Заняття з елементами тренінгу Формування позитивного ставлення до життя

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу Формування позитивного ставлення до життя. заняття полягає у акцентуванні уваги на проблемі самооцінки та саморозвитку людини, важливості визначення життєвих цінностей та вмінні долати негативні прояви особистісних настановлень.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу: Формування позитивного ставлення до життя

Практичний психолог: Тетяна Таюнда

 

Мета: заняття полягає у акцентуванні уваги на проблемі самооцінки та саморозвитку людини, важливості визначення життєвих цінностей та вмінні долати негативні прояви особистісних настановлень. В створенні нашого тренінгу ми з’ясовуємо, що для успішного подолання складних життєвих ситуацій абсолютно необхідне позитивне сприйняття себе, віра у свої сили і можливості. Людина, яка позитивно сприймає себе, більш успішна, самостійна, внутрішньо врівноважена, терпима до оточуючих і поблажлива до їхніх слабкостей.

 Тому, зважаючи на всі фактори, нами було виділено ряд завдань, а саме:

-розвиток навичок роботи в групі, спілкування та згуртованість колективу;

-формування позитивного ставлення до життя, розуміння цінності життя;

-основні шляхи вирішення проблем дорослішання.

Початковий етап тренінгу є знайомство з учасниками .

Основні завдання, які вирішуються на цьому етапі:

♦ представлення учасників один одному;

♦ учасники визначають форму звернення один до одного в ході роботи;

♦ налагодження "почуття групи".

Вправу яку ми використовуємо  - вправа «Знайомство»

Мета: продовжити знайомство учасників тренінгу для створення комфортної емоційної атмосфери, сприятливої результативній спільній роботі в групі.

Матеріали яки не обхідні в роботі: бедж,  ручки або олівці

Хід вправи

Запропонувати кожному учаснику написати ім’я на бейджі, яким би він хотів щоб його називали в групі, а також намалювати якийсь символ (емблему), яка виражає сутність, переконання, захоплення, щось інше, що характеризує кожного учасника.

Далі тренер просить кожного учасника (по колу) протягом 1 хвилини прокоментувати написане ім’я, доповнити інформацію про свою школу, про себе особисто. По завершенню занять – підвищується впевненість у власних силах, оптимізується самооцінка підлітків.

Наступна вправа - визначення очікувань учасників від заняття. Таке визначення дає змогу:             

· відстежити наскільки заняття відповідають потребам аудиторії, і, при потребі, у подальшій роботі коригувати програму, відповідно питань, які хвилюють учасників;

· заключна оцінка ефективності тренінгу.

Запропонувати учасникам висловитись що саме вони розраховують отримати від тренінгу можна або під час знайомства, або ж виокремити як окреме завдання. В такому випадку вправа на визначення очікувань учасників має проводитися після розроблення правил роботи в групі. Всі висловлювання учасників записуються на плакаті, який закріплюється на видному місці і в кінці тренінгу слугуватиме основою підведення підсумків  чи всі сподівання справдилися.

Правила роботи в групі ( 10 хв.)

Сьогодні ми будемо працювати в групі, тому давайте пригадаємо правила співпраці. Деякі з них я записала на плакаті. Тож давайте переглянемо і за потреби доповнимо.

Приклади правил

1. Слухати один одного і чути.

2. Бути лаконічним, говорити лише по темі.

3. Бути толерантним, терпимим.

4. Обговорювати проблему, а не людину.

5. Бути доброзичливим, посміхатися, зберігати почуття гумору.

6. Не запізнюватись на заняття. Дотримуватись регламенту роботи.

7. Працювати в групі від початку до кінця.

8. Виконувати прийняті правила.

Матеріали: плакат із «Правилами роботи», аркуші А4, стікери.

 Вступне слово. Оголошення теми і мети тренінгового заняття 

Сьогодні ми поговоримо про безцінність життя, сенс життя кожного з нас, зупинимося на обговоренні того, як ми сприймаємо життєві труднощі та випробування і як їх сприймають інші. Спробуємо переконати декого в тому, що прохання про допомогу – це можливість по-іншому подивитися на ситуацію, акцентуація уваги на власних цінностях та наполегливості у досягненні поставлених цілей. Зараз ви прослухаєте невелику притчу і побачите наскільки деякі з нас можуть у будь-якій ситуації мати зиск, коли дехто лише занурюється у особисті проблеми.

Мозковий штурм «Навіщо людині дається життя»

Учням пропонується відповісти на запитання: «Що треба людині, щоб життя стало найвищою цінністю?». Всі відповіді учнів фіксуються на дошці.

Можливі варіанти: щастя, здоров’я, розум, терпіння, професія, самовдосконалення, доброзичливість, впевненість, наполегливість, цікавість, справедливість, принциповість, цілеспрямованість, дбайливість, товариськість, щирість, рішучість, захопленість.

Висновок: життя – дуже багатогранне. Це яскравий світ, але в кожного він особливий.

Рольова гра «Ситуації»

Мета: формувати свідомий пошук сенсу життя; сформувати позитивне ставлення до власного життя, навчити допомагати другу або знайомо¬му однолітку знаходити вихід із кризової ситуації.

Матеріали:  текст з прикладами ситуацій.

Хід роботи: Учні об’єднуються у три групи. Завдання: допоможи другу вийти з кризової ситуації.

Приклади кризових ситуацій

1. Марічка зустрічалася з Іванком уже 2 роки: завжди були разом, не сварилися і розуміли одне-одного. Марічка вже уявляла себе нареченою, подумки вибирала сукню, планувала щасливий день свого життя. Аж ось… одного дня вона дізналася про зраду свого коханого і вимагає пояснень. Між ними відбулася сварка, під час якої Іванко чітко дає зрозуміти, що між ними все закінчено… Марічка від таких слів не тямить себе від горя і відчуває, як з-під ніг тікає земля…

- Щоб ви порадили у даній ситуації?

Порада: спробувати познайомитися з хлопцем; витримати час – закоханість минає; запропонувати відволіктись у товаристві.

2. Сергійко досить здібний та товариський хлопець. Та ось чомусь, як кажуть, видався не його день: зранку не встиг поснідати, бо проспав, взяв не той зошит і отримав за домашнє завдання двійку, на уроці української літератури /а він цей предмет так любить/, не зміг вчасно зосередитися й правильно відповісти на запитання викладача /і відчув себе невдахою/. Та на цьому його негаразди не закінчилися: він встигнув посваритися з найкращим другом та не отримав бажаної підтримки від батька. Після всього цього Сергій почувається невдахою і досить самотнім…

- Щоб ви порадили у даній ситуації?

Порада: запропонувати дружбу; спробувати розібратися в собі, змінити ставлення до себе й до інших; знайти хобі тощо.

3. Подруга зізналася тобі, що вагітна, але боїться сказати батькам. Вони часто попереджали, що виженуть її за це з дому.

- Щоб ви порадили у даній ситуації?

Порада: сказати про вагітність батькам разом із подругою; обговорити цю ситуацію зі своїм хлопцем.

Обговорення:

— Які труднощі виникали у вас упродовж виконання вправи?

Робота з колажами

Мета: формування позитивного ставлення до життя підлітків.

Матеріали: фломастери,олівці,ватман, картинки, журнали.

Хід роботи: Двом командам дається завдання оформити колаж: перша команда створює колаж на тему «Так – позитиву!», друга команда: «Ні – негативу!». Під звуки приємної спокійної мелодії учні малюють, приклеюють різноманітні вирізки, фото відповідно до теми колажів, також придумують віршоване гасло для свого колажу, а потім їх презентують (друга команда повинна перекреслити свій колаж червоною лінією).

Обговорення:

  • Що ви відчували під час виконання вправи?
  • Чи були труднощі у виконанні вправ?

Вправа «Рюкзак з образами».

Мета: формування позитивних емоцій

Хід роботи: Ведучий включає спокійну музику і говорить учасникам: Сядьте зручніше, зніміть м'язову напругу , розслабтеся Уявіть, що ви перебуваєте високо в горах і стоїте на вузькому, хиткому містку над ущелиною. У вас на спині рюкзак, наповнений вашими образами,  розчаруваннями, злістю, негативними емоціями. Ще одна емоція, образа - і рюкзак переважить вас. Ви впадете в прірву. Спробуйте більше не навантажувати рюкзак, що не складайте в нього чергову образу, а різко скиньте його з плечей - нехай всі ваші образи падають у прірву. Стривайте ще трохи на містку, попрощайтеся з негативом і повертайтеся додому.

Обговорення:

  • Що ви відчули після того як скинули рюкзак в прірву?
  • Чи були у вас певні труднощі при виконанні цієї вправи?

Вправа «Долоні тепла» (позитивна групова взаємодія). 
Мета: формувати позитивні якості взаємодії в групі

Хід роботи: Психолог. «Якщо ми хочемо не втрачати позитивні контакти з оточуючими людьми, рідними, дітьми, ми повинні бути приємними у спілкуванні, доброзичливими, співчувати один одному та підтримувати. А яку велику силу мають привітні, добрі слова, чуттєві позитивні побажання».

Всі присутні стають у коло, торкаються один одного долонями та передають предмет, який символізує «щастя», по черзі говорять такі слова: «Я бажаю усім…» (додають свої побажання).

Наше заняття дійшло до логічного завершення. Подумайте, друзі, щоб ви взяли із собою з заняття. І щоб ви залишили чи порадили своїм друзям, знайомим, а то й просто стороннім людям у складних ситуаціях. (Учні висловлюють свої думки, що їм запам’яталось з проведеного тренінгу, що стане їм корисним у житті).

Дуже добре, що наше дерево життя ожило, навіть восени заяскровіло краплинами життя.

Вправа «Прощання» ( 5 хв.)

Мета: розвиток згуртованості групи, створення хорошого настрою.

Хід вправи: всі учасники стають у коло, беруться за руки, заплющують очі і, стискаючи руки, намагаються передати один одному тепло свого серця. Потім, взявшись за руки, говорять одночасно «Дякуємо!».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
14 березня 2023
Переглядів
1005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку