Тема: Секрети зимової природи
Мета: розвинути знання дітей про ознаки та характерні особливості зимової пори року та про зимуючих птахів Херсонщини, вміння узагальнювати птахів: зимуючі – перелітні; формувати вміння утворювати слова-ознаки, виділяти в зимових словах перший звук, складати речення за графо смужками «Зима», переказувати оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше», виховувати доброзичливе ставлення один до одного та до друзів наших менших.
Матеріал: зимові пейзажі, відео «Зима», відео «Звуки метелиці», д/г «Впізнай птаха», д/г «Графосмужки «Зима», д/г «Назви перший звук зимового слова», оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше», д/г «Що покласти в годівничку?», д/в «Назви ознаки зими».
Словник: зима, холодна, сніжна, морозна, вітряна, весела, біла, снігур, синиця, сорока, голуб, годівниця, найсмачніше.
Хід заняття:
Привітання:
Встало сонце, посміхнулось.
(Усі посміхаються.)
Добрий день! Добрий день!
Ми до світла потягнулись.
(Піднімають руки вгору.)
Добрий день! Добрий день!
Побажаємо всім здоров’я,
Настрою і щастя в домі
Кожний день!
— Як ви вважаєте, від чого повіяло теплом?
Так, від добрих слів та щирих побань.
Вихователь: Послухайте загадку:
Все пухнастим снігом вкрила,
Луки, річку, гай, дома…
Білий ліс і поле біле –
Значить вже прийшла (зима).
звичною,тому що ви розкриєте секрети зими, а саме її ознаки, навчитеся боротись з переохолодженням, пограєтесь в сніжки і найголовніше зможете приходити не тільки один одному на допомогу , а й нашим пернатим друзям.
Отже, давайте помандруємо (відео «Зимова природа»).
Розкрити красу зимової природи нам допоможуть ці сніжинки, роздивіться їх уважно та розкрийте один з секретів зими: яка вона.
Д/в «Яка зима?» - розвивати вміння називати характерні особливості зимової пори та утворювати слова-ознаки (сніжна, холодна, вітряна, морозна, весела…)
Вихователь: Подивіться уважно чи легко вам орієнтуватись серед цього сніжного багатства. Пропоную, щоб не заблукати рухатись за маршрутом. Давайте його розглянемо:
1 . 2. 3. 4.
д/г «Графосужки «Зима» - закріплювати вміння дітей складати речення за графічними зображеннями і різних часах.
Вихователь: Діти, ви наче справжні письменники, тому що вмієте гарно складати зимові речення, в яких розказали про те, хто чим любить займатися взимку.
за розміром найбільша. В ній ви розкриєте ще один секрет зими.
Д/г «Зимові слова» - розвивати вміння дітей визначати перший звук в слові та ділити слова на склади.
Вихователь: Молодці, ви правильно визначили звуки в зимових словах. Послухайте діти, ви чуєте , якісь дивні звуки.
Відео « Заметіль».
хуга, хуртовина, вітрюган) Чим небезпечна така погода? (можна замерзнути або обморозитись). Давайте і ми трішечки зігріємось: пограємо в сніжки.
Фізкультурна хвилинка:
В сніжки граємо охоче,
Грає хто і з ким захоче,
(імітація гри в сніжки)
А морозець он який,
Грає з нами в піддавки.
(потирання рук з обох сторін)
Хлоп, хлоп, постривай,
Та від сніжки не тікай,
(плескіт в долоньки)
Хлоп, хлоп, не зівай,
Сміливіше наступай.
(в коло та з кола)
Хоч і сердиться зима,
Нас морозити дарма.
(оберти вправо-вліво)
Бо ми руки гріємо,
(розтирання рук)
Тупотіти вміємо.
(тупотіння ніжок)
Вихователь: Діти, розкрили ще один секрет зими. Якщо хтось з вас граючись на сильному морозі почне замерзати, то вихід один – рухатись. Дивіться, яка велика сніжна куля. Давайте ще, пограємось з нею та будемо називати зимуючих птахів Херсонщини.
про зимуючих птахів.
Діти стають в коло і ніби прокочують сніжний ком, у кого ком зупинився, той називає зимуючу пташку або декілька в залежності від рівня знань дитини.
Сніжний ком ми всі катаємо
До п’яти ми всі рахуємо
Раз, два, три, чотири, п’ять
Тобі птаха називати …
(діти називають зимуючих пташок – снігур, синиця, дятел, вороня, горобець, шишкар, сорока).
Вихователь: Молодці, ви знаєте зимуючих птахів Херсонщини. Чи зможете ви їх розгледіти під час негоди.
Д/г «Впізнай птаха» - розвивати зорове сприйняття, окомір.
Вихователь: Отже, ви надзвичайно уважні. Давайте знову звернемось до схеми маршруту.
який підкаже вам «Що найсмачніше?»
Переказ оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше», використовуючи прийом мнемотехніки.
Вихователь: Діти, давайте і ми погодуємо пташок.
Д/г «Що покласти в годівничку» - розширити знання дітей про зимову підгодівлю пташок, закріпити знання про корисну та небезпечну їжу.
Вихователь: Що птахи будуть їсти з задоволенням? Яка їжа буде птахам не до вподоби?
Діти, ви справжні дослідники зимової природи. Ви всі завдання за картою схемою виконали правильно. Нам час повертатись в групу.