Заняття з грамоти для дітей старшої групи.
Тема: Квітка- семицвітка.
Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти і називати знайомі букви, знаходити їх в складах і словах, закріплювати вміння придумувати слова із заданими звуками та складами, вправляти дітей у читанні слів з відкритими та закритими складами; розвивати уяву, зв’язне мовлення, логічне мислення; виховувати у дітей бажання допомагати окремим людям, живим істотам та героям казок.
Матеріал: квітка-семицвітка, м’яч, дерева, ребуси, картки із завданнями на кожну дитину.
Попередня робота: читання казки «Квітка – семицвітка», дидактичні ігри «Знайди вивчену букву», «Яка буква загубилась?», «Не гадай, а прочитай».
Хід заняття:
Вступна частина.
-Сьогодні ми поговоримо з вами про мрію. Як ви думаєте, що таке мрія? А про що мрієте ви? Хто або що виконував бажання героїв у казках?
-Ми з вами живемо серед людей, як ви думаєте, чи є у нас однакові мрії?
-Одна наша мрія здійснилася, в нашій залі з’явилися прекрасні квіти і серед них, одна незвичайна. Це квітка-семицвітка, яка вміє виконувати бажання. Але погляньте, у квітки сумний вигляд. Як ви думаєте, чому квіти іноді сумують? Наша квітка сумує тому, що не може виконати всіх бажань казкових героїв, бо їх дуже багато. Як же зробити так, щоб квітка повеселішала?
Основна частина.
-Так, треба їй допомогти. Ви згодні? З якої пелюстки почнемо?
Завдання пелюсток:
2.Кіт у чоботях дуже любить ребуси, але йому попалися дуже складні. Допоможемо котові розв’язати ребуси?
3. Червона Шапочка хоче, щоб в лісі, де живе її бабуся настала весна, але на деревах чомусь облетіли листочки. Спробуємо повернути листочки на дерева. Будьте уважні, картинка на листочку повинна відповідати букві на гілці дерева.
4. Солом’яний бичок ненароком разом з травичкою почав їсти квіти і засмутився. Він просить допомогти йому. У вас є половинка квітки, знайдіть її другу частинку, прочитайте слово і викладіть з квітів віночок.
- Фізкультхвилинка. Рухлива гра «Чий віночок найкращий?»
5.Півник разом з колоском на подвір’ї знайшов картки з буквами і дуже хоче, щоб ви допомогли йому придумувати слова, які дружать з цими буквами.
6. Король казки «Попелюшка» зібрався на відпочинок, взяв з собою валізу, але в ній хтось шарудить. Допоможіть королю дізнатися, хто заховався у валізі.
7. Маленька Дюймовочка хоче навчитися читати, але під землею, де вона живе є жук «буквоїд». Спробуйте допомогти Дюймовочці, допишіть букви у словах, які з’їв «буквоїд».
Заключна частина.
- Подивіться на нашу квітку, вона усміхається. Ми з вами зробили дуже добру справу, допомогли квітці виконати всі бажання казкових героїв. А які бажання вам найбільше сподобалось виконувати? Сьогодні ми з вами були, як феї з казки «Попелюшка» і дуже добре впорались з усіма завданнями.