Заняття "Секрети зимової природи"

Про матеріал
розвинути знання дітей про ознаки та характерні особливості зимової пори року та про зимуючих птахів Херсонщини, вміння узагальнювати птахів: зимуючі – перелітні; формувати вміння утворювати слова-ознаки, виділяти в зимових словах перший звук, складати речення за графо смужками «Зима», переказувати оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше», виховувати доброзичливе ставлення один до одного та до друзів наших менших.
Перегляд файлу

Тема: Секрети зимової природи

Мета: розвинути знання дітей про ознаки  та характерні особливості зимової пори року  та  про зимуючих птахів Херсонщини, вміння узагальнювати птахів: зимуючі – перелітні; формувати вміння утворювати слова-ознаки, виділяти в зимових словах перший звук, складати речення за графо смужками «Зима», переказувати оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше», виховувати доброзичливе ставлення один до одного та до друзів наших менших.

Матеріал: зимові пейзажі, відео «Зима», відео «Звуки метелиці», д/г «Впізнай птаха», д/г «Графосмужки «Зима», д/г «Назви перший звук зимового слова»,  оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше»,  д/г «Що покласти в годівничку?», д/в «Назви ознаки зими».

Словник: зима, холодна, сніжна, морозна, вітряна, весела, біла, снігур, синиця, сорока, голуб, годівниця, найсмачніше.

Хід заняття:

Привітання:

Встало сонце, посміхнулось.

(Усі посміхаються.)

Добрий день! Добрий день!

Ми до світла потягнулись.

(Піднімають руки вгору.)

Добрий день! Добрий день!

Побажаємо всім здоров’я,

Настрою і щастя в домі

Кожний день!

— Як ви вважаєте, від чого повіяло теплом?

Так, від добрих слів та щирих побань.

Вихователь: Послухайте загадку:

Все пухнастим снігом вкрила,

Луки, річку, гай, дома…

Білий ліс і поле біле –

Значить вже прийшла  (зима).

  • Діти ви любите зиму? Я запрошую вас до зимової подорожі, яка буде не -

звичною,тому що ви розкриєте секрети зими, а  саме її ознаки, навчитеся боротись з переохолодженням, пограєтесь в сніжки і найголовніше зможете приходити не тільки один одному на допомогу , а й нашим пернатим друзям.

Отже, давайте помандруємо (відео «Зимова природа»).

  • Які звуки зимової природи ви відчули (рипіння снігу, подих людини, скрекіт сороки)?
  • Чим вкриті дерева?

Розкрити  красу зимової природи нам допоможуть ці сніжинки, роздивіться їх уважно та розкрийте один з секретів зими: яка вона.

Д/в «Яка зима?» - розвивати вміння називати характерні особливості зимової пори та утворювати слова-ознаки (сніжна, холодна, вітряна, морозна, весела…)

Вихователь: Подивіться уважно чи легко вам орієнтуватись серед цього сніжного багатства. Пропоную, щоб не заблукати рухатись за маршрутом. Давайте його розглянемо:

    1 . Christmas Arrangements - Assorted Greenery Arrangements           2. https://i.pinimg.com/originals/f1/95/bb/f195bb899d02ce44ec02bdcdaed447e5.jpg        3. planeta tangerina         4. D:\ИГРЫ7\Годивниця\год_вничка.jpg

 

  1. Завдання – Відшукати корзину з завдання та скласти зимові речення.

д/г «Графосужки «Зима» - закріплювати вміння дітей складати речення за графічними зображеннями і різних часах.

 

D:\ИГРЫ7\zymovi-grafor\1.jpg             D:\ИГРЫ7\zymovi-grafor\2.jpg           D:\ИГРЫ7\zymovi-grafor\4.jpg

Вихователь: Діти, ви наче  справжні письменники, тому що вмієте гарно складати зимові речення, в яких розказали про те, хто чим любить займатися взимку.

  1. Завдання – роздивіться сніжинки, серед них вам треба помітити ту, яка 

 за розміром найбільша. В ній ви розкриєте ще один секрет зими.

Д/г «Зимові слова» - розвивати вміння дітей визначати перший звук в слові та ділити слова на склади.

 

 

D:\КАРТИНКИ 4\Новая папка\4_3.jpg D:\КАРТИНКИ 4\Новая папка\6_1.jpg D:\КАРТИНКИ 4\Новая папка\3_2.jpg D:\КАРТИНКИ 4\Новая папка\1_2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: Молодці, ви правильно визначили звуки в зимових словах.   Послухайте діти, ви чуєте , якісь дивні звуки.

Відео « Заметіль».

  • Як називається це явище  зимової природи? (заметіль, хурделиця,

хуга, хуртовина,  вітрюган) Чим небезпечна така погода? (можна замерзнути або обморозитись). Давайте і ми трішечки зігріємось: пограємо в сніжки.

Фізкультурна хвилинка:

В сніжки граємо охоче,

Грає хто і з ким захоче,

(імітація гри в сніжки)

А морозець он який,

Грає з нами в піддавки.

(потирання рук з обох сторін)

Хлоп, хлоп, постривай,

Та від сніжки не тікай,

(плескіт в долоньки)

Хлоп, хлоп, не зівай,

Сміливіше наступай.

(в коло та з кола)

Хоч і сердиться зима,

Нас морозити дарма.

(оберти вправо-вліво)

Бо ми руки гріємо,

(розтирання рук)

Тупотіти вміємо.

(тупотіння ніжок)

Вихователь: Діти, розкрили ще один секрет зими. Якщо хтось з вас граючись на сильному морозі почне замерзати, то вихід один – рухатись. Дивіться, яка велика сніжна куля. Давайте ще, пограємось з нею та будемо називати зимуючих птахів Херсонщини.

  1.  Завдання - Д/г «Назви зимуючих птахів рідного краю» - закріпити знання 

про зимуючих птахів.

Діти стають в коло і ніби прокочують сніжний ком, у кого ком зупинився, той називає зимуючу пташку або декілька в залежності від рівня знань дитини.

Сніжний ком ми всі катаємо

До п’яти ми всі рахуємо

Раз, два, три, чотири, п’ять

Тобі птаха називати …

(діти називають зимуючих пташок – снігур, синиця, дятел, вороня, горобець, шишкар, сорока).

Вихователь: Молодці, ви знаєте зимуючих птахів Херсонщини. Чи зможете ви їх розгледіти під час  негоди.

Д/г «Впізнай птаха» - розвивати зорове сприйняття, окомір.

 

                       9.jpg8.jpg 11.jpg3.jpg

Вихователь: Отже, ви надзвичайно уважні. Давайте знову звернемось до схеми маршруту.

  1. Завдання – Зверніться за допомогою до письменника В.Сухомлинського,

який підкаже вам «Що найсмачніше?»

Переказ оповідання В.Сухомлинського «Що найсмачніше», використовуючи прийом мнемотехніки.

 

D:\КАРТИНКИ 3\Mnemotablitsi_skoromovok\Мнемотаблиці для переказу творів Сухомлинського\таблиці(15).png                           D:\КАРТИНКИ 3\Mnemotablitsi_skoromovok\Мнемотаблиці для переказу творів Сухомлинського\таблиці(16).png

Вихователь: Діти, давайте і ми погодуємо пташок.

Д/г «Що покласти в годівничку» - розширити знання дітей про зимову підгодівлю пташок, закріпити знання про корисну та небезпечну їжу.

              D:\ИГРЫ7\Годивниця\год_вничка.jpg   D:\ИГРЫ7\Годивниця\2_1.jpg   D:\ИГРЫ7\Годивниця\3_1.jpg D:\ИГРЫ7\Годивниця\4_1.jpg

Вихователь: Що птахи будуть їсти з задоволенням? Яка їжа буде птахам не до вподоби?

Діти, ви справжні дослідники зимової природи. Ви всі завдання за картою схемою виконали правильно. Нам час повертатись  в групу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лебідь Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Джигирей Любовь
    Дякую за цікаве заняття!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
4382
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку