Заняття "Весняні пахощі"

Про матеріал
Заняття вчить дітей спостерігати за змінами, що відбуваються у навколишньому довкіллі з приходом весни; бачити красу весняної природи; допомагає повторити назви квітів, плодових дерев, кущів; формує вміння вдихати пахощі весняного цвіту, шум вітру, удосконалює знання дітей про живу та неживу природу, закріплює правила поведінки в природі, використовує художнє слово, виховувє любов до природи та бережливе ставлення до неї.
Перегляд файлу

Комплексне заняття для дітей молодшої групи

на тему: «Весняні пахощі.»

(проводиться на ігровому майданчику)

Мета:  вчити дітей спостерігати за змінами, що відбуваються у навколишньому довкіллі з приходом весни; бачити красу весняної природи; повторити назви квітів, плодових дерев, кущів; формувати вміння вдихати пахощі весняного цвіту, шум вітру, розвивати фонематичний слух дітей, зв’язне мовлення; удосконалювати знання дітей про живу та неживу природу, закріплювати правила поведінки в природі, використовувати художнє слово, виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї.

Матеріали : екологічні знаки , стрічки, вітрячки , паперові метелики, хустинки, мотузка, березовий сік, склянки, ложечки, цукор, мед,  лимон, сухофрукти, кольорова крейда, ілюстрації з зображенням збору березового соку.

Хід заняття

        Вихователь: Добрий день, малята. Сьогодні ми на свіжому повітрі, а все тому, що прийшла весна!

Сьогодні ми з вами будемо спостерігати за навколишнім довкіллям: які зміни відбулися в природі навесні, пограємося в ігри та спробуємо створити штучний вітер.

        А зараз давайте привітаємо всіх присутніх та навколишній світ з гарним днем.

Піднімемо ручки догори, привітаємося з сонечком:

Добрий день , сонечко!

Опустимо ручки долоньками вниз, привітаємося з земелькою:

Добрий день , земелько !

Простягнемо ручки вперед , привітаємось з водичкою:

-  Добрий день, водичко !

Поставимо ручки до плечей, привітаємось з вітерцем:

Добрий день , вітерець!

Дітки сьогодні ми побуваємо у гостях. А у кого ми будемо, здогадайтесь самі.

Загадка

Хто в році чотири рази перевдягається? (дерева , кущі)

Так , це правильно. Куди б ми не пішли, всюди нас зустрічають рослини, тобто:   дерева , квіти , кущі, трава – безмежний світ природи. Тому ми сьогодні -  під голубим небом , на свіжому повітрі.

Бесіда про весну

       Весна – це дивовижне оновлення природи. Її ознаки помітні ще довго до танення снігів . Довшим  стає день , ніч коротшає ; дерева причаїлися ніби в очікуванні  змін. Все частіше можна почути спів   птахів. Розквітають квіти…

       Чуєте ?А хто нас кличе? Та це ж берізка! Ось і вона прокинулась. Розправила свої гілочки і зашепотіла. Послухайте, про що вона мені розповіла.

             У берізки й інших деревах починається рух соку   (першими починають розпускатись  берізки, люди збирають смачний та корисний березовий сік).

Подивіться, як його добувають  (демонстрація ілюстрацій). Роблять це обережно, щоб не зашкодити дереву, а після збору соку отвір закривають садовим варом.

Я принесла вам березового соку. Понюхайте його. Запах відсутній. Скуштуйте. Який він на смак? Березовий сік не має смаку. Але його можна підсолодити цукром, медом, підкислити лимоном, зафарбувати сухофруктами.

Пошуково-дослідницька діяльність.

Отже, маємо кілька склянок березового чистого соку. В першу кинемо цукор, в другу – мед, в третю – лимон. Нехай усе розчиниться, а в кінці заняття ми понюхаємо його й скуштуємо. (Діти виконують дії, коментуючи їх: «Я кину ложку меду у сік і перемішаю» тощо…)                        

     З приходом весни все оживає, розквітає, стає так красиво.

Запрошую вас до клумби.

-         Які квіти зараз квітнуть? Різнокольорові крокуси, жовті й білі нарциси, гіацинти, розпускаються тюльпани. Давайте присядемо і понюхаємо кожну квітку. Відчуваєте аромати? Чи однаково пахнуть квіти? Ні, у кожної – свій неповторний аромат. А ще – запахи усі дуже ніжні, тендітні, легкі і свіжі. Тому, що це – перші квіти весни. Раніше ми роздивлялися і нюхали підсніжники й проліски. І у них теж чарівні пахощі.

А хто гуляв у лісі в час, коли цвіте багато квітів – суцільним килимом – той знає, що й нахилятися не треба, аромати буяють на весь ліс.

Пропоную гру: «Як пахне весна». Станемо у коло. Я кидатиму м`яча, а хто зловить – називає слово.

Отже, весна дарує пахощі квітів. А ще – розцвітають плодові дерева. І кожне має свій аромат.

Давайте підійдемо до ділянки з деревами. Які дерева ростуть у нашому садку? (Відповіді дітей). Зараз ми можемо понюхати  цвіт аличі, абрикоси.

А скоро зацвітуть яблуні, груші, сливи, вишні, черешні. Подивіться на ці дерева. Вони поки не цвітуть, але вже готуються до цвітіння.  А потім розквітне бузок, півонія, ромашки, троянди і ще багато квітів. – і ми будемо насолоджуватись їхнім ароматом, глибоко вдихаючи.  Ще дуже гарні пахощі у акації. У нас в садочку немає цього дерева, але ви зможете насолодитися його запахом у парках, в дворах, в лісі. Весняні пахощі – один з дарунків щедрої природи.

       Природа нам дарує радість , тому , щоб їй не зашкодити, не образити, треба додержуватись певних правил. Давайте ми їх пригадаємо.

                                  Дидактична гра «Екологічні знаки»

         Діти вибирають знак і називають правила поводження в природі: що можна робити ,а що забороняється.

Спостереження за вітром.

Відгадайте загадку

Рукавом махнув, дерева нагнув.(вітер)

Подивіться,  як гарно на нашому майданчику , кольорові стрічки розвиваються на вітру.

        А що таке вітер? Так, це, звичайно, рух повітря . А яке повітря зараз? Ви  бачите його? Відчуваєте? Для чого потрібне повітря? (Щоб дихати ). Вдихніть  глибоко…   Затримайте  подих…чи довго може людина бути без повітря? До нас у гості прилетіли незвичні метелики і завмерли, можливо замерзли, а давайте будемо дмухати на них чимдужче…

Що буде з метеликами?  (Будуть літати)  

 Що ми створили? (Вітер)

А віршик про вітер хтось із вас знає? Вивчимо?

          Вітер , вітер, вітерець

          Ти маленький пустунець .

          Всюди ти літаєш.

          З нами дружно граєш.

Давайте пригадаємо , як шумить вітерець? (ш-ш-ш-шшшшш ).

Як можна визначити напрямок вітру? (За допомогою вітрячка). Діти  розглядають вітрячки. (Бігають , граються з ними)

А ще вітер приносить аромати весни: в яку сторону він подув, там і  відчувається запах. Не забувайте про це, коли зацвіте багато дерев. Тоді треба стати так, щоб вітер дув у ваш бік, щоб вдихнути більше пахощів весни.

Давайте й ми розвісимо хустинки і поспостерігаємо, як вітерець їх розгойдує. А поки наші хустинки підсихатимуть, ми пограємося у гру.                                       

Рухлива гра «Зі стрічечками » ( Мета : розвивати уміння змінювати дії відповідно до звукових сигналів.)

Діти біжать по колу, у витягнутій руці тримають стрічечку.

Сильний вітерець – біжать , стих вітерець – зупинилися , присіли.

Вже настала пора подивитися, що стало з нашим березовим соком. Скуштуйте його. Тепер він має смак. Якого смаку він набув? (Діти куштують сік і обмінюються враженнями.)

Малята, подякуємо берізці за сік, а весні – за її пахощі.

А зараз – давайте візьмемо кольорову крейду і спробуємо намалювати весняні запахи. Так, так, попросіть свою фантазію, щоб вона перетворила аромати на кольори.

Діти малюють на асфальті.

Заняття закінчується.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти № 9

Вінницької міської ради»

 

 

 

Конспект заняття в рамках

Плану заходів в рамках екологічного марафону

«Ми творимо планету власноруч»

в період з 24.04.2023 по 28.04.2023 року

на тему:

 

 

 

 

 

 

«Весняні пахощі весни.»

 

 

 

 

                                                                                                                         

Вихователь групи № 2                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Шлінчук С.М.

 

 

 

 

 

 

25.04.2023

м. Вінниця

 

 

 

 

docx
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку