Інтегроване заняття на тему:
«Жовтенькі курчатка»
Мета: Закріплювати і поглиблювати знання дітей про навколишній світ. Спонукати проводити дослідницьку діяльність з яєчною шкарлупою та досліджувати її якості на дотик, на слух та з допомогою зору. Продовжувати вчити дітей розпізнавати геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник. Закріпити вміння дітей порівнювати дві групи множин шляхом накладання, встановлювати рівність і нерівність двох груп множин та поглиблювати знання про основні кольори. Активізувати словник дітей словами, що означають якість шкарлупи: біла, гладка, крихка та сенсорними поняттями: більше-менше-порівну, назвами геометричних фігур: круг, квадрат, трикутник, назвами основних кольорів. Розвивати логічне мислення, активне мовлення. Виховувати пізнавальний інтерес до живої природи.
Матеріал: загадка, рухливо-музична гра: «Курчата», роздавальний матеріал – курчатка, дидактична гра: «Курчатко заблукало», дослід із яєчною шкарлупою, кольорові бантики, гра: «Знайди гніздечко», обручі, музичний супровід «Курчатка», дидактична гра: «Відшукай зернятко для курчат», геометричні фігури, цеглинки конструктору Лего – дупло, музично – ритмічна гра з цеглинками «прогулянка».
Хід заняття:
Під жваву музику діти заходять до групи.
Вихователь збирає дітей біля себе.
Наче сонячні клубочки
Хтось розсипав біля квочки.
Хто це там пищіть, малята?
Здогадалися?…
(Курчата)
Жила-була мама квочка, а в неї було:
Зараз під веселу музику ви преретворитесь на маленьких курчат та весело пограємося на галявині.
Пропоную вам провести цікаву вправу, відчути ручками, почути вушками, побачити очима якою буває шкарлупа з яєчка.
Провести дослід: запропонувати визначити на колір яка шкарлупа, на дотик відчути, що вона гладенька, придавити в долоньці та почути як вона ламається. Зробити висновок: шкарлупа біла, крихка, гладенька, ламається.
І ось яка прикра пригода стала з нашими курчатками, вини заблукали і тепер не можуть знайти свою шкарлупку з яєчок. Але в курчаток вона кольорова, така ж як їх бантики. Назвіть кольори бантиків, а тепер знайдіть шкарлупу свого курчатка. (Діти грають в гру).
Весело гралися курчата і захотілося їм відпочити, всі побігли до своїх гніздечок. (Вихователь забирає один обруч)
Одне курчатко заблукало. Настав вечір і всім курчаткам пора додому до гніздечок. Всі знайшли своє гніздечко? Тепер гніздечок скільки, більше чи менше ніж курчаток? (Так, більше) - А курчаток? (Менше)
Підсумок. Вихователь: - Малята, ким ви сьогодні були? Вам сподобалось бути курчатами?