Заняття з елементами тренінгу «Психічне здоров’я –запорука щасливого життя людини».

Про матеріал
Мета: Формування в учнів правильного уявлення про здоров’я, зокрема психічного, здоровий спосіб життя; виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я, до здоров’я оточуючих; пропаганда здорового способу життя; актуалізація профілактичних заходів по збереженню здоров’я. Час проведення:45 хвилин. Вік учасників: 12-14 років.
Перегляд файлу

Заняття  з  елементами  тренінгу:  «Психічне здоров’я –запорука  щасливого  життя  людини».

Мета: Формування в учнів правильного уявлення про здоров’я,  зокрема  психічного, здоровий спосіб життя; виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я, до здоров’я оточуючих; пропаганда здорового способу життя; актуалізація профілактичних заходів по збереженню здоров’я.

Час проведення:45  хвилин.

Вік  учасників: 12-14  років.

Структура заняття

  п/п

Вид  роботи

Тривалість  (хв.)

Обладнання

1

Вступне  слово  психолога.

2

 

2

Вправа  «Символ  життя».

5

Свічка, сірники

3

Вправа  «Мозковий  штурм».

5

 

4

Презентація  «Складові  здоров’я». http://www.myshared.ru/slide/1248291/

3

Проектор, ноутбук.

5

Інформаційне  повідомлення  «Психічне  здоров’я».

3

 

6

Вправа «Овації».

6

 

7

Творчаколективна робота «Модель здоров'я».

10

Аркуші А-3 (3 шт.), кольорові олівці, ножиці, маркери, музичний  супровід.

8

Розробка висловлювань «Поради на кожен день»

7

Плакати  (3  шт.), маркери, музичний  супровід.

9

Рефлексія.

2

Пам’ятка

10

Підсумок  заняття.

2

 

 

Хід заняття

1.Слово  психолога

-  Любі  друзі! Сьогодні  на  нашому  занятті  ми  поговоримо  про  наше  з  вами  життя, наше  здоров’я  і  вибір, який  нам  доводиться  робити  в  житті.

Життя… Воно  прекрасне. І  творить  його  людина. Але  життя  прожити  - не  поле  перейти. Щасливий  той, хто  лічить  зорі  в  небі. Щасливий  тому, що  має  свою  свою  зорю, яка  світить  йому  все  життя.

Існує  повір’я, що  коли  народжується  людина, у  небі  спалахує  зірка. Також, вдивляючись  у  високе  зоряне  небо, ви, можливо  намагаєтесь  відшукати  там  себе, інколи  навіть  не  усвідомлюючи, що  зі  своїм  народженням  кожен  отримує  безцінний  дар – життя.

2.Вправа  «Символ  життя»

(Запалюють свічку, яку  передають  з  рук  у  руки  з  коментарем.)

  • Уявіть, що  ця  запалена  свічка – наше  життя.  Потримайте  її  в своїх  руках, передайте  тому, хто  поруч  з  вами. Проаналізуйте  свої  відчуття.

Запитання  для  обговорення:

-  Що  ви  відчули, коли  тримали  свічку  в  своїх  руках?

-  Чи  хотілося  вам  її  віддати?

Чи  виникав  страх, що  свічка  згасне?

(По  закінченні  вправи  бажано  зробити  висновок: «Коли  свічка  знаходилася  у  ваших  руках, лише  ви  вирішували, вона  горітиме  чи  згасне. Так  само  вирішувати  тільки  вам, яким  буде  ваше  життя»).

3.Вправа  «Мозковий  штурм»

Психолог

  •  Що  є  головним  у  житті?  (Відповіді  учнів)
  • Так, дійсно, здоров’я.  «Здоров’я – це  нічого, але  все  без  здоров’я – ніщо». Такий   афоризм  дійшов  до  нас  ще  з  давніх  часів, і  він  не  потребує  коментарів.

- Що таке здоров’я? Які визначення, асоціації, думки виникають у вас при цьому слові?

(Діти говорять, усі ідеї записуються на дошці, обговорюються)

Психолог  узагальнює, дає визначення.

  • Отже, здоров'я — це те, без чого людині дуже складно активно і щасливо жити.
  • Давайте ознайомимось з деякими визначеннями здоров’я.
  • Здоров’я — це стан повното фізичного, душевного та соціального благо­получчя, а не тільки відсутність захворювань і фізичних вад. (Всесвітня ор­ганізація охорони здоров’я).
  • Здоров’я — правильна, нормальна діяльність організму. (С.Ожегов)
  • Здоров’я — це узгодженість усіх його складових: фізичної, соціальної, психічної, духовної. (Т.Бойченко «Основи здоров’я»).

4.Презентація  «Складові  здоров*я»http://www.myshared.ru/slide/1248291/

Психолог:

-Пам’ятаємо, що  наше  здоров’я  залежить  від:

  • cпадковості – на  20%,
  • рівня  медицини – на  10%,
  • екології – на  20%,
  • способу  життя- на  50%.

5.Інформаційне  повідомлення  «Психічне  здоров*я»

Психолог:

  • Зупинимося  на  психічному  здоров’ї.

  Психічнездоров'я - це стан благополуччя, при якомулюдинаможереалізуватисвійвласнийпотенціал, справлятисязізвичайнимижиттєвимистресами, продуктивно та пліднопрацювати, а такожвноситивнесок в життясвоєїспільнотице стан благополуччя, при якомулюдинаможереалізуватисвійвласнийпотенціал, справлятисязізвичайнимижиттєвимистресами, продуктивно та пліднопрацювати, а такожвноситивнесок в життясвоєїспільноти.

 Негативний психоемоційний стан викликає: зниження працездатності; зниження працездатності; погіршення стосунків та взаєморозуміння із оточуючими людьми; погіршення стосунків та взаєморозуміння із оточуючими людьми; погане самопочуття (фізичне та психічне).

  Критеріями психічного здоров’я людини є: зрілість пізнавальної, емоційно - вольової сфер особистості; здатність керувати своєю поведінкою; здатність вибирати життєві цілі та розумно планувати їхнє досягнення; позитивний настрій; задоволення від діяльності, життя, спілкування;розуміння прекрасного, комічного й трагічного; відчуття щастя, тощо(http://www.myshared.ru/slide/1160820/)

6.Вправа «Овації».

Учасники сидять у колі, психолог пропонує встати тим, хто, приміром,  уранці робить зарядку. Якщо у групі є такі, вони встають, а інші їм аплодують. Тренер продовжує: «Устаньте всі ті, хто:

  • має здорове почуття гумору;
  • дотримується принципів здорового харчування;
  • загартовується;
  • бажає здобувати нові знання про здоровий спосіб життя;
  • займається  йогою,
  • не має шкідливих звичок  і т.д.

Зробити висновки.

7.Творчаколективна робота «Модель здоров'я» (підмузичнийсупровід).

Психологоб'єднуєучасників у три підгрупи. Кожна з підгрупотримуєзавдання.

Психолог:

- Створіть, використовуючиматеріали, які у вас є, модель здоров'я. Ця модель маєвідповідативашомубаченню того, що є здоров'ям, з чоговоноскладається, без чогонеможливоуявитисправдіздоровулюдину.

У кожніймалійгрупіоберіть того, хтостежитиме за часом, — «хронометриста»; того, хто буде фіксувативсіідеї, — «секретаря»; того, хтопрезентуватиме роботу групи, — «спікера». Час на створення моделей — 5 хв.На презентаціюроботи — по 1 хв. Післяпрезентаційведучий проводить обговорення:

- Щовивідчували, коли створювалимоделіздоров'я?

Можназапропонуватиучнямзім’ятиаркушпаперу, щосимволізуєїхздоров’я, а потімпродовжитиобговорення:

-Щовідчували, коли руйнували, і що, коли побачилисвоєздоров’язруйнованим?

- Чиможнавідновити те, щовжезруйновано?

-Чиматимеце той самийвигляд?

- Щолегше: запобігтичивідремонтувати?

8.Розробкависловлювань «Поради на кожен день» (підмузичнийсупровід).

Висловлювання  за такими темами:

1. Як зберегти  психічне здоров’япід час навчальноїдіяльності?

2.Як зберегтивнутрішнюгармонію (духовнездоров’я)?

3.Як  діяти  в  стресових  ситуаціях?

Учніоб’єднуються у 3 групи і на плакатах створюютьпоради.

Післязакінченнявідбуваєтьсяпрезентація і обговоренняробіт.

9.Рефлексія.

Психолог:

- Що  ми  маємо  пам’ятати  аби  бути  здоровими  в  щасливими?

(Ознайомлення  учнів  з  пам’яткою  «Як  зберегти  психічне  здоров’я»).

Пам’ятка  «Як  зберегти  психічне  здоров’я» (https://pershyj.com/p-yak-zberegti-psihichne-zdorovya-top-porad-vid-psihologiv-yaki-vryatuyut-vashe-zhittya-27246)

Вчені назвали декількакориснихповсякденнихзвичок, якідопоможутьзберегтирозумздоровим і дативідчуттящастя. Деякі з них можутьздатисядивними, але дієвими.

1.Гуляйте з високопіднятою головою.

Високопіднята голова і плечі, а такожрівна спина допоможутьвідчутигарнийнастрій. Якщови ходите сутулячись, то ви збільшоюймовірністюзосередитеся на негативному, а не на позитивному.

2.Не фотографуйте все підряд.

Якщовихочетесфотографуватисвійобідабозахідсонця для соцмережі, переконайтеся, щовизосереджені на своємужитті, а не на чужих оцінках.

3.Тренуйтеся.

Тренування три рази на тижденьзнижуєризикдепресії на 19%. Дослідникивиявили, щоактивні люди меншесхильні до депресії, а люди з депресієюменшсхильні бути активними.

4.Не відкладайте «на потім».

Чим довшевивідкладаєтезавданняабо роботу, тимбільше вас ценервує.Відпустітьстрес, слухаючимузикуабороблячивправи, а потімвирішуйтезавдання.

5.Покиньте токсичнівідносини.

Негативно вплинути на самооцінкуможуть і відносини з кимось, хтопостійнопринижує вас. Такістосункиможутьзробити вас тривожними і потенційнопригніченими. Прислухайтеся до занепокоєнь ваших друзів і родичів про вашого партнера.Якщо вони є, то вам вартоподумати про такі  відносини.

6.Більшеспіть.

Ваше тіло неможефункціонуватиналежним чином, якщовинедостатньо спите.

7.Залиште час для себе.

Розриваючисьміждрузями, родиною та роботою, а такожнамагаючисьвсіхзробитищасливими, виможете забути про себе. Залиштесобітрохи часу, щоб бути на самоті і зробитищосьдля себе, так як цедопомагаєуникнутизанепокоєння і депресії.

8.Відпочиньтевідгаджетів.

Смартфони, планшети і ноутбуки можутьвпливати на нашімізки, і, якщовиніколи не відпочиваєтевід них, ви не будете здоровими. Приймайтеміні-цифровудетоксикаціющотижня, навіть на півдняабодекілька годин.

9.Покиньте режим багатозадачності.

Поїдання обіду під час відправкиелектроннихлистівможездатися не надтонебезпечним, але, як виявилося, багатозадачністьробить нас більшнапруженими. Натомістьзосередьтесянатому, щовиробите, і щовідбуваєтьсянавколо вас.

10.  Підсумок  заняття.

 

Список використаноїлітератури:

1.Дон О. Тижденьсприяння здоровому способу життя // Психолог. - № 10, 2013.

2.Кладієва Г., Рингач О. Світмоєїдуші // Психолог. - № 15-16, 2012.

3.Кручак О. На шляху до збереженняздоров’я // Психолог. - № 6, 2013.

4.Стара Л. Нашездоров’я – у наших руках // Психолог. - № 11-12, 2012.

5.Талько М., Сірош О., Мараховська Т., Трибель А. Психологічнічинникизбереження та зміцненняздоров’япедагогів // Психолог. - № 23, 2012.

6.https://pershyj.com/p-yak-zberegti-psihichne-zdorovya-top-porad-vid-psihologiv-yaki-vryatuyut-vashe-zhittya-27246

7.http://www.myshared6..ru/slide/1160820/

8.http://www.myshared.ru/slide/1248291/

 

 

docx
Додав(-ла)
Корсун Галина
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
23 січня 2023
Переглядів
966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку