Заняття –практикум «В гостях у мультфільма»

Про матеріал
Медіа урок  Розвиток критичного мислення учнів;  розвиток навичок структурного аналізу;  візуалізація матеріалу, що вивчається;  формулювання висновків шляхом аналізу «факти-аргументи»
Перегляд файлу

Середня загальноосвітня школа №2 –

загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття –практикум

«В гостях у мультфільма»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Новомосковськ-2018

 

ПРОФІЛЬ ЗАНЯТТЯ

Мета заняття:

  1. Навчальна:
    1.        Формувати медіакомпетентність молодшого школяра: від навичок аналізу поведінки героїв мультфільмів до оцінки власних вчинків та дій;
    2.        Навчати дитину спілкуватися із занять медіакультури в процесі соціалізації.
  2. Розвиваюча:
    1.        Розвиток  критичного мислення, уваги та пам’яті;
    2.        Розвиток уміння узагальнювати  та систематизувати інформацію;
    3.        Стимулювання активної пізнавальної діяльності учнів;
    4.        Розвиток навичок  осмислювати, опрацьовувати, аргументувати інформацію;
    5.        Розвиток  вміння чітко висловлювати власну думку, робити висновки;
    6.        Розвиток навичок самоаналізу.
  3. Виховна:
    1.        Стимулювати потенціал учнів як у напрямі створення власних медіатекстів, так і в напрямі критичного сприймання медіатекстів;
    2.        Виховувати прагнення до добра і справедливості.
    3.        Бути культурним та етичним медіаспоживачем.

Тип заняття: мультилабораторія

Педагогічна технологія: технологія розвитку критичного мислення.

Форма заняття: заняття практикум

Міжпредметні зв’язки: трудове навчання, образотворче мистецтво, основи здоров’я, інформатика, українська мова, медіакультура, природознавство.

Обладнання:

  • плакат «МЕДІА ПАЛАЦ»; смайли;
  • буклет, ЛЕПБУК, мультфільм «Про всіх на світі», фотоколаж, виставка малюнків до 90 річчя Української анімації, дитячі поробки.

 

 

 

 

 

 

Конструктор уроку

Етап уроку

Форма реалізації

Очікуваний результат

1.

Організаційний момент

1.Стоп кадр

Девіз уроку.

 

  • Налаштування учнів класу на співпрацю;
  • створення позитивного та робочого настрою.

2.

Фаза виклику/актуалізації

Прийом:

1.Робота.з фотографіями

 

  • Формування особистого інтересу учнів для отримання інформації;
  • усвідомлення раніше отриманих знань, що стають базою для здобуття нових;
  • зосередження уваги учнів на темі, що вивчається.

3.

Визначення теми і мети уроку

Прийом:

1«Мультголосування»

2«Чарівна скринька медіа»

 

  • Формулювання навчальної проблеми  та через неї теми і мети уроку

4.

Фаза побудови знань/осмислення

 

1.Робота-з мультфільмом.

 

«Про всіх на світі»

 

 

Прийом: «Замороження кадру»

 

«Звук

і зображення»

 

 

 

  • Розвиток критичного мислення учнів;
  • розвиток навичок структурного аналізу;
  • візуалізація матеріалу, що вивчається;
  • формулювання висновків шляхом          аналізу «факти-аргументи»

 

 

5.

Рефлексія

Прийом

«Чарівна скринька медіа»

  • Підведення підсумків уроку;
  • Рефлексія емоцій та діяльності на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

 

1.Організаційний момент

Вірш

Діти! У нас сьогодні  свято,

гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

і веселенько посміхніться.

А тепер тихенько поверніться,

один одному всміхніться.

На заняття старання не забутьте взяти,

Сідайте всі рівненько, будемо починати.

 

1.1 СПОП КАДР –до 0:15

-Дітки, чи схожі ми на таку школу?(так)

-А чим? (у нас також є перерви і дзвінок на урок, урок веде вчитель).

Мої пташенята і я Вас буду навчати, як мудрий ворон з «Лісової школи».

Разом

Девіз заняття: Працюй наполегливо, старанно, щоб жодна хвилина не втратилась марно!

 

- Налаштувались! Почали!

- Гляньте,  який серйозний птах перед нами!  А хто це?(ворон) З природознавства ми знаємо, що він….

- А продовжіть мою думку : який же він?( мудрий, розумний, довго живе, багато знає, розсудливий, дає поради).                                                                                                                                                           

 

 2. Фаза виклику/актуалізації

 

  • За рік ми з вами відкрили цілу країну медіа. Досліджували різні види медіатекстів, створювали власні (переглянути їх можна на нашому блозі). Заняття проводили  різноманітні.

2.1Прийом: Робота з фотографією

Давайте пригадаємо.

Фотогалерея» Заняття на телеканалі, знімалися на телестудії, створювали історичний калейдоскоп , подорожували планетами медіа,…..)

Сподобалось?! Багато цікавого дізналися.

 

2.2 Прийом «Мультголосування» Протягом року ми провели в  нашому класі анкетування «Мій улюблений мультфільм»

  • Виявили, що улюбленими і популярними є мультфільми мальовані  як зарубіжні, так і українські. (У хлопчиків – «Смішарики», у дівчаток –             «Софія Прекрасна».)
  • А ще ми дізналися, що в цьому році Українській анімації виповнюється        90 років. До цієї події ми готувалися дуже серйозно: підготували виставку творчих робіт. Та самі стали юними українськими аніматорами і створили мультфільми – «Планети космосу», «Рукавичка», «Півник і двоє мишенят», «Колобок», «Ходить гарбуз по городу…»

Дизайнери нашого класу оформили виставку творчих робіт до 90 річчя української анімації «Мій улюблений герой мультфільму»

 

 

 

 

 

3. Визначення теми і мети уроку

- Сьогодні ми з вами побудуємо  «Палац медіа». Все, що ми вивчили – це буде фундамент нашого палацу. А далі цеглинка за  цеглинку і зведемо чарівну будівлю.

 

Картинки по запросу рисунок замок из кирпича
МЕДІА ПАЛАЦ

- Цеглинки для міцного фундаменту - це наші знання з Медіа курсу. А стіни ми зведемо і розфарбуємо так, щоб всім сподобалося.

 

Похожее изображение

3.2 «Чарівна скринька Медіа »

- На наших заняттях традиційною стала робота з Чарівною скринькою Медіа.

- Що ж вона нам сьогодні приготувала?

-Чарівна скринька медіа запрошує нас сьогодні в гості до мультфільму.

Поділ по групам: мишка, баранчик, котик, собачка.

- Ну, що мої пташенята. Ви готові перевтілитися в героїв мультфільму? Подивитися мультфільм очима наших героїв. Одягнемо віртуальні окуляри.

Перевтілюємося.

 

4.Фаза побудови знань/осмислення

-Чи готові команди працювати? Команди дайте сигнал старту(гав, бе, пі-пі, мяв).

4.1Робота над мультфільмом.

 

1:03 Чур я перший.( СМАЙЛИ)

-Ми любимо бути першим?( звісно)

Позитивно: я перший – я перемагаю.

Негативно: перемагаю будь –якою ціною( йду по головам)

-Молодці! Дивимось далі.

 

1:35 Баранчик їсть кашку, а собака кривиться.

-Чому так скривився собачка? (звертаюсь до команди Собачок)

- А чому так посміхається баранчик? (до команди Баранчика)

( Бо дуже любить кашку)

- А ми з вами завжди враховуємо вподобання один одного?(ні)

- А як ми повинні себе вести? ( толерантно ставитись один до одного, поважати смаки друзів, виражати правильні емоції, вчимося стримуватися ). То ж не можна виражати свої емоції, як цей собачка.

 

2:00 Собачка грається, котик йде слідом.

-Чому котик йде слідом за собачкою? (хоче з ним погратися)

-Який настрій у котика? А у собачки?(СМАЙЛИ)

 

2:13 Стійка собачки.

-Шановні мої, яка стійка і вираз собачки? (звернутись до команди Мишок)

- Як ви думаєте, що далі зробить собачка?

- Які це будуть дії? Добрі, чи агресивні? (СМАЙЛИ)

 

2:22 Котик виляє хвостиком. (звернутись до команди Баранчика)

-А котик, як себе поводить?(виляє хвостиком)

-Як ви думаєте на що він налаштований?(СМАЙЛИ) (на добро, дружбу)

 

2:25 Зверніть увагу! У нас три героя котик, собачка, баранчик. Вони товаришують? (СМАЙЛИ)

 

2:30 До котиків.

У вас на столику котик.

  • Які прикметники можна дібрати? Який він?

 

2:32 До собачок. Навіщо собаки?

- А ми допоможемо дати відповідь на це питання.( собаки – охоронці, друзі, шукають людей з-під завалів, поводирі для незрячих людей)

Давайте послухаємо, яка думка авторів мультфільму.

 

3:14 Кішку проганяє. (СМАЙЛИ)

-А чому? (кішка з собакою не друзі)

3:38 Що ж буде відбуватися далі?

-Хто буде сумувати?

-Хто буде бешкетувати? Та нашкодить.

-А чи так події розвиваються в мультфільмі, як ми думали?

 

4:55 Песик.

- Про яку рису характеру йдеться?( песик не роздумуючи готовий допомогти другу, рішучість, сміливість)

 

5:31 Навіщо джмелі?(СМАЙЛИ)

-А ви як думаєте є користь від джмелів?

Позитивне: вони дуже корисні, опилюють рослини, пере носять насіння.

Негативне: страшні, можуть вжалити, людина може захворіти.

 

6:03 Які слова ввічливості промовляє собачка?( будь ласка)

-А які ще ми знаємо слова ввічливості?(добрий день, дякую, спасибі, зичу здоров’я…)

 

6:51 Які емоції у песика? Що він відчуває? (до команди Мишок)

Йому дуже соромно за свою поведінку.

 

7:28 Хто може справитися з мишками?(емоції)

-А про що говорить цей вигляд собачки? (усмішка, добро, засоромився)

 

7:35 На вашу думку, вибачиться собачка? (СМАЙЛИ)

(Такий сильний собака, вважає себе сміливим, спритним і попросить вибачення у якогось кота?)

-А давайте переглянемо.

-Чи так само думали ті, хто створював цей мультфільм.

 

4.2 РУХАНКА  «Весела перерва»    

 Пропоную вивчити приспів цієї пісеньки.

(вчимо слова пісеньки і співаємо у колі)

Всі всі, хто є на Землі,

Нам дуже потрібні великі й малі,

На всіх свіх всіх тримається світ,

Про це забувати ніколи не слід!

 

Висновок:

-Чому нас вчить цей мультфільм?

(Мультик нас вчить дружити і бути терплячими, толерантними один до одного, сприймати один – одного такими, якими ми є, цінувати життя, уміти співпереживати, вчить знаходити час для близьких, поважати оточуючих, товаришувати, помічати настрій, бути спостережливими)

-В мультику на прикладі кішок, що показано? (що кожен в цьому світі має своє значення, свою роль)

Головна думка . (Все в житті взаємопов’язано!)

  • Знімаємо наші віртуальні окуляри. І продовжуємо працювати в групах.

Ми переглянули мультфільм. На столах у вас є м’якенькі, яскраві герої цього мультику.

  • А давайте створимо і свій медіапродукт про цих персонажів.

 

4.3.Робота в групах .

Прийом « Створення колажу»

-Дамо характеристику кожному герою.

Характеристика героїв.(малюнки)

1 група Собачка (злий, нетовариський, самовпевнений, з часом добрий, готовий допомагати, готовий визнати свою помилку, вибачається).

2 група Котик(лагідний, веселий, добрий, пухнастий, маленький, вихований).

3 група Баранчик(ніжний, дружелюбний, романтик, любить кашку, вразливий, кучерявий).

4 група Мишка(бешкетниця, весела, придумкувата, маленька, сіра, задира, хвалькувата).

  • Які поради ви дали б нашим героям?(звертаюсь до кожної групи)

Висновок:

  • А люди наділені такими рисами характеру? Нас можна так описати?
  • А вчинки наші можна порівняти з вчинками героїв мультику?
  • Які вчинки можуть допускати люди? (творити добро або зло)
  •  Які у людей бувають емоції? (позитивні, негативні)
  • А ми з вами одинакові? (Я, наприклад, дуже люблю весну, хто зі мною,          а кому до вподоби осінь… Підніміть ручку, хто  любить цукерки….                а хто -  морозиво… хто вміє кататися на велосипеді, а хто любить танцювати,  хтось серед нас явно добрий бешкетник, а є й досить  стримані наші однокласники). Як ми повинні ставитися до тих, у кого з нами різняться смаки, уподобання, характери??? (толерантно, поважати, враховувати у поведінці, під час спілкування…)
  • І давайте , ще раз повторимо:  чому ж нас навчили герої мультфільму? (вміти пробачати, треба дружити, не можна ображати, треба знаходити спільну мову).
  • Давайте і ми будемо такими!!!

 

Рефлексія

Похожее изображение

 «Чарівна скринька Медіа»

  • Любі мої діти, а ми ні про що не забулися? ( показую рукою на скриньку)
  • Медіаскринька спонукала нас так цікаво провести заняття.
  • А ми ж з Вами вміємо бути вдячними?...
  • Так давайте зробимо подаруночок і для нашої прекрасної Медіапомічниці.
  • Давайте ми подякуємо нашій скриньці. І подаруємо велике серце, яке складається з наших маленьких, добрих, лагідних сердечок.

-Діти, що вам сподобалося? Чому ви навчилися? Дізналися? Щоб подарували нашій скриньці?( доброти, нових мультфільмів, цікавинок)

 

  • А ще ми знаємо про те, що гостинність одна із рис українців. Тому ми хочемо на згадку про наше заняття подарувати нашим гостям сердечка.
  • Прийміть цей подарунок будь ласка!

 

 

Пісня Наталії Май «Бажаємо добра».

 

 

 

Використана література

1. Путівник з розвитку критичного мислення учнів початкової школи.

    Олена Пометун, Ігор Сущенко.

2. Енциклопедія інтерактивного навчання Олена Пометун.

3. Навчаємо милити критично: посібник для учителів.

3. Мультфільм «Про всіх на світі»

4. Пісня Наталії Май «Бажаємо добра».

 

 

docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
1848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку