учнів)
  • Яка температура повітря? (Відповіді учнів)
  • Чи були опади? (Відповіді учнів)
  • Молодці! Ви гарно впоралися.

 

4.Мотивація

  • Діти, сьогодні вранці до нас надійшов незвичайний аудіо лист від наших друзів Лаксиків. Давайте його послухаємо. (на екрані Лаксики, звучить лист)

«Дорогі діти! Дівчата й хлоп’ята! Ми, ваші друзі Лаксики, дуже вдячні вам за навчання у 1 класі. Багато з вас дуже старанно вчилися, і про нас не забували.  Сподіваємось на вашу допомогу і надалі.

Сьогодні команда лаксиків запрошує учнів 2-А класу на змагання з аерофутболу.

Якщо ви будете правильно відповідати на запитання і виконувати завдання, тоді зможете забити гол у ворота Лаксиків.

Подивимось, яка команда переможе.

Бажаємо вам успіхів!

Ваші друзі Лаксики.»

  • Діти, приймаємо запрошення Лаксиків?
  • Тоді пропоную:

«Діяти – активно! Думати – оперативно! Сперечатись – доказово! Творчо мислити – обов’язково!  (з’являється на екрані девіз уроку)

ІІ.Основна частина

- Допоможе нам у змаганнях наш журнал №1-2. Відкрийте його, будь ласка, на с.2-3.

- Змагання починаємо! (Грає музика. На екрані команда лаксиків і фото класу.  Під ними табло з назвами команд «Лаксики», «Дружба»). Перший тайм!

1. Експрес-опитування:

Команда «Дружба» 2-А клас

  • Що/кого зображено на малюнку?
  • Яку пору року зображено? Чому ви так вважаєте?
  • Чи можна визначити місяць та число зображеного на малюнку дня? Доведіть.
  • Назвіть зображені на малюнку об’єкти, створені руками людини.
  • Який з цих об’єктів використовують для спостереження за природою?
  • Назвіть зображені на малюнку об’єкти природи.
  • Які з них є об’єктами живої/неживої природи?
  • Яка різниця між живою і неживою природою. Назвати ознаки живої природи?
  • Назвіть групи об’єктів живої природи. (люди, рослини, тварини, гриби, бактерії)

(Учитель дає кожній дитині, яка правильно відповідала, футбольний м’ячик намальований на папері.)

Команда «Лаксики»

  • Лаксики не відстають від вас! Вони відповіли правильно на 8 запитань! Лише в одному завданні припустились помилок. Давайте відшукаємо їх і заб’ємо ще один гол у ворота супротивника!

На екрані робота Лаксиків:

«Об’єкти природи: діти, квіти, книга, дерево, трава, лавка, комашка, повітря»

(Учитель називає кількість балів отриманих командою «Лаксики» за 1 завдання. Бажано, щоб різниця в балах була незначною. Записує результат в імпровізованому табло на дошці: «8-10» - на користь команди «Дружба». Вітає дітей з перемогою в експрес-опитуванні)

 

2. Робота в журналі на стор.24-25.

- Продовжимо наші змагання. Переходимо на стор.24-25 журналу.

- Перед вами нові завдання, нові випробування!

- Розгляньте малюнки у 1 завданні. Назвіть, хто/що зображено на малюнках.

-З перших звуків назв зображених об’єктів треба скласти і записати слово (природа).

- А зараз об’єднайтеся в пари та запишіть якомога більше назв об’єктів природи.

Перевірка.

  • В  парі перевірте записані назви об’єктів природи. Підкресліть назви записаних об’єктів живої природи олівцем зеленого кольору, назви об’єктів неживої природи – олівцем синього кольору. Поясніть свій вибір.

 

Робота Лаксиків.  Гра «Світлофор» (використовуємо цеглинки Lego)

-Лаксики теж виконали 1 завдання. Давайте подивимося, що вони віднесли до об’єктів природи.(Вчитель показує малюнки на екрані. Якщо це об’єкт природи, то учні показують цеглинку зеленого кольору, якщо це об’єкт, створений руками людини, - червоний колір, якщо дитина сумнівається – жовтий колір).

 

На екрані об’єкти природи, які обрали Лаксики: олень, каміння, хмари, дерев’яний будинок, квіти, олівці, дерева, море, школярі, вчитель, яблуко, зошит, ….

 

Оцініть свою роботу в першому завданні, розмалюйте кружечок.

(Діти отримують паперові футбольні м’ячики. Підраховують кількість голів. Запис у табло).

 

3.Фізхвилинка.

  • Закінчився 1 тайм з рахунком ….., на користь команди «Дружба» . Оголошується перерва! Прийшов час перепочити командам і набратися сил для нових випробувань.

(діти виконують фізичні вправи стор.1)

 

4. Другий тайм. Завдання 2-3 стор.24-25

- Оголошую другий тайм. Запрошую команди на поле!

- Знайдіть 2-3 завдання на стор.24-25. Уважно розгляньте малюнки.

- Назвіть об’єкти природи про які розповідають лаксики (на с. 24 Сонце, Земля, вода; на с.25 повітря, ґрунт).

- До якої природи вони належать? Чому?

- Що можуть розповідати лаксики про кожен із цих об’єктів? Розкажіть.

Діти пригадують все, що вивчили про ці об’єкти в 1 класі. За правильні і повні відповіді отримують паперові м’ячики.

  • Оцініть свою роботу в 2 та 3 завданні, розмалюйте кружечки.
  • Лаксики також гарно впорались з цим завданням! Молодці!
  • Рахунок …..  на користь команди ….

5.Завдання 4, стор.25

- Ось останнє вирішальне завдання! Хто ж переможе у змаганнях? Кому дістанеться кубок?

- Розгляньте малюнки в 4 завданні .

  • Назвіть, що на них зображено. (глина, пісок, граніт)
  • Вони є об’єктами живої чи неживої природи?  Доведіть.
  • Як можна назвати всі ці об’єкти одним словосполученням? (корисні копалини) Підпишіть зображені корисні копалини.
  • Прочитайте опис корисної копалини, обраної лаксиком. Пригадайте та запишіть назви корисних копалин, про які розповідають лаксики.

Перевірка роботи учнів та лаксиків.

Робота лаксиків розміщена у презентації. Діти читають, перевіряють правильність виконаної роботи.

(Демонстрація дослідів з піском, глиною та гранітом).

  • Яка з цих корисних копалин розчиняється у воді?
  • Яка тверда? Яка пластична та погано пропускає воду? Яка сипуча та добре пропускає воду?
  • Оцініть свою роботу у 4 кружечку.
  • Другий тайм закінчився. Давайте глянемо на табло.
  • З рахунком … перемогла команда «Дружба»! Вітаємо переможців! (на екрані кубок. Оплески. Музика.)

6.Селфі-трек.

-Знайдіть, будь ласка, завдання №5 с.25 для селфі-треку. Уважно прочитайте дома запитання. Підготуйте відповіді. Виконайте завдання в зошиті.

- Або можете підготувати розповідь за одним із плакатів лаксиків, що подані в №2 на с. 24. Не забудьте помітити його значком «селфі-трек».

ІІІ. Підсумкова частина заняття. Рефлексія.

  • А зараз розкажіть, будь ласка, лаксикам  все, про що ми згадували (дізналися) сьогодні на уроці.
  • Прикріпить червоний стікер на те завдання, яке вам сподобалось, а жовтий - на завдання, яке було важким.
  • Оберіть речення і спробуйте його закінчити:
  • я вже знаю …
  • було важко …
  • я розумію, що…
  • я вмію…
  • я можу…
  • було цікаво дізнатися, що …
  • мене здивувало …
  • мені захотілося …

Гра «Мій настрій»

На дошці 3 смайлики: радість, сум, спокій.

  • Діти, за допомогою стікерів, покажіть, будь ласка, свій настрій зараз.

 

  • Гра закінчилась, але навчальний рік тільки  розпочався. Попереду багато нового й цікавого! Дякую вам, діти, за гарну роботу. (на екрані з’являються лаксики)

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Стасенко Олена
Додано
24 травня 2021
Переглядів
879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку