Заняття «РОЗПОВІМО АФЛАТУНЧИКУ ЩО ТАКЕ ПОТРЕБИ»

Про матеріал

Мета: формувати у дітей елементарні економічні уявленя, уміння зіставляти свої бажання з можливостями батьків; узагальнити знання про потреби людини, закріпити вміння вирішувати задачі, викладати числовий ряд. Розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності, вміння передавати характер персонажів у театралізованих іграх. Виховувати ощадливість, бажання брати участь в економії бюджету, виховувати культуру поведінки на занятті, вміння працювати в групах.

Перегляд файлу

Я і мій друг Афлатун.

 «розповімо афлатунчику що таке потреби»

Мета: формувати у дітей елементарні економічні уявлення; узагальнювати знання про потреби людини;  продовжити знайомити дітей з поняттями: «потреби», «товари», «послуги», навчати визначати, від чого вони залежать.  Розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності, формувати у дітей уміння зіставляти свої бажання зі своїми можливостями.   Виховувати ощадливість, бажання брати участь в економії бюджету, виховувати культуру поведінки на занятті, вміння працювати в парах і групах.

Матеріал: іграшка Афлатунчик, «чарівна скринька», предметні картинки, дидактичні ігри «Визнач номер», «З’єднай людину та її потребу», «Докажи ввічливе слівце», «Що є важливішим?», «Що можна придбати за гроші, а що ні?»,  ІКТ, прислів’я. 

Хід заняття

20180124_112532Привітання:

Доброго ранку, сонечко рідне,

Доброго ранку, чиста вода,

Доброго ранку, небо блакитне,

Ранок добрим буде нехай завжди!

Вихователь:  Нехай наша добра посмішка зігріє всіх своїм теплом, нагадає нам, як важливо в житті ділитися щастям і добром!  Я бажаю вам, щоб ваш добрий і сонячний настрій супроводжував вас упродовж всього заняття.

Сьогодні до нас у гості прийшов Афлатунчик, він приніс чарівну скриньку.

Д/гра «Чарівна скринька»

Афлатунчик: Я приніс вам чарівну скриньку. З неї кожен з вас зможе дістати те, що підніме вам настрій. Тільки речі в скриньці невидимі, тому ви повинні розповісти нам, що ви дістали.

(Вихователь демонструє роботу сриньки: Я дістаю хорошу музику, вона піднімає мені настрій).

  •      Діти, у кожного з вас були різні бажання, які виконувала чарівна скринька. Але разом з бажаннями у кожної дитини і дорослого є свої потреби.

Бесіда.

- Що означає це слово «потреби»? (Потреби - це те, без чого людина не може жити і все те, що він хоче мати)

- Про це піде мова на занятті, ви дізнаєтеся, на які групи діляться потреби, від чого вони залежать.

- Діти, подумайте і назвіть свої потреби, те без чого ви не зможете жити?

Висновок: їжа, вода, сон, сонце, повітря, тепло, будинок, одяг (картка з картинками на дошку) - це фізіологічні потреби, без яких людина обійтися не може.

Вихователь: Що станеться, якщо людина не буде задовольняти якісь з цих потреб?

  •      Чи не буде спати, їсти, буде дихати забрудненим повітрям, відчувати брак води або пити забруднену воду? (Захворіє)
  •             Чи всі люди хочуть бути здоровими?

Вихователь: Отже, які ще потреби людини можемо назвати? (Збереження здоров'я, безпеку життя)

  •             Що роблять люди для безпеки життя і збереження здоров'я?

(Люди вживають якісну, різноманітну їжу, п’ють очищену воду тощо.  Медичні працівники стежать за здоров'ям, проводять огляд людей; лікують. Потрібно дотримуватися правил гігієни, правил безпечної поведінки в дитячому садку, на вулиці, в природі, дома).

Вихователь: Дійсно, кожна людина потребує безпеки і збереження здоров'я. Тому існують такі служби, які допомагають людям в складних ситуаціях. Це пожежна допомога, поліція та швидка допомога.

Д/ гра «Визнач номер»

Вихователь: Давайте пригадаємо номери, за якими потрібно дзвонити у разі небезпеки.

- 101 - пожежна допомога, служба порятунку, 102 - поліція, 103 - швидка допомога).

Робота з картками в парах. Дидактична гра «З’єднай людину та її потребу»

Вихователь: Малята, вам потрібно з'єднати попарно потребу людини з предметом, що допоможе задовольнити їй ці потреби.

Після виконання завдання діти пояснюють, наскільки важливо задоволення цих потреб для збереження здоров'я.

Афлатунчик просить вас довести, що задоволення цих потреб важливо для збереження здоров'я і життя. (Відповіді дітей)

Висновок: Збереження здоров'я, безпека життя (вихователь показує слайд на комп’ютері) - це першочергова потреба людини.

- Діти, давайте з вами проведемо експеримент «Мовчанка».

Висновок: Яку потребу ви відчували? (Потреба в спілкуванні)

Людина не може довгий час перебувати без спілкування. Ми всі хочемо мати друзів. А які якості і вміння потрібні, щоб було багато друзів?

  •             Доброта, вміння спілкуватися, знання ввічливих слів ...

Д/ гра «Докажи ввічливе слівце»:

  •           Хлопчик ввічливий і уважний каже при зустрічі (здрастуйте).
  •           Вдень при зустрічі мені не лінь сказати знайомим: ... «Добрий день!»
  •           А ввечері при зустрічі скажу я: «Добрий вечір!»
  •           А Настю знаю змалечку, їй весело скажу: ... «Привіт!»
  •           Розтане навіть брила кам'яна, від слова теплого ... (спасибі, дякую, будь ласка)

Висновок: Потреба в спілкуванні, дружбі, любові необхідна кожній людині.

Вихователь: В дитячому саду спілкуєтеся, вчитеся дружити, дізнаєтеся багато нового, цікавого.

  •    Для чого людині потрібні знання? (Щоб добре навчатися в школі, отримати хорошу професію)
  •           Людина завжди вчиться чомусь. Тобто відчуває потребу в освіті.
  •    Де здобувають освіту? (В освітніх закладах: дитячому садочку, школі, технікумі, гімназії, університеті, коледжі)
  •           А зараз малята, ви дізнаєтеся, від чого ж залежать потреби?

Д/гра «Що є важливішим?»

Мета: закріпити вміння орієнтуватися в поняттях «предмети розкоші» та «життєво необхідні предмети»; вчити диференціюва­ти предмети за ступенем їхньої значущості, роблячи логічні висновки.

(Гра проводиться підгрупами дітей. Кож­ній підгрупі Афлатунчик дає картки із зображенням предметів, які використовуються людьми у різних життєвих ситуаціях).

Завдання 1.

Закрити фішками предмети, які не є жит­тєво необхідними для людини та які можна назвати предметами розкоші.

Завдання 2.

Пояснити призначення предметів, зобра­жених на малюнках, що залишилися. Обґрун­тувати їх необхідність для людини.

Завдання 3.

Закрити фішками зображення речей, найбільш важливих для життєдіяльності лю­дини, предметів, без яких важко обійтися. Запропонувати обґрунтувати своє ставлення до предметів розкоші, зображення яких за­лишилися закритими).

Підгрупова робота з картками.

Вихователь:  Подумайте і розділіть предмети на 2 групи, якісь предмети будуть на перетині.

  •           Поясніть, від чого залежать потреби?

(Брязкальце, соска, повзунки, плаття, лялька, кубики, робот, ліжечко; капелюх, чобітки на підборах, праска, пральна машина, мило, зубна паста, гребінець, окуляри)

  •           Потреби залежать від віку.

(Босоніжки, спідниця, сарафан, плаття, бігуді, ножівка, кувалда, молоток, кашкет, штани)

  •           Від статі.

(Лижі, санки, ковзани, шуба, рукавиці, шарф, кепка, сандалі, купальник, надувний круг, сонячні окуляри, парасольку, кофта, джинси)

  •           Від пори року

Висновок: Від чого залежать потреби?

  •           Потреби залежать від віку, статі, пори року, професії, стану здоров'я, клімату.
  •           Потреби є постійними або вони змінюються? (Вони ростуть, змінюються, на зміну одним приходять інші).

Вихователь: Діти, для того, щоб задовольнити ваші та свої потреби, батьки купують різні речі в магазині або на ринку.

  •    Які бувають товари?  Товари бувають різні: дорогі і дешеві за ціною, великі і маленькі, їстівні і не їстівні. Іграшки, морозиво, торти, книги, одяг - все це одним словом називається «товар».
  •           Коли людина купує товар, вона платить гроші.
  •           Чи може людина купити все, що їй заманеться?
  •           Що не можна купити ні за які гроші?
  •    Картинки на дошці. Виберіть картинки, які не є товаром, що не можна купити за гроші.

Д/гра «Що можна придбати за гроші, а що ні?»

20180124_112706Вихователь. Малята, а ви знаєте, що таке послуги?

Послуги - це робота, яку виконують люди, щоб нам з вами було краще жити. Існують різні установи. Вони виконують послуги, якими ми користуємося. Наведіть приклади.

Наприклад, в перукарні нічого не продають, там нас стрижуть, миють голову, фарбують волосся - це послуги, якими ми з вами користуємося.

Ремонт в квартирі, ремонт апаратури, телефонні розмови, смс повідомлення, послуги довідкової служби, оголошення в газету, на радіо, на телебачення. Послуги можуть бути платними і безкоштовними.

Щоб задовольнити свої і ваші потреби, батьки платять гроші.

Робота в парах.

Вихователь:  Помістіть на верхню сходинку те, на що потрібно витратити гроші в першу чергу, на нижню - те, що може почекати.

(Оплата за квартиру, за д/садок, солодощі, продукти, атракціони, одяг, іграшки, ліки)

Висновок: буває так, що бажань багато, а грошові можливості батьків не дозволяють виконати ці бажання, тому ви повинні пам'ятати про це, коли звертаєтеся до батьків з проханням щось купити. Спочатку купують те, що необхідно, а вже потім те, що хочеться.

Щоб узагальнити і закріпити отримані знання, пропоную вам переглянути мультик, який нам пропонує Афлатунчик про поведінку деяких дітей у крамниці.

Вихователь: Як ви гадаєте, хто з малят поводився у крамниці чемно, з розумінням до можливостей батьків. А хто ні?

  •           А як ви вдома можете допомогти батькам заощадити гроші?

(Економити воду, світло, зробити щось потрібне для дому своїми руками).

Прислів'я:

- Бережливість — краще прибутку.

- Копійка гривну береже.

- Хлібу - міра, слову - віра, грошам - рахунок.

Підсумок.

Вихователь: Діти, сьогодні ми дізналися з вами, що у кожного з нас є свої потреби в їжі, воді, теплі, потреби в спілкуванні. Але ще кожній людині необхідна увага друзів. Давайте подаруємо усмішку один одному, щоб у вас протягом всього дня був гарний настрій.

  •             Що ви сьогодні нового дізналися?
  •             Яке завдання для вас було найважчим?
  •             За кого ви сьогодні пораділи?
  •             Що ви сьогодні зрозуміли?
  •             Малята, Афлатунчик дуже задоволений, як ви добре виконали всі завдання. Він прощається з вами до наступного заняття.
  •             Діти, багато хто з вас користуються комп'ютером і знає, що таке смайлик?
  •             Якщо вам сподобалося заняття і ви дізналися щось нове, цікаве, намалюйте усміхнений смайлик, якщо було нецікаво і багато незрозумілого, то сумний смайлик.

Підсумок:  Що таке потреба? (необхідність у чому-небудь, бажання мати що-небудь).

  • У чи всіх потреби однакові? (Ні). Наведіть приклади
  • Чи є потреби обмеженими і чому? (Ні. Вони постійно зростають).
  • Чи можна задовольнити всі потреби? (Ні. Потреби безмежні)

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стоцький Максимус
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
4724
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку