Тема: Читання української народної казки «Солом’яний бичок»
Мета: учити дітей слухати і розуміти зміст художнього твору, запамятовувати дійових осіб та послідовність дій, емоційно сприймати зміст казки; закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом твору; збагачувати активний словниковий запас; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; виховувати інтерес до художньої літератури, комунікативні якості.
Матеріали: ілюстрації до казки.
Хід заняття:
І. Організаційний момент
- Психогімнастика «Добра тварина»
- Ми – одна велика, добра тварина. Послухаймо, як вона дихає. А тепер подихаймо разом. Вдих – крок уперед. Видих – крок назад. Тваринка дихає тихо і спокійно. А тепер послухаймо як стукає її велике й добре серце. Стук – крок уперед, стук – крок назад.
ІІ. Основна частина
- Загадки
Цілу зиму у барлогу
Спить приблуда клишоногий.
Як зоветься цей забрідь?
Здогадалися?...
(Ведмідь).
Гострі зуби, сильні лапи,
Дуже схожий на собаку,
І полює дуже ловко,
Що, впізнали, діти, …
(Вовка).
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
А зовуть її…
(Лисиця).
Грудочка пуху,
Довге вухо,
Стрибає спритно,
Любить морквину.
(Заєць).
Я – бичок-третячок,
Солом’яний у мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив.
(Солом’яний бичок).
Словникова робота
Майдан – велике незабудоване місце у селі, місті. Площа.
Майданник – смоляр – чоловік, що варить смолу.
Мички – пучок конопель або льону.
Прясти (мички прясти) – робити безперервну тонку нитку, пряжу з конопель або льону.
Кужіль – прядиво або вовна, намотані на кужівку (кілок).
Днище – дошка, у яку закладають гребінь для прядіння ниток.
Гребінь – високий дерев’яний стояк із зубцями, на які насаджується пряжа.
Ні світ, ні зоря – дуже рано, на світанку.
Ляда – дверцята, що прикривають отвір всередину.
Льох – підвал, погріб.
Хорти – мисливський собака.
Опушка – хутряна обшивка країв верхнього одягу.
Фізкультхвилинка
Народна гра «Була у лісі?»
Діти стають у парі одне навпроти одного.
Дитина, яка запитала, змахує хустинкою перед очима іншої (або сплескує у долоні).
Читання казки «Солом’яний бичок».
Бесіда за змістом казки.
ІІІ. Підсумок
Сьогодні ми прочитали українську народну казку «Солом’яний бичок». У неї немає автора. Хтось дуже давно придумав її. Люди переказували її одне одному. Так вона дійшла до наших днів. А давайте, кожен з вас придумає казку, а батьки нехай запишуть і ми почитаємо її наступного разу.
1