Заняття з грамоти в старшій групі "Неочікувана зустріч"

Про матеріал
ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: Закріпити знання дітей про літеру [Х] та її звукове значення. Удосконалювати вміння називати звуки в словах, робити звуко-буквенний аналіз слів. Виробляти навички читання складів, слів, речень. Вправляти в умінні складати речення за картинками та схеми речень. Розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, логіку, уяву, увагу, дрібну моторику рук, артикуляційну моторику. Виховувати прагнення до пізнання нового, культуру спілкування, любов до друзів наших менших.
Перегляд файлу

    Логопедичне заняття в старшій групі: «НЕОЧІКУВАНА ЗУСТРІЧ»

 

ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: Закріпити знання дітей про літеру [Х] та її звукове значення. Удосконалювати вміння називати звуки в словах, робити звуко-буквенний аналіз слів. Виробляти навички читання складів, слів, речень. Вправляти в умінні складати речення за картинками та схеми речень. Розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, логіку, уяву, увагу, дрібну моторику рук, артикуляційну моторику. Виховувати прагнення до пізнання нового, культуру спілкування, любов до друзів наших менших.

МАТЕРІАЛ: Презентація до заняття, дидактичні ігри: «Склади речення», «Посели звуки в будиночки», «Яка літера заховалась?», картки з різними складами, словами, реченнями, картки-фішки, тарілочки з камінчиками, загадки, вірші, музичні аудіозаписи, 6 цеглинок конструктора LEGO, кошик з гостинцями.

Хід заняття:

Логопед: Доброго ранку, любі малята!

Доброго ранку, дівчата й хлоп'ята.

Рада всіх я вас вітати,

Добра вам бажати.

Наших гостей ви також привітайте,

Доброго ранку  їм побажайте.

(Діти вітаються з гостями, сідають на стільці.)

Сонце заглядає у віконце,

І сміються діточки.

Нам дарує книжку сонце,

Де сховались казочки.

Що в цій книжці — ми не знаєм,

Але ж хочеться дізнатись.

Тож дивіться всі уважно —

Казка буде починатись.

(Сюрпризний момент: прихід хом’яка)

  Загадка

Чи то миша, чи то ні –
Щоки чимось напхані,
Поза щоки зерна так
Напихає звір …(Хом’як)

 

( Перегляд відеозапису з хом’ячком. )

«Добрий день, дорогі малята. Мене звати Хома. Я дуже радий з вами познайомитись. Я живу у крамниці і не вмію читати, а дуже хотів би навчитися читати хоча б своє ім’я. Можливо, ви мені допоможете? Скажіть з якої літери починається моє ім’я?».

Логопед: Діти, допоможемо нашому новому другу. (Ім’я нашого друга починається на звук [Х]

Звук [Х] який голосний чи приголосний?  (На шляху струменя повітря виникає перешкода, він утворюється глибоко в роті задньою частиною язика)

Звук[Х] який дзвінкий чи глухий? Як ми визначаємо?

Артикуляційна вправа «Сховаємо горішок» (Дзеркало)

 Для того, щоб звуки гарно вимовляти, треба час не гаяти і язичок тренувати.

Логопед: Давайте пригадаємо разом

 З чого складається наше мовлення? (з речень)

 З чого складаються речення ? (зі слів)

 З чого складаються слова ? (зі складів)

 З чого складаються склади ?(з букв)

 Чим відрізняються звуки від букв? ?   ( звуки чуємо і промовляємо,букви бачимо, читаємо,пишемо)  

Звуки діляться на голосні  і приголосні…

Логопед: Молодці, діти, правильно.

Дидактична гра « Лови звук та визначай його місце в слові  ». ( Хліб, горіх, муха, сир, хлопчик, горох, мухомор, акула, лев, хата )

Звук [х]  позначається на письмі буквою Х. На що схожа літера Х? (Відповіді дітей).

Логопед: Дітки, перед вами  на аркушах контурне зображення букви Х. Буковки наші засумували, їм хочеться бути красивими, яскравими.  Перед вами стоять тарілочки з камінчиками. Викладіть, будь ласка, з камінчиків букву Х.


Логопед: Давайте пограємо ще в одну гру. Розмістимо звуки в будиночках. Хто піде до дошки? Катя буде працювати біля дошки, а  ви будете працювати на місцях.

Дидактична гра «Склади речення». Діти складають речення за мнемосхемами і викладають схеми речення.

Логопед: Молодці, діти, ми справились. Давайте трішки відпочинемо. Проведемо з вами логоритмічну хвилинку.

Логоритміка.

Тікі-тікі-тікі-тікі-так-так-так,

Тікі-тікі-тікі-тікі-так-так-так −

Стрілочки ідуть, стрілочки ідуть,

Стрілочки хвилинки бережуть.

Тікі-тікі-тікі-тікі-так-так-так,

Тікі-тікі-тікі-тікі-так-так-так−

Стрілочки ідуть, стрілочки ідуть,

Стрілки лінуватись не дадуть.

Тікі-так, тікі-так –

Без годинників ніяк.

                # # #

Тікі-тікі-тікі-тікі-так-так-так,

Тікі-тікі-тікі-тікі-так-так-так −

Стрілочки ідуть, стрілочки ідуть,

Стрілочки хвилинки бережуть.

Тікі-тікі-тікі-тікі-так-так-так,

Тікі-тікі-тікі-тікі-так-так-так −

Стрілочки ідуть, стрілочки ідуть,

Стрілки запізнитись не дадуть

Тікі-так, тікі-так –

Без годинників ніяк.

 

Дидактична гра « Читаємо склади». Готуємо подарунок  Хомі.

Логопед: Читаємо склади з буквою [Х].

Діти по черзі  читають склади з літерою Х і чіпляють горішки на дерево.

Логопед:  Серед горішків букви. Яка це буква, Катя? А це, Саша? А в тебе, Давід, яка ще є буква?). Давайте, спробуємо викласти ім’я Хома.

Логопед: Молодці, малята. Правильно, всі склади з літерою Х прочитали. Ім’я Хома виклали.

Логопед: Гра «Прочитай слово - подаруй кульку». Читання слів.

Логопед: Вправа « Графомоторні доріжки». Вправляємось у формуванні графомоторних навичок.

Допоможи друзям зустрітися. Проведи пальцями обох рук по доріжці.

Дидактична гра «Яка літера заховалась?». На місце, де не хватає буковки вставляємо цеглинку LEGO.

Інтерактивна гра « Знайди за тінню»?

Інтерактивна гра на розслаблення.

Логопед: Ось і закінчилася наша пригода. А це що таке? (Діти знаходять кошик з гостинцями від Хоми). Це мабуть наш новий друг Хома передав нам гостинець. А хто знає, що це таке? (Халва, хурма,). На який звук починаються ці слова?

Читання речень.

 

Логопед:  Діти, сподобалось вам наше заняття? Яку букву ми сьогодні вивчили? Що ще ми робили? Чому ми навчили нашого нового друга Хому?

Давайте попрощаємось з нашими гостями. Візьмемо  наші цеглинки і будемо будувати з них башточку і промовляти  слова-прощання:

 

Хай в небі світить сонечко, (жовта)

Травичка хай росте, (зелена)

Пливе хмаринка в небі (блакитна)

 І річечка тече. (синя)

Любов’ю все зігріємо,

У дружбі краще жить! (червона)

Ми до вершин крокуємо, (оранжева)

Хай вам усім щастить!

 

 

 


 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Сич Валентина
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
12 липня
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку