Тема: Знайомство з назвами частин артикуляційного апарату.
Мета: познайомити дітей з назвами частин артикуляційного апарату, вчити визначати частини артикуляційного апарату на артикуляційному профілі та на власному обличчі; виконувати артикуляційні вправи; вчити визначати заданий звук у словах; збагачувати словник дітей; вчити дітей будувати поширені речення. Розвивати дрібну моторику пальців рук шляхом виконання ігрових завдань; фізіологічне та мовне дихання шляхом виконання дихальних вправ; артикуляційну моторику шляхом виконання артикуляційних вправ; фонематичні процеси; зв’язне мовлення шляхом складання розповіді за малюнком. Продовжувати працювати над розвитком операцій мислення – аналізу, синтезу, узагальнення; над розвитком пам’яті шляхом запам’ятовування мовного матеріалу; над концентрацією уваги. Виховувати самостійність, охайність.
Обладнання: дзеркала, зонд, вата, спирт, артикуляційні профілі, малюнки, іграшки, індивідуальні картки.
Хід
І. Загальнокорекційний етап
1. Організаційна підготовка учнів до праці.
Дітям пропонується стати біля своїх парт, заспокоїтися і приготуватися до заняття.
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до праці.
Дихальні вправи:
а) вдихнути через ніс – видихнути через рот;
б) вдихнути через рот – видихнути через ніс;
в) вдихнути через ніс – видихнути через ніс.
ІІ. Основний етап
Дітям повідомляється, що на занятті вони понайомляться з назвами частин артикуляційного апарату.
5. Розвиток фонематичного процесів.
6. Артикуляційні вправи.
Фізхвилинка.
7. Робота з артикуляційним профілем.
8. Розвиток зв’язного мовлення.
Дітям пропонується розглянути малюнки і скласти поширені речення
ІІІ. Заключна частина
5. Створення установки на відпочинок. Дітям пропонується стати біля парт, закрити очі, вдихнути і видихнути повітря