Конспект заняття
з логіко-математичного розвитку
для дітей середнього дошкільного віку
Тема. Порівняння. Просторові уявлення
Мета: учити дітей порівнювати множини предметів, використовуючи палички Кюізенера, застосовувати поняття «більше на 1», «менше на 1»; учити порівнювати предмети за висотою; розвивати уміння визначати напрям від себе; позначати словами положення предметів відносно себе; вправляти в розташуванні предметів відносно до просторових відношень (ліворуч, праворуч, над, попереду).
Обладнання: набір кольорових паличок Кюізенера; картки-схеми, геометричні фігури: круги, овали, трикутники.
Хід заняття
І. Організаційний момент
1. Психогімнастика «Доброго ранку!»
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, діткам усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку, садочку прекрасному!
Вліво-вправо, вліво-вправо
Оберніться – поверніться,
Один одному всміхніться!
2. Мотивація.
Вихователь. Дітки, скажіть, яке у нас буде заняття?
Вихователь. Так, правильно, зараз ми проведемо заняття, яке називається «Математична веселка». Але сьогодні воно буде незвичайним, тому що у гості до нас завітала із «Країни кольорових паличок» сама Королева. Давайте привітаємося із нею.
Вихователь. Малята, Королева хоче погратися із вами і підготувала цікаві завдання для вас. Хочете пограти із Королевою?
ІІ. Основна частина
Вихователь. Тож, слухайте перше завдання. Подивіться на дошку і скажіть, що ви бачите?
Вихователь. Перша доріжка яка?
Вихователь. Друга доріжка яка?
Вихователь. Що знаходиться на прямій та кривій доріжках?
Вихователь. Порахуйте і скажіть, скільки паличок на прямій доріжці?
Вихователь. А на кривій?
Вихователь. На якій доріжці паличок більше?
Вихователь. На скільки більше?
Вихователь. На якій менше? На скільки?
Вихователь. Молодці! Впорались із завданням. Володарка кольорових паличок задоволена тим, як ви вправно впорались із завданням і пропонує перейти до наступного.
Вихователь. Перед вами лежать схеми. Як ви вважаєте, хто на них зображений?
Вихователь. Якими паличками ми будемо викладати тата?
Вихователь. Доньку? Викладіть їх.
Вихователь. Малята, скажіть, чи однакові тато і донька?
Вихователь. Тато який?
Вихователь. Підніміть руку вгору над головою і покажіть, що тато високий. А донька яка?
Вихователь. Правильно, тато високий, а донька низька. А ще можна сказати, що тато вищий за доньку, а донька нижча від тата. Повторіть.
Вихователь. А тепер пропоную трішечки відпочити.
Фізкультхвилинка
Ми праворуч повернулись
І навшпиньках потягнулись,
Праву ручку піднімаймо,
Нею сонечко вітаймо.
А тепер завзято й сміло
Повертаймося уліво,
Тупніть лівою ногою,
Покивайте головою.
Крок на місці — ось такий.
Крок ліворуч — приставний,
А тепер крокуймо боком,
Вже праворуч, тим же кроком.
ІІІ. Продуктивна частина
Вихователь. Королева підготувала нове завдання.
Вихователь. Що зображено на картинці?
Вихователь. З яких щаблинок складається ліва пірамідка? А права?
Вихователь. Володарка пропонує вам їх викласти.
Вихователь. Королеві подобається, як ви працюєте і пропонує вам ще одне завдання. Але спочатку, Вона хоче поділити вас на команди:
1 команда називатиметься «Сніжинки»
2 команда - «Намистинки»
3команда - «Блакитне сяйво»
Вихователь. У Країні кольорових паличок є предмети лише прямокутної і квадратної форми,а їй ще хочеться мати предмети трикутної, овальної та круглої форми. Вона просить команду «Сніжинок» подарувати їй трикутники і покласти їх зліва від вас, а команду «Намистинки» - покласти овали з правого боку, команду «Блакитне сяйво» подарувати круги і покласти поперед Королеви.
ІV. Підсумок
Вихователь. Молодці діти! Ви добре впоралися із завданнями, які підготувала для вас Володарка Країни кольорових паличок. Вона задоволена вашою роботою, але їй вже час повертатися до свого королівства. На прощання, Вона хоче пригостити вас смаколиками. Давайте подякуємо їй і скажемо: «До побачення!».