Комплексне заняття для дітей молодшої групи
на тему: «Весняні пахощі.»
(проводиться на ігровому майданчику)
Мета: вчити дітей спостерігати за змінами, що відбуваються у навколишньому довкіллі з приходом весни; бачити красу весняної природи; повторити назви квітів, плодових дерев, кущів; формувати вміння вдихати пахощі весняного цвіту, шум вітру, розвивати фонематичний слух дітей, зв’язне мовлення; удосконалювати знання дітей про живу та неживу природу, закріплювати правила поведінки в природі, використовувати художнє слово, виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї.
Матеріали : екологічні знаки , стрічки, вітрячки , паперові метелики, хустинки, мотузка, березовий сік, склянки, ложечки, цукор, мед, лимон, сухофрукти, кольорова крейда, ілюстрації з зображенням збору березового соку.
Хід заняття
Вихователь: Добрий день, малята. Сьогодні ми на свіжому повітрі, а все тому, що прийшла весна!
Сьогодні ми з вами будемо спостерігати за навколишнім довкіллям: які зміни відбулися в природі навесні, пограємося в ігри та спробуємо створити штучний вітер.
А зараз давайте привітаємо всіх присутніх та навколишній світ з гарним днем.
Піднімемо ручки догори, привітаємося з сонечком:
Добрий день , сонечко!
Опустимо ручки долоньками вниз, привітаємося з земелькою:
Добрий день , земелько !
Простягнемо ручки вперед , привітаємось з водичкою:
- Добрий день, водичко !
Поставимо ручки до плечей, привітаємось з вітерцем:
Добрий день , вітерець!
Дітки сьогодні ми побуваємо у гостях. А у кого ми будемо, здогадайтесь самі.
Загадка
Хто в році чотири рази перевдягається? (дерева , кущі)
Так , це правильно. Куди б ми не пішли, всюди нас зустрічають рослини, тобто: дерева , квіти , кущі, трава – безмежний світ природи. Тому ми сьогодні - під голубим небом , на свіжому повітрі.
Бесіда про весну
Весна – це дивовижне оновлення природи. Її ознаки помітні ще довго до танення снігів . Довшим стає день , ніч коротшає ; дерева причаїлися ніби в очікуванні змін. Все частіше можна почути спів птахів. Розквітають квіти…
Чуєте ?А хто нас кличе? Та це ж берізка! Ось і вона прокинулась. Розправила свої гілочки і зашепотіла. Послухайте, про що вона мені розповіла.
У берізки й інших деревах починається рух соку (першими починають розпускатись берізки, люди збирають смачний та корисний березовий сік).
Подивіться, як його добувають (демонстрація ілюстрацій). Роблять це обережно, щоб не зашкодити дереву, а після збору соку отвір закривають садовим варом.
Я принесла вам березового соку. Понюхайте його. Запах відсутній. Скуштуйте. Який він на смак? Березовий сік не має смаку. Але його можна підсолодити цукром, медом, підкислити лимоном, зафарбувати сухофруктами.
Пошуково-дослідницька діяльність.
Отже, маємо кілька склянок березового чистого соку. В першу кинемо цукор, в другу – мед, в третю – лимон. Нехай усе розчиниться, а в кінці заняття ми понюхаємо його й скуштуємо. (Діти виконують дії, коментуючи їх: «Я кину ложку меду у сік і перемішаю» тощо…)
З приходом весни все оживає, розквітає, стає так красиво.
Запрошую вас до клумби.
- Які квіти зараз квітнуть? Різнокольорові крокуси, жовті й білі нарциси, гіацинти, розпускаються тюльпани. Давайте присядемо і понюхаємо кожну квітку. Відчуваєте аромати? Чи однаково пахнуть квіти? Ні, у кожної – свій неповторний аромат. А ще – запахи усі дуже ніжні, тендітні, легкі і свіжі. Тому, що це – перші квіти весни. Раніше ми роздивлялися і нюхали підсніжники й проліски. І у них теж чарівні пахощі.
А хто гуляв у лісі в час, коли цвіте багато квітів – суцільним килимом – той знає, що й нахилятися не треба, аромати буяють на весь ліс.
Пропоную гру: «Як пахне весна». Станемо у коло. Я кидатиму м`яча, а хто зловить – називає слово.
Отже, весна дарує пахощі квітів. А ще – розцвітають плодові дерева. І кожне має свій аромат.
Давайте підійдемо до ділянки з деревами. Які дерева ростуть у нашому садку? (Відповіді дітей). Зараз ми можемо понюхати цвіт аличі, абрикоси.
А скоро зацвітуть яблуні, груші, сливи, вишні, черешні. Подивіться на ці дерева. Вони поки не цвітуть, але вже готуються до цвітіння. А потім розквітне бузок, півонія, ромашки, троянди і ще багато квітів. – і ми будемо насолоджуватись їхнім ароматом, глибоко вдихаючи. Ще дуже гарні пахощі у акації. У нас в садочку немає цього дерева, але ви зможете насолодитися його запахом у парках, в дворах, в лісі. Весняні пахощі – один з дарунків щедрої природи.
Природа нам дарує радість , тому , щоб їй не зашкодити, не образити, треба додержуватись певних правил. Давайте ми їх пригадаємо.
Дидактична гра «Екологічні знаки»
Діти вибирають знак і називають правила поводження в природі: що можна робити ,а що забороняється.
Спостереження за вітром.
Відгадайте загадку
Рукавом махнув, дерева нагнув.(вітер)
Подивіться, як гарно на нашому майданчику , кольорові стрічки розвиваються на вітру.
А що таке вітер? Так, це, звичайно, рух повітря . А яке повітря зараз? Ви бачите його? Відчуваєте? Для чого потрібне повітря? (Щоб дихати ). Вдихніть глибоко… Затримайте подих…чи довго може людина бути без повітря? До нас у гості прилетіли незвичні метелики і завмерли, можливо замерзли, а давайте будемо дмухати на них чимдужче…
Що буде з метеликами? (Будуть літати)
Що ми створили? (Вітер)
А віршик про вітер хтось із вас знає? Вивчимо?
Вітер , вітер, вітерець
Ти маленький пустунець .
Всюди ти літаєш.
З нами дружно граєш.
Давайте пригадаємо , як шумить вітерець? (ш-ш-ш-шшшшш ).
Як можна визначити напрямок вітру? (За допомогою вітрячка). Діти розглядають вітрячки. (Бігають , граються з ними)
А ще вітер приносить аромати весни: в яку сторону він подув, там і відчувається запах. Не забувайте про це, коли зацвіте багато дерев. Тоді треба стати так, щоб вітер дув у ваш бік, щоб вдихнути більше пахощів весни.
Давайте й ми розвісимо хустинки і поспостерігаємо, як вітерець їх розгойдує. А поки наші хустинки підсихатимуть, ми пограємося у гру.
Рухлива гра «Зі стрічечками » ( Мета : розвивати уміння змінювати дії відповідно до звукових сигналів.)
Діти біжать по колу, у витягнутій руці тримають стрічечку.
Сильний вітерець – біжать , стих вітерець – зупинилися , присіли.
Вже настала пора подивитися, що стало з нашим березовим соком. Скуштуйте його. Тепер він має смак. Якого смаку він набув? (Діти куштують сік і обмінюються враженнями.)
Малята, подякуємо берізці за сік, а весні – за її пахощі.
А зараз – давайте візьмемо кольорову крейду і спробуємо намалювати весняні запахи. Так, так, попросіть свою фантазію, щоб вона перетворила аромати на кольори.
Діти малюють на асфальті.
Заняття закінчується.
Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти № 9
Вінницької міської ради»
Конспект заняття в рамках
Плану заходів в рамках екологічного марафону
«Ми творимо планету власноруч»
в період з 24.04.2023 по 28.04.2023 року
на тему:
«Весняні пахощі весни.»
Вихователь групи № 2 Шлінчук С.М.
25.04.2023
м. Вінниця