Заняття «Повторення теми «булінг». Поняття «кібербулінг»

Про матеріал
Мета: повторне опрацювання поняття «булінг»,"форми насильства при вчиненні булінгу", "відповідальність за вчинення булінгу". Опрацювання понять "кібербулінг", "типи кібербулінгу", створення правил порад для подолання кібербулінгу; формування негативного ставлення до булінгу (неприпустимість проявів насильства та булінгу в дитячому середовищі).
Перегляд файлу

Заняття на тему «Повторення теми «булінг». Поняття «Кібербулінг». Правила-поради для подолання кібербулінгу»

1. Повторення теми «булінг»

Правила нашої роботи:

1. «Піднята рука»

2. Один говорить - усі слухають

3. Бути «тути і тепер»

4. Бути доброзичливим та активним.

СП: Слайд 1 «Що таке «булінг»? (булінг - це форма насильства (якщо коротко); в ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» (прийнятий 18.12.2018 р.), зазначено, що «булінг – це діяння (дія або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у т.ч. із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого».

Слайд 2. «Чим відрізняється булінг від конфлікту?»

Конфлікт - це одноразовий, неповторюваний акт;  це незгода, розбіжність думок; відносини симетричні, визначається рівність сторін ( «я можу щось зробити у відповідь і вплинути на процес»).

Булінг - це тривалі, повторювані дії; агресивна поведінка з метою завдати шкоду та принизити; відносини асиметричні, визначається нерівність сторін ( «я НЕ можу щось зробити у відповідь і вплинути на процес»).

Поділити дітей на 5 підгруп і роздати види булінгу (один вид - одна підгрупа)

Слайд 3. Форми насильства при вчиненні булінгу:

1) Фізичний

2) Економічний

3) Психологічний

4) Сексуальний

5) Кібербулінг

Запитання для обговорення з учнями:

1) Як почуваються ті, кого обзивають і цькують однолітки? (Ображеними, пригніченими, вони можуть вважати себе винними, можуть часто плакати)

2) Що вони думають про тих, хто їх ображає? (Вважають їх жорстокими і безсердечними)

3) Чому деякі люди ображають інших? (хочуть самоствердитися за рахунок іншого; можливо, їх самих раніше ображали, і вони думали, що це нормально і т.д.)

Слайд 3. Продовження - Штрафи.

СП: З скількох років ви несете відповідальність за свої дії? ( з 14р., до 14 р. - за вчинену фізичну або матеріальну шкоду відповідають ваші батьки. З 16 р. - вас можуть притягнути до адміністративної та кримінальної відповідальності).

СП: Сьогодні ми з вами розглянемо трішки детальніше тему «Кібербулінг» (слайд 4).

Слайд 5 - План роботи:

  1. Історія походження терміну «кібербулінг».
  2. Типи кібербулінгу.
  3.  Психологічні портрети учасників кібербулінгу.
  4. Правила-поради для подолання кібербулінг

Історія походження терміну «кібербулінг» (слайд 6)

«Кібербулінг» походить з англійської мови, створено від двох слів: кібер (позначає віртуальне,опосередковане комп’ютером середовище) і булінг (походить від англ. bull - бик,бугай,  а  в  переносному  значенні  -  дуже  велика,  сильна  чи  агресивна  персона;   позначає процес лютого, завзятого нападу; близькі за смислом дієслова українською мовою - задирати, прискіпуватися, провокувати, дошкуляти,тероризувати, цькувати та ін.).

Слайд 7. В українській мові найближчий аналог -сленгове слово «бикувати», що включає смисловий відтінок тупості, обмеженості, незграбності. Кібербулінг ще перекладають як “кіберзалякування”.

Слайд 8. Історія походження терміну

Слайд 9. Отже, КІБЕРБУЛІНГ - це новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів:мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж тощо.

Слайд 10. Типи кібербулінгу.

Слайд 11. Використання особистої інформації («Зламування поштових скриньок, серверів, сторінок у соц.. мережах з метою отримання особистої інформації про людину й переслідування її)

Слайд 12.  Анонімні погрози (Кіберхулігани анонімно посилають листи на адресу електронної пошти своєї жервти з повідомленнями загрозливого змісту. Іноді ці погрози мають образливий характер з вульгарними висловлюваннями й ненормативною лексикою.

Слайд 13. Переслідування (Кіберпереслідування відбувається за допомогою мобільного зв’язку або електронної пошти. хулігани можуть довгий час переслідувати свою жертву, завдаючи брудних образ принизливого характеру або шантажуючи будь- якими таємними фактами. Відстежуючи через Інтернет необережних користувачів, переслідувач отримує інформацію про час, місце і всі необхідні умови здійснення злочину.

Слайд 14. Тролінг -  розміщення в інтернеті (на форумах, у блогах тощо) провокаційних повідомлень з метою викликати флейм, тобто конфлікти між учасниками, взаємні образи.

Слайд 15. Флеймінг - улюблений метод «тролів» (провокаторів) у мережі - флеймінг(від англ. flaming - пекучий, гарячий) - обмін короткими гнівними і запальними репліками між двома чи більше учасниками, використовуючи комунікаційні технології.

Частіше за все розгортається в «публічних» місцях Інтернету: на чатах, форумах, у дискусійних групах, інколи перетворюється в затяжну війну.

Слайд 16. Обмовлення, або  зведення  наклепів  -  розповсюдження  принизливої  неправдивої інформації з використанням комп ’ютерних технологій. Це можуть бути і текстові повідомлення і фото, і пісні, які змальовують жертву в шкідливій манері.

Слайд 17. Хепіслепінг (HappySlapping - щасливе ляскання, побиття)- назва походить від випадків в англійському метро, де підлітки били перехожих, тоді як інші записували це на камеру мобільного телефону. Тепер ця назва закріпилася за будь-якими відеороликами з записами реальних сцен насильства.

Вправа «Створюємо портрети агресора, спостерігача та жертви» (робота в групах)

СП: «Утворіть 3 групи, умовно позначені як «Жертва», «Спостерігач», «Агресор». Спробуйте стати на місце свого «героя» та написати його колективний портрет.

Слайд 18: (Агресор - людина імпульсивна, яка прагне головувати над усіма, щоб її всі слухалися і боялися, агресивно налаштована не лише до ровесників, але й до дорослих(батьків, учителів); не вміє співчувати, фізично сильніша за «потенційну жертву».

Слайд 19: Спостерігач - людина, якій дуже цікаво переглянути (в деяких випадках і зафіксувати) процес цькування та знущання однієї людини над іншою.

Жертва - людина замкнена, вразлива і сором’язлива, яку легко налякати, невпевнена у собі, дуже за все переживає, має занижену самооцінку, депресивна, часто думає про суїцид, не має близьких друзів, більше спілкується з дорослими, ніж з ровесниками, фізично слабша за «агресора»).

Слайд 20. Правила-поради для подолання кібербулінгу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
25 березня 2021
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку