Конспект заняття
Вікова група: середня
Тема: « Квіткова галявина»
Програмовий зміст: поповнити знання дітей про рослини найближчого оточення, зокрема квіти; вправляти у вживанні слів- ознак, вчити дітей називати квіти, заохочувати слухати вірш про квіти, бджілку; вчити малювати квіти нетрадиційним методом - «мильними бульбашками»; виховувати у дітей прагнення до досягнення результату, бережливе ставлення до природи; залучати до дивовижного світу мистецтва, розвивати мову, мислення, фантазію, творчість, уяву, увагу.
Матеріали:
демонстраційні: паперові квіти, доріжки із слідами, іграшкова бджілка;
відеоматеріали: вірш Олени Пчілки «Весняні квіти», зарядка для очей «Бджілки- трудівниці», пісня «Бджілки»;
роздаткові: клейонки, пензлі, білий папір, коктейльні трубочки, серветки, склянки з мильною різнокольоровою рідиною, фарби.
Хід заняття:
1. Організаційний момент.
Вихователь. Діти, я бачу, що ви сьогодні у гарному настрої та налаштовані працювати. Давайте всі разом усміхнемося та скажемо чарівні слова:
Усміхнуся сонечку, здрастуй золоте!
Усміхнуся квіточці, хай вона цвіте.
Усміхнуся дощику, лийся мов з відра.
Людям усміхаюся, бажаю всім добра!
2. Основна частина.
-Діти, ви любите подорожувати?( Відповіді дітей)
- Сьогодні я запрошую вас у подорож.
Рухлива гра «По доріжці, по слідочках»
Діти разом з вихователем ідуть по доріжці із слідів та потрапляють на «квіткову галявину»
-А ось і чарівна галявина. Прийшла весна і на галявині розцвіли перші квіти. Розгляньте їх та помилуйтеся. Які вони гарні! Скільки квітів на галявині?(Багато) Скажіть, будь ласка, які квіти? (різнобарвні, різнокольорові, чарівні, красиві, пахучі, великі, маленькі, чудові)
-Діти, а які ви знаєте квіти? ( тюльпани, кульбабки, підсніжники, проліски, троянди, ромашки…).
- А зараз я пропоную присісти на галявині і послухати вірш про квіти.
Відеопрезентація « Весняні квіти» Олена Пчілка
- Бесіда за змістом вірша.
-Діти, поки ми з вами слухали вірш, до нас завітала гостя, ось ця бджілка. (Вихователь показує бджілку)
Бджілка весело літає,
Квітам очки розтуляє.
Каже: « Квіти, годі спати,
Я прийшла медок збирати !»
- Ось яка бджілка- трудівниця з явилася на нашій галявині. А давайте і ми перетворимося зараз на бджілок і весело відпочинемо.
(Вихователь одягає дітям маски , діти перетворюються на бджілок)
Фізкультхвилинка
Діти беруть у руки квіти і під пісню «Бджілка» виконують танцювальні рухи.
Образотворча діяльність «Чарівні квіти»
-Діти, ви гарно танцювали, а тепер сідайте за столики, і ми з вами для нашої бджілки намалюємо квіти. Вони будуть незвичайні, а чарівні. Але спочатку сюрприз від бджілки.
Відео «Зарядка для очей «Бджілки –трудівниці»
-Діти, ви вже вмієте малювати пензликом, пальчиком, долоньками, а сьогодні ми будемо малювати квіти мильними бульбашками.
У вас на столах є все необхідне для того, щоб намалювати чарівні квіти. Слухайте уважно, малюйте охайно. Тоді результат буде чудовий.
Вихователь показує дітям зразок та розповідає про послідовність виконання роботи.
Діти виконують завдання. За потреби вихователь допомагає.
- Діти, давайте пограємо в цікаву гру, а бджілка тим часом помилується вашими гарними квітами.
Гра «Закінчи речення»
Вихователь починає речення, а діти завершують його.
Квіти потрібні для того, щоб… (ними милуватися);
Квіти потрібні для того ,щоб…(навкруги був приємний аромат);
Квіти потрібні для того, щоб…( їх дарувати);
Квіти потрібні для того, щоб…( вони прикрашали природу).
3. Підсумок заняття -Діти, ви молодці, постарались і у вас вийшли чудові квіти. Вони дуже подобаються нашій бджілці. Давайте покладемо всі роботи на один стіл і у нас вийде квіткова галявина. Наша гостя хоче пригостити всіх цукерками, які так і називаються «Бджілка».