Заняття з елементами тренінгу "Лідерство – вміння надихати"

Про матеріал

Навчання через практику та особисту участь – важливі навички для становлення особистості, здатної для саморозвитку та конструктивної взаємодії.

Мета заняття розвинути лідерські якості, навчити учасників працювати в колективі, вільно почуватися перед аудиторією, слухати інших, викладати власну точку зору, опираючись на чіткі факти і власний досвід.

Перегляд файлу

Тема: Лідерство – вміння надихати.

Мета: ознайомити учасників з поняттям «лідерство» і «лідер»; стимулювати учасників у пошуках свого розуміння лідерства.

 

ХІД ТРЕНІНГУ

 

Саморефлексія «Прихований скарб»

Як Ви відреагуєте на таке твердження:«У підвалі Вашого будинку закопаний скарб —діжки із золотом і самоцвітами»?

Варіанти відповіді:

а) «Не може бути!»;

б)«Тільки не в мене...»;

в)«Не вірю, не говоріть дурниць!»;

г)«Піду гляну, скажіть, де саме?!»;

д) (Ваш варіант).

Прихований скарб дійсно є в кожного з нас, і знаходиться він у підвалинах

нашого розуму. Діжки із золотом — це Ваші приховані можливості, дрімаючі лідерські якості. Необхідно лише захотіти їх «відкопати», віднайти лідера в самому собі.

 

Знайомство

Вправа «Мій друг про мене сказав би...»

Мета: познайомити учасників, розвинути навички самопрезентації.

Хід вправи

Одним з універсальних «плюсів» при спілкуванні є звернення по імені.

Навіть під час конфліктів, бажаючи зняти напругу, люди підсвідомо починають частіше використовувати імена своїх співрозмовників.

Скажіть про себе щось позитивне. Фразу можна розпочати словами:

«Мене звати... Мій кращий друг про мене сказав би, що я...»

 

Інформаційне повідомлення «Молодіжне лідерство»

Існує близько 130 визначень поняття «лідер». У найбільшому тлумаченні «лідер» - це людина, яка бере на себе функції управління, домінування, посідає провідне місце в ієрархії групи та здатна впливати на цю групу більше, ніж будь-хто інший. У словнику практичного психолога поняття «лідер» визначено як «член групи, за яким усі інші члени групи визнають право ухвалювати відповідальні рішення в значущих для неї ситуаціях – рішення, які стосуються їхніх інтересів та визначають напрям і характер діяльності всієї групи», тобто лідер – це авторитарна особистість, яка реально відіграє домінуючу роль в організації спільної діяльності та регулюванні взаємин у групі.

Відповідно до цього, терміном «лідерство» охоплено взаємини домінування та підлеглості впливу й дотримання в системі міжособистісних стосунків у групі, процес управління й організації поведінки людей, який здійснює лідер, З-поміж існуючих на сьогодні концепцій лідерства найпоширенішими вважають такі:

 

Теорія лідерських ролей

      Р.Бейліс базується на уявленні функцій «професіонала», тобто лідера, зорієнтованого на розв’язання ділових проблем, і функцій лідера, який розв’язує проблеми міжособистісних стосунків.

Теорія рис лідерства ґрунтується на припущенні того, що кожному лідеру мають бути притаманні особливі «лідерські» риси та здібності.

Харизматична концепція лідерства передбачає, що лідерство властиве лише окремим видатним особам, дано як дар, як специфічна форма обдарованості.

Інтерактивна теорія лідерства визначає лідером будь-яку людину, котра посідає відповідне місце в системі міжособистісних стосунків. Питання, хто здатен взяти на себе лідерство, зумовлено наявністю в особистості певних індивідуальних рис, зокрема комунікативних, а також характером і змістом виконуваної діяльності.

Ситуаційна теорія лідерства передбачає, що лідерство – це насамперед продукт тієї ситуації, що склалася в групі.

Синтетична теорія акцентує увагу на взаємозв’язку основних складових процесу організації міжособистісних взаємин (лідер – послідовник – ситуація), у якій здійснюється лідерство. Зважаючи на таке розмаїття теорій, визначитись у перевазі тієї чи іншої з них видається непростим завданням. Найбільш слушно, на наш погляд, можна вважати таку класифікацію лідерів: лідер, орієнтований на завдання, і лідер, орієнтований на групу.

 

Мозковий штурм «Що таке лідерство?»

Зараз я пропоную вам  дати своє визначення поняття «лідерство», створюючи сінквейн  . Воно має бути стислим і глибоким, а визначення .

Слово "сінквейн" походить від французького слова, яке означає пятістрочье. Таким чином, сінквейн - це вірш, з 5 рядків, де:

• Перший рядок. 1 слово - поняття або тема (іменник).

• Другий рядок. 2 слова - опис цього поняття (прикметники).

• Третій рядок. 3 слова - дії (дієслова).

• Четвертий рядок. Фраза або пропозицію, що показує відношення до теми (афоризм).

• П'ятий рядок. 1 слово - синонім, який повторює суть теми.

Запитання для обговорення:

-         Чи можна дати одне визначення поняття «лідерство»?

-         Чи актуальна тема лідерства для вас: якщо так, то чому?

 

Вправа «Подіум»

Ми всі різні: маємо різні здібності та різні таланти.

І все це треба якось демонструвати в нашому колективі, не виходячи за його кордони. Грає повільна мелодія. По кругу передається шляпа. Музика стихає. В кого в руках шляпа, має в ній пройти як по подіуму.

Що ви відчували?( Кожен із нас цінність, і може приносити користь нашому колективу.)

 

Вправа «Ніколи не кажи «Ніколи»!»                         

Мета:- розвинути творче мислення учасників тренінгу, їх уміння розширювати поле проблеми і бачити розмаїття підходів до вирішення завдання;потренуватися у подоланні внутрішніх бар’єрів, страхів перед невідомістю, скутості.

Сказавши собі: «Я ніколи не впораюся з ...», ми заздалегідь налаштовуємо себе на неуспіх, на програш. Подібне пророцтво обмежує наш творчий потенціал, зменшує можливості. Уміння концентруватися, заряд оптимізму («Мені це вдасться!»), готовність розширити рамки пошуку вирішення проблеми за межі звичайних, банальних висновків – ось що тренує дану вправу.

Не забудемо, що Томас Едісон провів 10000 невдалих дослідів, поки створив електричну лампочку!                

Терпіння + Віра в успіх + Розвинуте творче мислення = Перемога.

Тренування цих складових і лежить в основі наступних завдань.

Вузол

Кожен з учасників отримує шматок тонкої мотузки завдовжки один метр. Завдання таке: взятися за кінці мотузки і, не випускаючи їх з рук зав’язати простий вузол.

Рішення: як правило, рішення задачі не дається учасникам тренінгу з легкістю. Іноді протягом довгого часу вони можуть битися над пошуком відповіді і не знайти його без вашої підказки.

Щоб вирішити завдання, потрібно вийти за рамки звичного ходу думки. Успіх – у правильній підготовці до початку гри:

1. Покладіть перед собою на стіл або на іншу рівну поверхню
мотузку.

2. Складіть руки хрест-навхрест, сядьте в позу зразкового учня.

3. Візьміть з цього положення кінці мотузки в руки і без праці
зав’яжіть простий вузол!

 

Малюнковий тест: «Три тварини»

Зараз я  пропоную вам намалювати  трьох тварин. Під кожним малюнком тварини треба написати по три властивості (риси, якості характеру), які притаманні їй.

Ключ до тесту:

перша тварина – це те, як ви бачите сам себе, з чим асоціюєте;

друга тварина – яким бачать вас інші люди, які вас оточують;

третя тварина – показує те, яким ви є насправді, з цієї точки хору, це є об’єктивна характеристика.

Висновок:  цей коротенький експрес-тест приблизно показує, як сприймається особистість, Людина бачить себе з одного боку, Соціальне середовище, люди, що оточують – з іншого. А насправді ми можемо бути зовсім не такими якими себе уявляємо чи нас сприймають оточуючі. Часом, ми не можемо зрозуміти власних вчинків, бажань, думок. Не завжди з упевненістю сказати, як саме відреагуємо на ту чи іншу життєву ситуацію, які почуття у нас з’являться тощо.

На цьому наше заняття підійшло до кінця. Мені було дуже приємно з вами сьогодні працювати, до зустрічі на наступному занятті.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
5 жовтня 2018
Переглядів
1869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку