Заняття з арт-терапії "Малюємо природу"

Про матеріал
Даний матеріал покликаний закріпити знання дітей про осінні прикмети і ознаки, формувати критичне мислення та емоційний інтелект, сприяти зняттю емоційного напруження після уроків, виховувати дбайливе ставлення і любов до природи
Перегляд файлу

Малюємо природу

Матеріал та обладнання:  ілюстрація осінньої природи, аркуш ватману, фарби, пензлики, скляночки з водою.

Мета: закріпити знання дітей про осінні прикмети і ознаки; розширювати словниковий запас школярів, розвивати зв’язне мовлення, формувати критичне мислення та емоційний інтелект; зняття емоційного напруження після уроків, аналіз актуальних станів дітей; виховувати дбайливе ставлення і любов до природи

 

Перед заняттям бажано поставити перед партами столик, на якому розстелюємо аркуш ватману, розставляємо декілька коробочок із фарбою та склянки з водою, кладемо декілька пензликів, щоб дітям було зручно виходити і малювати невеличкими групками

Хід заходу:

Вихователь:

  • Діти, яка зараз пора року?

Діти:

  • Осінь.

Вихователь:

  • А скільки місяців триває осінь? ( три) Назвіть їх ( вересень, жовтень, листопад). Так, вірно. Перший місяць осені – це вересень, що отримав таку назву тому, що цього місяця квітне верес по полях. Жовтень – другий місяць. Називається так, бо листя на деревах починає жовкнути. Та листопад – бо пожовкле листя опадає. Отже, назва кожного осіннього місяця в  українського народу не випадкова.

Ми з вами вже ознайомилися з такою порою року, як осінь, вивчили назви осінніх місяців, дізналися про осінні прикмети та ознаки. А сьогодні ми спробуємо ці прикмети повторити та відтворити на папері. Та не просто відтворити, а намалювати велику спільну картину осені.

Для початку давайте поглянемо на осінню ілюстрацію і спробуємо пригадати основні осінні прикмети.

Діти роздивляються ілюстрацію, називають по черзі прикмети осені: сонечко вже не таке тепле та яскраве, як влітку, листя на деревах змінює кольори та починає опадати, пожовкла трава, зів’яли квіти, небо вкрите хмарами, часто іде дощ, птахи відлітають у вирій, з’являються гриби тощо.

Вихователь:

  • А тепер давайте ми основні прикмети, які ви назвали, зобразимо. Але малювати ми будемо не звичайно. Кожну прикмету: сонечко, листячко, дерева тощо - ми намалюємо всі разом. Наприклад, я малюю початок об’єкта – стовбур дерева, а ви кожен – по гілочці, я малюю горизонт, а ви кожен – по травинці, по грибку.

Отже, яка перша прикмета осені? ( сонечко не таке яскраве).

Вихователь малює серединку сонечка, а діти по черзі домальовують до неї по одному промінчику, використовуючи не одну фарбу, а прийнятний діапазон ( жовтий, лимонний, помаранчевий, тілесний).

  • Тепер давайте намалюємо дерева.

Вихователь малює стовбури дерев, а діти – по гілочці. Потім гілочки діти «вкривають» різнокольоровими листочками. Можна намалювати ялинку: вихователь малює контур, а учні вкривають гілочки голками, знову ж таки малюючи по одній і по черзі.

Так само пропонується намалювати травичку: вихователь малює горизонт, а діти – по різнокольоровій травиночці.

Вихователь:

  • Восени часто іде..?

Діти:

  • Дощ.
  • Отже, малюємо дощові краплинки.

Вихователь малює контури хмарок, а діти – по крапельці, що спадає донизу, використовуючи прийнятний діапазон фарб ( яка кому до вподоби): синій, блакитний, фіолетовий, сірий.

Вихователь:

  • А ще восени відлітають у вирій..?

Діти:

  • Птахи.
  • Отже, малюємо пташок.

Пташок можна намалювати схематично у вигляді галочок.

За бажанням можна передати на папері й інші прикмети.

Підбиття підсумків:

Ось така гарна картина осені у нас вийшла. Ви молодці, дуже добре попрацювали. Заразом і осінні прикмети закріпили.

 

Аналіз вихователем учнівських станів, поведінки: під час роботи вихователь уважно спостерігає за станом дітей, за активністю. Хтось береться до роботи залюбки, а хтось не хоче чи не насмілюється працювати гуртом; хтось намагається замість однієї риски\предмета намалювати «за трьох»; хтось штовхає інших, вимагаючи місця тільки для себе; хтось віддає перевагу тьмяним ( часом навіть чорній) фарбам. Усі ці спостереження дають підставу для подальшої роботи з вихованцями у психологічному ключі з метою корекції їх поведінки.

docx
Додано
2 червня 2020
Переглядів
805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку