Заняття з елементами тренінгу на тему "Дружба"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу на тему "Дружба" розраховано на учнів 5-6 класів. Форма проведення заняття цікава для учнів, підвищує їхню активність, надає можливість учням висловити свою точку зору, можливість саморозкриття. Матеріал може бути корисним класним керівникам, психологам, соціальним педагогам ЗЗСО.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу на тему: «ДРУЖБА»

(для учнів 5-6-х класів)

 

Сушко К.О., практичний психолог ЗЗСО №3 м.Бердянська

 

МЕТА: вчити дітей поважати та цінувати дружбу, розвивати почуття відповідальності, терпимість і коректність в спілкуванні з друзями.

Завдання:

  • з'ясувати погляди учнів з даної тематики;
  • допомогти усвідомити, які якості важливі в дружбі; надати рекомендації для збереження й підтримки дружніх взаємин;
  • сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей;
  • сприяти формуванню навичок конструктивної взаємодії в групі; розвивати навички спілкування.

ОБЛАДНАННЯ: Приказки й прислів'я про дружбу; аркуші паперу з написом “Справжній Друг”, ручки, олівці, фломастери; “Кодекс дружби” (у вигляді квітки); матеріали до вправи “Що заважає дружбі”: стікери, вирізані з паперу хмари; плакат “Що важливо для дружби”; “Закони дружби” (у вигляді сонця); Ножиці, скотч.

Примітки: заняття складається з двох частин (розраховане на дві зустрічі).

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Заняття 1

Вступна бесіда

Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу.

― Що таке дружба? (відповіді дітей)

Дружба (словник) - це близькі стосунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільних інтересах.

Хто такий друг? (відповіді дітей)

Отже, друзі – це ті, кому ми віримо, хто нас не зрадить, не підведе, здатний підтримати нас у важку хвилину, поспівчувати нам і допомогти. Другові ми можемо довірити всі свої таємниці.

Скільки у людини може бути справжніх друзів? …

Проведені соціологічні дослідження показали, що люди, які стверджували, що мають багато друзів, у складній, критичній ситуації лишалися або самі із собою, або із близькими родичами. А люди, які стверджували, що друзів у них мало (1-3 друга) завжди знаходили в них підтримку й розуміння. Таким чином, можна сказати, що справжніх друзів завжди не так багато.

― Ви, напевно, усі чули таке прислів'я: «Друг пізнається в біді». Як ви його розумієте? …

― Які ще ви знаєте прислів'я або приказки про дружбу? …

Прислів'я про дружбу:

  • Дружбу сокирою не розрубиш.
  • Не маєш друга, так шукай; знайшов, так бережи.
  • Без лиха друга не пізнааєш.  Друг пізнається в біді.
  • Старий друг краще нових двох.
  • Нових друзів наживай, а старих не втрачай.
  • Не май сто рублів, а май сто друзів.
  • Друг грошей дорожче. Друга за гроші не купиш.

Хто ж такий друг? Які якості в ідеалі він повинен мати?

 

Вправа “Мій ідеальний друг”

Учням пропонується в групах написати ті якості, які необхідні другові. Кожній групі роздається аркуш із написом “Справжній Друг”, на якому вони записують загальні висновки.

Спільне обговорення результатів: Один представник від кожної групи зараховує якості, які вони написали, і вивішує свій листок на дошку. Потім зачитує свою роботу наступна група і теж вішає свій листок поруч на дошку...

На основі відповідей учнів обов’язково робиться загальний висновок, підкреслюється основна думка, про те, яким повинен бути справжній друг.

 

Знайомство з Кодексом дружби (правилами дружби)

На дошці приклеєна серединка квітки з написом «Кодекс дружби». Діти діляться на 7 груп, кожній з яких дається по одній пелюстці від квітки з правилами дружби. В групах діти знайомляться з правилом та намагаються разом підібрати до нього приклади з життя, які б підтверджували це правило. Потім представники груп зачитують для всього класу з пелюстки квітки правило дружби й наводять свої приклади. Пелюстки приклюють до серединки квітки на дошці.

Кодекс дружби

  1. Усе перевіряється часом, роками! Якщо з вами поруч є людина, з якою ви спілкуєтеся регулярно вже 3 - 5 років і більше, з якою у вас є спільні інтереси, взаєморозуміння, загальні погляди, загальні спогади, якщо ви завжди можете звернутися до неї зі своїми питаннями й проблемами й точно знаєте, що відмови не буде - це значить, що у вас є справжній друг!
  2. Дружбою треба дорожити, берегти й оберігати її! Знайте, що посваритися завжди просто, а помиритися й простити - дуже важко. Краще обговорити, чим посваритися.
  3. Ніколи не порівнюйте свого нового друга з іншими або колишніми друзями! Якщо ви робите це - то виходить, що ви чимсь незадоволені. А невдоволення веде за собою недовіру. Недовіра - кінець дружби.
  4. Пам'ятайте, що всі люди різні! У кожного є гарні якості, та є й недоліки. Не намагайтеся переробити свого друга - це нечесно стосовно нього.
  5. Дружба - це взаємний процес! Значить і від вас потрібне розуміння, уважність стосовно вашого друга.
  6. Не чиніть із другом так, як не хотіли б, щоб вчинили з вами.
  7. Дружба передбачає довіру й щирість. Тому будьте щирими із друзями! Пам'ятайте приказку: “Як гукнеться, так і відгукнеться”. Людина завжди за підозрілість одержує підозрілість, за неправду - неправду, а за відкритість - відкритість.

 

Домашнє завдання

Варіанти домашніх завдань:

- Написати розповідь про свого реального (або придуманого) друга.

- Взяти інтерв'ю в батьків. Зразки питань: Що найважливіше для вас у дружбі? Є чи у Вас справжні друзі? Скільки років ви їх знаєте? Чи знаєте Ви що-небудь про кодекс або правила дружби?

 

Заняття 2

Перевірка домашнього завдання

Учні за бажанням зачитують своє домашнє завдання. Домашнє завдання обов’язково повинно бути позитивно оцінено (наприклад, наліпкою-смайліком у зошит учня).

 

Вправа «Що заважає дружбі»

Учні методом «мозкового штурму» називають фактори, які можуть перешкодити дружбі. Один учень записує висловлення на стікерах і приклеює їх на хмари на дошці.

 

Вправа “Що Важливо для дружби”

Перед учнями вивішується плакат «Що важливо для дружби» і дається завдання:

― Самостійно в зошиті проранжуйте в порядку значимості для вас наступні висловлення. Що важливо для дружби:

  1. Давати один одному списувати контрольні роботи й домашні завдання.
  2. Захищати один одного від кривдників.
  3. Придумувати разом цікаві ігри.
  4. Уміти поспівчувати, підтримати, утішити.
  5. Пригощати один одного солодощами.
  6. Уміти сказати один одному правду, навіть якщо вона не дуже приємна.
  7. Уміти уступати один одному.
  8. Часто ходити один до одного в гості.
  9. Казати один одному завжди тільки приємні слова.
  10. Уміти ділитися новинами.
  11. Допомагати один одному.
  12. Уміти слухати один одного й розуміти.
  13. Уміти ставитися терпимо до інших друзів свого друга.
  14. Не сваритися один з одним по дрібницях.
  15. Щиро радуватися успіхам один одного.

Потім кожний зачитує, що поставив на перше місце (друге, третє...). Робиться висновок.

 

«Закони дружби»

― Закінчити наше заняття хотілося б «Законами дружби», або порадами, як бути гарними друзями.

До сонця на дошці (поверх хмар) приклеюються промені з «законами дружби»:

  • прислухатися один до одного
  • не брехати один одному
  • не кривдити й не обзивати один одного
  • підтримувати один одного
  • не залишати один одного в біді
  • чинити по справедливості
  • поступатися один одному
  • допомагати один одному

 

Висновок:

― Сподіваємося, що ви зробили висновки із нашого заняття, що дружбу потрібно цінувати, не залишати друга в біді, бути вірним другом, тобто ділити із другом не тільки радість, але й горе. Ми бажаємо вам бути дружним колективом.


docx
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
4401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку