Заняття з логопедії для дітей із порушенням інтелектуального розвитку Тема: «Знайомство з назвами частин артикуляційного апарату»

Про матеріал
познайомити дітей з назвами частин артикуляційного апарату, вчити визначати частини артикуляційного апарату на артикуляційному профілі та на власному обличчі; виконувати артикуляційні вправи; вчити визначати заданий звук у словах; збагачувати словник дітей; вчити дітей будувати поширені речення. Розвивати дрібну моторику пальців рук шляхом виконання ігрових завдань; фізіологічне та мовне дихання шляхом виконання дихальних вправ; артикуляційну моторику шляхом виконання артикуляційних вправ; фонематичні процеси; зв’язне мовлення шляхом складання розповіді за малюнком. Продовжувати працювати над розвитком операцій мислення – аналізу, синтезу, узагальнення; над розвитком пам’яті шляхом запам’ятовування мовного матеріалу; над концентрацією уваги. Виховувати самостійність, охайність.
Перегляд файлу

Тема: Знайомство з назвами  частин артикуляційного апарату.

Мета: познайомити дітей з назвами  частин артикуляційного апарату, вчити визначати частини артикуляційного апарату на артикуляційному профілі та на власному обличчі; виконувати артикуляційні вправи; вчити визначати заданий звук у словах; збагачувати словник дітей; вчити дітей будувати поширені речення. Розвивати дрібну моторику пальців рук шляхом виконання ігрових завдань; фізіологічне та мовне дихання шляхом виконання дихальних вправ; артикуляційну моторику шляхом виконання артикуляційних вправ; фонематичні процеси; зв’язне мовлення шляхом складання розповіді за малюнком. Продовжувати працювати над розвитком операцій мислення – аналізу, синтезу, узагальнення; над розвитком пам’яті шляхом запам’ятовування мовного матеріалу; над концентрацією уваги. Виховувати самостійність, охайність.

Обладнання: дзеркала, зонд, вата, спирт, артикуляційні профілі, малюнки, іграшки, індивідуальні картки.

Хід

І. Загальнокорекційний етап

1. Організаційна підготовка учнів до праці.

Дітям пропонується стати біля своїх парт, заспокоїтися і приготуватися до заняття.

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до праці.

Дихальні вправи:

  а) вдихнути через ніс – видихнути  через рот;

  б) вдихнути через рот – видихнути  через ніс;

  в) вдихнути через ніс – видихнути  через ніс.

ІІ. Основний етап

  1. Ігровий момент.
  2. Повідомлення теми і мети заняття.

Дітям повідомляється, що на занятті вони понайомляться з назвами  частин артикуляційного апарату.

  1. Розвиток дрібної моторики пальців рук.
    •      Гра «Шнурівка». Дітям пропонується зашнурувати черевик.
  2. Розвиток мовного дихання.
    •      Гра «Мильні бульбашки». Дітям пропонується попускати мильні бульбашки.

5. Розвиток фонематичного процесів.

  • Гра «Будь уважним».
  • Гра «Назви звук у слові». Дітям пропонується визначити заданий звук у словах.

6. Артикуляційні вправи.

  •      Дітям пропонується виконати артикуляційні вправи перед дзеркалом.

Фізхвилинка.

7. Робота з артикуляційним профілем.

  •      Дітям пропонується розглянути артикуляційний профіль, назвати частини артикуляційного апарату

8. Розвиток зв’язного мовлення.

Дітям пропонується розглянути малюнки і скласти поширені речення

ІІІ. Заключна частина

  1. Підведення підсумків.
  2. Домашнє завдання.
  3. Оцінювання роботи. Дітям повідомляється, як вони працювали на занятті.
  4. Приведення в порядок робочих місць. Дітям пропонується здати навчальне приладдя

5. Створення установки на відпочинок. Дітям пропонується стати біля парт, закрити очі, вдихнути і видихнути повітря

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку