Заняття "Справжня дружба".

Про матеріал

Заняття "Справжня дружба" розраховане на учнів. Його мета: визначити характерні ознаки щирої дружби та проаналізувати типи взаємин, які ведуть до тимчасових зв'язків. Можна використати у виховній роботі класного керівника.

Перегляд файлу

Тема заняття:  Справжня дружба

 

Мета заняття: визначити характерні ознаки щирої дружби та проаналізувати типи взаємин, які ведуть до тимчасових зв’язків.

Матеріали

  • Дошка, крейда
  • сім паперових карток
  • чаша для жеребкування
  • олівці, фломастер

Ключові поняття

Дружба: близькі стосунки, що пов’язані взаємною довірою, спільністю інтересів і повагою.

Друг: той, хто пов’язаний з кимсь дружбою.

 

Хід заняття

Доброго дня друзі. Наше сьогоднішнє заняття присвячене дружбі.  На попередньому занятті ми розмірковували про важливість стосунків між людьми і наголосили, що ми потрібні один одному. Міцні стосунки з людьми необхідно розвивати для того, щоб впевнено почуватися в сім’ї, в суспільстві, в нових  і незвичних обставинах. Сьогодні ми продовжимо тему людських стосунків і спробуємо зрозуміти, що таке справжня дружба.

   Візьміть, будь ласка, крейду, підійдіть до дошки і прочитайте написане на        ній. Підкресліть три, на вашу думку, най важливіші характеристики    справжнього друга.

Ознаки справжньої дружби

  • почуття гумору
  • приваблива зовнішність
  • надійність
  • вміння вислухати
  • чесність
  • багатство
  • щедрість
  • поступливість
  • відповідальність
  • кмітливість
  • вірність сила
  • популярність
  • спільні інтереси
  • доброта
  • спільні переконання і цінності

   Ви щойно визначили ті характеристики  справжньої дружби, які вважаєте найважливішими.  А зараз я прочитаю вам оповідання про дружбу, а ви, уважно слухаючи, визначте ті риси героїв оповідання, завдяки яким їхня дружба стала можливою.

 

                    Приклад справжньої дружби.

 

               Оповідання про Дамона і Фінікія.

   Герої нашого оповідання, Дамон і Фінітій,  жили в  Сіракузах, місті – державі на острові Сицилія, в IV ст. до н.е. Дамон і Фінтій були найкращими друзями ще змалку разом гралися училися. Вони були наче рідні брати і повністю один одному довіряли.

   Фінтій мав ораторські здібності і часто виступав перед людьми. Якось у промові він сказав, що жоден правитель не повинен мати абсолютної влади  над своїми підлеглими.

   Почувши про це цар Діоніс, дуже розгнівався і викликав до себе Фінтія та Дамона. Коли дгузі з’явилися у палаці, Діонісій наказав Фінтію відмовитися від своїх слів. Той відповів: “Я не можу бо я завжди говорю правду. Нікому не можна заборонити цього.

       Діонісій ще більше розгнівався і вирішив страти Фінтія за зрадництво.

    Однак Фінтій не погоджувався відмовитися від своїх поглядів. Він звернувся до правителя з проханням відпустити його додому – попрощатися з рідними.

    Діонісій голосно розсміявся:” Якщо я дам такий дозвіл, ти ж ніколи не повернешся!”

   Фінтій відповів: Ні! Я залишу тобі заставу, що гарантуватиме моє повернення.

   А яку заставу ти можеш лишити?’ – запитав правитель.

У цей момент Дамон вийшов у перед і сказав: Я буду заставою. Фінтій – мій друг. Ти можеш бути впевнений у його повернені, якщо до того часу триматимеш мене у в’язниці.

     Гадаю, ти усвідомлюєш, – звернувся Діоніс до Дамона, – якщо цього не станеться, тебе буде страчено замість нього.

    Так, я це розумію, але Фінтій повернеться, адже він давав слово”, – сказав Дамон.

    Фінтія відпустили додому, а його друга кинули до в’язниці. Пройшло кілька днів,  і Діонісій прийшов до Дамона. Твого друга немає. Що ти про нього тепер думаєш?” – глузливо запитав він.

  Він прийде, – впевнено промовив Дамон. Я йому повністю довіряю.

  Правитель повернувся до палацу, а через кілька днів знову прийшов до Дамона і сказав:“Визначений термін вже майже скінчився. Гадаю, твій друг ніколи не повернеться, ти просто дурень, що повірив йому.

    Дамон поглянув на Діонісія і спокійно відповів:”Якщо це у межах людських можливостей, Фінтій повернеться. Мабуть, щось сталося у дорозі.

    Така впевненість Дамона дуже здивувала Діонісія. Настав день страти, але Фінтій не повернувся. Вже кат стояв напоготові, коли Діонісій в останній раз  запитав Дамона: Ти все ще вважаєш Фінтія своїм другом?”

     Дамон усміхнувся: Так Фінтій мій друг.

   Саме у цей момент розчинилися ворота в’язниці і зявився Фінтій, який мав просто жахливий вигляд: дуже брудний, в,подертій одежі, все тіло вкрито синцями та ранами. З останніх сил він підійшов до Дамона і просто впав йому на руки промовивши,:“Я вчасно повернувся і радий, що ти живий. Спочатку корабель, на якому я плив, потрапив у жахливий шторм, потім мене пограбували розбійники на дорозі, але я знав, що маю дістатися сюди вчасно. Потім Фінтій звернувся до Діонісія: Я готовий до страти.

  Правитель був безмежно здивований, бо вперше бачив таку вірність і відданість. Він скасував свій наказ про страту і заявив, що відпускає обох друзів на волю. Потім звернувся до них із запитанням: Чи ви можете зробити мені велику послугу?.

     “Звичайно”, – відповіли друзі.

“Як здобути дружбу, подібну до вашої? – поцікавився Діонісій.

 

                           ( із збірника Вільяма Бенета Книга чеснот )

 

  Через декілька хвилин ми ще повернемось до прохання царя, але зараз задамо питання самим собі. Хто з героїв оповідання є найближчим мені по духу.

  • Дамон: Умене є друг і я вірю, що він завжди допоможе мені.
  • Фінтій: Ямаю бути там, де я потрібен своєму другові.
  • Діонісій: У мене ніколи не було такої дружби, як у Фінтія з Дамоном, але я мріяв про це  і тепер я пересвідчився, що така дружба існує.
  • Жодна відповідь мене не влаштовує.

Я схильний бути як Дамон  і розумію почуття царя у тому випадку, якби Фінтій не повернувся, тому що в своїх друзях я не впевнений – вони завжди залишають мене.

        Незалежно від того, який варіант ти вибираєш, дружба є важливою для кожного із нас. Навіть якщо ти стверджуєш, що справжньої дружби нема, тобі хотілося б, щоб вона існувала. Сьогодні ми будемо говорити про деякі риси справжньої дружби, про те, як почати дружити. Коли в тебе вже є щирий друг, ти дізнаєшся як зміцнити ваші стосунки.  Якщо в тебе його ще нема, то пізнаєш, як починається щира дружба з кимсь, і зрозумієш, що дружба тобі під силу.

А зараз назвіть будь ласка характерні ознаки щирої дружби і запишіть на дошці.

- відчуття обов’язку

- вірність

- довіра

- дотримання слова даного другові

- піклування про друга

- здатність пожертвувати собою заради друга.

    Які ще риси щирої дружби ви знаєте?

  • чесне та відверте спілкування
  • співчуття та розуміння
  • повага
  • відповідальність
  • вміння прощати
  • бажання розвивати вдосконалювати дружні стосунки.

А зараз пригадаємо з яким запитанням звернувся цар до Фінтія і Дамона.

Як знайти такого вірного друга?

   Зараз ми об’єднаємось у групb. Представник кожної групи хай витягне один папірець із чаші, на якому записана одна  з ознак щирої дружби.

  • я тримаю своє слово
  • я визнаю свої помилки
  • я прощаю тим хто робить мені зло
  • я ціную думки та почуття інших людей
  • я ставлюся до людей відкрито і чесно
  • я не зраджую своїх друзів
  • я зміцнюю дружбу.

     А зараз у своїх групах розробіть план дій, яким змогли би скористатися Діонісій та інші люди ,  що прагнуть вдосконалити характеристику, яку ви одержали в результаті жеребкування. Підготуйте творчу презентацію, яка пояснить присутнім ваш план дій.

 

 Необхідно засвоїти, якщо хочеш мати друга, навчися сам бути другом.

   Зроби перший крок на цьому шляху – оціни власну можливість стати комусь другом. На цьому занятті ми говорили з вами про справжню дружбу і про те, як можна стати справжнім другом. Виконайте ще одне завдання під час розмови з батьками запитайте у них, чи кожен з вас може, на їхню думку, бути справжнім другом для іншої людини. Батьки дуже добре знають своїх дітей і скажуть вам про це, їхня думка з цього питання може бути для вас надзвичайно корисною.

 

На наступному занятті ми продовжимо говорити про дружбу, але про особливу, надзвичайну дружбу – про любов, спробуємо відповісти на запитання: Що це означає – справжнє кохання? Чи дійсно мене кохають по - справжньому?”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала і провела

Гончаренко Людмила  Петрівна,

вчитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
2449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку