Мета даної розробки показати важливість гендерного виховання та формування гендерної культури у школярів - шестикласників, усвідомлення ними того, що вони є рівноправними у можливостях самореалізації, самовираження, самоствердження, виконання різних соціальних ролей незважаючи на різні фізіологічні, психологічні та індивідуальні особливості.
1 заняття:
Тема: Що таке гендерна рівність?
Мета: познайомити дітей з новими термінами: «гендер», «гендерна рівність», «гендерна нерівність»;
розвивати вміння логічно мислити, формувати свою думку та висловлювати її;
виховувати толерантне ставлення до різних думок та поглядів.
Обладнання: аркуші паперу, маркери, англо-український словник
Шановні шестикласники та шестикласниці! Сьогодні ми з вами продовжуємо незвичайний і важливий цикл занять «Кроки гендерної рівністі». Вас очікують цікаві факти та історичні довідки, наукові дослідження та рольові ігри, ми будемо з вами знайомитися з новими поняттями, відпрацьовувати важливі для вас уміння та навички. І все це для того, щоб дівчатка і хлопчики, жінки та чоловіки з повагою ставилися одні до одних, підтримували одні одних в родині, в школі, на роботі.
На нашому першому занятті ми з вами дізнаємось:
По-перше, давайте з’ясуємо значення слова «гендер». Для цього слід скористуватися англо-українським словником, оскільки слово «гендер» походить з англійської мови (gender-грам.рід). Отже, це слово означає «рід». А тепер пригадайте уроки української мови. Коли ви вивчали категорію роду, ви розрізняли чоловічий рід, жіночий рід та середній рід. Ми сьогодні говоримо з вами про дівчаток та хлопчиків, жінок та чоловіків. Отже, нам потрібні тільки жіночий та чоловічий рід. Тобто, новий для вас вираз «гендерна рівність» означає «рівність родів» - це рівність між дівчатками і хлопчиками, жінками і чоловіками у правах, у соціальній поведінці, у виборі професії, у можливості займати будь-які посади.
Наприклад, давайте з вами уявімо себе через декілька років, коли ви будете обирати собі професію. Чи можуть хлопчики нашого класу стати перукарями, дизайнерами одягу чи кондитерами?
(Відповіді учнів та учениць).
А дівчатка нашого класу, можливо, захочуть стати військовими чи астронавтами. На перший погляд, це – незвично. Але це - можливо.
Отже, на цьому прикладі ми можемо зробити висновок, що і хлопчики, і дівчатка мають рівні можливості у виборі професії, а це - прояв гендерної рівності.
А тепер поміркуйте і спробуйте пояснити поняття «гендерна нерівність».
(Міркування та визначення дітей).
На жаль, проявів гендерної нерівності можна помітити у нашому житті багато. По-перше, це наша школа, де працює переважна більшість вчительок. А чи хотіли б ви, щоб у нашій школі працювало б більше чоловіків? Чому?
(Міркування та відповіді дітей).
По-друге, Верховна Рада, де навпаки переважна більшість депутатів це - чоловіки. А як ви гадаєте, яким має бути співвідношення чоловіків та жінок у парламенті?
(Відповіді учнів та учениць).
Отже, прикладів гендерної нерівності, на жаль, є багато. Вже саме слово «нерівність» говорить про певні недоліки, негаразди, непорозуміння в суспільстві, державі, сім’ї. Адже всім нам хочеться рівності у правах і свободах, у щоденному житті. А щоб все це здійснилось, потрібно розумітися на таких поняттях як «гендерна рівність» та «гендерна нерівність», треба знати, де порушуються права і вчитися активно протистояти цьому. Я впевнена, що коли ви станете дорослими, то гендерна рівність буде основною ознакою нашого суспільства.
І наостанок нашого заняття я пропоную вам гру «Законотворці». Ваше завдання – об’єднатися у групи і написати свої закони гендерної рівності, а потім їх презентувати.
(Діти виконують поставлене завдання)
Дякую всім за роботу. А тепер візьміть мікрофон і доповніть, будь ласка, речення:
«Я дізнався/дізналася ......»
«Мені сподобалось......»