Заняття в ЗДО . Властивості повітря

Про матеріал
Дати уявлення про існування повітря, його роль для живих організмів; ознайомити із властивостями повітря, з поняттям «вітер»; вчити досліджувати повітря; розвивати мислення, спостережливість; виховувати бажання піклуватися про чистоту повітря та здійснювати прогулянки на свіжому повітрі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:Повітря та його властивості .

 

                                        

Мета: Ознайомити дітей з поняттям “повітря”, про деякі властивості повітря (невидиме, необхідне для дихання) Розвивати здатність робити у, аналізувати, порівнювати, класифікувати.

 

Матеріал: Стакан, папір, повітряні кулі та гумові іграшки різної форми, віяло, шматочок апельсина, ванілін, чашкові ваги, миска, пляшка пластикова.

 

                                          

                  Хід заняття:

Станьте, діти, ви рівненько,

Привітайтесь всі гарненько.

На місця сідайте чемно

Хай мине час недаремно.

 

 

Вихователь: Діти, відгадайте загадку:

Через ніс проходить в груди

І зворотний має шлях.

Він невидимий, але все ж

Без нього ми ж ніяк. (Повітря)

 

Вихователь: Як ви здогадалися?

 

Відповіді дітей.

 

Вихователь: Ми дихаємо повітрям і звикли не помічати його, але ж воно всюди-на вулиці, в кімнаті, в будь-якому вільному просторі, і в небі - всюди повітря! Повітря є в шинах велосипеда, автомобіля, в надувний іграшці.

 

Вихователь: Як ви думаєте, у повітря є свої секрети?

 

Діти: Так.

 

Вихователь: Давайте, перевіримо, правда, це чи ні.

 

(Наливає в склянку воду, накриває його папером: що станеться, якщо стакан перевернути?)

 

Діти: Вода витече, виллється.

 

Вихователь: Давайте перевіримо! (Перевертає стакан, вода переміщається вниз, але не випливає). Чому вода не витікає зі склянки, коли під ним аркуш паперу?

 

Діти: На аркуш паперу тисне повітря, він притискає до країв склянки і не дає воді вилитися.

 

Вихователь: А що таке повітря?

 

Діти: Це те, чим дихають люди, рослини, тварини.

 

Вихователь: Давайте подивимося уважно навколо - направо, наліво, вгору, вниз, по сторонам. Я повітря не бачу. А ви бачите повітря?

 

Діти: Ні, не бачимо, воно невидиме.

 

Вихователь: Давайте спробуємо довести, що повітря є, але ми його не бачимо. А для цього ми пограємо. Піймати повітря долонями!

 

Діти: Як це зробити? Воно  всюди невидиме . Спіймати його не можна!

 

Спостереження «Як виявити повітря в приміщення»

 

Вихователь показує, як рукою обмахувати особа, щоб відчути рух повітря. Пропонує дітям зробити те ж саме. Запитує у них: що вони відчули? (Подув вітерець). Яке повітря? (Прохолодний, холодне повітря).

 

Вихователь: Правильно, повітря невидиме. Але його можна виявити, а ще відчути і відчути.

Висновок: Ось ми з вами відкрили перший секрет повітря: воно невидиме.

 

Вихователь: А як ви думаєте, нам повітря потрібне?

 

Діти: Так, потрібне.

 

Вихователь: Навіщо?

 

Діти: Щоб дихати.

 

Вихователь: Давайте з вами відчуємо, як повітря наповнює наші легені. Встаньте, покладіть руку на груди. Робимо глибокий вдих. Відчули, як грудна клітка піднімається при вдиху і опускається при видиху (кілька разів).

 

Висновок: другий секрет повітря - повітря необхідне для дихання.

 

Вихователь: Кому ще потрібне повітря?

 

Діти називають об'єкти живої природи.

 

 

Спостереження «Повітря легше води»

 

Вихователь показує по черзі невеликі важкі предмети (камінь, цвях, ґудзик  і ін.). Запитує, чи є в цих предметах повітря? (Вислуховує відповіді дітей). Потім пропонує уважно дивитися на банку з водою. Вихователь кидає в воду один предмет; діти спостерігають поки він опускається на дно. Потім кидає другий предмет і знову пропонує спостерігати.

 

Вихователь: Що ви бачили?

 

Діти: Предмет тоне (падає на дно), при цьому з нього виходять маленькі бульбашки, які піднімаються вгору.

 

Вихователь: Що це за бульбашки піднімаються на поверхні води?

 

Діти: Бульбашки - це повітря.

 

Вихователь: Куди рухався камінь? Куди рухалися бульбашки повітря?

 

Діти: Камінь падав вниз, тому-що камінь важкий, він важча за воду - він тоне, падає на дно. Бульбашки піднімалися вгору, тому-що повітря легке, легше за воду - воно піднімається вгору і виходить з неї.

 

Висновок: третій секрет повітря - повітря легше води.

 

Вихователь: А давайте подумаємо, чи має повітря форму?

 

Діти: Ні.

 

Вихователь роздає дітям повітряні кульки і гумові іграшки різної форми.

 

Вихователь: Що знаходиться всередині іграшок?

 

Діти: (повітря).

 

Вихователь: Яку форму повітря має в ваших іграшках?

 

Висновок: повітря приймає форму предмета, в якому знаходиться.

Фізхвилинка

Повітря нам потрібне всім:

І дорослим, і малим.

Мені, тобі, звірятку, пташці,

Листочку, квіточці, комашці.

Чи під воду ми пірнаємо –

 все ж повітря споживаємо.

А щоб повітря чистим було,

Потрібно, щоб дерев багато росло.

 

 

 

 

Спостереження «Чим пахне повітря»

 

Вихователь: Діти, зробіть вдих, видих, вдих, видих. Ви відчуваєте якийсь запах?

 

Діти: Ні.

Вихователь готує пахучі речовини (яблуко, апельсин, цибуля, лимон, гілки сосни) і розкладає їх в різні баночки.

 

Д/гра «Дізнайся по запаху» (з закритими очима).

Висновок: Повітря не має запаху.

 

Вихователь: У мене в руках два кульки-надута і не надута. Як ви думаєте, яка з них важче? Як це перевірити? Так, можна зважити. Діти зважують ці кулі на чашкових вагах.

  •          Яка кулька важче?

 

Висновок: Повітря має вагу.

 

 Дидактична гра  «Так чи ні ?»

  • Повітря є тільки на вулиці. (Ні.)
  • Повітря є у воді, ґрунті, всюди. (Так.)
  • Рослини  можуть жити без повітря. (Ні.)
  • Повітря рухається. (Так.)
  • При нагріванні повітря розширюється. (Так.)
  • При  охолодженні повітря стискається. (Так.)
  • Брудне повітря корисне. (Ні.)
  • Рослини очищують повітря від шкідливих речовин. (Так.)
  • Ми  будемо саджати й доглядати рослини. (Так.)

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку