Заняття з елементами тренінгу «Безпечний інтернет»

Про матеріал
Ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно; сприяти формуванню в учнів поняття про принципи безпечної поведінки в мережі Інтернет.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «Безпечний інтернет»

Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно; сприяти формуванню в учнів  поняття про принципи безпечної поведінки в мережі Інтернет.

Завдання:

- визначити основні небезпеки, які можуть спіткати дітей у мережі Інтернет;

- сприяти формуванню навички адекватного реагування на небезпеки мережі;

- розвивати культуру поведінки в Інтернеті.

1.Привітання, активізація уваги, налаштування на роботу.

Вправа «Палець вверх».

Мета: визначити думки учасників відповідно актуального питання та викликати групу на дискусію, продемонструвати різні думки з приводу одного і того ж твердження.

Метод: індивідуальна робота, обговорення.

Тренер читає твердження, яке потребує обговорення групи. Учасники стають у коло і слухають запропоноване твердження, аналізуючи чи згодні вони підтримати його чи ні. Варто наголосити, що тут не має правильних чи неправильних відповідей і цілком нормально не погоджуватись з думкою оточуючих. Коли тренер читає твердження учасники закривають очі і роблять свій вибір (якщо вони погоджуються з твердженням віднімають великий палець вгору, якщо ні – вниз як це показано на рис.1.)  Після того, як всі зроблять вибір тренер просить групу відкрити очі і обговорити власні позиції щодо твердження.

 Рис.1. Жести, які демонструють згоду або не згоду з твердженням.

Питання для групи:

1. Я люблю спорт.

2. Я люблю проводити свій вільний час у соціальних мережах.

3. У соціальних мережах часто вникають конфлікти.

4. У мене був неприємний випадок  пов'язаний з Інтернетом.

5. Інтернет – це вільний простір, у якому можна робити все, що забажаєш.

6. Інтернет шкодить  фізичному  та психічному здоров’ю.

7. Я завжди розповідаю дорослим про конфлікти, які виникають зі мною в Інтернеті.

 

Відповідно до того, що озвучила група відбувається обговорення різних точок зору. Порада тренерові:

Слідкуйте, щоб учасники закривали очі під час того, як роблять власний вибір. Це допоможе учасникам брати відповідальність за свої дій. Хваліть учасників за те, що вони висловлюють власну думку, це допоможе мотивувати учасників та сформувати простір безпеки.

 

2. Знайомство. Вправа «Моє ім’я та нікнейм»

Мета: знайомство учасників, налаштування на позитивну взаємодію у групі, виявлення рівня активності у користуванні Інтернет-ресурсами.

Хід проведення

Учасникам пропонується по черзі назвати своє справжнє ім'я та ім'я (нік), яким би вони хотіли користуються на сьогоднішньому занятті й продовжити речення «Для мене Інтернет –це…»

 Обговорення:

Чи в багатьох відрізняється справжнє ім'я від імені? Чи пов’язані між собою ці два імені? Як?

Чому користувачі вигадують собі імена для взаємодії в Інтернеті? Від чого вони себе убезпечують? А на які ризики можуть наразитися?

 

3. Повідомлення мети та теми. Правила.

1. Говорить один - всі слухають.

2. Доброзичливість

3. Поважати один одного

4. Говорити по черзі

5. Не критикувати

Після озвучування правил, які склали учасники, ведучий повідомляє тему мету заняття.

Сьогодні Інтернет – це невід’ємна частина нашого життя. Але не всі користувачі, особливо діти, знають всі ризики і небезпеки, які їх чатують в мережі Інтернет. Тому сьогодні ми розглянемо найнебезпечніші підводні камені Інтернету, на які може наразитись кожен з нас. Особливо серед підлітків, які проводять майже весь свій вільний час у віртуальному світі, нехтуючи навчанням, друзями, здоров’ям та навіть рідними людьми. Можна стверджувати, що наприкінці XX століття виникла і поширилась нова форма залежності – комп’ютерна.

Тому на сьогоднішньому занятті ми будемо з вами говорити про Інтернет і спробуємо виявити: наскільки потрібен він в нашому житті та які плюси та мінуси має, а також отримаємо знання про безпечне користування Інтернетом.

 

4. Перегляд відеоролика 

https://www.youtube.com/watch?v=zPIXOPDGRAY

Обговорення з учнями

 

5. Очікування з нікнеймами «Наш чат»

Учасники по черзі розповідають починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…»

 

6. Вправа «Калейдоскоп запитань»

Ведучий задає питання:

- Назвіть для чого люди використовують Інтернет;

- Для чого Інтернет використовують ваші однолітки?

- Які соціальні мережі ви знаєте?

- Чи спілкуєтесь ви з незнайомцями?

- Чи був у вас якийсь неприємний випадок в школі чи який відбувся особисто з вами, пов'язаний з Інтернетом?

Обговорення:

Які висновки можемо зробити, прослухавши відповіді групи?

6. Вправа «Побажання Інкогніто»

Всім учасникам роздаються стікери (папірці, що наклеюються) на яких вони мають написати побажання не підписуючись і приклеїти їх на стікери із ніками учасників (вправа очікування№4). Після того як всі виконають завдання, учасникам пропонується вгадати хто написав їм побажання. Зазвичай це важко зробити, тоді тренер говорить, що так само важко розпізнати з ким спілкуєшся в Інтернет, адже ми не знаємо хто по ту сторону екрану, тому треба бути обережними і не давати конфіденційної інформації/фото іншим людям в мережі, коли не впевнені хто це.

Питання:

Чи знаєте ви, від кого вони прийшли?

Чи завжди вам можуть прислати щось приємне в правдиве?

Висновок: Як тут, так і в Інтернеті, хто реально надіслав вам повідомлення ви точно не знаєте, і це може бути людина під чужим ім’ям.

7. Заключна частина.

Перегляд відеоролика «Про золоті правила користування інтернетом»

https://www.youtube.com/watch?v=NOKZHMiJJ98&t=9s

8. Рефлексія

- Що сподобалось на тренінгу?

- Що було важким?

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку