Заняття допоможе закріпити знання дітей у межах 10, навички прямої і зворотної лічби,уміння розвязувати приклади в межах 10, орієнтуватися у просторі, на аркуші паперу, виконувати словесні інструкції, знаходити спільні й відмінніознаки предметів, закріпити знання про геометричні фігури, вміння працювати в парі; закріплювати знання про звуки, уміння ділити слова на склади, визначати наголос, робити звуковий аналіз слів, вміння читати речення.
Тема: У пошуках піратського скарбу.
Мета: закріпити знання дітей у межах 10, навички прямої і зворотної лічби,уміння розвязувати приклади в межах 10, орієнтуватися у просторі, на аркуші паперу, виконувати словесні інструкції, знаходити спільні й відмінніознаки предметів, закріпити знання про геометричні фігури, вміння працювати в парі; закріплювати знання про звуки, уміння ділити слова на склади, визначати наголос, робити звуковий аналіз слів, вміння читати речення;
розвивати мовлення, пам'ять, комунікативні навички дітей, увагу, логічне мисленя, творчу уяву, дрібну моторику рук;
виховувати ініціативність, самостійність, інтерес до знань, колективізм.
Матеріали:
Демонстраційний: презентація до заняття, стійка з морськими жителями на прищіпках, парасолька зі звуковими фішками, магнітні дошки,картка для звукового аналізу, букви у вигляді чорних міток для напису « Кожен пірат повинен вміти читати».
Роздавальний: піратські атрибути, набори геометричних фігур на кожну пару дітей, карти місцевості ,набори ( кораблик, пальма, сонце,скриня скарбів) ,прості олівці,по 4 рибки з прикладами ( 2 на додавання, 2 на віднімання), картки для звукового аналізу, маркери,паперові блюдця, пенопластові кульки, клейовий пістолет,клей ПВА, щіточки, пісок.
Під веселу музику діти заходять до зали, прикрашеної, як екзотичний острів. Їх зустрічає пірат-капітан.
Капітан: Діти, давайте привітаємося з гостями як ввічливі діти:
Капітан: Діти, ви любите скарби? А історії про піратів? У мене до вас є дуже приваблива пропозиція. Сьогодні у вас є можливість побути піратами і відправитись разом зі мною на пошуки піратського скарбу, який сховав дуже жорстокий і жадібний пірат Флінт.
Але для цього вам треба перетворитися на справжнісіньких піратів. Ну що, згодні?
Тоді налітай!
( Діти перевтілюються в піратів за допомогою аксесуарів «прямо на очах»)
А тепер наш піратський девіз: Що нам урагани,
Штилі і тумани.
Ця мандрівочка для нас,
І все буде просто клас!
Капітан: А тепер перевіримо, чи справжні ви пірати. Посмійтеся по-справжньому, по-піратському! ( декілька дітей сміється по одному, потім всі разом)
Капітан: Морські вовки! Нас чекає подорож! Тепер ми команда! Щоб знайти скарб, вам доведеться проявити кмітливість, винахідливість, розум. Якщо ви будете дружною командою, то з усим впораєтесь, а я вам допомагатиму. Готові вирушати?
Капітан: А на чому можна подорожувати по морю? (відповіді дітей)
Капітан: Нам знадобиться дуже надійний корабель, тому ми його побудуємо самі. Зверніть увагу на екран. Як можна назвати одним словом те, що ви бачите? ( геометричні фігури). У вас на столах лежать набори геометричних фігур. Роздивіться і назвіть їх.
Капітан: Попрацюємо в парах і складемо найнадійніші та найгарніші кораблі!
( Діти працюють в парах, капітан керує процесом)
Капітан: У вас отрималися чудові, спавжнісінькі піратські кораблі, шлюбки, шхуни! А тепер, щоб наш корабель став справжнім, треба промовити чарівні слова:
Станьте струнко, малюки,
Відтепер ви – моряки!
Всі рішучі та хоробрі,
Сильні, спритні, чуйні, добрі.
Хто за скарбом піти хоче,
Хай заплющить міцно очі,
Обернеться тричі вправо,
Підстрибне на місці жваво,
Плесне двічі на знак згоди-
Починаються пригоди!
( Діти розплющують очі, бачать на екрані зображення корабля)
Капітан: Діти, як би ви назвали цей корабель? ( відповіді дітей )
Давайте назвемо наш корабель Чорна перлина.
Капітан: Пірати на борту, гості теж, капітан на містку. Можемо відпливати. Але попереджаю всіх: на нашому кораблі категорично заборонено:
Орієнтація на аркуші паперу
Капітан: Перед тим, як відпливати, треба добре підготуватися і, щоб не заблукати, скласти карту місцевості. Я допоможу вам. Покладіть перед собою карти, які я для вас підготувала і точно виконуйте мої вказівки.
Графічний диктант
А тепер проложимо маршрут до Острова скарбів. Візьміть в руки олівці. Починаємо від корабля. ( капітан диктує, пірати креслять маршрут подорожі )
Капітан: Ви чудово впорались із завданням!
Острів Припасів
Тепер можемо вирушати до острова Припасів. ( на екрані корабель підпливає до острова, звучить шум моря, крик чайок)
Капітан: Кожен острів підготував для нас завдання і підказку, що ми повинні виконати. Подивіться уважно і знайдіть підказку. ( підказки заховані на кожному острові)
( діти очима шукають предмет, у якому може бути підказка, знаходять )
Підказка від пірата Сільвера: Сільвер – кок на кораблі
Та на морі й на землі.
Нагодує вас делікатесами,
Якщо приклади розвяжете ви!
Капітан: Давайте зберемо якнайбільше припасів! ( капітан загадує загадки про морських жителів. Дитина, яка відгадала, виходить до стійки, читає приклад , розвязує його і кладе в мішок з припасами).
1. У воді вона живе
Немає дзьоба, а клює. (риба)
2. Не коваль, а кліщі має, коли чорний, то кусає. А лише почервоніє так і присмирніє. (краб)
3. . Ось вона яка –
Розбійниця морська,
усіх би проковтнула
Зажерлива…
(Акула).
4. Пливе туди, пливе сюди
Її не завжди видно
Вона прозора, як вода,
Не знайома вам вона.
(Медуза).
5. Ти зі мною не знайомий?
Я живу на дні морському
Голова і вісім ніг
Звати мене …
(Восьминіг).
6. Що за чудо? От – так чудо.
Зверху блюдо, знизу блюдо
Ходить чудо по дорозі,
Голова стерчить та нозі.
(Черепаха).
7. В морі рибка золота кораблі переверта.
(Кит)
8.І не скаче, а пливе
І солому не жує
Осідлать його зажди
У воді живе завжди.
(Морський коник)
9. Рибу цю чіпать не можна,
Голова на молот схожа.
(Риба молот)
10.Багато ніжок,
Схожа на рака.
Червоний панцир
Любить в морі
Бешкетувати на просторі.
(Креветка)
Капітан: Знайдіть на столах симпатичних рибок, кожному по 4 рибки. Розвяжіть приклади, відповідь запишіть олівцем. Працюємо в парах. Якщо розвязали приклади, міняємось з товаришем і перевіряємо правильність розвязання. Рибок з правильними відповідями кладемо в мішок. Поповнимо піратські запаси!
Острів Кмітливих
Капітан: Молодці, вирушаємо до наступного острова. (Звучить музика, на екрані корабель підпливає до острова Кмітливих.)
- Відшукайте записку-підказку очима і скажіть мені, де вона. (Діти направляють капітана до підказки, використовуючи слова під, над, ліворуч, праворуч…)
Підказка від Біллі Бонса:
Для спритних і кмітливих,
Розумнихі сміливих
Біллі Бонс завдання склав,
Їх виконати наказав.
Ви назад не повертайте,
Розумом перемагайте!
На екрані зявляється перше завдання. Дидактичні ігри «Що зайве?»
«Назви одним словом»
«Яка ознака спільна?»
Капітан: Ви добре впоралися із завданнями. Я вами задоволена. Тепер можна і відпочити.
Музична піратська фізкультхвилинка.
Капітан: Поки ми відпочивали, наш корабель підійшов до Острова Сонця. Давайте відшукаємо на ньому підозрілий предмет чорного кольору із підказкою-завданням. (Діти знаходять парасольку)
Підказка-завдання відпірата Джека:
Джек веселий був пірат,
Пив він ром і їв салат
Але не зміг він відгадати,
Що слова треба зашифрувати!
Капітан: На столах у кожного з вас ви знайдете картки зі словами для звукового аналізу. Ваше завдання заключається в тому, щоб «зашифрувати» своє слово, поділити його на склади і поставити наголос. Хто справився із завданням, дає на перевірку сусіду.
(Одна дитина виконує звуковий аналіз біля дошки. Капітан керує, допомагає, перевіряє. Декілька дітей зачитують свої слова.)
Капітан: Завдання виконано, парасольку можна скласти і вирушати далі. Ви просто молодці!
Острів Скарбів
Капітан: Нарешті наш корабель причалює до Острова Скарбів.
Давайте відшукаємо скриню зі скарбом. Дістатися до неї можуть тільки ті, які пройдуть через болото. Коротка стежина-рахунок десятками до 100. Довга стежина- наступаємо тільки на приголосні звуки.
(Декілька дітей переходять через болото по черзі і приносять скриню.)
На скрині замок. Знаходимо привязану підказку-завдання від пірата Флінта:
Флінт жорстокий був пірат.
Грабував усіх підряд.
Кораблі пускав на дно
І радів, мов у кіно.
Скарб свій в скриню він поклав
І пароль секретний склав.
В пляшку все це заштовхав
І ретельно заховав!
Капітан: Пірати, давайте знайдемо цю пляшку!
(Шукають, відкривають)
На дошці пароль закритий чорними мітками. Я читаю завдання, хто правильно відповідає, той може відкрити будь-яку букву пароля. Гра продовжується, поки не відкриється остання буква.
Капітан:Давайте прочитаємо пароль разом!
КОЖЕН ПІРАТ ПОВИНЕН ВМІТИ ЧИТАТИ!
Відкриваємо скриню, знаходимо в ній «золоті» монети, книжки.
Капітан: Але це ще не всі скарби на сьогодні! Дуже симпатичний скарб ми зробимо своїми руками! (Показую зразок)
Це справжній скарб, який створює саме море.
(На екрані зявляються фото мушлів з перлинами. Пірати разом з капітаном виготовляють свої скарби.)
Підсумок заняття
Тема: У пошуках піратського скарбу.
Мета: закріпити знання дітей у межах 10, навички прямої і зворотної лічби,уміння розвязувати приклади в межах 10, орієнтуватися у просторі, на аркуші паперу, виконувати словесні інструкції, знаходити спільні й відмінніознаки предметів, закріпити знання про геометричні фігури, вміння працювати в парі; закріплювати знання про звуки, уміння ділити слова на склади, визначати наголос, робити звуковий аналіз слів, вміння читати речення;
розвивати мовлення, пам'ять, комунікативні навички дітей, увагу, логічне мисленя, творчу уяву, дрібну моторику рук;
виховувати ініціативність, самостійність, інтерес до знань, колективізм.
Матеріали:
Демонстраційний: презентація до заняття, стійка з морськими жителями на прищіпках, парасолька зі звуковими фішками, магнітні дошки,картка для звукового аналізу, букви у вигляді чорних міток для напису « Кожен пірат повинен вміти читати».
Роздавальний: піратські атрибути, набори геометричних фігур на кожну пару дітей, карти місцевості ,набори ( кораблик, пальма, сонце,скриня скарбів) ,прості олівці,по 4 рибки з прикладами ( 2 на додавання, 2 на віднімання), картки для звукового аналізу, маркери,паперові блюдця, пенопластові кульки, клейовий пістолет,клей ПВА, щіточки, пісок.
Під веселу музику діти заходять до зали, прикрашеної, як екзотичний острів. Їх зустрічає пірат-капітан.
Капітан: Діти, давайте привітаємося з гостями як ввічливі діти:
Капітан: Діти, ви любите скарби? А історії про піратів? У мене до вас є дуже приваблива пропозиція. Сьогодні у вас є можливість побути піратами і відправитись разом зі мною на пошуки піратського скарбу, який сховав дуже жорстокий і жадібний пірат Флінт.
Але для цього вам треба перетворитися на справжнісіньких піратів. Ну що, згодні?
Тоді налітай!
( Діти перевтілюються в піратів за допомогою аксесуарів «прямо на очах»)
А тепер наш піратський девіз: Що нам урагани,
Штилі і тумани.
Ця мандрівочка для нас,
І все буде просто клас!
Капітан: А тепер перевіримо, чи справжні ви пірати. Посмійтеся по-справжньому, по-піратському! ( декілька дітей сміється по одному, потім всі разом)
Капітан: Морські вовки! Нас чекає подорож! Тепер ми команда! Щоб знайти скарб, вам доведеться проявити кмітливість, винахідливість, розум. Якщо ви будете дружною командою, то з усим впораєтесь, а я вам допомагатиму. Готові вирушати?
Капітан: А на чому можна подорожувати по морю? (відповіді дітей)
Капітан: Нам знадобиться дуже надійний корабель, тому ми його побудуємо самі. Зверніть увагу на екран. Як можна назвати одним словом те, що ви бачите? ( геометричні фігури). У вас на столах лежать набори геометричних фігур. Роздивіться і назвіть їх.
Капітан: Попрацюємо в парах і складемо найнадійніші та найгарніші кораблі!
( Діти працюють в парах, капітан керує процесом)
Капітан: У вас отрималися чудові, спавжнісінькі піратські кораблі, шлюбки, шхуни! А тепер, щоб наш корабель став справжнім, треба промовити чарівні слова:
Станьте струнко, малюки,
Відтепер ви – моряки!
Всі рішучі та хоробрі,
Сильні, спритні, чуйні, добрі.
Хто за скарбом піти хоче,
Хай заплющить міцно очі,
Обернеться тричі вправо,
Підстрибне на місці жваво,
Плесне двічі на знак згоди-
Починаються пригоди!
( Діти розплющують очі, бачать на екрані зображення корабля)
Капітан: Діти, як би ви назвали цей корабель? ( відповіді дітей )
Давайте назвемо наш корабель Чорна перлина.
Капітан: Пірати на борту, гості теж, капітан на містку. Можемо відпливати. Але попереджаю всіх: на нашому кораблі категорично заборонено:
Орієнтація на аркуші паперу
Капітан: Перед тим, як відпливати, треба добре підготуватися і, щоб не заблукати, скласти карту місцевості. Я допоможу вам. Покладіть перед собою карти, які я для вас підготувала і точно виконуйте мої вказівки.
Графічний диктант
А тепер проложимо маршрут до Острова скарбів. Візьміть в руки олівці. Починаємо від корабля. ( капітан диктує, пірати креслять маршрут подорожі )
Капітан: Ви чудово впорались із завданням!
Острів Припасів
Тепер можемо вирушати до острова Припасів. ( на екрані корабель підпливає до острова, звучить шум моря, крик чайок)
Капітан: Кожен острів підготував для нас завдання і підказку, що ми повинні виконати. Подивіться уважно і знайдіть підказку. ( підказки заховані на кожному острові)
( діти очима шукають предмет, у якому може бути підказка, знаходять )
Підказка від пірата Сільвера: Сільвер – кок на кораблі
Та на морі й на землі.
Нагодує вас делікатесами,
Якщо приклади розвяжете ви!
Капітан: Давайте зберемо якнайбільше припасів! ( капітан загадує загадки про морських жителів. Дитина, яка відгадала, виходить до стійки, читає приклад , розвязує його і кладе в мішок з припасами).
1. У воді вона живе
Немає дзьоба, а клює. (риба)
2. Не коваль, а кліщі має, коли чорний, то кусає. А лише почервоніє так і присмирніє. (краб)
3. . Ось вона яка –
Розбійниця морська,
усіх би проковтнула
Зажерлива…
(Акула).
4. Пливе туди, пливе сюди
Її не завжди видно
Вона прозора, як вода,
Не знайома вам вона.
(Медуза).
5. Ти зі мною не знайомий?
Я живу на дні морському
Голова і вісім ніг
Звати мене …
(Восьминіг).
6. Що за чудо? От – так чудо.
Зверху блюдо, знизу блюдо
Ходить чудо по дорозі,
Голова стерчить та нозі.
(Черепаха).
7. В морі рибка золота кораблі переверта.
(Кит)
8.І не скаче, а пливе
І солому не жує
Осідлать його зажди
У воді живе завжди.
(Морський коник)
9. Рибу цю чіпать не можна,
Голова на молот схожа.
(Риба молот)
10.Багато ніжок,
Схожа на рака.
Червоний панцир
Любить в морі
Бешкетувати на просторі.
(Креветка)
Капітан: Знайдіть на столах симпатичних рибок, кожному по 4 рибки. Розвяжіть приклади, відповідь запишіть олівцем. Працюємо в парах. Якщо розвязали приклади, міняємось з товаришем і перевіряємо правильність розвязання. Рибок з правильними відповідями кладемо в мішок. Поповнимо піратські запаси!
Острів Кмітливих
Капітан: Молодці, вирушаємо до наступного острова. (Звучить музика, на екрані корабель підпливає до острова Кмітливих.)
- Відшукайте записку-підказку очима і скажіть мені, де вона. (Діти направляють капітана до підказки, використовуючи слова під, над, ліворуч, праворуч…)
Підказка від Біллі Бонса:
Для спритних і кмітливих,
Розумнихі сміливих
Біллі Бонс завдання склав,
Їх виконати наказав.
Ви назад не повертайте,
Розумом перемагайте!
На екрані зявляється перше завдання. Дидактичні ігри «Що зайве?»
«Назви одним словом»
«Яка ознака спільна?»
Капітан: Ви добре впоралися із завданнями. Я вами задоволена. Тепер можна і відпочити.
Музична піратська фізкультхвилинка.
Капітан: Поки ми відпочивали, наш корабель підійшов до Острова Сонця. Давайте відшукаємо на ньому підозрілий предмет чорного кольору із підказкою-завданням. (Діти знаходять парасольку)
Підказка-завдання відпірата Джека:
Джек веселий був пірат,
Пив він ром і їв салат
Але не зміг він відгадати,
Що слова треба зашифрувати!
Капітан: На столах у кожного з вас ви знайдете картки зі словами для звукового аналізу. Ваше завдання заключається в тому, щоб «зашифрувати» своє слово, поділити його на склади і поставити наголос. Хто справився із завданням, дає на перевірку сусіду.
(Одна дитина виконує звуковий аналіз біля дошки. Капітан керує, допомагає, перевіряє. Декілька дітей зачитують свої слова.)
Капітан: Завдання виконано, парасольку можна скласти і вирушати далі. Ви просто молодці!
Острів Скарбів
Капітан: Нарешті наш корабель причалює до Острова Скарбів.
Давайте відшукаємо скриню зі скарбом. Дістатися до неї можуть тільки ті, які пройдуть через болото. Коротка стежина-рахунок десятками до 100. Довга стежина- наступаємо тільки на приголосні звуки.
(Декілька дітей переходять через болото по черзі і приносять скриню.)
На скрині замок. Знаходимо привязану підказку-завдання від пірата Флінта:
Флінт жорстокий був пірат.
Грабував усіх підряд.
Кораблі пускав на дно
І радів, мов у кіно.
Скарб свій в скриню він поклав
І пароль секретний склав.
В пляшку все це заштовхав
І ретельно заховав!
Капітан: Пірати, давайте знайдемо цю пляшку!
(Шукають, відкривають)
На дошці пароль закритий чорними мітками. Я читаю завдання, хто правильно відповідає, той може відкрити будь-яку букву пароля. Гра продовжується, поки не відкриється остання буква.
Капітан:Давайте прочитаємо пароль разом!
КОЖЕН ПІРАТ ПОВИНЕН ВМІТИ ЧИТАТИ!
Відкриваємо скриню, знаходимо в ній «золоті» монети, книжки.
Капітан: Але це ще не всі скарби на сьогодні! Дуже симпатичний скарб ми зробимо своїми руками! (Показую зразок)
Це справжній скарб, який створює саме море.
(На екрані зявляються фото мушлів з перлинами. Пірати разом з капітаном виготовляють свої скарби.)
Підсумок заняття
Підказка від пірата Сільвера:
Сільвер – кок на кораблі
Та на морі й на землі.
Нагодує вас делікатесами,
Якщо приклади розвяжете ви!
Підказка від Біллі Бонса:
Для спритних і кмітливих,
Розумних і сміливих
Біллі Бонс завдання склав,
Їх виконати наказав.
Ви назад не повертайте,
Розумом перемагайте!
Підказка-завдання відпірата Джека:
Джек веселий був пірат,
Пив він ром і їв салат
Але не зміг він відгадати,
Що слова треба зашифрувати!
Флінт жорстокий був пірат.
Грабував усіх підряд.
Кораблі пускав на дно
І радів, мов у кіно.
Скарб свій в скриню він поклав
І пароль секретний склав.
В пляшку все це заштовхав
І ретельно заховав!