Заняття "Вода і повітря"

Про матеріал
Мета: розвивати у дітей пізнавальну активність у процесі експериментування; самостійність, працелюбність; розширювати знання про повітря й воду, їх властивості; активізувати мову й збагачувати словник. Виховувати дружні стосунки між дітьми.
Перегляд файлу

Конспект заняття на тему: «Вода і повітря»

Мета: розвивати у дітей пізнавальну активність у процесі експериментування; самостійність, працелюбність; розширювати знання про повітря й воду, їх властивості; активізувати мову й збагачувати словник.

Виховувати дружні стосунки між дітьми.

Матеріали до заняття: м'ячик; стаканчики з водою й соломинки; кулька з вати, підвішена на ниточці; камінь, брусок дерев'яний; пензлик; фарби, намальована мильна бульбашка й крапелька.

 

Хід заняття:

- Діти! До нас на заняття прийшли гості й ми сьогодні з вами повинні бути особливо уважними. Я думаю, що ми гостям нашим сподобаємося. А тепер красиво сіли, ніжки поставили разом, спинка пряма.

- Подивіться, у нас ще гості - мильна бульбашка й крапелька Крапа. Вони тільки, тільки народилися, і ще нічого не знають про наше життя. Давайте розповімо й навчимо їх. Але спочатку пограємо язичком.

 

Скоромовки скажемо:

«Мишка сушінь насушила,

Мишка мишок запросила

Мишки сушінь їсти стали,

Мишки зубики поламали»

 

«Три сороки, три тріскачки

Втратили по три щітки.

Три сьогодні, три вчора

Три ще позавчора»

 

А щоб чітко говорити, треба з пальчиком дружити.

 

Вправа з пальчиками.

 

Раз, два, три, чотири, п'ять

Будем пальці рахувать.

Міцні, рівні

Усі такі потрібні.

На іншій руці знову:

Раз, два, три, чотири, п'ять

Пальчики швидкі,

Дружні, вправні і міцні.

 

Отже, заняття почнемо із загадки.

 

Кулю земну внесли в автобус,

Виявився це… (глобус)

 

- Що зображує глобус? (планету)

- Як називається наша планета? (Земля)

- А які ми ще планети знаємо? (Меркурій, Плутон, …)

- А що підтримує життя на нашій Землі? (сонечко)

- Сонце – це планета? (зірка)

- Хто мені про сонечко загадку скаже?

 

«Ти увесь світ обігріваєш

І утоми не знаєш

І заглядаєш  у віконце

І кличуть тебе всі…» (Сонце)

 

- У який час доби воно нам світить? (вдень)

 

- Цілий день сонце освітлює землю, а до вечора сонце ховається, іде по іншу сторону Землі. Розповідайте, що відбувається із сонцем?

- Чого більше на Землі, суші чи води? Так, більша частина нашої планети покрита водою – це моря й океани. Може  хтось згадає й назве деякі з них. (Тихий океан, Індійський океан, Чорне море, Азовське море…)

- А от ще є величезний океан. Він без берегів і води, по ньому пропливають сріблясті риби,  це літаки. Здогадалися?

- Так, це повітряний океан. Ми щодня, кожну годину,  хвилину, секунду купаємося в ньому. І якби не було цього повітряного океану, то не було б і життя на Землі.

- От ми й поговоримо зараз про повітря.

- Можна  без повітря почувати себе добре? Давайте перевіримо. Затисніть ніс і рот . Виходить, для чого потрібне повітря? (щоб дихати) Воно невидиме, чарівник. Чому ми називаємо його невидимкою? (Тому що воно прозоре і через нього все видно). А що ще прозоре є в нашій кімнаті. (скло)

- А що ще прозорим може бути? (вода)

- А як ми довідаємося, чи є повітря навколо нас? (ми повинні його відчути). Подмемо на долоньку, що ми відчуваємо? (холод) . Помахайте листочком паперу на себе? Що ми зараз відчули? (вітер). Виходить, щоб відчути повітря, треба привести його в рух. Так що ж відбувається тоді в природі, коли рухається повітря? (вітер)

 

- А тепер зверніть увагу на цей предмет. Що це? (м'ячик)

- Хто скаже про нього загадку?

 

«Кинеш у річку не тоне.

Об стінку - не стогне.

Будемо об землю кидати,

Буде догори літати»

 

- Який дивний предмет. У річці не тоне, високо скаче. І пограти з ним одне задоволення. Чому ж він такий, що в нього всередині? (Повітря)

 

- От бачите, діти, з повітрям можна й пограти. Хто з вас пускав мильні бульбашки?  Хто кораблик гнав – дув по воді, щоб він плив далі?

- А зараз ми з вами будемо фокусниками.

 

Гра «У кого пушинка буде красиво підніматися високо»

Вправа на дихання.

 

Поставимо кульку перед губами, зробимо трубочку з губ і дмемо плавно на кульку. Утримуємо кульку під кутом. Дмемо сильніше й бачимо як кулька красиво відлітає нагору.

- А тепер тихо вставайте,  відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка.

«Ми мильні бульбашки»

 

- А ви хочете побачити повітря? На столах у кожного є стаканчик і трубочка. За допомогою цих предметів ми побачимо повітря.

 

Дослід 1:

- Дмемо через соломинку, спочатку тихо. Що ми побачили в склянці? (пухирці)

- Що з ними відбувається? Вони піднімаються вгору? А чому? (Тому що вони легші).  А тепер дмемо сильніше. Що відбувається? (буря).

 

- А де ще можна побачити повітря? (Повітря є скрізь)

- Давайте перевіримо.

 

Дослід 2:

- Що це? Склянка. Подивіться, є в ній що-небудь? ( ні, вона порожня).  Давайте перевіримо. Опускаємо склянку в тазик з водою, дном нагору. Подивіться, вода не заходить у склянку? Чому? (тому що там є повітря й воно не пускає воду). Значить і тут є повітря.

 

- Мильна бульбашка принесла нам чарівну скриньку, а в цій скриньці лежать деякі предмети. Бульбашка хоче, щоб ми перевірили, чи є повітря в цих предметах? (Дитина дістає камінчик зі скриньки, опускає в банку з водою)

- Діти, що ми побачили? (пухирці).

-  Ще що? (він потонув).

- А тепер вкинемо у воду дерев'яний брусок. Що з ним відбувається? (він не тоне).

- А чому він не тоне? (тому що він легкий).

Значить повітря є скрізь, у кожному предметі. Тільки його десь більше, а десь менше.

 

- А от Крапа ще прагне довідатися про воду. Ми сказали, що повітря прозоре, що ще в нас прозоре? (вода)

- Давайте Крапі розповімо про чудесні властивості води?

- Діти, вода це що? (рідина).

- Що можна робити з водою? (наливати, переливати).

- А в що може перетворитися вода? (у лід, у пару).

- А коли вода перетворюється в лід? (узимку, у морози).

- А коли перетворюється в пару? (влітку, у сильну спеку).

- А чи може вода змінити свій колір? (може якщо в неї покласти фарбу).

- Давайте пофарбуємо водичку в колір, який вам подобається. (діти розмішують фарбу у воді).

- Ой, які різнобарвні стаканчики вийшли. Чому в тебе вода жовта? (тому що додав жовту фарбу).

- На який сік схожа? (лимонний).

- А в тебе водичка червона. На який сік схожа? (томатний).

- Діти, а чи є смак у води? (ні).

- А якщо я покладу цукор? Яка буде вода? (солодка).

- А якщо сіль? (солона).

- Лимон? (кисла).

- Крапа дуже багато про себе довідалася. Вона вам дуже вдячна.

 

Підсумок:

  • Діти, про що ми говорили на нашому занятті?
  • Що ми довідалися нового про воду й повітря?
  • А чи пов’язані в природі вода і повітря? Як? ( В повітрі є вода – водяна пара, а в воді є повітря. Ним дихають риби у річках і морях).
  •  Що вам сподобалося?

 

doc
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
1500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку