Урок-гра «З Україною в серці»

Про матеріал
Конспект уроку-гри з всесвіту 2 клас за програмою А.Д.Цимбалару "Світ чекає крилатих"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-гра у 2-Б класі на тему:

«З Україною в серці»

 

 

                                                                              Підготувала:

                                                                              вчитель вищої категорії,

                                                                              вчитель початкових класів

                                                                              ЗОШ №24

                                                                              Мисник Марина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020

ТЕМА: ЗДРАСТУЙ, ШКОЛО!

Всесвіт

Заняття 1

Тема. З Україною в серці

Форма проведення: урок-гра

Мета: виховувати почуття взаємодопомоги, любові і пошани до України та українського народу, його невичерпного таланту, до української мови; розвивати критичне мислення, вміння сприймати інформацію, аналізувати її, виділяти головне; поглиблювати знання про Україну, державні символи, працювати самостійно та в команді; прищеплювати основи гігієнічної культури: правила користування захисними масками, дотримання соціальної дистанції та обізнаності про короновірус.

Обладнання: карта України та державні символи, журнал №1-2, фігури лаксиків, презентації, відеоролики «Моя Україна», «Про корона вірус», «Як захиститися від корона вірусу», запис гімну «Світ чекає крилатих».

Хід заняття

І. Вступна частина заняття

Добрий день, мої любі діти!

Я щаслива зустріти вас.

Хай вам радісно сонечко світить.

Й будемо вчитися… В добрий час!

  •                    Створення позитивного настрою

– Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.

– Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.

– Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.

– Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.

– Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, підніміть руки вгору.

– Якщо ви хочете дізнатися щось нове і цікаве, поплескайте в долоні.

 

Учитель: - Ось і пролунав перший дзвінок нового навчального року. Він запросив усіх дітей України за шкільні парти. Я сподіваюся, що нові знання, які ви отримаєте в 2 класі, принесуть користь та втіху! Хочу побажати, мої любі другокласники, щоби ви та ваші батьки були насамперед здорові. А кожного нового ранку ви з радістю бігли до рідної школи і з нетерпінням чекали зустрічі зі своїми вчителями та друзями. Ну, що вирушаємо? І перший урок у нас буде незвичайний. Ми відправимося у подорож.

Сьогодні 1 вересня після літнього відпочинку до нас повернулись лаксики, які з нетерпінням чекають початку нового навчального року. Вони скучили за нами та за цікавими заняттями. Але вони прийшли не самі. Почувши їхні захоплені розповіді про наше шкільне життя, до нас приєдналися ще 4 друзів лаксиків, які дуже сильно прагнуть навчатися разом із нами! Приймемо їх у нашу шкільну родину? Обіцяєте навчати нових друзів так само старанно? Отже, знайомтесь!!!

  •   А ви скучили за школою, навчанням?
  •        Чому, на вашу думку, початок нового навчального року ми святкуємо як велику подію?
  •        Чому навчатись у школі потрібно і важливо для людини?
  •        Чого в житті можна досягти завдяки знанням і наполегливій праці?
  •        А які ще якості нам знадобляться в новому навчальному році, щоб успішно навчатись самим і навчати лаксиків? А що нам може заважати робити це успішно?

Учитель вислуховує відповіді дітей і пропонує перевірити свої відповіді.

ІІ. Основна частина заняття

  1.          Слово вчителя. Розповідь про Україну.
  • Лаксикам дуже сподобався віршик, але в ньому не вистачає слів. Уважно послухайте і допоможіть закінчити його. Саме ці слова підкажуть вам тему нашого заняття.

Привітний і світлий наш сонячний дім,

Як радісно й весело жити у нім.

Тут мамина пісня і усмішка тата.

В любові й добрі тут зростають малята.

Дзвінка наша пісня до сонечка лине:

«Мій сонячний дім — це моя ….

  • Молодці! Правильно, це Україна! (тема заняття «З Україною в серці!»)
  1.          Мозковий штурм.
  • А що для вас є Україна? Допоможіть лексикам дізнатися ще більше. Дайте відповіді на запитання.

В якій країні ми живемо? Столиця України?

Як називається головна річка України?

Які гори є в Україні?

Як називається наш рідний край?

Дуже добре! Бачу уроки всесвіту 1 класу не пройшли для вас даремно!!!

  1. Асоціативний кущ. Моя маленька Батьківщина.

Для кожного із нас найдорожче те місто, де ми народилися і виросли. Ми щасливі, коли нас оточують рідні стіни. А яке місце для вас є найріднішим? Як називається твоя маленька Батьківщина?

- Давайте розкажемо лаксикам як називається наше місто, де більшість із вас народилися, де ви ходите до школи? Мелітополь – це…..

- Що цікавого ви знаєте про своє місто? («медове місто», річка Молочна, парк відпочинку, хай парк, роллердром, fly kids, навчальні заклади освіти, краєзнавчий музей, 153112 мешканців, флорбольна команда «Скала» — чемпіон України та учасник міжнародних турнірів, футбольна команда «Мелітопольська черешня», команди з боксу та багі, страусина ферма, ….) (фото Мелітополя)

Отже, Мелітополь – наша маленька батьківщина.

  • Так, для кожної людини її рідне місто, або село найкраще, найрідніше! І якщо зібрати докупи всі ці маленькі лоскутки вийде дивовижна на світі країна – наша рідна Україна!

Україно моя, золоті твої поля,

Небо ніжно-голубе, що під ним усе цвіте.

Яблуневі сади і смерекові ліси,

Ніжна пісня солов`я - рідна матінка Земля.

ІІІ. Застосування набутих знань.

1. Подорож картою України.
- А зараз давайте уявимо собі, що ми стали маленькими -маленькими  і перетворилися на  таких самих журавликів. Ми піднімаємося високо у небо над  нашою Україною, над великою картою України.

Зверніть увагу, діти, на контури нашої країни. Вони  теж нагадують птаха, який летить.

Україна – це велика держава у частині світу – Європі. Вона займає велику площу, тобто територію, простори на 604 тис.кв.км.

Якби ми захотіли пройти пішки із кінця в кінець, на це було б потрібно більше 100 днів. Із заходу на схід цей простір простягнувся на 2700 км.

На Україні проживає майже 42 млн. людей. Серед нас є не лише українці, але й росіяни. Білоруси, поляки, чехи, німці, татари, молдавани. Всього майже 110 національностей і народностей. І зі всіма українці живуть дружно. Всі вони знайшли в Україні свою Батьківщину.

- А ось кордони України. Нашими сусідами є  такі держави: Польща, Білорусь, Росія, Чехія, Словаччина, Румунія, Угорщина, Молдова.

Розкажіть лексикам, що тепер ви знаєте про Україну.

2. Інтерактивна гра «Символічна». Робота в групах.

  • Об’єднатися в групи розгадати кросворди.

1 група.  Кросворд «ПРАПОР»   

1. Найбільша річка України

2. Універсальний оберіг, з яким у українців

пов’язано все – від народження до останнього

шляху.

3. Човен козаків.

4. Назва гір на заході України

5. Плетена з квітів прикраса дівчат.

6. Традиційна українська страва.

 2 група Кросворд «ТРИЗУБ»

1. Основний закон України

2. Дерево – символ України

3. Кущ – символ України

4. Захисник України на Січі

5. Український музичний інструмент з великою

кількістю струн

6. Зброя – символ влади України від гетьмана

до президента

Презентація відповідей. Що ви знаєте про основні державні символи нашої країни?

Перегляд відеоролика «Моя Україна»

  • Доповни вірш, добираючи слова за змістом.

Україна – рідний….край

Поле, річка, синій….гай

Любо стежкою….іти

Тут живемо я і….ти

 

Фарби дасть мені матуся,

Малювати я …(навчуся).

Намалюю рідний край –

Дім в селі, ставок і …(гай,)

3. Гра «Мікрофон»

- Уявіть, що ви впіймали золоту рибку і можете загадати три бажання. Розкажіть лексикам, щоб ви хотіли зробити для своєї країни, для покращення життя всіх людей? А що ви можете зробити вже сьогодні?

4. Робота в парах. Знайомство з новими журналами. Вчитель вручає дітям журнал №1-2 і запитує:

- Чим журнал в 2 класі відрізняється від тих, за якими працювали в 1 класі? А чим схожі?

Учитель звертає увагу дітей на умовні позначення, систему самооцінювання: тепер кружечок подається в кінці сторінки під номером завдання, виконання якого треба оцінити. Кружечок поділяється на 4 частини. Якщо ви можете пояснити лаксикам виконання всього завдання, то розфарбовуєте весь кружечок, якщо можете пояснити більше половини завдання, то розфарбовуєте 3 частини кружечка, якщо можете пояснити половину завдання, то розфарбовуєте половину кружечка, якщо можете пояснити менше половини завдання, то розфарбовуєте одну частину кружечка. Якщо вам треба ґрунтовно підготуватись, щоб пояснити виконання завдання, то кружечок не розфарбовуєте.

5.Розповідь вчителя про коронавірус. Практична робота.

- От же, щоб гарно вчитися, необхідно бути здоровим!

- Зараз в усьому світі люди говорять про корона вірус, про запобіжні заходи, щоб захистити себе, свої родини та громади від нього. (COVID-19)

- Що вам відомо про цей вірус? Як ви себе захищаєте?

- Чи потрібно носити маску? Чому?

Діти дивляться відеоролики «Про корона вірус», «Як захиститися від корона вірусу»

Інфекція передається переважно повітряно-крапельним шляхом від зараженої людини або через дотик до забруднених поверхонь.

ЩО РОБИТИ: 

  • попросити дітей не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, що кашляють, чхають або мають жар
  • нагадувати дітям про обов’язкове миття рук перед прийомом їжі та після відвідування вбиральні (мити руки потрібно щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук)
  • попросити дітей утриматися від прийому їжі з загальних упаковок або посуду (горішки, чіпси, печиво та інші снеки), куди багато людей занурюють руки
  • просити дітей уникати привітальних обіймів і рукостискань, поки епідеміологічна ситуація не стабілізується
  • посилити вимоги до вологого прибирання приміщень, очищення та дезінфекції об’єктів, яких торкається велика кількість людей, провітрювати приміщення
  • важливо уникати місць масового скупчення людей

 

Практична робота. Вчимося одягати та знімати маску, мити руки, обробляти дезінфікуючими засобами.

  • Навчіть лаксиків , як захистити себе від вірусу COVID-19, як правильно знімати та одягати маску.

Іv. Підсумкова частина заняття.

- Дуже швидко промайнув час. Наше перше заняття закінчується. Я дуже хочу, щоб ви старанно вчилися. А батьки пишалися вашими успіхами. Хочеться завершити урок словами відомого письменника Володимира Сосюри.

Любіть Україну, як сонце любіть, Як вітер і трави, і води,

В годину щасливу і в радості мить. Любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні й наяву, Вишневу свою Україну.

Красу її вічно живу і нову, І мову її солов‘їну.

  • Пишайтеся тим, що ми українці!!!

- А зараз запрошую вас розказати лаксикам про все, про що дізнались на цьому занятті і разом заспівати гімн «Світ чекає крилатих».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 травня 2021
Переглядів
1557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку