Заняття з елементами тренінгу на тему: «ДРУЖБА»
(для учнів 5-6-х класів)
Сушко К.О., практичний психолог ЗЗСО №3 м.Бердянська
МЕТА: вчити дітей поважати та цінувати дружбу, розвивати почуття відповідальності, терпимість і коректність в спілкуванні з друзями.
Завдання:
ОБЛАДНАННЯ: Приказки й прислів'я про дружбу; аркуші паперу з написом “Справжній Друг”, ручки, олівці, фломастери; “Кодекс дружби” (у вигляді квітки); матеріали до вправи “Що заважає дружбі”: стікери, вирізані з паперу хмари; плакат “Що важливо для дружби”; “Закони дружби” (у вигляді сонця); Ножиці, скотч.
Примітки: заняття складається з двох частин (розраховане на дві зустрічі).
ХІД ЗАНЯТТЯ
Заняття 1
Вступна бесіда
Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу.
― Що таке дружба? (відповіді дітей)
Дружба (словник) - це близькі стосунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільних інтересах.
― Хто такий друг? (відповіді дітей)
Отже, друзі – це ті, кому ми віримо, хто нас не зрадить, не підведе, здатний підтримати нас у важку хвилину, поспівчувати нам і допомогти. Другові ми можемо довірити всі свої таємниці.
― Скільки у людини може бути справжніх друзів? …
Проведені соціологічні дослідження показали, що люди, які стверджували, що мають багато друзів, у складній, критичній ситуації лишалися або самі із собою, або із близькими родичами. А люди, які стверджували, що друзів у них мало (1-3 друга) завжди знаходили в них підтримку й розуміння. Таким чином, можна сказати, що справжніх друзів завжди не так багато.
― Ви, напевно, усі чули таке прислів'я: «Друг пізнається в біді». Як ви його розумієте? …
― Які ще ви знаєте прислів'я або приказки про дружбу? …
Прислів'я про дружбу:
― Хто ж такий друг? Які якості в ідеалі він повинен мати?
Вправа “Мій ідеальний друг”
Учням пропонується в групах написати ті якості, які необхідні другові. Кожній групі роздається аркуш із написом “Справжній Друг”, на якому вони записують загальні висновки.
Спільне обговорення результатів: Один представник від кожної групи зараховує якості, які вони написали, і вивішує свій листок на дошку. Потім зачитує свою роботу наступна група і теж вішає свій листок поруч на дошку...
На основі відповідей учнів обов’язково робиться загальний висновок, підкреслюється основна думка, про те, яким повинен бути справжній друг.
На дошці приклеєна серединка квітки з написом «Кодекс дружби». Діти діляться на 7 груп, кожній з яких дається по одній пелюстці від квітки з правилами дружби. В групах діти знайомляться з правилом та намагаються разом підібрати до нього приклади з життя, які б підтверджували це правило. Потім представники груп зачитують для всього класу з пелюстки квітки правило дружби й наводять свої приклади. Пелюстки приклюють до серединки квітки на дошці.
Кодекс дружби
Домашнє завдання
Варіанти домашніх завдань:
- Написати розповідь про свого реального (або придуманого) друга.
- Взяти інтерв'ю в батьків. Зразки питань: Що найважливіше для вас у дружбі? Є чи у Вас справжні друзі? Скільки років ви їх знаєте? Чи знаєте Ви що-небудь про кодекс або правила дружби?
Заняття 2
Перевірка домашнього завдання
Учні за бажанням зачитують своє домашнє завдання. Домашнє завдання обов’язково повинно бути позитивно оцінено (наприклад, наліпкою-смайліком у зошит учня).
Вправа «Що заважає дружбі»
Учні методом «мозкового штурму» називають фактори, які можуть перешкодити дружбі. Один учень записує висловлення на стікерах і приклеює їх на хмари на дошці.
Вправа “Що Важливо для дружби”
Перед учнями вивішується плакат «Що важливо для дружби» і дається завдання:
― Самостійно в зошиті проранжуйте в порядку значимості для вас наступні висловлення. Що важливо для дружби:
Потім кожний зачитує, що поставив на перше місце (друге, третє...). Робиться висновок.
«Закони дружби»
― Закінчити наше заняття хотілося б «Законами дружби», або порадами, як бути гарними друзями.
До сонця на дошці (поверх хмар) приклеюються промені з «законами дружби»:
Висновок:
― Сподіваємося, що ви зробили висновки із нашого заняття, що дружбу потрібно цінувати, не залишати друга в біді, бути вірним другом, тобто ділити із другом не тільки радість, але й горе. Ми бажаємо вам бути дружним колективом.