Тема заняття. Світ професій. Вправи на словозміну та словотворення. Побудова речень різних граматичних конструкцій
Мета: формувати ключові компетентності:
уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності;
загальнокультурну – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлювати свою думку.
Формувати систему предметних компетентностей і компетенцій шляхом виконання навчально – пізнавальних і практично – зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:
мовної і мовленнєвої:
- вправляти учнів у словозміні та словотворенні;
- удосконалювати уміння будувати речення різних граматичних конструкцій; діяльнісної:
- розвивати логічне і образне мислення, пам'ять і увагу;
- збагачувати словниковий запас словами назвами професій;
- розширювати знання про професії типу «Людина – людина»;
соціокультурної:
- дотримуватись норм мовленнєвої культури,
- виховувати повагу до людей праці.
Словник. Офтальмолог, дерматолог, терапевт.
Обладнання. Презентації «Світ професій», «Моя школа», «Древнє місто Васильків», «Венеція»; картки; тлумачні словники, мультимедійні засоби.
(В класі оформлено виставку книг про професії, видатних людей України)
Хід заняття.
1.Організаційний момент
Запрошую до співпраці на занятті. Сподіваюсь, що говорити будете виразно, чітко, плавно, вірно будуватимете речення.
2.Актуалізація опорних знань
2.1. Робота над таблицею складів. Завдання:
2.2. Словникова скринька.
Прочитати слова, пояснити їх лексичне значення.( За потребою можна користуватися тлумачним словником).
Поєднати слова між собою.
Побудувати речення, використавши по 2 слова в кожному реченні.
Яке відношення мають ці слова до нас?
3.Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні говоритимемо про світ професій, вправлятимемося в словозміні та словотворенні,будуватимемо речення різних граматичних конструкцій.
4. Робота за таблицею.
Пояснити, чому так згруповано слова.
Утворити дієприкметники від слів першого стовпчика ( тема вивчається на уроках української мови).
Утворити форму множини від слів другого стовпчика.
Пояснити значення слів третього стовпчика.
Порівняти між собою 2 перші слова другого стовпчика. Що між ними може бути спільним, а що відмінним?
5. Робота над скоромовками.
Відновити текст скоромовки. Пояснити розуміння змісту. Пригадати вивчені скоромовки, в яких би зустрічались назви професій.
6. Інтерактивна вправа «Вузлики». Відшукати слова - назви професій. Записати в зошити.
7.Гра «Знавець професій». Завдання: назвати професії людей, які працюють у нас в школі.
8.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Завдання: дібрати слова, які виникають за асоціацією. Складання речень із словами із асоціативного куща.
9. Вправа «Добери слово».
Яких рис вимагає професія вчителя? А яких рис вимагають професії ваших батьків? Намагатися будувати складні речення, використовуючи сполучники.
10. Вправа «Добери назву професії».
Скласти чистомовки, використавши подані суфікси та дібрані назви професій.
11. Логопед.
Світ професій надзвичайно великий. Одні відходять у минуле, інші – з’являються. І щоб не розгубитися в цілому морі професій, відшукати лише ту, яка вам до душі, яка приноситиме задоволення. Існує багато способів. Про один із них ми прочитаємо в тексті з КД «Світ ремесел».
(читання тексту)
Бесіда за змістом:
Скільки професій існує в світі? Хто і чому поділив їх на 5 типів? Якими повинні бути представники типу «Людина – людина»?
Пояснити значення слів неконфліктний, емоційно – стійкий.
Перебудувати речення тексту.
12. Логопед.
Життя людині дається один раз. І прожити його можна по різному. Слід людей, які жили лише з користю для себе, зникає дуже швидко. Про інших пам’ятають дуже довго. Перед вами лише прізвища відомих людей. Ваше завдання – назвати їх професію.
13.Логопед.
Готуючись до заняття, ви читали тексти про відомих людей, представників різних професій. Ваше завдання: стисло, кількома реченнями охарактеризувати обрану вами людину.
( Учні розповідають про Миколу Амосова, Сергія Корольова, Клавдію Шульженко, Миколу Лисенка, Сергія Бубку).
14. Вправа « Визнач назву професії»
15. Інтерактивна вправа « Мікрофон».
Уявити себе в ролі журналіста чи екскурсовода і скласти розповідь за темами: «Моя школа», « Древнє місто Васильків», « Найдивовижніше місто на землі».
( Розповіді учнів супроводжуються презентаціями)
16. Підсумок заняття.
Аналіз мовлення учнів.
Конспект
заняття з розвитку мовлення, проведеного з учнями 7 класу
Вчитель – логопед Пасіка Р.А.
Васильків - 2014