Малюємо природу
Матеріал та обладнання: ілюстрація осінньої природи, аркуш ватману, фарби, пензлики, скляночки з водою.
Мета: закріпити знання дітей про осінні прикмети і ознаки; розширювати словниковий запас школярів, розвивати зв’язне мовлення, формувати критичне мислення та емоційний інтелект; зняття емоційного напруження після уроків, аналіз актуальних станів дітей; виховувати дбайливе ставлення і любов до природи
Перед заняттям бажано поставити перед партами столик, на якому розстелюємо аркуш ватману, розставляємо декілька коробочок із фарбою та склянки з водою, кладемо декілька пензликів, щоб дітям було зручно виходити і малювати невеличкими групками
Хід заходу:
Вихователь:
Діти:
Вихователь:
Ми з вами вже ознайомилися з такою порою року, як осінь, вивчили назви осінніх місяців, дізналися про осінні прикмети та ознаки. А сьогодні ми спробуємо ці прикмети повторити та відтворити на папері. Та не просто відтворити, а намалювати велику спільну картину осені.
Для початку давайте поглянемо на осінню ілюстрацію і спробуємо пригадати основні осінні прикмети.
Діти роздивляються ілюстрацію, називають по черзі прикмети осені: сонечко вже не таке тепле та яскраве, як влітку, листя на деревах змінює кольори та починає опадати, пожовкла трава, зів’яли квіти, небо вкрите хмарами, часто іде дощ, птахи відлітають у вирій, з’являються гриби тощо.
Вихователь:
Отже, яка перша прикмета осені? ( сонечко не таке яскраве).
Вихователь малює серединку сонечка, а діти по черзі домальовують до неї по одному промінчику, використовуючи не одну фарбу, а прийнятний діапазон ( жовтий, лимонний, помаранчевий, тілесний).
Вихователь малює стовбури дерев, а діти – по гілочці. Потім гілочки діти «вкривають» різнокольоровими листочками. Можна намалювати ялинку: вихователь малює контур, а учні вкривають гілочки голками, знову ж таки малюючи по одній і по черзі.
Так само пропонується намалювати травичку: вихователь малює горизонт, а діти – по різнокольоровій травиночці.
Вихователь:
Діти:
Вихователь малює контури хмарок, а діти – по крапельці, що спадає донизу, використовуючи прийнятний діапазон фарб ( яка кому до вподоби): синій, блакитний, фіолетовий, сірий.
Вихователь:
Діти:
Пташок можна намалювати схематично у вигляді галочок.
За бажанням можна передати на папері й інші прикмети.
Підбиття підсумків:
Ось така гарна картина осені у нас вийшла. Ви молодці, дуже добре попрацювали. Заразом і осінні прикмети закріпили.
Аналіз вихователем учнівських станів, поведінки: під час роботи вихователь уважно спостерігає за станом дітей, за активністю. Хтось береться до роботи залюбки, а хтось не хоче чи не насмілюється працювати гуртом; хтось намагається замість однієї риски\предмета намалювати «за трьох»; хтось штовхає інших, вимагаючи місця тільки для себе; хтось віддає перевагу тьмяним ( часом навіть чорній) фарбам. Усі ці спостереження дають підставу для подальшої роботи з вихованцями у психологічному ключі з метою корекції їх поведінки.