Заняття з елементами тренінгу для підлітків "Мої плюси та мінуси"

Про матеріал
Мета: формувати інтерес до самопізнання, сприяти усвідомленню підлітками сильних і слабких сторін свого характеру, актуалізувати прагнення до саморозвитку і самовдосконалення. Для використання в роботі практичних психологів, соціальних педагогів, класних керівників.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«Мої плюси та мінуси»

 

Підготувала практичний психолог

Криворізької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №62

Лубенець Олена Леонідівна

 

Мета: формувати інтерес до самопізнання, сприяти усвідомленню підлітками сильних і слабких сторін свого характеру, актуалізувати прагнення до саморозвитку і самовдосконалення.

План заняття

  1. Вправа «Посмішка – привітання – комплімент».
  2. Вправа «Якби я був … ».
  3. Вправа «Самооцінка».
  4. Рухавка «Поміняйтеся місцями ті, хто … ».
  5. Вправа «Мої недоліки».
  6. Вправа «Втратити або отримати».
  7. Рефлексія.

Хід заняття

  1. Вправа «Посмішка – привітання – комплімент».

Мета: створити позитивну атмосферу, формувати доброзичливе ставлення до інших людей.

Учасники по колу посміхаються один одному, вітаються і висловлюють комплімент.

  1. Вправа «Якби я був … ».

Мета: формувати інтерес до самопізнання, розвивати уяву.

Учасникам пропонується продовжити речення:

«Якби я був птахом, я був би … (ким?) і … (яким?)»;

«Якби я був твариною, я був би … (ким?) і … (яким?)»;

«Якби я був літературним персонажем (або героєм фільму), я був би … (ким?) і … (яким?)».

Обговорення:

- Чим вас приваблюють названі вами персонажі?

- Чому ви обираєте певні якості?

  1. Вправа «Самооцінка».

Мета: формувати вміння давати оцінку своїм особистісним якостям, визначити напрямки самовдосконалення.

Учасникам пропонується оцінити свої якості за тестом «Інтегральна самооцінка особистості». За бажанням учасники діляться результатами тесту.

Примітка: психолог не визначає рівень самооцінки дітей, увага акцентується на тому, як діти оцінюють свої якості, чому виставляють певні оцінки.

Обговорення:

- Які якості було складно оцінювати? Чому?

- За якими якостями хотілося б мати більш високі оцінки?

  1. Рухавка «Поміняйтеся місцями ті, хто …».

Мета: зняття емоційного напруження, підтримання позитивного настрою, розвиток згуртованості учасників.

По команді ведучого потрібно помінятися місцями з тим, хто має схожі з тобою особливості. Ведучий називає певну ознаку, наприклад: «Поміняйтесь місцями ті, у кого день народження влітку. Один, два, три!» Поки ведучий рахує учасники повинні без слів, обмінюючись лише поглядами знайти потрібного товариша і на рахунок «три», помінятися з ним місцями.

Фрази для вправи:

Поміняйтеся місцями ті, хто …

- готовий прийти на допомогу;

- посміхається друзям;

- не жадібний;

- бажає розвивати свої здібності;

- хоче бути розумним;

- піклується про своє здоров’я;

- любить тварин;

- вміє дружити.

  1. Вправа «Мої недоліки».

Мета: розвивати самокритичність, вміння бачити причин своїх неприємностей.

Учасникам пропонується подумати над тим, чи є в них якості або звички, які вони вважають своїми недоліками і за бажанням поділитися своїми міркуваннями.

Питання для обговорення:

- Чому ти вважаєш це недоліком?

- Які в тебе були неприємні ситуації із-за цього недоліка?

- Як би ти хотів змінити цю якість?

  1. Вправа «Втратити або отримати».

Мета: продовжувати самопізнання, актуалізувати бажання до самовдосконалення.

Учасники об’єднуються в групи. Кожній групі дається лист ватману. Завдання: написати 3-5 недоліків, що підлітки вважають самими неприємними; визначити, які неприємності може мати людина яка має цей недолік, що втрачає в своєму житті людина із-за цього недоліка; визначити, що отримає людина, що зміниться в її житті, якщо виправить цей недолік.

Учасники можуть самі скласти список недоліків або психолог може запропонувати, наприклад: лінь, жадібність, неохайність, нечесність, грубість, відкладання справ на потім, неуважність до близьких та інше.

Завдання виконується в таблиці:

Негативна якість (недолік)

Що я можу втратити із-за цього недоліка

Що я можу отримати, якщо виправлю цей недолік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення:

- Що ти дізнався під час цієї вправи?

  1. Рефлексія.

Учасникам пропонується продовжити речення:

- Мені сподобалось …

- Я зрозумів …

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кудревич Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Лубенець Олена
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
27 січня 2021
Переглядів
1330
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку