Заняття з елементами тренінгу для учнів 7-х класів "Вчимося жити без конфліктів"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу для учнів 7-х класів "Вчимося жити без конфліктів" для години психолога.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Заняття з елементами тренінгудля учнів 7-х класів “Вчимося жити без конфліктів”

Номер слайду 2

“Дискусія”КОНФЛІКТЩо, на вашу думку, означає це слово?

Номер слайду 3

Конфлікт – це зіткнення, серйозна незгода, під час якої вас переповнюють негативні почуття та переживання. Це процес різкого загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін. Конфліктна ситуація – наявність суперечливих позицій, розбіжностей сторін з якого-небудь приводу. Конфліктна ситуація – це сигнал про те, що виникла проблема. Словесне змагання, коли кожен відстоює свою думку називають суперечкою.

Номер слайду 4

«Конфлікти — це норма життя. Якщо у вашому житті немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс» Чарлз Ліксон

Номер слайду 5

АГРЕСІЯІНТЕРЕСИВІЙНАОБРАЗАСУПЕРЕЧКАНЕНАВИСТЬПРОТИРІЧЧЯЖЕРТВИВправа «Торбинка асоціацій»Назвіть асоціації, які виникають у Вас, коли Ви чуєте слово конфлікт.

Номер слайду 6

Види конфліктів

Номер слайду 7

Конструктивний (творчий)Учасники конфлікту не ображають один одного, використовують розумні аргументи, не розривають стосунків та конфліктна ситуація приносить користь.

Номер слайду 8

Деструктивний (руйнівний) Одна із сторін принижує іншу та вдається до некоректних методів боротьби, та в результаті має погані наслідки. Спрямований на задоволення особистих амбіцій, самоствердження за рахунок інших, наклеп, заздрість, ухиляння від виконання обов’язків тощо;

Номер слайду 9

Призводить до нестабільності;Матеріальні і моральні витрати;Загроза життю і здоров’ю людей;Витрата енергії;Порушення психологічного стану учасників спілкування;Негативно впливає на психологічний клімат, на розвиток особистостіДеструктивний. КОНФЛІКТКонструктивний. Розкриває і розв’язує суперечності;Виявляє союзників і ворогів;Виявляє позиції, інтереси і цілі учасників;Цілком або частково усуває суперечності;Послаблює стан психологічної напруженості;Сприяє вирішенню проблем.

Номер слайду 10

Внутрішньоособистісний – незадоволеність людини якими-небудь обставинами свого життя, пов’язане з наявністю інтересів, прагнень і потреб, що суперечать одне одному;Міжособистісний – невміння ладнати один з одним через відмінності у характерах, поглядах, манері поведінки;Конфлікт між індивідом і групою – відступ від прийнятих у групі норм поведінки у спілкуванні (наприклад, конфлікт між групою і керівником);Міжгруповий конфлікт – організація складається з безлічі формальних і неформальних груп, між якими можуть виникати конфлікти.

Номер слайду 11

Причини конфліктів. Між дітьми конфлікти виникають з різних причин. Зокрема, хтось не поступився місце; хтось розкрив чиюсь таємницю; хтось не погодився з думкою іншого; хтось на когось придумав прізвисько; хтось переміг у грі, а хтось програв, заздрість, егоїзм, підлість, нещирість, ревнощі, лінь, лицемірство, користолюбство, кар’єризм, схильність до пліток. Конфліктні ситуації на уроці -учні спізнюються, переговорюються, списують, відволікаються, лінуються.

Номер слайду 12

“ДИСКУСІЯ”“Що ми відчуваємо під час конфлікту”?

Номер слайду 13

Стратегії виходу

Номер слайду 14

Черепаха (уникнення)Черепахи втікають і ховаються у свій панцир, щоб обминати конфлікти. Вони тримаються подалі як від спірних питань, через які виникає конфлікт, так і від людей, до яких він причетний. Вони почувають себе безпомічними. Вони переконані, що легше втекти (фізично та психологічно) від конфлікту, ніж зіткнутися з ним.

Номер слайду 15

Акула (конкуренція)Акули намагаються силоміць примусити опонента прийняти потрібне їм вирішення конфлікту. Вони будь-якою ціною готові добитися своїх цілей. Потреби інших людей їх не турбують. Вони хочуть бути переможцями. Поразка викликає почуття безсилля і невдачі. Вони намагаються здобути перемогу, приголомшуючи суперників, нападаючи раптово, а також залякуючи або загрожуючи їм з позиції сили.

Номер слайду 16

Плюшевий ведмедик (пристосування)Для ведмедиків – стосунки з оточуючими важливіші за власні цілі. Ведмедики хочуть подобатися, хочуть, щоб усі їх любили і цінували. Вони вважають, що краще уникнути конфлікту заради гармонії. Вони бояться завдавати болю, образити, псувати стосунки під час конфлікту.

Номер слайду 17

Лисиця (компроміс)Лисиці невибагливі як у своїх цілях, так і в стосунках з іншими людьми. Вони завжди шукають компромісу. Заради досягнення цілей лисиці готові поступитися частиною своїх переконань, але вимагатимуть того ж і від опонента. Вони шукають такого рішення конфлікту, коли б обидві сторони мали вигоду – «золоту середину.

Номер слайду 18

Сова (співпраця)Сови дуже високо цінують власні цілі та стосунки. Вони розглядають конфлікти як проблему, яку потрібно розв’язувати, і шукають таке рішення, яке б задовольнило як їхні цілі, так і цілі опонента. Вони сприймають конфлікти як можливість покращити стосунки між людьми. Сови не заспокоюються доти, доки напруга не спаде і негативні емоції не будуть повністю зняті.

Номер слайду 19

Чому люди сваряться? Причини сварок:неприйняття чужої думки;нехтування правами іншої людини;прагнення домінувати;невміння слухати інших;свідоме прагнення скривдити одне одного;невміння керувати емоціями;нерозуміння;

Номер слайду 20

Скажіть будь ласка, що на вашу думку,є основою культури спілкування?Отже основою культури спілкування є повага до іншої людини. Поважати – значить враховувати думку іншої людини.. Стався до іншого так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе. Потрібно приймати іншого таким, яким він є, і мати бажання зрозуміти іншу людину.« Не старайтесь перевиховувати людей, виховайте спочатку себе і будьте прикладом для інших»

Номер слайду 21

Вправа « Повітряна кулька»А тепер пригадайте, остання причина конфліктів? Це невміння керувати своїми емоціями.- Згадайте, як ви почуваєтеся, коли сердитесь на когось?- Як виглядає людина в такій ситуації?

Номер слайду 22

Пропоную вам провести дослід із повітряною кулькою. Уявіть собі, що кулька – це ваше тіло, а повітря всередині неї – це ваш гнів. Надуємо кульку й відпустимо її. Прослідкуйте, що з нею відбувається. Вона летить з одного боку в інший, вона абсолютно не керована. Так буває і з людиною, коли вона сердиться. Вона не контролює себе, а тому може образити кого-небудь або навіть ударити. А тепер надуймо кульку і спробуймо випустити з неї повітря маленькими порціями. Обговорення-Що відбувається з нею? ( Вона потихеньку здувається) - А що відбувається з повітрям усередині неї? ( Повітря поволі виходить)Кулькою можна керувати й поволі випускати з неї повітря. Важливо навчитися потроху випускати свій гнів, свою злість назовні, не кривдячи тих, хто перебуває поряд. Як можна контролювати свій гнів? ( Заспокоїтись, зробити паузу, розслабитись) 

Номер слайду 23

Алгоритм дії в конфліктній ситуаціїВиділіть суть проблеми (в чому проблема?)2. Поставте себе на місце іншого учасника конфлікту (що б ти зробив в даній ситуації?)3. Подивіться на неї з боку.4. Знайдіть конструктивне рішення проблеми (що буде оптимальним для тебе й для іншого?)

Номер слайду 24

Загрози,насильство; Грубість,приниження; Образа;Відхід від вирішення проблеми; Розрив відносин. ДеструктивніШляхи вирішення конфлікту. КонструктивніГумор; Поступка;Компроміс;Співпраця;Усвідомлення позицій сторін.

Номер слайду 25

«Я»-ВИСЛОВЛЮВАННЯ. Я-емоція + Ситуація + Пояснення «Мені/Я (емоція), коли ти (робиш щось), тому що (причина)». Переформулювати «Ти»-висловлювання на «Я»-висловлювання: Ти не хочеш мені допомогти!Ти завжди без дозволу береш мої речі!Ти винен, що я запізнився на урок!

Номер слайду 26

Вправа «Австралійський дощ»«Діти чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ми будемо уважними, то почуємо, який він. Я показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх. -В Австралії піднявся вітер. (терти долоні).- Починає накрапати дощ(клацання пальцями)..- Дощ посилюється(почергове плескання по грудях)- Починається справжня злива.(плескання по ногах) -А ось гроза, справжня буря (тупотіння ногами)- Але що це? Буря почала вщухати( плескання по ногах)- Злива перетворюється на дощ(плескання долонями по грудях)- Рідкі краплі падають на землю(клацання пальцями).- Вщухає вітер (терти долоні)- Сонце (руки догори). Ми трохи розслабились.

Номер слайду 27

намагаються зрозуміти один одного;сперечаються;кричать одне на одного;допомагають один одному;змагаються;співпрацюють;б’ються;звинувачують;намагаються закінчити розмову;посміхаються, гумор;підозрюють одне одного;намагаються перемогти;уважно слухають один одного;ображаються;намагаються досягти компромісу. Вправа «Шляхи розв’язання конфліктів»

Номер слайду 28

Пам'ятка

Номер слайду 29

Якщо виник конфлікт, не поспішай, подумай, чого справді ти хочеш. Можливо, насправді, важливіше не довести свою правоту, а зберегти добрі стосунки. Не гнівайся, посміхнись, доброзичливо звернися до опонента з пропозицією спокійно розібратися в ситуації, що склалася. Намагайся не реагувати на його агресивність: стримуй свої емоції. Перепроси, коли ти в чомусь не правий, запропонуй варіант взаємної згоди. Пам'ятайте: кожна людини – така ж яскрава унікальна індивідуальність, як і ви, приймайте її такою, якою вона є. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротися з душевним неспокоєм - постійна зайнятість. Щоб забути свої напасті, намагайтеся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, ви робите добро собі. Не старайтеся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням. Умійте бачити в людині позитивні якості й у стосунках з нею спробуйте спиратися саме на ці якості. Не ображайтесь і не обурюйтесь критикою на вашу адресу, шукайте в ній виправні точки для самовдосконалення.

Номер слайду 30

„ Я хотів би викинути у кошик для сміття …”Вправа „Кошик сміття»Люди є неповторними особистостями, але не досконалими. Кожен хотів би щось змінити у собі: рису характеру, звичку, ваду яка може призвести до конфлікту, або призводить до конфлікту, заважає вам в житті і ви хотіли б її позбутися.„ Я хотів би викинути у кошик для сміття …..( звички, якості характеру, які заважають)." Лінь,принциповість, впертість, обман…Зачитайте, зіжмакайте папірець і викиньте його в кошик. Я думаю, що після нашої гри ваші вади, звички чи риси характеру залишаться на завжди у кошику сміття. І в вашому житті буде виникати менше конфліктних ситуацій.

Номер слайду 31

Притча про хлопчика і цвяхи. Жив собі хлопчик із жахливим характером. Якось батько йому дав мішок із цвяхами й велів по одному забивати їх у паркан щоразу, коли хлопчик втратить терпець і з кимось посвариться. У перший день хлопчик забив 37 цвяхів. Згодом він навчився володіти собою, і кількість цвяхів щодня зменшувалась. Хлопчик зрозумів, що легше навчитися опановувати себе, ніж забивати цвяхи. Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька й сказав йому про це. Тоді батько велів синові витягати із паркана по одному цвяху тими днями, коли він не втратить самоконтролю, і ні з ким не посвариться. Минали дні і згодом син міг сказати батькові, що у паркані не залишилося жодного цвяха. Батько підвів сина до паркана і сказав: «Ти добре поводишся, але подивися, скільки дірок залишилося… Паркан ніколи не буде таким, як колись.»Коли ви з кимось сваритеся і говорите щось неприємне, ви залишаєте по собі такі ж рани, як ці дірки від цвяхів. І рани зостаються, попри те, скільки разів ви потім попросите пробачення. Словесні рани завдають такого ж болю, як і фізичні. Не залишайте на своєму шляху цих дірок. Не забивайте цвяхи ворожнечі, непорозуміння і жорстокості в душі людей. Будьте розумними, добрими і толерантними!!!

Номер слайду 32

Здоров'я вам, мирного неба, спокою, доброти і милосердя і щасливих посмішок. Отже, творіть себе, як особистість, працюйте над вдосконаленням свого характеру, давайте реальну оцінку своїм діям і вчинкам. Дякую всім за співпрацю і взаєморозуміння. Будьмо дружніми!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
12 квітня 2023
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку