Заняття "Вимірювання за допомогою народної мірки"

Про матеріал
сантиметр, піпетка, крок, стрічки, пластмасові конструктор, ілюстрації до професії, ілюстрації з зображенням людей різних професій
Перегляд файлу

Заняття

«Вимірювання за допомогою народної мірки»

Програмовий зміст: Продовжувати знайомити дітей з народними мірками, вчити виконувати з ними практичні дії. Вправляти у порівнянні двох множин за кількістю і визначенні відношень. «На скільки більше?», «На скільки менше?», «Порівну», в кількісній та порядковій лічбі. Учити об’єднувати єдиним задумом, створювати будівлі за власним задумом. Формувати вміння аналізувати пізнавальні завдання, знаходити способи його розв’язання. Закріпити вміння працювати в парах. Стимулювати творчу ініціативу, фантазію, розвивати дрібну моторику рук, логічне мислення, стійку увагу, довільну пам'ять .

Матеріали: Сантиметр, піпетка, «крок» - умовна мірка в масштабі, стрічки різної довжини і кольору. Пластмасовий конструктор. Елюстрації з зображенням людей різних професій.

Попередня робота: Досліди з рідиною,шипучими речовинами. Вимірювання умовною мірко. Бесіди про народну математику. Бесіди і розгляд ілюстрацій про професії дорослих.

Вихователь:Давайте з вами привітаймося.

Діти: Доброго ранку, сонце привітне,

         Доброго ранку, небо блакитне,

         Доброго ранку у небі пташки,

         Доброго ранку, маленькі дубки.

        Я вас вітаю, люблю, пізнаю,

        Бо живемо ми в одному краю.

Вихователь: Зараз ми з вами ознайомимось з професіями дорослих. Нема такої професії, де не треба вимірювати чи важити. В далекі часи, коли не було терезів, лінійок, люди для вимірювання використовували частини свого тіла: пальці, руки, кроки…

Діти, як ви вважаєте, людина якої професії зображена на картинці?

Діти: Це провізор-людина, яка готує ліки.

Вихователь: За допомогою чого вона вимірює краплі?

Діти: За допомогою піпетки, спеціальної скляночки для крапель.

Вих. А коли не було піпеток, люди рахували краплі, які стікали з пальця.

Так вимірювали духи, ліки, дорогу олію.

Я пропоную вам виміряти ліки для інгаляції, а скільки вам необхідно, про це дізнаються ваші пальці. Спочатку ми зробимо пальчикову гімнастику.

Діти: Це – дідусь, а це – бабусяі,

Це – татусь, а це – матуся,

Це – малюк, звичайно, я

От і вся моя сімя.

(Діти на дотик впізнають цифру, називають сміжні числа,або розповідають вірш про цифру)

Діти самостійно вимірюють рідину, кожен свою склянку.

Вих. А зараз ми подивимось хто тут працює.

Діти: Тут працює швачка.

Вих. Що швачці необхідно для роботи?

Діти: Голка, нитки, ножиці, метр, швейна машинка…

Вих. В давнину велику кількість тканини люди вимірювали ліктями – це відстань від ліктя до кінця середнього пальця.

(Дві дитини вимірюють стрічки)

Вих. У кого довша стрічка, на скільки?

А тепер ми вимірюємо тканину на спідничку – п’ядями (відстань між великим і вказівним пальцями)

Розімнемо наші пальці.

Пішли киці у крамницю,

Щоб купити метр ситцю

Будуть шить собі спідниці

Одягнуть спідниці киці

І прийдуть до нас учиться

(діти розбиваються в пари і вимірюють свої стрічки), перераховують фішки, викладають відповідну цифру. Порівнюють у кого саме довше, у кого найкоротше і наскільки п’ядей.

Вих. Подивіться на цю картину, хто на ній зображений?

Діти: На ній зображений будівельник.

Вих. А що йому необхідно для роботи?

Діти: Цегла, цемент, кельма, корито для розчину…

Вих. Перед тим, як бу3дувуати житло, люди обміряли землю.

А як ви гадаєте, чим вони могли обміряти?

Діти: Міряли кроками.

Вихователь пропонує зробити один крок вперед від смужки і покласти на підлогу відрізок звертає увагу на різну відстань.

Для того, щоб мірка у всіх була однакова, зробили спеціальний пристрій, який так і назвали – крок.

За допомогою кроків виміряйте смужки – довжину вашої ділянки, де ви побудуєте свій дім(діти вимірюють кроками смужки)

Тепер можна будувати будинки. Перед будівництвом ми зробимо пальчикову гімнастику.

Стіни, стіни, підлога, стеля.

Дах. Замок.

(Діти будують будинки з конструктора)

Вих. Подивіться як гарно стоять в рядочок ваші будиночки. На що це схоже?

Діти: На вулицю

Вих. А скільки будинків на вашій вулиці?

(Діти перераховують)

Вих. Як знайти необхідний будинок листоноші або лікаря?

Діти: Треба поставити номери. (Діти нумерують будинки)

Вих. Вулиць без нас не буває. Яку назву ви дасте своїй вулиці? (Відповідь дітей)

Вих. Сьогодні ви познайомились з працею провізора, швачки, будівельника. Ким вам сподобалось бути? Чому? Щоб ви побажали тим людям, які будуть жити у ваших будинках(відповіді дітей).

 

docx
Додано
20 листопада 2020
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку