Заняття з елементами тренінгу: «Психічне здоров’я –запорука щасливого життя людини».
Мета: Формування в учнів правильного уявлення про здоров’я, зокрема психічного, здоровий спосіб життя; виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я, до здоров’я оточуючих; пропаганда здорового способу життя; актуалізація профілактичних заходів по збереженню здоров’я.
Вік учасників: 12-14 років.
№ п/п |
Вид роботи |
Тривалість (хв.) |
Обладнання |
1 |
Вступне слово психолога. |
2 |
|
2 |
Вправа «Символ життя». |
5 |
Свічка, сірники |
3 |
Вправа «Мозковий штурм». |
5 |
|
4 |
Презентація «Складові здоров’я». http://www.myshared.ru/slide/1248291/ |
3 |
Проектор, ноутбук. |
5 |
Інформаційне повідомлення «Психічне здоров’я». |
3 |
|
6 |
Вправа «Овації». |
6 |
|
7 |
Творчаколективна робота «Модель здоров'я». |
10 |
Аркуші А-3 (3 шт.), кольорові олівці, ножиці, маркери, музичний супровід. |
8 |
Розробка висловлювань «Поради на кожен день» |
7 |
Плакати (3 шт.), маркери, музичний супровід. |
9 |
Рефлексія. |
2 |
Пам’ятка |
10 |
Підсумок заняття. |
2 |
|
Хід заняття
1.Слово психолога
- Любі друзі! Сьогодні на нашому занятті ми поговоримо про наше з вами життя, наше здоров’я і вибір, який нам доводиться робити в житті.
Життя… Воно прекрасне. І творить його людина. Але життя прожити - не поле перейти. Щасливий той, хто лічить зорі в небі. Щасливий тому, що має свою свою зорю, яка світить йому все життя.
Існує повір’я, що коли народжується людина, у небі спалахує зірка. Також, вдивляючись у високе зоряне небо, ви, можливо намагаєтесь відшукати там себе, інколи навіть не усвідомлюючи, що зі своїм народженням кожен отримує безцінний дар – життя.
2.Вправа «Символ життя»
(Запалюють свічку, яку передають з рук у руки з коментарем.)
Запитання для обговорення:
- Що ви відчули, коли тримали свічку в своїх руках?
- Чи хотілося вам її віддати?
Чи виникав страх, що свічка згасне?
(По закінченні вправи бажано зробити висновок: «Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне. Так само вирішувати тільки вам, яким буде ваше життя»).
3.Вправа «Мозковий штурм»
Психолог
- Що таке здоров’я? Які визначення, асоціації, думки виникають у вас при цьому слові?
(Діти говорять, усі ідеї записуються на дошці, обговорюються)
Психолог узагальнює, дає визначення.
4.Презентація «Складові здоров*я»http://www.myshared.ru/slide/1248291/
Психолог:
-Пам’ятаємо, що наше здоров’я залежить від:
5.Інформаційне повідомлення «Психічне здоров*я»
Психолог:
Психічнездоров'я - це стан благополуччя, при якомулюдинаможереалізуватисвійвласнийпотенціал, справлятисязізвичайнимижиттєвимистресами, продуктивно та пліднопрацювати, а такожвноситивнесок в життясвоєїспільнотице стан благополуччя, при якомулюдинаможереалізуватисвійвласнийпотенціал, справлятисязізвичайнимижиттєвимистресами, продуктивно та пліднопрацювати, а такожвноситивнесок в життясвоєїспільноти.
Негативний психоемоційний стан викликає: зниження працездатності; зниження працездатності; погіршення стосунків та взаєморозуміння із оточуючими людьми; погіршення стосунків та взаєморозуміння із оточуючими людьми; погане самопочуття (фізичне та психічне).
Критеріями психічного здоров’я людини є: зрілість пізнавальної, емоційно - вольової сфер особистості; здатність керувати своєю поведінкою; здатність вибирати життєві цілі та розумно планувати їхнє досягнення; позитивний настрій; задоволення від діяльності, життя, спілкування;розуміння прекрасного, комічного й трагічного; відчуття щастя, тощо(http://www.myshared.ru/slide/1160820/)
6.Вправа «Овації».
Учасники сидять у колі, психолог пропонує встати тим, хто, приміром, уранці робить зарядку. Якщо у групі є такі, вони встають, а інші їм аплодують. Тренер продовжує: «Устаньте всі ті, хто:
Зробити висновки.
7.Творчаколективна робота «Модель здоров'я» (підмузичнийсупровід).
Психологоб'єднуєучасників у три підгрупи. Кожна з підгрупотримуєзавдання.
Психолог:
- Створіть, використовуючиматеріали, які у вас є, модель здоров'я. Ця модель маєвідповідативашомубаченню того, що є здоров'ям, з чоговоноскладається, без чогонеможливоуявитисправдіздоровулюдину.
У кожніймалійгрупіоберіть того, хтостежитиме за часом, — «хронометриста»; того, хто буде фіксувативсіідеї, — «секретаря»; того, хтопрезентуватиме роботу групи, — «спікера». Час на створення моделей — 5 хв.На презентаціюроботи — по 1 хв. Післяпрезентаційведучий проводить обговорення:
- Щовивідчували, коли створювалимоделіздоров'я?
Можназапропонуватиучнямзім’ятиаркушпаперу, щосимволізуєїхздоров’я, а потімпродовжитиобговорення:
-Щовідчували, коли руйнували, і що, коли побачилисвоєздоров’язруйнованим?
- Чиможнавідновити те, щовжезруйновано?
-Чиматимеце той самийвигляд?
- Щолегше: запобігтичивідремонтувати?
8.Розробкависловлювань «Поради на кожен день» (підмузичнийсупровід).
Висловлювання за такими темами:
1. Як зберегти психічне здоров’япід час навчальноїдіяльності?
2.Як зберегтивнутрішнюгармонію (духовнездоров’я)?
3.Як діяти в стресових ситуаціях?
Учніоб’єднуються у 3 групи і на плакатах створюютьпоради.
Післязакінченнявідбуваєтьсяпрезентація і обговоренняробіт.
9.Рефлексія.
Психолог:
- Що ми маємо пам’ятати аби бути здоровими в щасливими?
(Ознайомлення учнів з пам’яткою «Як зберегти психічне здоров’я»).
Пам’ятка «Як зберегти психічне здоров’я» (https://pershyj.com/p-yak-zberegti-psihichne-zdorovya-top-porad-vid-psihologiv-yaki-vryatuyut-vashe-zhittya-27246)
Вчені назвали декількакориснихповсякденнихзвичок, якідопоможутьзберегтирозумздоровим і дативідчуттящастя. Деякі з них можутьздатисядивними, але дієвими.
1.Гуляйте з високопіднятою головою.
Високопіднята голова і плечі, а такожрівна спина допоможутьвідчутигарнийнастрій. Якщови ходите сутулячись, то ви збільшоюймовірністюзосередитеся на негативному, а не на позитивному.
2.Не фотографуйте все підряд.
Якщовихочетесфотографуватисвійобідабозахідсонця для соцмережі, переконайтеся, щовизосереджені на своємужитті, а не на чужих оцінках.
3.Тренуйтеся.
Тренування три рази на тижденьзнижуєризикдепресії на 19%. Дослідникивиявили, щоактивні люди меншесхильні до депресії, а люди з депресієюменшсхильні бути активними.
4.Не відкладайте «на потім».
Чим довшевивідкладаєтезавданняабо роботу, тимбільше вас ценервує.Відпустітьстрес, слухаючимузикуабороблячивправи, а потімвирішуйтезавдання.
5.Покиньте токсичнівідносини.
Негативно вплинути на самооцінкуможуть і відносини з кимось, хтопостійнопринижує вас. Такістосункиможутьзробити вас тривожними і потенційнопригніченими. Прислухайтеся до занепокоєнь ваших друзів і родичів про вашого партнера.Якщо вони є, то вам вартоподумати про такі відносини.
6.Більшеспіть.
Ваше тіло неможефункціонуватиналежним чином, якщовинедостатньо спите.
7.Залиште час для себе.
Розриваючисьміждрузями, родиною та роботою, а такожнамагаючисьвсіхзробитищасливими, виможете забути про себе. Залиштесобітрохи часу, щоб бути на самоті і зробитищосьдля себе, так як цедопомагаєуникнутизанепокоєння і депресії.
8.Відпочиньтевідгаджетів.
Смартфони, планшети і ноутбуки можутьвпливати на нашімізки, і, якщовиніколи не відпочиваєтевід них, ви не будете здоровими. Приймайтеміні-цифровудетоксикаціющотижня, навіть на півдняабодекілька годин.
9.Покиньте режим багатозадачності.
Поїдання обіду під час відправкиелектроннихлистівможездатися не надтонебезпечним, але, як виявилося, багатозадачністьробить нас більшнапруженими. Натомістьзосередьтесянатому, щовиробите, і щовідбуваєтьсянавколо вас.
10. Підсумок заняття.
Список використаноїлітератури:
1.Дон О. Тижденьсприяння здоровому способу життя // Психолог. - № 10, 2013.
2.Кладієва Г., Рингач О. Світмоєїдуші // Психолог. - № 15-16, 2012.
3.Кручак О. На шляху до збереженняздоров’я // Психолог. - № 6, 2013.
4.Стара Л. Нашездоров’я – у наших руках // Психолог. - № 11-12, 2012.
5.Талько М., Сірош О., Мараховська Т., Трибель А. Психологічнічинникизбереження та зміцненняздоров’япедагогів // Психолог. - № 23, 2012.
7.http://www.myshared6..ru/slide/1160820/
8.http://www.myshared.ru/slide/1248291/