23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Заняття «РОЗПОВІМО АФЛАТУНЧИКУ ЩО ТАКЕ ПОТРЕБИ»

Про матеріал

Мета: формувати у дітей елементарні економічні уявленя, уміння зіставляти свої бажання з можливостями батьків; узагальнити знання про потреби людини, закріпити вміння вирішувати задачі, викладати числовий ряд. Розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності, вміння передавати характер персонажів у театралізованих іграх. Виховувати ощадливість, бажання брати участь в економії бюджету, виховувати культуру поведінки на занятті, вміння працювати в групах.

Перегляд файлу

Я і мій друг Афлатун.

 «розповімо афлатунчику що таке потреби»

Мета: формувати у дітей елементарні економічні уявлення; узагальнювати знання про потреби людини;  продовжити знайомити дітей з поняттями: «потреби», «товари», «послуги», навчати визначати, від чого вони залежать.  Розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності, формувати у дітей уміння зіставляти свої бажання зі своїми можливостями.   Виховувати ощадливість, бажання брати участь в економії бюджету, виховувати культуру поведінки на занятті, вміння працювати в парах і групах.

Матеріал: іграшка Афлатунчик, «чарівна скринька», предметні картинки, дидактичні ігри «Визнач номер», «З’єднай людину та її потребу», «Докажи ввічливе слівце», «Що є важливішим?», «Що можна придбати за гроші, а що ні?»,  ІКТ, прислів’я. 

Хід заняття

20180124_112532Привітання:

Доброго ранку, сонечко рідне,

Доброго ранку, чиста вода,

Доброго ранку, небо блакитне,

Ранок добрим буде нехай завжди!

Вихователь:  Нехай наша добра посмішка зігріє всіх своїм теплом, нагадає нам, як важливо в житті ділитися щастям і добром!  Я бажаю вам, щоб ваш добрий і сонячний настрій супроводжував вас упродовж всього заняття.

Сьогодні до нас у гості прийшов Афлатунчик, він приніс чарівну скриньку.

Д/гра «Чарівна скринька»

Афлатунчик: Я приніс вам чарівну скриньку. З неї кожен з вас зможе дістати те, що підніме вам настрій. Тільки речі в скриньці невидимі, тому ви повинні розповісти нам, що ви дістали.

(Вихователь демонструє роботу сриньки: Я дістаю хорошу музику, вона піднімає мені настрій).

  •      Діти, у кожного з вас були різні бажання, які виконувала чарівна скринька. Але разом з бажаннями у кожної дитини і дорослого є свої потреби.

Бесіда.

- Що означає це слово «потреби»? (Потреби - це те, без чого людина не може жити і все те, що він хоче мати)

- Про це піде мова на занятті, ви дізнаєтеся, на які групи діляться потреби, від чого вони залежать.

- Діти, подумайте і назвіть свої потреби, те без чого ви не зможете жити?

Висновок: їжа, вода, сон, сонце, повітря, тепло, будинок, одяг (картка з картинками на дошку) - це фізіологічні потреби, без яких людина обійтися не може.

Вихователь: Що станеться, якщо людина не буде задовольняти якісь з цих потреб?

  •      Чи не буде спати, їсти, буде дихати забрудненим повітрям, відчувати брак води або пити забруднену воду? (Захворіє)
  •             Чи всі люди хочуть бути здоровими?

Вихователь: Отже, які ще потреби людини можемо назвати? (Збереження здоров'я, безпеку життя)

  •             Що роблять люди для безпеки життя і збереження здоров'я?

(Люди вживають якісну, різноманітну їжу, п’ють очищену воду тощо.  Медичні працівники стежать за здоров'ям, проводять огляд людей; лікують. Потрібно дотримуватися правил гігієни, правил безпечної поведінки в дитячому садку, на вулиці, в природі, дома).

Вихователь: Дійсно, кожна людина потребує безпеки і збереження здоров'я. Тому існують такі служби, які допомагають людям в складних ситуаціях. Це пожежна допомога, поліція та швидка допомога.

Д/ гра «Визнач номер»

Вихователь: Давайте пригадаємо номери, за якими потрібно дзвонити у разі небезпеки.

- 101 - пожежна допомога, служба порятунку, 102 - поліція, 103 - швидка допомога).

Робота з картками в парах. Дидактична гра «З’єднай людину та її потребу»

Вихователь: Малята, вам потрібно з'єднати попарно потребу людини з предметом, що допоможе задовольнити їй ці потреби.

Після виконання завдання діти пояснюють, наскільки важливо задоволення цих потреб для збереження здоров'я.

Афлатунчик просить вас довести, що задоволення цих потреб важливо для збереження здоров'я і життя. (Відповіді дітей)

Висновок: Збереження здоров'я, безпека життя (вихователь показує слайд на комп’ютері) - це першочергова потреба людини.

- Діти, давайте з вами проведемо експеримент «Мовчанка».

Висновок: Яку потребу ви відчували? (Потреба в спілкуванні)

Людина не може довгий час перебувати без спілкування. Ми всі хочемо мати друзів. А які якості і вміння потрібні, щоб було багато друзів?

  •             Доброта, вміння спілкуватися, знання ввічливих слів ...

Д/ гра «Докажи ввічливе слівце»:

  •           Хлопчик ввічливий і уважний каже при зустрічі (здрастуйте).
  •           Вдень при зустрічі мені не лінь сказати знайомим: ... «Добрий день!»
  •           А ввечері при зустрічі скажу я: «Добрий вечір!»
  •           А Настю знаю змалечку, їй весело скажу: ... «Привіт!»
  •           Розтане навіть брила кам'яна, від слова теплого ... (спасибі, дякую, будь ласка)

Висновок: Потреба в спілкуванні, дружбі, любові необхідна кожній людині.

Вихователь: В дитячому саду спілкуєтеся, вчитеся дружити, дізнаєтеся багато нового, цікавого.

  •    Для чого людині потрібні знання? (Щоб добре навчатися в школі, отримати хорошу професію)
  •           Людина завжди вчиться чомусь. Тобто відчуває потребу в освіті.
  •    Де здобувають освіту? (В освітніх закладах: дитячому садочку, школі, технікумі, гімназії, університеті, коледжі)
  •           А зараз малята, ви дізнаєтеся, від чого ж залежать потреби?

Д/гра «Що є важливішим?»

Мета: закріпити вміння орієнтуватися в поняттях «предмети розкоші» та «життєво необхідні предмети»; вчити диференціюва­ти предмети за ступенем їхньої значущості, роблячи логічні висновки.

(Гра проводиться підгрупами дітей. Кож­ній підгрупі Афлатунчик дає картки із зображенням предметів, які використовуються людьми у різних життєвих ситуаціях).

Завдання 1.

Закрити фішками предмети, які не є жит­тєво необхідними для людини та які можна назвати предметами розкоші.

Завдання 2.

Пояснити призначення предметів, зобра­жених на малюнках, що залишилися. Обґрун­тувати їх необхідність для людини.

Завдання 3.

Закрити фішками зображення речей, найбільш важливих для життєдіяльності лю­дини, предметів, без яких важко обійтися. Запропонувати обґрунтувати своє ставлення до предметів розкоші, зображення яких за­лишилися закритими).

Підгрупова робота з картками.

Вихователь:  Подумайте і розділіть предмети на 2 групи, якісь предмети будуть на перетині.

  •           Поясніть, від чого залежать потреби?

(Брязкальце, соска, повзунки, плаття, лялька, кубики, робот, ліжечко; капелюх, чобітки на підборах, праска, пральна машина, мило, зубна паста, гребінець, окуляри)

  •           Потреби залежать від віку.

(Босоніжки, спідниця, сарафан, плаття, бігуді, ножівка, кувалда, молоток, кашкет, штани)

  •           Від статі.

(Лижі, санки, ковзани, шуба, рукавиці, шарф, кепка, сандалі, купальник, надувний круг, сонячні окуляри, парасольку, кофта, джинси)

  •           Від пори року

Висновок: Від чого залежать потреби?

  •           Потреби залежать від віку, статі, пори року, професії, стану здоров'я, клімату.
  •           Потреби є постійними або вони змінюються? (Вони ростуть, змінюються, на зміну одним приходять інші).

Вихователь: Діти, для того, щоб задовольнити ваші та свої потреби, батьки купують різні речі в магазині або на ринку.

  •    Які бувають товари?  Товари бувають різні: дорогі і дешеві за ціною, великі і маленькі, їстівні і не їстівні. Іграшки, морозиво, торти, книги, одяг - все це одним словом називається «товар».
  •           Коли людина купує товар, вона платить гроші.
  •           Чи може людина купити все, що їй заманеться?
  •           Що не можна купити ні за які гроші?
  •    Картинки на дошці. Виберіть картинки, які не є товаром, що не можна купити за гроші.

Д/гра «Що можна придбати за гроші, а що ні?»

20180124_112706Вихователь. Малята, а ви знаєте, що таке послуги?

Послуги - це робота, яку виконують люди, щоб нам з вами було краще жити. Існують різні установи. Вони виконують послуги, якими ми користуємося. Наведіть приклади.

Наприклад, в перукарні нічого не продають, там нас стрижуть, миють голову, фарбують волосся - це послуги, якими ми з вами користуємося.

Ремонт в квартирі, ремонт апаратури, телефонні розмови, смс повідомлення, послуги довідкової служби, оголошення в газету, на радіо, на телебачення. Послуги можуть бути платними і безкоштовними.

Щоб задовольнити свої і ваші потреби, батьки платять гроші.

Робота в парах.

Вихователь:  Помістіть на верхню сходинку те, на що потрібно витратити гроші в першу чергу, на нижню - те, що може почекати.

(Оплата за квартиру, за д/садок, солодощі, продукти, атракціони, одяг, іграшки, ліки)

Висновок: буває так, що бажань багато, а грошові можливості батьків не дозволяють виконати ці бажання, тому ви повинні пам'ятати про це, коли звертаєтеся до батьків з проханням щось купити. Спочатку купують те, що необхідно, а вже потім те, що хочеться.

Щоб узагальнити і закріпити отримані знання, пропоную вам переглянути мультик, який нам пропонує Афлатунчик про поведінку деяких дітей у крамниці.

Вихователь: Як ви гадаєте, хто з малят поводився у крамниці чемно, з розумінням до можливостей батьків. А хто ні?

  •           А як ви вдома можете допомогти батькам заощадити гроші?

(Економити воду, світло, зробити щось потрібне для дому своїми руками).

Прислів'я:

- Бережливість — краще прибутку.

- Копійка гривну береже.

- Хлібу - міра, слову - віра, грошам - рахунок.

Підсумок.

Вихователь: Діти, сьогодні ми дізналися з вами, що у кожного з нас є свої потреби в їжі, воді, теплі, потреби в спілкуванні. Але ще кожній людині необхідна увага друзів. Давайте подаруємо усмішку один одному, щоб у вас протягом всього дня був гарний настрій.

  •             Що ви сьогодні нового дізналися?
  •             Яке завдання для вас було найважчим?
  •             За кого ви сьогодні пораділи?
  •             Що ви сьогодні зрозуміли?
  •             Малята, Афлатунчик дуже задоволений, як ви добре виконали всі завдання. Він прощається з вами до наступного заняття.
  •             Діти, багато хто з вас користуються комп'ютером і знає, що таке смайлик?
  •             Якщо вам сподобалося заняття і ви дізналися щось нове, цікаве, намалюйте усміхнений смайлик, якщо було нецікаво і багато незрозумілого, то сумний смайлик.

Підсумок:  Що таке потреба? (необхідність у чому-небудь, бажання мати що-небудь).

  • У чи всіх потреби однакові? (Ні). Наведіть приклади
  • Чи є потреби обмеженими і чому? (Ні. Вони постійно зростають).
  • Чи можна задовольнити всі потреби? (Ні. Потреби безмежні)

 

1

 

doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку