Заняття з грамоти для дітей дошкільного віку

Про матеріал
МЕТА: продовжувати учити дітей визначати перший звук у слові та кількість слів у реченні; вправляти у написанні схеми речення , викладанні слів із знайомих літер, самостійно добирати слова з певними звукосполученнями, ділити слова на склади; закріпити вміння виконувати звуковий аналіз слів , читання двох-трьох складових слів та прикмети Зими; розвивати дрібну моторику рук, пам’ять , увагу, мовлення; виховувати організованість, самоконтроль та витримку.
Перегляд файлу

ТЕМА:  «ПІВНІЧНА ШКОЛА»

МЕТА: продовжувати учити дітей визначати перший звук у слові та кількість слів у реченні; вправляти у написанні схеми речення , викладанні слів із знайомих літер, самостійно добирати слова з певними звукосполученнями, ділити слова на склади; закріпити вміння виконувати  звуковий  аналіз слів , читання двох-трьох складових  слів та прикмети Зими; розвивати дрібну моторику рук,  пам’ять , увагу, мовлення; виховувати організованість, самоконтроль та витримку.

МАТЕРІАЛ: кубики Зайцева, сніжинка з конвертами, слова для звукового аналізу слова, олівці,  листи з зображенням ведмедика.

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:відгадування загадок, вивчення прикмет про зиму, дидактичні ігри з розвитку мовлення, ознайомлення з природою та навколишнім світом, вправляти у написанні схем речення,  звукового аналізу слів; робота з кубиками Зайцева; розвиток дрібної моторику рук.

хід

Вихователь:Усміхніться , любі діти,

                        Гостям нашим шліть привіти.

                        Час заняття розпочати

                         І сумлінно працювати,

                         Щоб почути у кінці,

                        Що всі ми молодці!

Вихователь: Малята, скажіть мені який  у вас настрій? В мене наприклад радісний  та хороший настрій. А у вас? ( діти показують класс)

- Пропоную вам подарувати нашим гостям повітряні  поцілунки, для того щоб їх настрій також піднявся на позитив.

( діти повертаються  до гостей і відправляють повітряні поцілунки)

Вихователь: Стало біло навкруги –

Я, розпушую сніги,

 Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі  з дітьми я всіма.

Здогадались? Я … ( зима)

( звучить легка музика, вихователь знаходить   штучну сніжинку)

Вихователь: Погляньте мої хороші, що залетіло до нас в групову кімнату? ( сніжинка)

- Я пропоную вам перетворитися на сніжинок та покружляти у зимовому таночку.

(Звучить легка музика)

ПСИХОГІМНАСТИКА «СНІЖИНКА»

Падає сніжок, він ніжний, пухнастий.

Ми – сніжинки, що летять і кружляють у повітрі.

Нам легко, радісно, весело.

Подуває вітерець,  немов грає музика.

 Ми танцюємо.

Вихователь: Погляньте навколо себе. Як гарно навкруги. Цю красу подарувала нам зима.

-         Зима буває не лише доброю, а й суворою!

Навкруги , все біло – біло,

Ні стежиночки нема.

Засвітило, завихріло –

А зробила це – зима.

Вихователь:Зима має різний настрій :чарівний, сварливий.

Вихователь: Як ви вважаєте, якими явищами зима показує гарний, радісний настрій? ( відповіді дітей)( - паданням сніжинок,  сонячними промінчиками).

Вихователь: А якими явищами вона виражає свою сварливість? ( варіанти дітей)( віхолою, сильним морозом, заметіллю).

Вихователь. Ви в мене розумнички і знаєте прикмети про Зиму, розкажіть їх нашим гостям.

( діти промовляють прикмети про Зиму)

-         Зимове сонце як мачушине серце.

-         Зимовий деньок як комарів носок.

-         Сонце блищить, а мороз тріщить.

-         Хмари ідуть низько – до відлиги.

-         Багато інею взимку – багато роси влітку.

-         Голуби гурчокуть – тепло віщують.

(запис,   вихователь знаходить штучну сніжинку  , на зворотній стороні сніжинки конверт)

Вихователь: Ось сніжинка сніжно – біла.

                       У вікно до нас злетіла.

                      Але хто її прислав?

                       Хто листа нам написав?

Вихователь: Дітки, на нашій сніжинці  конверт. Пропоную  зачитати листа, який знаходиться в конверті.

ЛИСТ:«Любі хлопчики і дівчатка.

               Врятуйте нас,  звіряток.

               Полярна ніч, сніга, вітра,

               Зима лютує, в нас біда!

               Під білим снігом школу

             Вона від нас сховала.

             І цифри, букви і знання все кригою скувала.

             Здобути хочемо знання

             Допоможіть нам дітвора!

                                            З повагою  Умка.»

Вихователь. Ну, що, малятка, будемо  виконаємо завдання Зими? ( так)

Вихователь: Щоб допомогти друзям, треба  знати кодове слово, яке потрібно для того щоб розтанула крига Зими. Для цього нам потрібно бути розумними та дружніми.

( вмикаються дерева і діти підходять до  кучугура на якому лежить скринька)

 

Вихователь: Що за диво – дивина?

                        Стоїть скринька чарівна.

                       Нашу скриньку відчиняйте,

                       Звуки  перші називайте.

( в скриньці лежать сніжинки із зимовими словами: мороз, віхола, сніг, лід, крига, зима, холод, рукавичка)

Вихователь: Дітки, Зима нам приготувала свої зимові слова, і хоче щоб ми визначили перший звук у кожному слові. ( вихователь називає слова кожній дитині окремо, а дитина повним реченням відповідає: який перший звук та приналежність)

Вихователь: ( вихователь знаходить у скринці сніжинку іншого кольору)Дітки ,здається тут ключ до кодового слова. Яка це літера?  -  «І» ( одна  дитина називає  букву)

Вихователь: В світі є казок багато

                        І веселих, і смішних.

                       І напевне, що на світі

                       Не прожити нам без них.

                       Тож у казку вирушаймо,

                       Другу гостю зустрічаймо.

( вихователь на  другому  кучугурі знаходить сніжинку з позначками схеми речення\__ _ _ _ )

Вихователь: Дітки , що це означає? (Відповіді дітей)

Вихователь: Правильно, зараз ми з вами будемо працювати з реченнями.

( діти сідають за столи і слухають вихователя)

Вихователь:  Слухайте уважно речення та відтворіть схему речення.

  1. Йшов дід лісом.
  2. Журавель наварив смачної страви.

( сніжинка дає нову літеру «В»)

Вихователь: Дітки,  ми  з вами справляємося з завданнями Зими. Можливо ми скоро доберемося до Умки.

 ( діти підходять до третього кучугура на ньому також сніжинка з конвертом)\

Вихователь: Кружляє ніжний білий пух,

                       Міняє зайчик свій кожух.

                        Вдягає лиска рукавички,

                       Співають весело синички.

                      Ведмідь в барлозі вже дріма.

Яка пора року .. ( зима)

Вихователь: На цій сніжинці є також завдання. Послухайте його уважно «Хто придумає кінець, той буде молодець».

(  в конверті склади,  вихователь говорить діти продовжують)

 ( ма, лі,  тра, мо, діти говорять свої відповіді, при цьому визначають кількість складів  у названому слові)

Вихователь:Ми отримали , ще один ключ до кодового слова, яка це літера? «П»

 Вихователь. Пропоную вам трішечки зігрітися.

Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже : «Пострибай!»

Січень просить «Присідай!»

Встали – сіли, встали сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяці нагадав:

Час нам братися до справ.

 ( діти виконують рухи відповідно до вправи)

 Вихователь: Дітки на цьому кучугурі сніжинка з якимись позначками (аналізу слова) .(-0-0). Як ви гадаєте,яке наступне завдання? ( відповіді дітей).

Вихователь: Правильно це звуковий аналіз слів.  Пропоную виконати і це завдання. Сідайте за столи та готуйтеся до виконання.

( діти сідають за бажанням на столах картки із зображенням для звукового аналізу слова. (  морозиво, білка, веселка, горох, картопля, сонце, коза, дятел).

Вихователь: справившись і з цим завданням ми отримали   ще один ключ для порятунку Умки. «Н»

Вихователь: В зимовий студений час

              Люблять всі малята нас,

              З гірки ми рушаєм в путь,

              А на гірку нас везуть.

 ( санки)

Вихователь:  Дітки, погляньте,  санчата, мені здається, що їх загубив  наш Умка. Але на них   щось є. О! там якісь кубики, глянемо?( діти розглядають кубики Зайцева).

Вихователь: Що на них зображено? ( літери)

Вихователь: А для чого нам літери?  ( щоб читати).

Вихователь: Діти оберіть, собі кубик який вам подобається , покрутіть його, та проспівайте, що на ньому написано. ( діти читають склади,  а потім складають слова)

Вихователь: Сніжинка на санчатах залишила  намнаступний ключ  - «Ч»

Вихователь: ( Знаходить  останню сніжинку із конвертом).

Вихователь: Щоб отримати наступний ключ від кодового слова, треба виконати це завдання.

Вихователь:Зима приготувала нам картинку, але вона теж закодована. Щоб її розкодувати вам треба навести зображення. Сідайте за столи і підготуємо руку до письма.

ПАЛЬЧИКОВА ВПРАВА

Зима

Раз, два, три, чотири, п’ять, (загинаємо пальчики по одному)
Ми у двір пішли гуляти.
Бабу снігову ліпили, (імітуємоліплення грудок),
Пташок крихтами кормили, (“кришимохлібець” всіма пальчиками)
З гіркипотім ми каталися, (ведемодолонькоюправої руки по долонілівої руки)
Ще в сніжку ми повалялися. (Кладемодолоньки на стіл то однією, то іншою стороною)
Всі в снігудодомуприйшли, (обтрушувавсядолоньки)
З’їли суп і спатилягли. (Виробляєморухуявної ложкою, кладемо руки підщоку)

 

Вихователь: Молодці мої хороші,  ми отримали останній ключ «І».

Вихователь: Дітки , але де ж наш Умка? Ми до нього йшли, виконали всі завдання ,а його немає.

( звучить мінусовка з мультика «Умка»  не  помітно з`являється Умка в кучугурах.)

Вихователь: Дітки , так ось наш другУмка, заховався в кучугурах. ( вихователь бере Умку і садить біля дітей).

Вихователь: Малята, погляньте наш ведмедик посміхається, щасливий сидить. Бантик одягнув, готувався до нашого приходу. Він дуже радий , що ми з вами виконали всі завдання,  які приготувала нам Чарівниця Зима.  Але в нас є ще одне не виконане завдання. Ми отримували ключі ,  а так і не зрозуміли , яке кодове слово було заховано.

 ( вихователь викладає слово ПІВНІЧ).

Вихователь: Хто з вас може прочитати це слово?? ( одна дитина читає слово,  а інша  визначає кількість складів)

Вихователь: Що ви знаєте про Північ?( Північ, це частина світу. На Півночі завжди зима. Там  буває північне сяйво.

Вихователь: Яких мешканців  Півночі ви знаєте?( діти дають свої варіанти відповідей)( моржі, тюлені, білі ведмеді).

Вихователь: Дітки, ваші знання дійсно допомогли Умці?

- А чи все вам було так легко та просто, зараз з’ясуємо ?

- Яке завдання для тебе….(ім’я дитини) виявилося найцікавішим?

- Що тебе…. (ім’я дитини) здивувало?

- А може у когось виникло утруднення? Яке?

- Де виникло утруднення?

- Що тобі….(ім’я дитина) вдалося краще за все?

Вихователь: Молодці,   за те що ви з вами були такі розумні, кмітливі, ведмедик Умка нам приготував подарунки. ( вихователь роздає подарункизошити )

Вихователь: Ну що ж час прощатися з нашим Умкою та повертатися в садочок.

Вихователь: Дітки якщо вам сподобалася подорож візьміть веселі сніжинки, а якщо ні то сумні.

Вихователь: Дякую , вам мої малята , за гарно роботу. На цьому наша подорож скінчилась.

 

 

 

 

 

 

 

 

Управління освіти

Первомайської міської ради

Дошкільний навчальний заклад  № 32 «Буратіно»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I:\umka3.gif Підготував вихователь

Старшої «Б» групи

Архипенко І.Л.
C:\Users\user\Desktop\новый год 2016\images.jpg 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку