Заняття з елементами тренінгу " Безпека дітей в інтернеті"

Про матеріал

Ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті; розвивати у школярів навички та вміння працювати з інформацією в інтернеті.

Перегляд файлу

 

  Актуальність

   Сьогодні майже кожен комп'ютер підклю­чений до мережі Інтернету. Шоста частина світу користується мережею, а через два роки, за прогнозами аналітиків, це робитиме ко­жен третій житель планети.

З однієї сторони — це благо цивілізації, а з іншої — комп'ютеризація та інтернетизація на­селення є причиною потворних явищ людського суспільства.

Кожна дитина семирічного віку хоча б раз побу­вала на порнографічному сайті. Вони відгукують­ся на запрошення відіслати електронною поштою своє фото, не здогадуючись, як його використають. Більше того, через Інтернет діти стають жертвами насилля. Сьогодні стало дуже популярним шукати друзів та спілкуватися з ними через Інтернет. Цим користуються злочинці. Україна зайняла перше місце у світі серед постачальників дітей для порно.

Який вихід? Чи можливо вберегти дітей?

За ініціативою Європейської комісії, за під­тримки Міністерства освіти і науки України 9 лю­того 2010 року пройшов День безпечного Інтер­нету, організаторами якого була Коаліція за без­пеку дітей в Інтернеті, що проводила комплексні соціальні програми, покликані привернути увагу суспільства до загроз, які несе невміння правиль­но користуватися мережею Інтернет.

Тема. Безпека використання інформаційно-комунікаційних технологій дітьми.

Мета: формувати в учасників необхідну ком­петентність із питань інформаційних технологій; ознайомити з правилами безпечної роботи в Ін­тернеті; розвивати у школярів навички та вміння працювати з інформацією; виховувати колекти­візм, етичну поведінку в Мережі; створити умо­ви для партнерського спілкування; визначити цінність кожної особистості; враховувати інтереси всіх учасників тренінгу.

Матеріали:

  •     аркуші ватману;
  •     аркуші формату А4;
  •     стікери двох кольорів по 2 на кожного учас­ника;

 маркери 4 кольорів.
Тривалість: 1 год.

Хід тренінгу

Вступ

Мета: надати інформацію про програму тренінгу, розповісти про сутність роботи, проін­формувати про соціальну ініціативу, позначити тренінг як частину всеукраїнської програми; по­знайомитися з учнями; ознайомити учасників із програмою тренінгу та внутрішніми правилами поведінки на тренінгу.

Прийняття правил

Мета: забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи:

  •     разом з учнями визначити й обґрунтувати правила і протягом усієї роботи дотримувати­ся їх;
  •     правила записуються на окремому аркуші ватману.

Правила можуть бути такими:

  •     приходити вчасно;
  •     вимикати мобільні телефони;
  •     правило «тут і зараз»;
  •     правило «піднятої руки»;
  •     правило добровільної активності;
  •     говорити по черзі й коротко;
  •     не критикувати;
  •     бути толерантними;
  •     дотримуватися конфіденційності;

Гра «Весела квіточка»

На ватмані малюється квітка без пелюстків. Учасникам тренінгу пропо­нується придумати собі «нікнейм» і на­писати його на отриманих спікерах.

Після цього кожен з учасників ви­ходить і наклеює свій стікер із «нікней­мом» на квітку. Розповідає про себе: своє реальне ім'я, рід заняття, хобі, чому він придумав такий «нікнейм».

«Нікнейми» можна використову­вати під час спілкування на тренін­гу. Аркуш із квіткою розміщується на стіні.

Очікування

Учасники по черзі розповідають, починаючи з фрази: «Від сьогодніш­нього тренінгу я очікую...».

Гра «Хто більше?» Яку Інтернет-термінологію визнаєте?

  •     Тренер пропонує учасникам назвати дві соціальні мережі, напри­клад, «Однокласники» та «В контакті».
  •     По черзі «через одного» діти об'єднуються у дві групи — «Однокласники» знаходяться в од­ній стороні, а «В контакті» — в іншій.
  •     Кожній із команд видається маркер та ар­куш ватману.
  •     Тренер пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термї-нів, тобто все, що пов'язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна. Наприклад: спалл, комунікації, вірус, друзі, сайт, пош­та тощо.
  •     Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи слово закреслюють.
  •     Перемагає той, у кого залипшться більше незакреслених слів.

Які види комунікативних технологій визнаєте?

Перша група називає засоби комунікацій у ме­режі Інтернет, а друга— засоби комунікацій у мобільних телефонах.

Наприклад, Інтернет: електронна пошта,

чати, соціальні мережі, форуми, онлайн-ігри...; телефон: розмови, 8М8, ММ8, Інтернет...

Гра Небезпеки в Інтернеті

 Мета: визначиті   позитивні та негативні сто­рони Інтернету.

Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга — негативні. Команди гово­рять по черзі.

Вправа «Побажання Інкогніто»

 Мета; показати дітям, що вони ніколи не зна­ють, хто спілкується з ними в соціальних мережах

Вправа 1

  •     Кожному учаснику видається стікер, на якому пишуть побажання. Наприклад: бажаю знайти нових друзів. Потім побажання приклею­ють на стікер із нікнеймом будь-кого з учасників на квіточці знайомств. Після цього тренер знімає стікери та зачитує, кому що побажали. Також потрібно запитати, чи знають діти, від кого прийшло до них побажання. Це важливо! Так і в Інтернеті—ми не знаємо, хто реально надіслав нам повідомлення.

Розповісти про один із можливих випадків шантажу та обговорити основні правила знайом­ства в Інтернеті.

Наприклад : Юля , спілкуючись у контакті  з друзями , одного разу отримала  цікаве повідомлення від незнайомого хлопця , який запропонував їй дружбу. Незабаром дівчина  зрозуміла що  в них багато спільнго, тай за віком  хлопець лише  на один рік  старший за неї . На фото яке вона  отримала , він був дивовижно гарним  тому Юлі не виникло  сумнівів щодо зустрічі . Але говорити про це батькам дівчинка не стала , вважела , що вже доросла для вирішення таких питань.Юля  уявляла , що з новим другом  вона зявиться на  дискотеці і всі подруги їй заздритимуть  він такий гарний !!! Колиж дівчина прийшла на призначене місце  зустрічі там було темно і безлюдно , проте це її зовсім не турбувало , адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час, і раптом перед Юлею з'явився неохай­но вдягнений дорослий чоловік. Як з'ясувалося, це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного й порядного хлопця.

Чоловік відібрав у Юлі сумку та мобільний телефон і почав їй погрожувати. Дівчинка дуже злякалася, вирвалася з міцних рук чоловіка і втекла додому.

Вправа 2

  •     Кожній команді видається маркер і аркуш ватману.
  •     Тренер пропонує командам розробити за 3 хвилини правила безпечного знайомства в Інтернеті.
  •     Далі кожна команда презентує розроблені правила.

Наприклад:

  1. не вірте тим даним та фотографіям, які вам надсилають;
  2. погоджуйтеся на зустріч лише вдень і в люд­ному місці;
  3. повідомте батькам про зустріч або візьміть їх із собою.

Правила розумного користувача Інтернету

Мета: визначити правила безпечного вико­ристання Інтернету.

Пропонуємо учасникам тренінгу відповісти на запитання:

— Чи вивчаєте ви правила поведінки на до­рогах?

Інтернет — це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте створимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова я.

Тренер пропонує командам написати за 5 хви­лин правила користування Інтернетом.

Шість правил розумного користувача Інтернету

  1. Я буду поводитися в Інтернеті чемно і не ображатиму інших.
  2. Я залишатиму нехороші веб-сайти.
  3. Я збережу свій пароль у таємниці.
  4. Я розповідатиму батькам про проблеми та користуватимуся їхньою підтримкою.
  5. Я шукатиму цікаві веб-сайти й ділитимуся посиланнями зі своїми друзями.
  6. Я знаю, що в Інтернеті можуть легко обману­ти, й не буду повідомляти реальні імена, адреси та номери телефонів.

Вправа «Валіза»

Мета: підбити підсумки особистої участі у тре­нінгу.

Кожен учасник отримує стікер та закінчує фра­зу: «Я сьогодні зрозумів...».

Тренер на аркуші ватману малює валізу, пральну машину і корзину для сміття.

Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, які вони отримали на тренін­гу», за принципом:

  •     якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було нецікаво — стікер прикріплюють до «корзини для сміття»;
  •     якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» — до пральної машини;
  •     якщо отримані знання нові та корисні — до валізи, щоб забрати із собою та втілювати в життя.

Відеофільм «Безпека в Інтернеті»

(Якщо є відповідне технічне обладнання.) Необхідні відеофільми можна знайти на сайті: уул¥ЛУ.оп1апаіа.зрасе8.1І

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
3242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку