11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

Заняття "Секрети зимової природи"

Про матеріал
розвинути знання дітей про ознаки та характерні особливості зимової пори року та про зимуючих птахів Херсонщини, вміння узагальнювати птахів: зимуючі – перелітні; формувати вміння утворювати слова-ознаки, виділяти в зимових словах перший звук, складати речення за графо смужками «Зима», переказувати оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше», виховувати доброзичливе ставлення один до одного та до друзів наших менших.
Перегляд файлу

Тема: Секрети зимової природи

Мета: розвинути знання дітей про ознаки  та характерні особливості зимової пори року  та  про зимуючих птахів Херсонщини, вміння узагальнювати птахів: зимуючі – перелітні; формувати вміння утворювати слова-ознаки, виділяти в зимових словах перший звук, складати речення за графо смужками «Зима», переказувати оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше», виховувати доброзичливе ставлення один до одного та до друзів наших менших.

Матеріал: зимові пейзажі, відео «Зима», відео «Звуки метелиці», д/г «Впізнай птаха», д/г «Графосмужки «Зима», д/г «Назви перший звук зимового слова»,  оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше»,  д/г «Що покласти в годівничку?», д/в «Назви ознаки зими».

Словник: зима, холодна, сніжна, морозна, вітряна, весела, біла, снігур, синиця, сорока, голуб, годівниця, найсмачніше.

Хід заняття:

Привітання:

Встало сонце, посміхнулось.

(Усі посміхаються.)

Добрий день! Добрий день!

Ми до світла потягнулись.

(Піднімають руки вгору.)

Добрий день! Добрий день!

Побажаємо всім здоров’я,

Настрою і щастя в домі

Кожний день!

— Як ви вважаєте, від чого повіяло теплом?

Так, від добрих слів та щирих побань.

Вихователь: Послухайте загадку:

Все пухнастим снігом вкрила,

Луки, річку, гай, дома…

Білий ліс і поле біле –

Значить вже прийшла  (зима).

  • Діти ви любите зиму? Я запрошую вас до зимової подорожі, яка буде не -

звичною,тому що ви розкриєте секрети зими, а  саме її ознаки, навчитеся боротись з переохолодженням, пограєтесь в сніжки і найголовніше зможете приходити не тільки один одному на допомогу , а й нашим пернатим друзям.

Отже, давайте помандруємо (відео «Зимова природа»).

  • Які звуки зимової природи ви відчули (рипіння снігу, подих людини, скрекіт сороки)?
  • Чим вкриті дерева?

Розкрити  красу зимової природи нам допоможуть ці сніжинки, роздивіться їх уважно та розкрийте один з секретів зими: яка вона.

Д/в «Яка зима?» - розвивати вміння називати характерні особливості зимової пори та утворювати слова-ознаки (сніжна, холодна, вітряна, морозна, весела…)

Вихователь: Подивіться уважно чи легко вам орієнтуватись серед цього сніжного багатства. Пропоную, щоб не заблукати рухатись за маршрутом. Давайте його розглянемо:

    1 . Christmas Arrangements - Assorted Greenery Arrangements           2. https://i.pinimg.com/originals/f1/95/bb/f195bb899d02ce44ec02bdcdaed447e5.jpg        3. planeta tangerina         4. D:\ИГРЫ7\Годивниця\год_вничка.jpg

 

  1. Завдання – Відшукати корзину з завдання та скласти зимові речення.

д/г «Графосужки «Зима» - закріплювати вміння дітей складати речення за графічними зображеннями і різних часах.

 

D:\ИГРЫ7\zymovi-grafor\1.jpg             D:\ИГРЫ7\zymovi-grafor\2.jpg           D:\ИГРЫ7\zymovi-grafor\4.jpg

Вихователь: Діти, ви наче  справжні письменники, тому що вмієте гарно складати зимові речення, в яких розказали про те, хто чим любить займатися взимку.

  1. Завдання – роздивіться сніжинки, серед них вам треба помітити ту, яка 

 за розміром найбільша. В ній ви розкриєте ще один секрет зими.

Д/г «Зимові слова» - розвивати вміння дітей визначати перший звук в слові та ділити слова на склади.

 

 

D:\КАРТИНКИ 4\Новая папка\4_3.jpg D:\КАРТИНКИ 4\Новая папка\6_1.jpg D:\КАРТИНКИ 4\Новая папка\3_2.jpg D:\КАРТИНКИ 4\Новая папка\1_2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: Молодці, ви правильно визначили звуки в зимових словах.   Послухайте діти, ви чуєте , якісь дивні звуки.

Відео « Заметіль».

  • Як називається це явище  зимової природи? (заметіль, хурделиця,

хуга, хуртовина,  вітрюган) Чим небезпечна така погода? (можна замерзнути або обморозитись). Давайте і ми трішечки зігріємось: пограємо в сніжки.

Фізкультурна хвилинка:

В сніжки граємо охоче,

Грає хто і з ким захоче,

(імітація гри в сніжки)

А морозець он який,

Грає з нами в піддавки.

(потирання рук з обох сторін)

Хлоп, хлоп, постривай,

Та від сніжки не тікай,

(плескіт в долоньки)

Хлоп, хлоп, не зівай,

Сміливіше наступай.

(в коло та з кола)

Хоч і сердиться зима,

Нас морозити дарма.

(оберти вправо-вліво)

Бо ми руки гріємо,

(розтирання рук)

Тупотіти вміємо.

(тупотіння ніжок)

Вихователь: Діти, розкрили ще один секрет зими. Якщо хтось з вас граючись на сильному морозі почне замерзати, то вихід один – рухатись. Дивіться, яка велика сніжна куля. Давайте ще, пограємось з нею та будемо називати зимуючих птахів Херсонщини.

  1.  Завдання - Д/г «Назви зимуючих птахів рідного краю» - закріпити знання 

про зимуючих птахів.

Діти стають в коло і ніби прокочують сніжний ком, у кого ком зупинився, той називає зимуючу пташку або декілька в залежності від рівня знань дитини.

Сніжний ком ми всі катаємо

До п’яти ми всі рахуємо

Раз, два, три, чотири, п’ять

Тобі птаха називати …

(діти називають зимуючих пташок – снігур, синиця, дятел, вороня, горобець, шишкар, сорока).

Вихователь: Молодці, ви знаєте зимуючих птахів Херсонщини. Чи зможете ви їх розгледіти під час  негоди.

Д/г «Впізнай птаха» - розвивати зорове сприйняття, окомір.

 

                       9.jpg8.jpg 11.jpg3.jpg

Вихователь: Отже, ви надзвичайно уважні. Давайте знову звернемось до схеми маршруту.

  1. Завдання – Зверніться за допомогою до письменника В.Сухомлинського,

який підкаже вам «Що найсмачніше?»

Переказ оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше», використовуючи прийом мнемотехніки.

 

D:\КАРТИНКИ 3\Mnemotablitsi_skoromovok\Мнемотаблиці для переказу творів Сухомлинського\таблиці(15).png                           D:\КАРТИНКИ 3\Mnemotablitsi_skoromovok\Мнемотаблиці для переказу творів Сухомлинського\таблиці(16).png

Вихователь: Діти, давайте і ми погодуємо пташок.

Д/г «Що покласти в годівничку» - розширити знання дітей про зимову підгодівлю пташок, закріпити знання про корисну та небезпечну їжу.

              D:\ИГРЫ7\Годивниця\год_вничка.jpg   D:\ИГРЫ7\Годивниця\2_1.jpg   D:\ИГРЫ7\Годивниця\3_1.jpg D:\ИГРЫ7\Годивниця\4_1.jpg

Вихователь: Що птахи будуть їсти з задоволенням? Яка їжа буде птахам не до вподоби?

Діти, ви справжні дослідники зимової природи. Ви всі завдання за картою схемою виконали правильно. Нам час повертатись  в групу.

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку