Заняття з елементами тренінгу "В світі емоцій"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу "В світі емоцій" Мета: формування вміння керувати своїм емоційним станом, профілактика булінгу серед молоді
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «В світі емоцій»

Мета: формування вміння керувати своїм емоційним станом, профілактика булінгу серед молоді

  1. Агрсивність
  2. Методика «Кола»
  3. Роздуми  про Добро і Зло
  4. Вправа «Банка життя»
  5. Картинки настрою

 

 1. Агресивність

Не раз можна почути, що саме діти та підлітки стали винуватцями бійки або грабіжництва, що маленький хлопчик з сусіднього дому замучив мале кошеня, або про те, як діти знущалися над своїми однолітками. Дитяча жорстокість інколи вражає… Тепер нікого не здивує, як з уст зовсім юних дітей можуть лунати образливі, в’їдливі слова, що ранять душу і викарбовують на серці страшні рубці, які не здатен загоїти навіть час. Жодна людська вада не повинна бути об’єктом висміювання. Та це розуміють, на жаль, лише дорослі. А як втохмачити це у ваші голови, ви живете лише сьогоднішнім днем і звикли бурхливо висловлювати свої емоції, не задумуючись над наслідками?

Причина агресії

Деякі психологи переконані, що дитина сама по собі не може мати агресію, а лише накопичує її від своїх батьків та оточуючого середовища.

«Будь-яка сварка чи то грубіянство з боку батьків дитина всмоктує в себе як губка. Дуже важливий момент у формуванні особи відіграє поняття добра і зла. Нерідко трапляється таке, що дитя тягне за хвіст кошеня, відбирає красиву іграшку у слабкішого товариша, кидається яйцями в перехожих. До цих безневинних, на перший погляд, витівок батьки часто відносяться поблажливо, адже всі колись були маленькими і здійснювали дурниці», - заспокоюють себе батьки.

Хоча деякі з гордістю можуть розповідати знайомим, який у них зростає сильний син: розбив ніс однокласникові – майбутній боксер-чемпіон. Та не головне, аби він був чемпіоном, головніше - стати свідомою людиною, яка може адекватно оцінювати ситуацію і нести відповідальність за свої вчинки.

Трагічність ситуації в тому, що свідки чи жертви насильницької діяльності переносять модель кривдницької поведінки у власне життя та продовжують чинити насильство. Власне створюється коло насильства: жертви стають кривдниками (Н.: армія – дідівщина; сім’я -  дитину б’ють, дитина б’є своїх дітей.)

Чому люди проявляють агресивність по відношенню до один одного та до самих себе?

 

2. Методика: «Кола»

Зараз ми з вами зробимо маленьку вправу, яка називається «Кола»

  1. В центрі листка намалюйте перше коло, в ньому напишіть самих близьких для вас людей (ваші рідні)
  2. Коло друзів (сюди ви вписуєте своїх друзів)
  3. Коло участі (сюди вписуєте людей, від яких можете отримати чи надати якусь інформацію, люди з якими вам комфортно (приємно) спілкуватися)
  4. Коло обміну (сюди вписуєте людей від яких отримуєте позитивні емоції, тобто, це можливо люди з якими просто приємно привітатися, можливо це продаваць в якого ви часто купуєте і від до вас із ввічливістю відноситься); навіть якщо не знаєте імен їхніх, можете написати місце де ви їх зустрічаєте)

І. Заповнити коли

Так, заповнили?

ІІ.  А зараз уважно подивіться на свої кола і запишіть три емоції які у вас виникли.

ІІІ. А зараз подивіться на них і закрийте 2 і 3 кола, а зараз можете уявити, що у людини з життя зникають друзі, люди з якими приємно проводити час, просто спілкуватися і запишіть три відчуття які виникли, коли ви уявили, що у вас на мить вони зникають.

Ось так відчувають себе люди які втратили друзів, чи не можуть спілкуватися. Ось так себе можуть відчувати люди з особливими потребами. А особливо ті, які більшість свого часу перебувають дома, тобто навіть навчаються дома.

  • Як ви вважаєте чи можна таким людям допомогти?

Ось тому і ввелася інклюзивна форма навчання. Вона відкриває двері багатьом дітям з особливими потребами. Це позитивно як для дітей з особливими можливостями так і для усього класу.

ІV. А зараз коли ваші кола уже відкриті, подивіться на них уважно і уявіть, що у вас знову з’явилися ваші друзі, от які у вас виникли емоції, почуття на даний момент, запишіть їх.

Подивіться чи не змінилися ваші емоції, ті, що ви записували,  перші і треті.

  • Хто може озвучити якм вони помінялися?
  • Що ви відчули в цей момент, коли відкрилися знову ваші кола?

 

 

3. Роздуми про Добро та Зло

Що для вас є Добро, а що є  Зло?

А чи можна якось керувати своїми емоціями, щоб не створювати собі та комусь конфліктних ситуацій?

 Чи справді конфлікт у людини викликає стресовий стан?

А чи можна цього якось уникнути?

 

Кілька порад для встановлення врівноваження:

  •               Помовчіть кілька хвилин (пауза дає можливість подумати, заспокоїтись);
  •               Порахуйте до 10 (спокійно й повільно);
  •               Вийдіть з приміщення (краще вийти на вулицю й подивитись на хмарі, на дерева, тобто на те що вас в даний час приваблює);
  •               Заварити чай (коли питимете спокійними невеличкими ковтками відчуватимете як із чаєм до вас приходить спокій);
  •               З’їсти те чого хочеться найбільше, особливо чорний шоколад;
  •               Опустити у холодну воду руки;
  •               Глибоко вдихніть та видихніть (чим повільніше).

 

Будьте позитивною особистістю, тобто:

  •                   Виділяйте в інших позитивне;
  •                   Рахуйте свої удачі;
  •                   Щодня хваліть себе кілька разів на день;
  •                   Вчіться терпіти й прощати (злоба на когось „з’їдає перш за все”);
  •                   Щодня знаходьте привід посміятись;
  •                   Виділяйте для себе час, для улюблених справ.

 

  1. Вправа «Банка життя»

Ставимо на стіл велику скляну банку.

Сьогодні поговоримо з вами про життя. Що ви можете сказати про цю банку? (студенти починають давати відповіді. Наприклад: «Вона порожня» або «вона скляна» і т. д.)

Далі дістаємо з-під столу мішок із горіхами й починаємо вкладати їх у банку доти, доки вони не заповнять її до самого верху.

- А тепер що ви можете сказати про цю банку?

Далі дістаємо пакет із горохом і засипаємо його також. Горох заповнив простір між горіхами.

- А тепер?

Тоді дістаємо пакет із манкою, його теж засипаємо в банку. Через якийсь час у банці не залишилося вільного простору. Тоді витягаємо пляшку води і вливаємо її в банку.

- А от тепер банка повна!

Тож зараз я буду пояснювати вам, що щойно відбулося. Банка – це наше життя. Горіха – це найважливіші речі в нашому житті, це наша родина, це наші діти, наші кохані – все те, що має для нас величезне значення.

Горох – це речі, не настільки значимі для нас, це може бути дорогий костюм або машина тощо.

Манка – це все найдрібніше й незначне в нашому житті, всі ті дрібні проблеми, які супроводжують нас впродовж усіх прожитих днів.

Якби ми спочатку засипали у банку манку, то в неї уже не помістилися б ані горох, ані горіха. Ніколи не дозволяйте різній дрібноті заповнювати ваше життя, закриваючи вам очі на значно важливіші речі.

- А що ж означає вода?

- Наскільки б ваше життя не було заповнене, завжди є трішки місця для розваг. Незважаючи ні на які проблеми, точно знайдеться час на те, щоб розслабитися й відпочити!

 

  1. Картинки настрою.

Розкласти картинки з афірмаціями, студенти по черзі виймають картинку яка сподобалась, по бажанню зачитують афірмацію.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кудревич Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 січня 2021
Переглядів
566
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку