Заняття з елементами тренінгу
«Мої плюси та мінуси»
Підготувала практичний психолог
Криворізької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №62
Лубенець Олена Леонідівна
Мета: формувати інтерес до самопізнання, сприяти усвідомленню підлітками сильних і слабких сторін свого характеру, актуалізувати прагнення до саморозвитку і самовдосконалення.
План заняття
Хід заняття
Мета: створити позитивну атмосферу, формувати доброзичливе ставлення до інших людей.
Учасники по колу посміхаються один одному, вітаються і висловлюють комплімент.
Мета: формувати інтерес до самопізнання, розвивати уяву.
Учасникам пропонується продовжити речення:
«Якби я був птахом, я був би … (ким?) і … (яким?)»;
«Якби я був твариною, я був би … (ким?) і … (яким?)»;
«Якби я був літературним персонажем (або героєм фільму), я був би … (ким?) і … (яким?)».
Обговорення:
- Чим вас приваблюють названі вами персонажі?
- Чому ви обираєте певні якості?
Мета: формувати вміння давати оцінку своїм особистісним якостям, визначити напрямки самовдосконалення.
Учасникам пропонується оцінити свої якості за тестом «Інтегральна самооцінка особистості». За бажанням учасники діляться результатами тесту.
Примітка: психолог не визначає рівень самооцінки дітей, увага акцентується на тому, як діти оцінюють свої якості, чому виставляють певні оцінки.
Обговорення:
- Які якості було складно оцінювати? Чому?
- За якими якостями хотілося б мати більш високі оцінки?
Мета: зняття емоційного напруження, підтримання позитивного настрою, розвиток згуртованості учасників.
По команді ведучого потрібно помінятися місцями з тим, хто має схожі з тобою особливості. Ведучий називає певну ознаку, наприклад: «Поміняйтесь місцями ті, у кого день народження влітку. Один, два, три!» Поки ведучий рахує учасники повинні без слів, обмінюючись лише поглядами знайти потрібного товариша і на рахунок «три», помінятися з ним місцями.
Фрази для вправи:
Поміняйтеся місцями ті, хто …
- готовий прийти на допомогу;
- посміхається друзям;
- не жадібний;
- бажає розвивати свої здібності;
- хоче бути розумним;
- піклується про своє здоров’я;
- любить тварин;
- вміє дружити.
Мета: розвивати самокритичність, вміння бачити причин своїх неприємностей.
Учасникам пропонується подумати над тим, чи є в них якості або звички, які вони вважають своїми недоліками і за бажанням поділитися своїми міркуваннями.
Питання для обговорення:
- Чому ти вважаєш це недоліком?
- Які в тебе були неприємні ситуації із-за цього недоліка?
- Як би ти хотів змінити цю якість?
Мета: продовжувати самопізнання, актуалізувати бажання до самовдосконалення.
Учасники об’єднуються в групи. Кожній групі дається лист ватману. Завдання: написати 3-5 недоліків, що підлітки вважають самими неприємними; визначити, які неприємності може мати людина яка має цей недолік, що втрачає в своєму житті людина із-за цього недоліка; визначити, що отримає людина, що зміниться в її житті, якщо виправить цей недолік.
Учасники можуть самі скласти список недоліків або психолог може запропонувати, наприклад: лінь, жадібність, неохайність, нечесність, грубість, відкладання справ на потім, неуважність до близьких та інше.
Завдання виконується в таблиці:
Негативна якість (недолік) |
Що я можу втратити із-за цього недоліка |
Що я можу отримати, якщо виправлю цей недолік |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обговорення:
- Що ти дізнався під час цієї вправи?
Учасникам пропонується продовжити речення:
- Мені сподобалось …
- Я зрозумів …