Проведення тренінгу з освітянами
Нормалізація
психо-емоційного стану учителя
як запорука успіху та продуктивності
навчально-виховного
процесу
Виконавець: спеціаліст вищої категорії, учитель-методист Качуровська О.Г.
1)Добрий день, шановні друзі! Сьогодні ми зустрілися з вами, аби поділитися досвідом, нагадати інноваційні прийоми. Сподіваємося, що ви підвищили рівень своєї педагогічної майстерності. В. Сухомлинський визначає, що «МАЙСТЕРНІСТЬ-це високе і таке, що постійно удосконалюється, мистецтво виховання та навчання, доступне для кожного педагога, який працює за покликанням і любить дітей».
Покликання , любов, мистецтво, удосконалення – слова ,які створюють портрет сучасного педагога, на думку Сухомлинського. Але є і слова: обов’язки, планування, вимоги, адміністрація, програми, атестація. І все це перетворюється з мистецтва на роботу. Дуже важливо знайти між ідеалізованими поняттями радянських часів і безкомпромісними вимогами сучасності ту золоту лінію, що створить комфортні умови для реалізації мети навчально- виховного процесу.
2)Обравши професію вчитель, ми готові працювати за схемою ЛЮДИНА-ЛЮДИНА. Це передбачає вміння встановлювати та підтримувати контакти між людьми, бути професіоналами своєї праці. І саме педагоги у групі ризику , що найбільше схильні до психо-емоційних розладів та професійного ВИГОРАННЯ. Цей термін у Європі був знайомий ще у 70 р.
3) Саме слово ВИГОРАННЯ має спільнокореневі слова- горіти, згоряти, вигоріти. Цікавим є синонім рос.мовою-испепеление,пепел. Страшне слово, що характеризує наш психо-емоційний стан.
4) Це процес поступової втрати емоційної, розумової та фізичної енергії, що проявляється у симптомах емоційного, розумового виснаження, фізичної втоми, особистісної відстороненості та зниження задоволення від роботи.
5)Але найкраще розкриває такий стан легендарна поетеса
Л. Костенко:
Все буває в серці людському-
Тихий смуток і гордий гнів,
П`яне щастя і просто втома,
Чорний розпач і світлий порив.
І скорбота горя найбільшого,
І гнітючий тягар гіркоти.
Та нема тягаря страшнішого
Невагомої ПУСТОТИ.
6) За результатами досліджень 65 % педпрацівників мають діагноз емоційне вигорання.І ніхто з нас не застрахований від такої небезпеки.
Отже, у групі ризику:
7) Є певні технології визначення рівня емоційного виснаження. Пропонуємо відповісти на 10 питань, якщо ви обираєте «ТАК», загинаймо палець лівої руки.
На запитання дайте відповідь «ТАК» або «НІ».
8) Прошу піднести праву руку, якщо всі пальці вільні.
якщо 6 і більше відповідей «ТАК», то ви вже перетнули межу кризи, стали на шлях, який веде до вигорання.
Отже, ми всі у групі ризику
9)До чого ж може призвести нехтування такого діагнозу.
10) Але не тільки порушення відбуваються в психо- емоційному стані, все це призводить і до порушень фізичного стану людини.
Виразки шлунку виникають не від того,що ви їсте,
виразки виникають від того,
що з’їдає вас.
М. Монтегю
11)Але не хвилюйтесь , сьогодні ми спробуємо навчитися керувати нашими емоціями. І для цього ми маємо змінити наш побутовий устрій, режим.
12)Отже, рекомендації почнемо зі здорового , якісного сну.
достатньо тривалий і якісний сон (важливо провітрювати приміщення перед сном, дотримуватися режиму сну: засипати і прокидатись в один і той самий час);
13) збалансоване, насичене вітамінами і мінералами харчування (особливо протистресовими вважаються мінерал магній і вітамін Е, який міститься у кукурудзі, моркві, ожині, горіхах, зернах соняшника, сої (до речі, плитка темного шоколаду швидко покращить ваш настрій));
14) достатнє фізичне навантаження, заняття спортом, ранкова гімнастика;
танці (танцювальні рухи під ритмічну музику сприяють звільненню від негативних емоцій, так само, як і будь-яка хатня робота);
15) тому пропоную зробити декілька гімнастичних вправ, що порекондувалв досвідчений лікар для покращення кровотоку в мозок і все тіло.(звучить музика)
18) Також рекомендуємо ознайомитися з основними правилами фітотерапії (сприяє заспокоєнню чай з м'яти, настоянка з кореню валеріани; підвищує життєвий тонус настоянка женьшеню, родіоли рожевої);
19) Позитивно впливає на наш емоційний стан кольорова терапія. 1 хв. перегляд такої картинки покращує настрій та допомагає в профілактиці порушень зору.
20) Треба також слідкувати за своїм диханням :
- заспокійливе з подовженим видихом дихання зменшує надлишкове збудження і нервове напруження;
- мобілізуюче дихання з збільшеним вдихом допомагає подолати в'ялість, сонливість);
21)І звичайно, аромотерапія: мені особливо подобаються запахи цитрусових та бергамоту, які діють на нервову систему збуджуючи, з'являється відчуття приливу сил; а запахи лаванди, анісу, шавлії діють заспокійливо, допомагають зняти нервове напруження);(роздавання суше з запахами).
22) Отже, шановні друзі! Такі прості рекомендації принесуть нам користь. Але найголовніше залишатися оптимістом, пропоную анекдот про песимізм та оптимізм(ПРО СЛОНА)
Слайд – музика, осінь.
Вірш:
Дивились двоє в одне вікно,
Один побачив саме багно,
А інший листя, дощем умите,
Блакитне небо і жовті ківти.
Побачивдругий-життя пройшло.
Дивились двоє в одне вікно!
23)Шановні колеги, Дотримуючись певних правил життя, ми не тільки продовжимо справу В. Сухомлинського, але і зможемо бути здоровими і щасливими.
Той, хто зпапалює, не повинен згоріти!
Даруємо вам квіти, які символізують життя, любов, віру та натхнення, а саме це і є основними компонентами справжнього людського щастя. Це для Вас!