Тема: Класний колектив – дружбою міцний.
Мета :розширювати знання дітей про шляхи формування міцного колективу. Навчити учнів ввічливому спілкуванню з однолітками. Учити висловлювати свої думки, знаходити способи вирішення проблемних ситуацій. Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль у колективі, налагоджувати дружні стосунки. Виховувати доброзичливість, почуття вдячності, чесності, дружби, толерантності.
Обладнання : картинки, скринька,
Хід заняття
1.Організаційна частина У мене в руках чарівна скринька , у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити ,може зазирнути ,але поки що не розповідати , кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки . (Діти по черзі заглядають у скриньку ).
(Діти називають себе , бо на дні скриньки - дзеркало).
- А які ви знаєте людські скарби, що не можна купити за гроші?
( Відповіді дітей)
Основна частина Тема нашого заняття « Класний колектив – дружбою міцний». - Кожен з вас – унікальний і неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтесь, відпочиваєте,навчаєтесь. І вам потрібно дружно жити в класному колективі. Тому ми повинні дбайливо , з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення , приймати себе і інших такими, як є, тобто ставитись до себе і оточуючих толерантно.
Девіз
« Якщо дружить увесь клас
Успіх буде повсякчас
Тоді легко все вдається
Весело усім живеться.»
4.5.Гра «Вгадай емоцію»
- Перше ваше завдання , гра « Вгадай емоцію». Адже, завдяки емоціям ми краще розуміємо один одного, можемо, не користуючись мовою, судити про стани один одного і краще налаштовуватись на спільну
Ваше завдання : Відгадати емоцію яку демонструє ваш однокласник;
«Хто з ким дружить?»
Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)
Іван Царевич та …………( Сірий Вовк)
Дюймовочка та ………..(ластівка)
Котик та……..(Півник)
Карлсон та …….(Малюк)
ГРА «Місточок дружби» - В нашому класному колективі є 13 хлопчиків і 6 дівчаток. Час від часу бувають такі випадки, коли виникають певні непорозуміння між ними. Тож давайте складемо уявний місточок дружби , який складається з правил для хлопчиків і правил для дівчаток.
Правила для хлопчиків:
♦ Не ображати дівчаток і не глузувати з них, не говорити поганих слів.
♦ Поступатися дівчаткам місцем, пропускати першими у клас,
відчиняти перед ними двері, подавати руку дівчинці, коли вона виходить з транспорту.
♦ Допомагати нести важкі речі.
♦ Заступатися за дівчат, не дозволяти кривдити їх.
♦ Робити дівчаткам компліменти.
♦ Виховувати в собі сміливість, силу, мужність, вміння турбуватися про інших, ставитися по-лицарськи до дівчаток.
Правила для дівчаток:
Не обзивати хлопців, не битися з ними.
Бути прихильними до них, обговорювати з хлопцями прочитані книжки, переглянуті фільми.
Допомагати хлопчикам у навчанні, у прибиранні робочого місця, приймати в свої ігри.
Не соромитися звертатися до хлопців за допомогою, якщо потрібно.
Радіти гарним вчинкам хлопчиків та їхнім успіхам.
Виховувати в собі стриманість, сумління, вміння піклуватися про інших, доброту, лагідність.
Умій вибачати і вибачатися.
– Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати. Як же це правильно робити? Послухайте віршик і вирішіть самі, як.
Заключна частина
Треба відповідально ставитися до дружби.
Запам’ятайте: нічим не підтримана дружба живе рівно стільки,
скільки кімнатна рослина без води. Щоб дружба міцніла, її необхідно
підтримувати.
Отже , щоб називатися справжнім колективом.Ви повинні бути –ДРУЖНІ, а дружбу вашу утримує :доброта, чесність, підтримка ,розуміння , довіра, уміння вибачати і вибачатися , уміння проявляти турботу одне до одного.
Прислів я.
«Сила птаха в крилах, а людини – в дружбі»
1