Заняття з гендерної рівності

Про матеріал

Мета даної розробки показати важливість гендерного виховання та формування гендерної культури у школярів - шестикласників, усвідомлення ними того, що вони є рівноправними у можливостях самореалізації, самовираження, самоствердження, виконання різних соціальних ролей незважаючи на різні фізіологічні, психологічні та індивідуальні особливості.

Перегляд файлу

1 заняття:

Тема:  Що таке гендерна рівність?

 

16505949

 

Мета: познайомити дітей з новими термінами: «гендер», «гендерна рівність»,      «гендерна нерівність»;

            розвивати вміння логічно мислити, формувати свою думку та          висловлювати її;

            виховувати толерантне ставлення до різних думок та поглядів.

 

Обладнання: аркуші паперу, маркери, англо-український словник

 

 

     Шановні шестикласники та шестикласниці! Сьогодні ми з вами продовжуємо незвичайний і важливий цикл занять «Кроки гендерної рівністі». Вас очікують цікаві факти та історичні довідки, наукові дослідження та рольові ігри, ми будемо з вами знайомитися з новими поняттями, відпрацьовувати важливі для вас уміння та навички. І все це для того, щоб дівчатка і хлопчики, жінки та чоловіки з повагою ставилися одні до одних, підтримували одні одних в родині, в школі, на роботі.

     На нашому першому занятті ми з вами дізнаємось:

  • що таке «гендерна рівність»;
  • що таке «гендерна нерівність»;
  • для чого нам потрібно бути обізнаними в цих поняттях.

    По-перше, давайте з’ясуємо значення слова «гендер». Для цього слід скористуватися англо-українським словником, оскільки слово «гендер» походить з англійської мови  (gender-грам.рід). Отже, це слово означає «рід». А тепер пригадайте уроки української мови. Коли ви вивчали категорію роду, ви розрізняли чоловічий рід, жіночий рід та середній рід. Ми сьогодні говоримо з вами про дівчаток та хлопчиків, жінок та чоловіків. Отже, нам потрібні тільки жіночий та чоловічий рід. Тобто, новий для вас вираз «гендерна рівність» означає «рівність родів» - це рівність між дівчатками і хлопчиками, жінками і чоловіками у правах, у соціальній поведінці, у виборі професії, у можливості займати будь-які посади.

   Наприклад, давайте з вами уявімо себе через декілька років, коли ви будете обирати собі професію. Чи можуть хлопчики нашого класу стати перукарями, дизайнерами одягу чи кондитерами?

   (Відповіді учнів та учениць).

   А дівчатка нашого класу, можливо, захочуть стати військовими чи астронавтами. На перший погляд, це – незвично. Але це -  можливо.

Отже, на цьому прикладі ми можемо зробити висновок, що і хлопчики, і дівчатка мають рівні можливості у виборі професії, а це - прояв гендерної рівності.

   А тепер поміркуйте і спробуйте пояснити поняття «гендерна нерівність».

   (Міркування та визначення дітей).

   На жаль, проявів гендерної нерівності можна помітити у нашому житті багато. По-перше, це наша школа, де працює переважна більшість вчительок. А чи хотіли б ви, щоб у нашій школі працювало б більше чоловіків? Чому?

   (Міркування та відповіді дітей).

   По-друге, Верховна Рада, де навпаки переважна більшість депутатів це - чоловіки. А як ви гадаєте, яким має бути співвідношення чоловіків та жінок у парламенті?

   (Відповіді учнів та учениць).

   Отже,  прикладів гендерної нерівності, на жаль, є багато. Вже саме слово «нерівність» говорить про певні недоліки, негаразди, непорозуміння в суспільстві, державі, сім’ї. Адже всім нам хочеться рівності у правах і свободах, у щоденному житті. А щоб все це здійснилось, потрібно розумітися на таких поняттях як «гендерна рівність» та «гендерна нерівність», треба знати, де порушуються права і вчитися активно протистояти цьому. Я впевнена, що коли ви станете дорослими, то гендерна рівність буде основною ознакою нашого суспільства.

Картинка 6 из 23925

   І наостанок нашого заняття я пропоную вам гру «Законотворці». Ваше завдання – об’єднатися у групи  і написати свої закони гендерної рівності, а потім їх презентувати.

   (Діти виконують поставлене завдання)

   Дякую всім за роботу. А тепер візьміть мікрофон і доповніть, будь ласка, речення:

«Я дізнався/дізналася ......»

«Мені сподобалось......»

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Nagorniuk Inna
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку