Заняття з грамоти "Подорож в усі пори року"

Про матеріал
Підсумкове заняття з розвитку мовлення і культури спілкування та грамоти, буде в нагоді вихователям дітей старшого дошкільного віку
Перегляд файлу

Тема: „Здійснення мрій або подорож в усі пори року

Підсумкове  заняття

Група старша

Програмовий зміст:

Закріпити знання дітей про пори року, їх особливості, прикмети, назву

весняних місяців. Придумувати слова означення для характеристики пір року.

Формувати вміння розказування дітьми знайомих прислів’їв, приказок, загадок, віршів, впізнання лікарських рослин до заданої вихователем пори року.

Закріпити знання про голосні та приголосні звуки, закріпити вміння викладати прості слова з букв, робити звуковий аналіз слів.

Вправляти дітей в читанні криптограми та по таблицях.

Розвивати уяву, пам'ять, мислення, вміння бачити навколишній світ, більше спілкуватися з природою, бережно ставитися до неї.

Виховувати любов до рідного краю, природи, культуру спілкування.

Матеріал: створена власноруч „Пори року”, підбірка про пори року, квітка з відривними пелюстками з буквами ВЕСНА, фішки для звукового аналізу слів - голосні та приголосні звуки, літачок з сюрпризом, гра – криптограма, гостинці дітям.

Хід .

1.Організаційний момент.

2.Привітання в супроводі музики „ Дінь - ділень”.

3. Звертання до дітей із словами про книги:

-Книги, книги на полицях,

Завше тихо поміж книг.

Та яку ти не розгорнеш –

То і розповідь в кожній з них.

То в одній синіє море

В іншій криється тайга.

А ось в тій - Північний Полюс,

Де морози і пурга...

Все що серце і що розум

Вік творили не один

Повизбирувало людство

В книги – перли із перлин.

Вихователь: - А що ж цікаве в нашій книзі? Про це ми дізнаємось сьогодні на нашому занятті. А ще мені вам хочеться сказати, що цю цікаву, чудесну книгу ми самі створили з малятами з підручного та покидькового матеріалу, тобто ми надали картинкам, картону, мотузочкам друге життя. Подивіться яка краса у нас вийшла:

Сторінки, немов могутні крила,

Читай, лети у горду висоту.

Розкрили книгу – отже, ми відкрили

Нову країну, мрію золоту.

Вихователь: - Діти я також маю мрію. А мрія моя, попасти у всі пори року. Скажіть мені, будь-ласка, які ви знаєте пори року?

Діти: Зима, весна, літо, осінь.

Вихователь: Отже щоб здійснилась моя мрія, мені потрібна ваша допомога. Ви допоможете мені?

Діти: Так допоможемо.

Вихователь: Я пропоную вашій увазі невеличкий віршик, з якого ви дізнаєтесь про яку пору року йдеться в ньому. Будьте уважні!

Літо, літо наступає,

Його з радістю вітаємо,

Ось травичка підростає,

А в небі сонечко нам сяє.

Діти: Це пора року літо.

Вихователь: Вірно, діти, літо це чудова пора для спостережень. Як ви думаєте, за чим можна спостерігати  влітку?

Діти: Можна спостерігати за птахами тваринами, рибами, комахами.

Вихователь: Правильно, ми з вами влітку багато спостерігали за живим світом, а тепер я хочу з вами провести бліц –турнір: „Народ скаже – як зав’яже”. На моє запитання потрібно відповісти швидко, чітко, вірно, піднявши спочатку руку. Увага! Почали!

  1. Яких комах ви бачите влітку? (бджоли, сонечко, коники, мурахи, комарі, мухи)
  2. Чиї пташенята не знають своєї матері? (зозуля)
  3. Що трапляється з бджолою після того як вона вжалить? (вона помирає)
  4. Чим живиться бабка? (стрекоза) (мухами, водяними комахами)
  5. Які комахи прилітають  до квітів? (бджоли, оси, метелики)
  6. Назвіть які ви знаєте лікарські рослини? (ромашка, звіробій, подорожник, кропива, полин, м’ята, )

Вихователь: Молодці! Я дуже задоволена, що з вами побувала в чудовій порі року, яка зветься – літо. Відкриваємо наступну сторінку книги.

(З книги випадає жовтий листочок)

Кленовий листочок

До групи влетів ненароком

Це осінь знадвору

Прийшла до нас знову

Вихователь: Ви вже зрозуміли з вірша з якої пори року з’явився цей золотистий листочок?

Діти: Так, з осені.

Вихователь: Листочок запрошує нас до розмови про осінь, а щоб нам було зручно давайте ми ось тут сядемо і трішки відпочинемо. Дивлячись у ваші оченята я зрозуміла що любите осінь. А ви можете мені розповісти за що ви її любите?

Діти: За те що осінь багата врожаєм та дарами, різнобарвним листям та природними фарбами. Вона красива, багряна, золота, різнокольорова.

Вихователь: А яким же врожаєм багата осінь?

Діти: Урожаєм овочів та фруктів.

Вихователь: Давайте згадаємо загадки про овочі та фрукти. (Одні діти загадують загадки інші відгадують) Молодці, дуже добре ви попрацювали! А тепер щоб побувати в іншій порі року вам потрібно відгадати мою загадку:

Дорога біла стелиться

І краю їй нема

Сніжок мете, метелиця

Прийшла до нас ...(зима)               ( В.Бичко)

Вихователь перегортає сторінку, та розповідає: - Настала зима. Морозець приємно пощипує щічки. Пухнаста ковдра стелиться по землі. Скільки гарного навкруги. При появі снігу всіх дітей охоплює радість, щире задоволення. А що ви можете сказати про зиму, чим вам вона подобається?

Відповіді дітей: все вкрито снігом, замерзла земля блищить, дні стають короткі, а ночі довгими, взимку багато розваг для дітей: катання на санчатах, лижах, ковзанах, льодяних гірках, доріжках, можна ліпити снігову бабу, різних тварин, гратися в сніжки. Взимку свята: Новий рік, Різдво, Кутя.

Вихователь: Молодці, ви багато знаєте про зиму. Діти, у різні пори року приваблива наша земля і влітку, і восени, і взимку, але настає такий період , коли вона стає найчарівнішою, запашною, квітучою та молодою. Як ви думаєте, коли це буває?

Діти: весною.

Вихователь: Так. Вірно, це буває лише весною. Михайлику, запроси до нас в гості Весну!

Дитина:   Заходь, Весно, не барись!

Радістю весняною поділись.

Виглядали тебе вранці, на зорі,

Із тобою буде весело дітворі!

Заходить дівчина – Весна.   Чекали ви і дочекалися мене.

Уже сніги навколо розтопило

Моє яскраве сонце золоте.

А сонечку поміг мій братик Вітер

Він з Березнем прилинув навесні.

Для вас сьогодні принесла я квіти;

Жовтенькі, білі, ніжно-голубі.

Вихователь: - Добрий день, Веснонько! Ми тобі дуже раді, присядь ось тут, коло нас та послухай що діти будуть про тебе розповідати.

Вихователь: Чим пахне Весна?(квітами), Якими? (пролісками, підсніжниками, сон-травою, бузком. мати - й - мачухою), а ще ? ( квітучими деревами, травою, свіжим повітрям, ясним небом), а яке небо весною? ( блакитне, голубе, ясне, яскраве, радісне , веселе, молоде, з легкими хмарами).

Вихователь: А ще у весни є характерні тільки їй звуки. Які? ( Щебечуть птахи, шелестить листя, крапають бурульки, течуть струмки, гудуть бджоли над першоцвітом дерев та квітів, радіють весні діти ).

Вихователь: Які птахи повертаються до нас на весні? ( шпаки, граки, дикі гуси та качки).

Вихователь: Правильно, діти, чула, Веснонько, скільки про тебе малюки знають! Діти тебе дуже чекали в гості і хочуть подарувати тобі на пам'ять іграшки, але перш ніж подарують вони їх опишуть за допомогою моделі опису, яка висить на дошці. ( 2-3 описи іграшок: м’яч, каченя, поні) Вихователь:. – Діти, що ж це  таке сталося?

Вітерець ураз примчав

І зробив чимало справ:

Хмарки в небі розігнав

Пелюстки з квіток зірвав

Їх підкинув в вишину

Сам помчав у далину!

В цей час Весна бере квітку обриває пелюстки та розкидає по підлозі.

Вихователь:  Оце так Братик – Вітерець, що ж він накоїв. Він переплутав всі пелюстки і ми не зможемо прочитати що там написано.

Весна:  Нічого страшного, подивіться на кожній пелюстці намальована цифра, а вгорі над цифрою буква. Якщо ви розставите цифри по порядку то зможете прочитати слово.

В-1,Е-2,С-3,Н-4,А-5

На дошці висить плакат ”Веселий потяг” на якому розставлені букви, завдання дітям прочитати тільки голосні звуки, а приголосні звуки прочитати в алфавітному порядку.

Вихователь: А ось ще один сюрприз, він знаходиться в літачку і я пропоную пограти в гру „Склади слово”. Діти викладають з букв слово ВІТЕР, а потім ділять його на склади ВІ-ТЕР.

Вихователь: А чому ви нарахували два склади? (тому що два голосних звуки). Ну і вітер – пустунець нехай летить собі далі, а ви сідайте будь-ласка за парти.(Звертаю увагу на осанку).

Вихователь: Подивіться уважно, у вас на партах гра-криптограма Тут картинки які допоможуть розкрити зашифроване слово, з перших звуків цих картинок ми складемо слово ( машина, автобус, каченя) М-А-К  викладаємо фішками ( - . -) . Потім  розбираємо слово ЛІС, робимо звуковий аналіз слова біля дошки в ”ЗАМКУ” (двоє дітей ). Останні діти працюють за партами самостійно роблять звуковий аналіз слів ДІМ, ЛИС, РИБА, СЛОН. Читання дітьми окремих складів, слів, речень по таблицям.

Вихователь: Молодці, ви добре справились із завданнями, я вами дуже задоволена, і дякую за те що ви допомогли здійснитися моїй мрії побувати в різних порах року одночасно. Давайте підійдемо до нашої КНИГИ і ще раз уважно подивимось на зображення.

МОЇ ЛЮБІ ДРУЗІ! Я хочу ще раз підкреслити, що наша ЗЕМЛЯ чарівна в різні пори року, і наш обов’язок цю красу і чарівність зберегти. (перегортаю сторінки книги). Щоб ми могли милуватися полями і лісами, бо більше ніде такого краю не знайти (книгу закриваю, а з під неї „виповзають” жучки-солодощі), разом з весною пригощаємо дітей і піснею „Дінь-ділень” завершуємо заняття.

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку