Практична психологія в ЗО. Презентація на тему: "Психологічний супровід випускників під час ЗНО"

Про матеріал
Описано психологічний супровід випускників під час ЗНО. Зовнішнє незалежне оцінювання - неминучий етап життя для тих, хто хоче здобути вищу освіту. У перекладі з англійської “тестування” означає “перевірка Основна мета психологічної підготовки до ЗНО – це забезпечення оптимальної реалізації психічних можливостей учнів та застосування, у максимальній мірі отриманих знань, умінь та навичок під час зовнішнього оцінювання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологічний супровід випускників під час ЗНОВиконала: Тюріна О. В Перевірила: Березка С. В

Номер слайду 2

Зовнішнє незалежне оцінювання - неминучий етап життя для тих, хто хоче здобути вищу освіту. У перекладі з англійської “тестування” означає “перевірка

Номер слайду 3

Основна мета психологічної підготовки до ЗНО – це забезпечення оптимальної реалізації психічних можливостей учнів та застосування, у максимальній мірі отриманих знань, умінь та навичок під час зовнішнього оцінювання. Велику роль у підготовці учнів до ЗНО в системі освіти відведено психологічній службі, яка здійснює психологічну підтримку та надає допомогу вчителям, учням, батькам, сприяти покращенню умов для успішного проходження ЗНО

Номер слайду 4

Теоретичною основою досвіду є праці вітчизняних та зарубіжних педагогів і психологів, а саме Новікова І. М. Психолого – педагогічний супровід ЗНО; Грязнова Н. Проблеми психологічної готовності старшокласників до зовнішнього незалежного тестування, Луценко В. Психологічна допомога випускникам у період підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання , Романовська Д. Д., Шпортій Т. Г. Психологічний супровід підготовки учнівських команд до предметних олімпіад, Романовська Д. Д.

Номер слайду 5

Готуючись до тестування, старшокласникам важливо відчувати допомогу з боку дорослих. Це може бути як підтримка інформаційного характеру стосовно питань проходження процедури ЗНО або опрацювання навчального матеріалу, так і психологічна настанова, переконання в тому, що за умови серйозної підготовки й виявлення ґрунтовних знань випускник може сподіватися на гарні результати. Така допомога має надаватися учням не лише батьками, а й педагогами, психологами. Під особливою увагою дорослих повинні залишатися тривожні, невпевнені в собі випускники. Бажано, щоб такі діти не отримували на свою адресу негативних оцінок, не піддавались критиці. Краще підбадьорювати їх, вселяти впевненість у власних силах.

Номер слайду 6

Тому найоптимальнішим варіантом підготовки до складання іспитів та проходження тестового періоду є такий:– Раціональне харчування (мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти) забезпечать баланс необхідних інгредієнтів та відновить енергетичні витрати.– Нормальний здоровий сон та відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.– Не варто в цей період відмовлятися від занять спортом чи улюбленої справи – це буде своєрідний відпочинок.– Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: “сова”, неефективно працює о 6-8 годині ранку, а “жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 години ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17.00 до 18.00 години.– Можна вживати тонізуючі препарати рослинного походження, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу.

Номер слайду 7

Правильна організація вивчення навчального матеріалу є чинником успішності. Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за 4 дні, то в перші 2 дні вивчається 70% інформації, третього дня – решта, а четвертого дня повторюють вивчене. При цьому складні теми можна чергувати з простими, не обов’язково вивчати всі питання поспіль.

Номер слайду 8

Є й деякі психологічні особливості, які слід ураховувати при вивченні матеріалу.“Ефект краю”. Найкраще запам’ятовується інформація, вкладена на початку й наприкінці тексту. Тому під час запам’ятовування слід напружувати свої пізнавальні здібності саме при вивченні середини. Повторювати матеріал теж слід вдумливо, оскільки після “завантаження в мозок” не повторити цю інформацію, 20-30% її втрачається впродовж перших 10 годин. Щоб цього не сталося, слід працювати з текстом так: спочатку прочитати його, потім повторити вдруге, через 20 хвилин – утретє, а через 8-10 годин – учетверте, і ще раз – через добу. Наявність власної стратегії та пошуку відбору інформації, свого інтелектуального стилю полегшує вивчення. Так, знаючи особливості своєї пам’яті, можна вивчати матеріал зорово, можна проговорювати його вголос, або переказувати комусь, а іноді допомагає потрібна річ – шпаргалка. Аутогенне тренування та власні формули заспокоєння налаштують учнів на впевнений лад та оптимізм. Підтримка батьків – один із чинників успіху.

Номер слайду 9

Емоційний батьківський захист – велика підтримка перед іспитом. Водночас справжня підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей, та позитивних сторін дитини. Підтримувати свою дитину – значить вірити в неї. Підтримка заснована на вірі в природжену здатність особи долати життєві труднощі при підтримці тих, кого вона вважає значущими для себе. Дорослі мають нагоду продемонструвати дитині своє задоволення від її досягнень або зусиль. Інший шлях – навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку: «Ти можеш це зробити!».

Номер слайду 10

Щоб продемонструвати свою віру в дитину, батьки повинні мати мужність і бажання зробити наступне:забути про минулі невдачі своєї дитини;допомогти дитині знайти впевненість у тому, що він/вона справляться із тим чи іншим завданням;пам’ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.

Номер слайду 11

Будь-який іспит для учня завжди є певною мірою стресовою ситуацією. Ще актуальнішою ця істина стає в умовах проходження зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Зовнішнє незалежне оцінювання – неминучий етап життя для тих, хто хоче здобути вищу освіту. У перекладі з англійської “тестування” означає “перевірка”. І справді, під час тестування перевіряють найрізноманітніші риси людини – від знань до якостей пам’яті, мислення та вміння зберігати спокій, впевненості у своїх силах. Зовнішнє незалежне оцінювання має низку особливостей, які можуть викликати у випускників різні труднощі, в тому числі і психологічні.rr

Номер слайду 12

Для того, щоб абітурієнт впевнено почував себе під час проходження тестування, йому потрібна спеціальна психологічна підготовка. Психологічна допомога абітурієнтам під час зовнішнього незалежного оцінювання передбачає, перш за все, профілактику стресів та налаштування психічної сфери учня до процедури тестування. Найбільшою проблемою в ситуації тестування стає наше хвилювання. Гормон, який виділяється, коли людина відчуває страх, тривогу, впливає на продуктивність функціонування пам’яті та мисленевих процесів. Надмірна кількість гормону страху в організмі, може бути причиною того, що деякі учні на іспитах цілковито забувають вивчений матеріал.

Номер слайду 13

Основна мета психологічної підготовки до ЗНО – це забезпечення оптимальної реалізації психічних можливостей учнів та застосування, у максимальній мірі отриманих знань, умінь та навичок під час зовнішнього оцінювання.

Номер слайду 14

Дякую за увагу!!!

pptx
Додано
30 січня 2021
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку