Мета: допомогти учням глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним; сформувати емоційно сприятливий клімат у групі; виховувати в учнів розуміння того, що багато залежить від їх особистої поведінки.
Тема: Дозволь собі бути щасливим.
Мета: допомогти учням глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним; сформувати емоційно сприятливий клімат у групі; виховувати в учнів розуміння того, що багато залежить від їх особистої поведінки.
Матеріали: ватмани, фломастери, олівці, ручки, маркери, стікери, плакати «Правила роботи в групі» та «Береги», анкета «Бути добрим вигідно».
Хід тренінгу
Мета: познайомити учасників, створити умови для ефективної роботи.
Всі учасники сидять у колі. Кожен учень по черзі називає своє ім’я й на першу літеру свого імені називає якість характеру, властиву йому.
Мета: ознайомити учасників з темою та метою тренінгу.
Психолог. Тема нашої зустрічі – «Дозволь собі бути щасливим». Я хочу провести
з вами невеличке соціологічне опитування. Підніміть руку ті, хто хоче бути щасливим.
Що ж, ми всі хочемо бути щасливими. А що таке - щастя? Які його складові? Що впливає на наше відчуття щастя? Як навчитися бути щасливим? Про це ми і поговоримо на сьогоднішньому занятті.
Мета: визначити правила для продуктивної роботи під час заняття, створити
сприятливий психологічний клімат для активної роботи.
Психолог просить кожного з учасників зайняти зручне місце та розглянути правила роботи в групі, за якими вони хотіли б працювати на цьому занятті.
Правила роботи в групі:
Мета: виявити сподівання учасників від роботи в групі й одержати зворотній
зв'язок.
Учасники пишуть на стікерах свої очікування від заняття та прикріплюють їх внизу на плакаті «Береги».
Мета: розкрити глибину поняття щастя кожного з учасників та в процесі
обговорення сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.
Психолог дає завдання кожному з учасників дописати вислів на ватмані «Щастя- це …», заслуховуючи думку кожного.
Обговорення:
Мета: на основі малюнка, стимулюючи уяву, більше розкрити та закріпити
глибину розуміння поняття щастя.
Психолог ділить учасників на дві групи та дає завдання: за допомогою вирізок із журналу, висловів відомих людей, створити колаж «Формула щастя».
Групи захищають свої колажі.
Психолог. Фахівці стверджують, що добрі справи позитивно впливають на наше психофізіологічне здоров’я. З’ясувалося, що стан людини, охопленої доброти, організм сприймає як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних речовин. Тому по-справжньому добрі люди набагато рідше хворіють. До того ж, у стані «пориву доброти» виробляються гормони, що активізують розумову діяльність і збуджують творчий потенціал.
Пропоную Вам відповісти на 12 тверджень тесту «Бути добрим вигідно», де ви зможете оцінити свій ступінь доброти. Будь ласка, дайте відповіді на запитання анкети. Довго не думайте, пам'ятайте, що перша відповідь, яка вам спала на думку,-найправильніша.
Якщо ви згідні з твердженням, відповідайте «так», якщо не згідні—«ні». Коли закінчите, порахуйте кількість ствердних відповідей.
Анкета
«Бути добрим вигідно»
№ з/п |
Запитання анкети |
Відповідь |
1. |
У тебе є гроші. Чи міг би ти витратити все на подарунки друзям? |
|
2. |
Приятель розповідає про свої проблеми. Але це тебе не надто хвилює. Чи даси йому зрозуміти це? |
|
3. |
Твій партнер по грі грає погано. Чи ти інколи піддаєшся, щоб йому було приємно? |
|
4. |
Чи часто говориш людям приємні слова? |
|
5. |
Ти не любиш злі жарти та розіграші? |
|
6. |
Чи зможеш терпляче вислуховувати те, що тебе абсолютно не цікавить? |
|
7. |
Ти доброзичлива людина? |
|
8. |
Чи вмієш ти на практиці застосовувати свої здібності? |
|
9. |
Чи не кидаєш гри, коли починаєш програвати? |
|
10. |
Чи охоче виконуєш прохання? |
|
11. |
Якщо ти впевнений, що правий, чи слухаєш співрозмовника? |
|
12. |
Чи віджартовуєшся, коли з тебе насміхаються? |
|
Сума ствердних відповідей |
|
Інтерпретація результатів:
10 - 12 відповідей «так» - ви доброзичлива людина, намагаєтеся допомагати іншим, при цьому зважуєте всі за і проти.
6 - 9 відповідей «так» - ви не дасте образити себе, а також інших.
1 - 6 відповідей «так» - ви дуже любите себе.
8. Вправа «Повернення до очікувань».
Мета: з’ясувати наскільки справдилися сподівання учасників, вияснити з яким
настроєм закінчують заняття.
Учасники прикріплюють стікери на плакаті «Береги», якщо їхні сподівання справдилися і вони почерпнули для себе скарб – щастя.
9.Підбиття підсумків.
Мета: усвідомлення учасниками отриманого на занятті досвіду.
Психолог. Наше заняття завершується. Сьогодні ми шукали відповіді на
запитання А що таке - щастя? Які його складові? Що впливає на наше відчуття щастя? Як навчитися бути щасливим? , шукали способи володіння ним.