Позакласний захід "Бал ТОЛЕРАНТНОСТІ" (бал-конкурс)

Про матеріал

Захід присвячений Дню ДОБРОТИ (13 листопада), Дню ТОЛЕРАНТНОСТІ (16 листопада). В наш час дуже часто використовують слово - ТОЛЕРАНТНІСТЬ. Нажаль не завжди вдається пояснити підросаючому поколінню розуміння цього слова. Пропоную в цікавій та ігровій формі вирішити дану проблему. Буде весело, святково, урочисто і повчально...

Перегляд файлу

 

 

 

 

БАЛ   ТОЛЕРАНТНОСТІ

 

5-7 класи

 

 

Робота

практичного психолога

Замулинецького НВК

«ЗОШ І-ІІІ ст.. – ДНЗ»

Григор’євої Наталії

 

 

 

2018р.

 

 


 Вступ: Вітаємо вас в цьому залі

 Не обійтись без толерантності і нам у повсякденному житті. Ми маємо кожен свою думку, проте необхідно поважати і думки інших людей. Але, щоб бути толерантним, тобто сприймати інших такими, як вони є поводитись з ними, нам перш за все треба бути і ерудованими, і вихованими, і добрими.

Тож запрошуємо всіх на бал-конкурс, подивитись на своїх друзів, вболівати за них, а також самим чомусь навчитись.

А ще нам потрібно представити журі, яке буде обирати Міс та Містера Толерантність. Та крім цих основних номінацій ще: Міс та Містер Доброта; -/- Ввічливість, -/- Стриманість, -/-Ерудиція, -/- Товариськість. А глядачі мають обрати „Міс та Містера Глядацькі симпатії”.

Отже - наше журі .-(ведучий представляє журі).

 Моїми помічниками будуть учні 7 класу, ми не дамо вам сумувати….

Кожен бал, діти, розпочинається бальним танцем, тож запросимо наших учасників. (Звучить мелодія „Вальс”, запрошуються учасники.)

 

 Ведучий 1:слово „толерантність” латинського походження (іоіегапіа-

стійкий, терпимий, що допускає відхилення). У психологічному словнику

можна знайти кілька тлумачень цього поняття : набута стійкість, межа стійкості, витривалості людини, стійкість до стресів, конфлікту, поведінкових відхилень.

Толерантність трактується як особистісна риса людини і як принцип, система взаємин у людській співдружності.

Ведуча 2: поняття толерантності широко застосовується в багатьох

сферах життя суспільства. Залежно від сфери використання воно може певним чином змінюватися.

Ведучий 3:  поняття толерантності різнобічне. Науковці визначають низку таких його ознак:

о Готовність приймати чужі думки;

о Повага гідності й прав інших людей;

о Прийняття іншого таким, який він є;

о Визнання особливості кожної людини;

о Здатність поставити себе на місце іншого;

о Відмова від домінування, заподіяння шкоди і насильства.

Ведучий 1:   а от у політичному плані толерантність - це готовність влади сприймати інакомислення.

Ведучий 2:   то ж яку людину можна вважати толерантною? Які риси зазвичай притаманні такій людині?

Уявлення толерантної людини про себе відповідає реальному стану справ. Тобто вона добре знає і правильно оцінює свої переваги і недоліки. В неї адекватна самооцінка, її Я-реальне збігається з Я-ідеальним.

Ведучий 3:   водночас толерантна людина знає собі ціну, вона впевнена у собі, орієнтується більше на себе, ніж на інших, не прагне бездумно вступати в якісь угрупування, організації або партії.

Ведучий 1:   толерантні люди беруть на себе відповідальність за те, що відбувається, не перекладають відповідальність на інших або на обставини

Ведучий 2:  толерантна людина не прагне повної визначеності й

абсолютного порядку в усьому. Вона припускає наявність „робочого шуму” в класі або „творчого безладу” у майстерні.

Ведучий 3:  така людина вважає, що важливіші внутрішня дисципліна і порядок, ніж зовнішня ієрархія. Вона не схильна до насильства, домінування, гноблення інших.

Ведучий 1:  прикметною рисою толерантної людини є наявність почуття гумору. Вона першою може посміятися над собою. Будучи впевненою у собі, вона здатна пожартувати, з гумором описати те, що відбувається. Ця людина не ображається на жарти інших, не бачить у них загрози для себе та свого авторитету.

Ведучий: Ми маємо бути впевненими, що толерантність врятує світ

Вірш

Толерантність врятує світ.

Толерантне ставлення людини
Збереже планету від негод,
Розрубає мотлох павутини,
Переріже нитку перешкод.
  

Толерантне ставлення до всього
Збереже, врятує і спасе,
Допоможе вгледіть перемогу,
Допоможе витримати все.
 

Будь завжди нестримним вільнодумцем,

Свої мрії пензлем намалюй.

Освіти життя яскравим сонцем,
Толерантний всесвіт побудуй!

 

Ведучий: починаємо наші конкурси. А спочатку, до уваги учасників - будьте дуже уважними, слідкуйте за своєю поведінкою, бесідою, тому що журі оцінюватимуть не тільки правильність ваших відповідей.

 

Конкурси:

  1.  Перший конкурс називається Емблема толерантності. Вдома учасники мали підготувати свою емблему толерантності. Тож просимо учасників представити журі свої емблеми (кожен розказує про себе і про свою емблему, чому він чи вона саме так її намалювали).
  2.  Наступний конкурс Асоціативний ряд до слова толерантність”. Королева і король роздадуть кожному на листочках написані вертикально і горизонтально слова „толерантність”. Учасникам потрібно дописати добрі і ввічливі слова, горизонтально навпроти кожної букви, слова повинні починатися на відповідну букву. У кого буде найбільше слів, той переміг.

 

Поки учасники готуються, звучить вірш

Позитивна енергія життя

Якщо ми хочемо здорові бути

Й щасливі на землі цій кожну мить.

То мусимо всі істину збагнути:

Нам позитивно в світі треба жить.

 

Налаштуватись на активну хвилю,

І людям добру усмішку нести.

З любов’ю торувати кожну милю,

Упевнено з добром і миром йти.

 

І позитив в душі своїй плекати,

Терпимість, гумор мати при собі.

Й не можна лишнє язиком плескати,

Й не треба бути сірим у юрбі.

 

А жити гарно, весело і світло,

Душа хай щиро сонцем променить,

Щоб ваше серце від любові квітло.

З гармонією в серденьку живіть.

 

3. Конкурс для дівчат Острів скарбів. (Усно) Найкращий скарб людини, її золоті слова, або чарівні. Якщо людина їх знає, то можна сказати, що це багата людина. Учасники відповідають на запитання хто не відповів — має право відповісти наступний учасник: по 1 балу

о 3 якими словами вранці слід звертатися до своїх рідних, вчительки, сусідів, знайомих?

о Як попросити пробачення?

 о Як слід звертатися до людини з проханням?

о Що треба відповісти, якщо ви не можете виконати чиєсь прохання?

о Якими словами можна підтримати товариша, якщо в нього щось трапилось?

о Як попросити продавця показати іграшку, яка найбільше сподобалась?

 о Якими словами можна запропонувати своє місце?

о Як попросити, щоб вас пропустили у натовпі вперед?

о Якими словами потрібно звертатись до вчителя, якщо той розмовляє з іншою дорослою людиною?

о Що потрібно сказати, коли спізнився на урок?

о Якими словами прощаються?

о Як подякувати за обід чи вечерю?

 о Як пропустити поперед себе дорослого?

4. Переходимо до Гостинного перевалу”. Конкурс для хлопців (Письмово) Хочу запитати вас, а чи знаєте ви правила гостинності? Давайте їх згадаємо. Я буду зачитувати завдання, а саме початок речень, а ви їх закінчення.{кожному роздати листочок з незакінченими реченнями. Учасники по-черзі читають речення і відповідають).

Речення:

  1.  Все треба робити так, щоб гостеві було не гірше, .. .(ніж удома)
  2.  Перш за все, гостеві потрібно допомогти зняти... (верхній одяг і шапку)
  3.  Потім треба провести його... (до кімнати)
  4.  Не забувайте що першим проходять.. .(гості)
  5.  Треба посадити гостя на... (зручне місце)
  6.  Поки не сіли за стіл, треба розважити своїх гостей, як? (включити музику, показати найкращі книги...)
  7.  Коли мене вітають, кажу... (дякую за привітання)
  8.  Коли гості приносять цукерки, відкриваю коробку, кладу на стіл, пригощаю.. .(всіх гостей), а потім.. .(беру сам)
  9.  Якщо вже маю таку річ або чимось подарунок не сподобався, то я...(не кажу про це), щоб не...(засмутити гостя)
  10. Ніколи не дарую того, що... (мені хтось подарував)
  11.  За столом сидіти... (рівно), лікті на стіл (не класти)
  12.  Щоку рукою... (не підпирати)
  13. Не сидіти за столом, поклавши... (ногу на цогу)
  14. Під час їжі...(не розмовляти і не читати журнали)
  15. Бережливо... (ставитись до хліба).

Поки учасники готуються, звучить вірш „Неслухняні хазяї”

Іваничук В. Із гостини по сніжку

Хлопчики вертались,

А товариш запитав:

  •  Як вам гостювалось?
  •      Та нічого, все як слід...

Тільки бачиш, друже,

В цьому домі хазяї

Некультурні дуже.

 

Косівчук В. Некультурні хазяї,

Просто нехороші, - У прихожій не зняли З нас вони колоші!

Навіть з наших кожушин

Снігу не струсили...

То, ми так, як увійшли,

І до столу сіли.

  1. Конкурс „Телефонна розмова”. Він зараз дуже актуальний. Майже у всіх є мобільні телефони. Отже, наш конкурс перевірить як учасники вміють спілкуватися по телефону. Чи цікаві і приємні вони співрозмовники? {учасників потрібно об’єднати у пари, і в парах вони мають придумати розмову по телефону на шкільну тему). Поки учасники готуються, звучить мелодія.
  2. Цей конкурс має назву Сонячні промінчики.для дівчат Ви вже трошки згадали як треба поводитись культурно і ввічливо. А зараз пригадайте ще більше ввічливих і добрих слів, які притаманні вам. Та напишіть їх на промінчиках. У кого більше промінчиків, у того найбільше балів.

Поки учасники готуються, звучить вірш:

Влад Лучко:

Коли де-небудь квітку бачу

 „ Зірви! ” — кричить мені, аж плаче.

Повз деревце іду зелене,

„ Зламай! ” - схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

„ Зжени! ” - мерщій мене благає.

„ Забий! ” — з болота жаба просить.

„ Замуч! ” - цвіркун сюркоче в просі...

Е ні, негарний вірш такий.

Хай краще буде навпаки!

Діана Петрук

Коли де бачу квітки очі,

„Люби! ” - вона мені шепоче.

Повз деревце іду зелене,

„Привіт! ” - схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

Питає пташка: „Як ся маєш? ”

„ Спочинь!" — з болота жаба просить.

„Всміхнись!” - цвіркун сюркоче в просі...

Який же світ кругом чудовий!

Додому йду в добрі й любові.

 

  1. Конкурс «Комплімент» для хлопців

 

Журі підбивають підсумки

Після конкурсу: Частівки

Разом: Заспіваєм вам частівки і веселі, і сумні.

Ви послухайте уважно наші успіхи шкільні.

Добрий День - казати треба, знаємо добре ми це всі.

Одні кажуть все аж зайве, інші - ходять, мов німі.

Хлопці: У дівчаток гарні кіски, але надто замалі,

І щоб більші виростали, ми їх тягнем до землі.

Дівчата: Хлопців треб научати, що вони будуть солдати.

А для того, щоб навчати, любим їх завжди щипати.

Разом: Всім навчитися потрібно, щоб одержати оцінку.

А якщо цьоро не можем, умудряємось списать.

У наш час, який живемо, важко завжди щось знайти.

Ми на партах написали: „Меблі треба берегти!

Хлопці: Джентльмени ми всі справжні, коли треба чергувать Для дівчат звільняєм місце і не будем заважать.

Дівчата: А коли ідем в їдальню, чи вертаємось у клас - Ви чомусь всі дружно місце не звільняєте для нас.

Разом: Нас учителька навчає бути чесними дітьми.

Щоб ми виросли істали всі хорошими людьми.

Ми частівки заспівали, може в чомусь не праві.

Неодмінно станем кращі, адже ми іще малі.

 

  1. А зараз конкурс „Товариський суд”. (Учасників об’єднати у пари по класах - хлопець з дівчиною.) Потрібно роздати ситуації - учні повинні відповісти, як вони відреагували б на дану ситуацію толерантно та ін толерантно.

Ситуації:

1) у вашому класі вчиться дівчинка. Дуже добре вчиться, дружелюбна, гарна, але надмірно повна. Діти називають її „товстушкою”.

  •          Якби ви поводились з дівчинкою?
  1.       у вас є сусідка – старенька бабуся. Дона дуже погано чує, але дуже любить говорити з дітьми. Іноді виходять смішні ситуації. Дехто цим користується і кепкує з бабусі, переказуючи іншим ці ситуації.
  •          Як ви поведетеся з бабусею?
  1.       твій однокласник чомусь погано з тобою повівся. Наговорив багато образливих та нецензурних слів.
  •                Як ти після цього будеш ставитись до хлопчика?
  1.       у вас по плану - тематична атестація. Ви готувались серйозно, багато повторили. Та попались такі питання, на які ви не змогли правильно відповісти - в результаті - не той бал, що ви очікували.

Кого ви будете звинувачувати?

  1.  уявіть, що ви співали в ансамблі. Справлялись непогано. Та чомусь перед виступом вчитель поміняв вас на іншого учасника, не пояснивши чому?

Що скажете батькам, друзям, які питають, чому ви не співаєте?

  1.  літом, у таборі по сусідству відпочивала група обдарованих дітей та дітей-інвалідів. Одна з матерів обдарованих дітей забрала свою дитину з табору, а також вимагала покарати тих, хто створив таке сусідство.
  •                Як би ви вирішили дану ситуацію?

Коли учасники готуються Влада пісня «Веселка»

 

 

  1. А зараз Ритуал запрошення до танцю”. Для цього потрібно об’єднати учасників у пари. Кожна пара, по черзі, демонструє запрошення до танцю. Всі танцюють. Після закінчення танцю повинні подякувати за танець. Журі оцінює запрошення, поведінку партнерів та партнерок, танець, прощання.

 

10.А тепер визначимо „Міс і Містер Глядацькі симпатії”. Даються              в зал листочки, на яких хлопці записують номер найсимпатичнішої їм учасниці, дівчата - номер учасника.

11. Коли підраховують

 

Діти, я хочу сказати вам дуже важливе

Пам’ятайте, що ви маєте пропагувати толерантність у школі, особливо в цей час,  виправляти помилки. І пам’ятати, що всі наші вчинки бачить Бог.

 

Терпимість —- шлях до Бога
О, світ який — це загадка природи!

Життя яке — це диво із чудес!

І просто жить — найвища насолода,

Бо ми — посланці Бога із небес.

Закони Божі – вічні і правдиві,

СловаТворця — це істина життя.

Живім злюбов'ю, будьмо терпеливі,

Творім добро – такий закон буття.

І кожен з нас — єдиний, неповторний,

Усі ми гідні щастя і тепла.

І хто б не був: чи білий ти, чи чорний,

Та перед Богом значення нема.

І мови різні в нас, і батьківщини,

І звичаї, й традиції, й діла,

 Історія, культура, і символи країни,

Та в світі ми усі — одна сім'я.

Тож пам'ятаймо заповіді Божі:

Творім добро, любов і благодать,

Бо сіять зло і смерть — людям негоже,

 Прийдеться нам за це колись відповідать.

 

  1. Слово журі. Нагородження учасників.

 

Ведучий. Ми пригадали деякі правила поведінки в колективі. Не всі манери показали, але це і неможливо. Головне - пам’ятайте: будьте ввічливими, доброзичливими, турботливими, стриманими, толерантними. Бо від вашого дотримання толерантності залежить майбутнє: буде воно злим і жорстоким, чи добрим і веселим. А на завершення «Рецепт щастя»

 

Візьміть в чашу терпіння

Налийте повне серце любові

Киньте дві пригорщі щедрості

Хлюпніть туди гумору

Посипте добром

Додайте якомога більше віри

І все це добре перемішайте.

Потім намажте на шматочок

Відпущеного вам життя

І пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху!!!

 

Звучить пісня „ Усмішка

Посміхнися - стане день ясніш,-

І веселка тобі також посміхнися,

А від цього буде веселіш,

Ще не раз до тебе посмішка вернеться.

Приспів:

І тоді хмаринки всі затанцюють в висоті,

Стрибунець всім дуже дзвінко засміється.

Із звичайного струмка починається ріка,

Ну а дружба з посмішки почнеться.

 

Коли сонце посміхнеться всім,

Перестануть з неба падати краплинки,

В самім лісі - впевнені воднім,

Затанцюють сосни, кедри і ялини.

Пр.:

Посміхніться - стане веселіш .

Насміються навіть слон, і равлик, її мишки,

Тож нехай на всій землі ясніш,

Як ліхтарики, засяють нам усмішки.


Додатки:

Острів скарбів

  1. 3 якими словами вранці слід звертатися до своїх рідних, вчительки, сусідів, знайомих? .......................................................................................................................
  2.  Як попросити пробачення?.......................................................................................................................
  3.  Як слід звертатися до людини з проханням?.................................................................
  4.  Що треба відповісти, якщо ви не можете виконати чиєсь прохання?   ...............................................
  5. Якими словами можна підтримати товариша, якщо в нього щось трапилось? ….…………………………………………
  6. Як попросити продавця показати іграшку, яка найбільше сподобалась?.......................
  7.  Якими словами можна запропонувати своє місце? …………………………………..
  8. Як попросити, щоб вас пропустили у натовпі вперед?..................................................
  9. Якими словами потрібно звертатись до вчителя, якщо той розмовляє з іншою дорослою людиною? ……………………………………………………………
  10. Що потрібно сказати, коли спізнився на урок?..............................................................
  11. Якими словами прощаються?...........................................................................................
  12. Як подякувати за обід чи вечерю?...............................................................................
  13.  Як пропустити поперед себе дорослого?......................................................................

 

Ситуації

1) у вашому класі вчиться дівчинка. Дуже добре вчиться, дружелюбна, гарна, але надмірно повна. Діти називають її „товстушкою”.

  •          Якби ви поводились з дівчинкою?

2) у вас є сусідка – старенька бабуся. Дона дуже погано чує, але дуже любить говорити з дітьми. Іноді виходять смішні ситуації. Дехто цим користується і кепкує з бабусі, переказуючи іншим ці ситуації.

  •          Як ви поведетеся з бабусею?

 

3) твій однокласник чомусь погано з тобою повівся. Наговорив багато образливих та нецензурних слів.

  •                Як ти після цього будеш ставитись до хлопчика?

 

  1. у вас по плану - тематична атестація. Ви готувались серйозно, багато повторили. Та попались такі питання, на які ви не змогли правильно відповісти - в результаті - не той бал, що ви очікували.
  •                  Кого ви будете звинувачувати?

 

  1.               уявіть, що ви співали в ансамблі. Справлялись непогано. Та чомусь перед виступом вчитель поміняв вас на іншого учасника, не пояснивши чому?
  •                  Що скажете батькам, друзям, які питають, чому ви не співаєте?

 

  1.          літом, у таборі по сусідству відпочивала група обдарованих дітей та дітей-інвалідів. Одна з матерів обдарованих дітей забрала свою дитину з табору, а також вимагала покарати тих, хто створив таке сусідство.
  •                Як би ви вирішили дану ситуацію?

Гостинний перевал

  1.  Все треба робити так, щоб гостеві було не гірше, .. .(ніж удома)
  2.  Перш за все, гостеві потрібно допомогти зняти... (верхній одяг і шапку)
  3.  Потім треба провести його... (до кімнати)
  4.  Не забувайте що першим проходять.. .(гості)
  5. Треба посадити гостя на... (зручне місце)
  6. Поки не сіли за стіл, треба розважити своїх гостей, як? (включити музику, показати найкращі книги...)
  7. Коли мене вітають, кажу... (дякую за привітання)
  8. Якщо вже маю таку річ або чимось подарунок не сподобався, то я...(не кажу про це), щоб не...(засмутити гостя)
  9.  За столом сидіти... (рівно), лікті на стіл (не класти)
  10. Щоку рукою... (не підпирати)
  11. Не сидіти за столом, поклавши... (ногу на ногу)
  12. Під час їжі...(не розмовляти і не читати журнали)
  13. Бережливо ставитись до…. (хліба).

 

 

 

Гостинний перевал

  1.  Все треба робити так, щоб гостеві було не гірше, .. …………………………
  2.  Перш за все, гостеві потрібно допомогти зняти......................
  3. Потім треба провести його........................
  4. Не забувайте що першим проходять……………….
  5. Треба посадити гостя на ................................
  6. Поки не сіли за стіл, треба розважити своїх гостей, як?
  7. Коли мене вітають, кажу...................................
  8. Якщо вже маю таку річ або чимось подарунок не сподобався, то я............                                 

 щоб не......................

  1.  За столом сидіти………….                 , лікті на стіл …………
  2. Щоку рукою... ………………………
  3. Під час їжі..........................
  4. Бережливо ставитись до…………………….

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ясіновська Мар'яна Федорівна
    ДЯКУЮ за такий гарний матеріал!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
1112
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку