Заняття з елементами тренінгу для учнів 1-4 класів «Дружні рибки».

Про матеріал
Дане заняття можуть проводити як психологи, соціальні педагоги так і класоводи. Його завдання: сприяти адаптації, через згуртування учнів класу; навчити основам толерантного спілкування; покращити емоційний стан; в ігровій формі підвести учнів до самоаналізу; сприяти утворенню мотивації, щодо контролю над власними агресивними проявами; вдосконалити процеси мислення, мовлення через розвиток дрібної моторики; сприяти формуванню адекватного рівня самооцінки учнів.
Перегляд файлу

 

Заняття з елементами тренінгу для учнів 1-4 класів

«Дружні рибки».

Автор: практичний психолог ПРИСЯЖНЮК ІРИНА ЮРІЇВНА

Мета: Сприяти адаптації  та соціалізації учнів класу, попередження булінгу через підвищення рівня емоційного інтелекту за допомогою арт-терапевтичних прийомів та елементів самоаналізу.

Завдання:

  • Розкрити поняття «дружба», «друг»;
  • сприяти згуртуванню учнів класу;
  • допомогти класоводу, спираючись на індивідуальні особливості учнів, в не вимушеній формі, надати рекомендації учням, які допоможуть дітям уникнути труднощів у спілкуванні;
  • навчити основам толерантного спілкування;
  • покращити емоційний стан за допомогою арт-терапії (зафарбовування, ліплення, музика);
  • в ігровій формі підвести учнів до аналізу та самоаналізу;
  • вдосконалити процеси мислення, мовлення через розвиток дрібної моторики;
  • підвищити рівень самооцінки учнів, створивши ситуації успіху;
  • посприяти утворенню мотивації, щодо контролю над власними агресивними проявами .

Матеріали: кольорові олівці; пластилін; 4 аркуші паперу синього кольору, скріплені за допомогою клейкої стрічки; вирізані завчасно паперові рибки (додаток 1 і 2) з двосторонньою клейкою стрічкою зі зворотного боку; аудіо запис зі звуками моря.

Тривалість: 45 хв

 Зміст:

           Привітання

  1. Знайомство.
  2. Вправа «Я -  унікальна рибка».
  3. Вправа «Мій клас -  це Море Друзів».

Висновки.

 

Хід роботи:

Привітання.

Мета: Розкрити зміст понять «дружба», «друг».

Тривалість: 1 хв.

Інструкція: Дітки, сьогодні ми поговоримо про дружбу. Скажіть, кому хочеться  дружити з тим хто б’ється, штовхає, щипає, кусається, говорить «погані слова», обзивається, бере чужі речі без дозволу, неохайно виглядає, розповідає чужі секрети, обманює, хвалиться?

 

  1. Знайомство.

Мета:  налаштування учнів на взаємодію, аналіз особистих позитивних якостей.

Тривалість: 5 хв. 

Інструкція: Для того, щоб зрозуміти з якими дітками хочеться дружити, пропоную вам зробити вправу. Для цього назвіть своє ім’я та закінчіть речення: «Я хороший друг тому, що я…». Наприклад: я психолог (ім’я, по-батькові). Я хороша подруга тому, що я …  вмію уважно вислухати, підтримати. Я , (вчитель називає своє ім’я ) хороший друг тому, що я ніколи не розповідаю чужі секрети. (Діти по черзі виконують вправу)

 

  1. «Я -  унікальна Рибка».

Мета: покращити емоційний стан за допомогою арт-терапії, вплинути на розвиток процесів мислення; підвищити рівень самооцінки учнів, створивши ситуації успіху.

Матеріали:  кольорові олівці,  пластилін, вирізані завчасно паперові рибки (додаток 1) з двосторонньою клейкою стрічкою зі зворотного боку, аудіо запис зі звуками моря.

Підготовка до вправи: Ввімкнути музику зі звуками моря.

Тривалість: 20 хв. 

Інструкція: Дітки, чим всі люди між собою схожі ? Чим відрізняються один від одного? (Роздати кожному учневі вже вирізану рибку). Що спільного у рибок? (У всіх риб є голова, тулуб, очі, губи, зябра, плавці, хвіст, луска). Але ваша рибка схожа на вас. Вона особлива, унікальна. ЇЇ звуть так, як вас. Вона любить займатися тим, що і ви. У неї характер такий, як у вас. Вона поводиться так, як ви. Пропоную вам зробити ваші рибки унікальними, яскравими, як ви. Для цього потрібно олівцями розфарбувати голову, плавці і хвіст. Всі розмалювали? Молодці. А зараз зліпіть маленьку кульку, розміром трохи меншу за горошину. Покладіть її на рибку, біля голови і натисніть пальцем. Розплюснута горошина перетворилася на луску. Продовжуйте таким чином , допоки весь тулуб не буде вкритий лускою. Використовуйте різні кольори. Чим менші кульки, тим кращий вигляд матиме рибка. (Бажано аби вчитель виконував вправу поряд з учнями, допомагав їм.

 

  1. «Мій клас -  це Море Друзів».

Мета: допомогти класоводу надати рекомендації учням, для уникнення труднощів у спілкуванні; навчити основам толерантного спілкування; в ігровій формі підвести учнів до аналізу та самоаналізу; вдосконалити процеси мислення, мовлення; сприяти утворенню мотивації, щодо контролю над власними агресивними проявами .

Матеріали:  4 аркуші паперу синього кольору, скріплені за допомогою клейкої стрічки або ватман синього кольору.

Підготовка до заняття: Лист кріплять на дошці або на стіні у доступному для дітей місці.

Тривалість: 18 хв. 

Інструкція: На що схожий цей лист? Так, це море, воно символізуватиме ваш клас. В Морі Друзів можуть мешкати лише ті Рибки, які вміють дружити. Першою у воду пірне особлива Рибка. Вона всіх вчить бути добрими, чемними і ввічливими. Хто ця Рибка? Здогадалися? Так, це ваш вчитель (ім’я , по-батькові). (Вчитель зі зворотного боку знімає захисну плівку та кріпить рибку на папір). Дітки, зараз ви маєте змогу дати поради своїм однокласникам. Спробуйте зробити це так, щоб нікого не образити. До дошки «випливає» Рибка з першої парти – Сергійко. Подивіться, яка гарна Рибка.(Важливо кожну рибку позитивно прокоментувати: яскрава, гарно підібрані кольори, акуратно зроблена, ніжна, незвичайна). Сергію, пам’ятаєш, я казала, що рибка схожа на кожного з вас? Це означає, що твоя Рибка поводиться з іншими Рибками так, як ти зі своїми однокласниками. Що б ти порадив змінити своїй Рибці  у ставленні до інших, щоб стати хорошим другом для всіх? Чи потрібно щось змінити в поведінці Рибці-Сергію? (Діти радять, вчитель доповнює поради враховуючи особливості дитини. Варто радити лише те, що стосується саме дружби, а не навчання та поведінки на уроках. Наприклад: не битися, бути стриманішим, сміливішим,  не ображатися, більше спілкуватися, ділитися іграшками, домовлятися та інше).  Рибко Сергійко, ти обіцяєш не битися? Якщо так, то ми пускаємо тебе у Море Друзів. (Учень обіцяє, та наклеює рибку. Так по черзі роблять всі учні). Сергійку, обери Рибку, яка попливе у море наступною.

Висновки:

Мета: закріпити висновки зроблені протягом заняття, сприяти згуртуванню учнів класу, стимулювати до самоконтролю.

Тривалість: 1 хв.

Дітки, чи сподобалося вам заняття? А скажіть, що воно нас вчить? Отже, не забувайте які обіцянки ви сьогодні давали. А якщо хтось порушить правила дружби, то вчитель буде змушений забрати Рибку-Учня з Моря Друзів на цілий день. Але, сподіваюсь, ви всі будете дружними. Ви гарно попрацювали. Дякую вам . До побачення.

Фото до заняття:

F:\Новая папка\20191120_133005.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Розмальовка Риба | Розмальовки для дітей друк онлайнРозмальовки риби, Розмальовки Акуратна рибка риби.

рибка Розмальовки роздрукувати бесплатно.

 

Pin by Julia Gogol on "Коралові рибки" розмальовка. А5.

Розмальовка Риба | Розмальовки для дітей друк онлайн

 

Використані джерела:

https://razmolyovki.raskraski.link/poisk-смугаста/raskraska-5-Підводний-світ-рибка.html

https://ckua.ot7.ru/риби/Розмальовки-Акуратна-рибка-риби/68223/pimg.htm

https://razmolyovki.raskraski.link/poisk-рибка/raskraska-16-розфарбування-золота-рибка.html

http://www.supercoloring.com/ua/rozmalovky/ryba-2

http://www.supercoloring.com/ua/rozmalovky/ryba-5

https://www.pinterest.com/pin/322429654576294285/

http://allforchildren.com.ua/kids021.htm

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гаврик Інна Леонідівна
    Дякую за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Плаксій Маша
    Дякую за корисний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
30 березня 2021
Переглядів
4440
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку