Заняття з математики для дітей старшої групи " Зимова казка"

Про матеріал
Програмовий зміст: вдосконалювати лічбу в межах десяти; продовжувати вчити дітей розв’язувати задачі за допомогою малюнків, додавати і віднімати в межах десяти. Закріпити знання про сезонні явища в природі, якості снігу. Розвивати логічне мислення, творчу уяву, зосередженість. Виховувати самостійність, інтерес до математики, вміння працювати у колективі. Матеріал: Цифри, дидактичні ігри «Виправ помилку», «Розв’яжи приклади»; малюнки до задач , сніжинки з цифрами, посудина з манною крупою, ватман із зображенням зимового пейзажу, клей; відео «Математична казка», презентація «Зимова казка».
Перегляд файлу

  Програмовий зміст:  вдосконалювати  лічбу  в  межах  десяти;  продовжувати  вчити   дітей  розв’язувати  задачі  за  допомогою  малюнків,  додавати  і  віднімати  в  межах  десяти.  Закріпити  знання  про  сезонні  явища  в  природі, якості  снігу.  Розвивати  логічне  мислення,  творчу  уяву, зосередженість. Виховувати  самостійність,  інтерес  до  математики, вміння  працювати  у  колективі.   

Матеріал:  Цифри,  дидактичні  ігри  «Виправ  помилку»,  «Розв’яжи  приклади»;  малюнки  до  задач ,  сніжинки  з  цифрами,  посудина  з  манною  крупою,  ватман  із  зображенням  зимового  пейзажу,  клей;  відео  «Математична  казка»,  презентація  «Зимова  казка».                             

 

                                                     Хід заняття

1. Організаційний момент.

 

        Діти з вихователем утворюють коло і промовляють слова:

Наше коло – це сім’я.

Друзі – ти і ми і я.

Повернись сусіду зліва,

Повернись сусіду справа.

Ми одна  сім’я – ти і я.

                                       Загадка

Білокоса, білолиця, рукавом  махає.

Сріблом все вкриває. (Зима)

 

Діти,  як  ви  гадаєте, хто  у  нашій  групі  побував  і  залишив  ось  ці   сніжиночки ? (Міркування дітей). Так це зима  залишила  нам  сніжинки.       Скажіть  будь  ласка  зима  яка? (морозна,  холодна,  білосніжна,  чарівна, красива)  А як  називаються  зимові  місяці? (відповіді дітей)

 

2.  Основна  частина.

 

  Невдовзі  Зима  попрощається  з  нами, тож  наостанок  захотіла  ще  трохи  пограти. Вона  залишила  чарівні  сніжинки,  з цікавими  завданнями.  І  якщо  ви  будете  старанними,  уважними,  кмітливими  і  виконаєте  всі  завдання  то відшукаєте  Зиму.  Спробуємо ?

      Але  спочатку  проведемо  розминку.  Дидактична  гра  «Весела  лічба».

Діти  передають м’яч  і рахують  у прямому  порядку.

Вихователь.  Ось  м’яч  зупинився  на  мить,

                       Рахунок   у  зворотному  напрямку  біжить.

Перше  завдання  від  Зими – дидактична гра  «Живі числа». Викласти  цифровий  ряд  від  1  до  10.  Молодці,  діти,  а  тепер  граємо  в  гру  «Покажи  цифрою».  Я  ставлю  запитання,  а  відповідь  ви  показуєте  цифрою.   Скільки  кольорів  у  світлофора?  Скільки  днів  тижня?  Скільки  кутів  має  квадрат?  Скільки місяців  має  кожна  пора  року?  Скільки всього  пір  року?  Скільки  кольорів  у  веселки? 

Наступне завдання від  Зими – гра «Сусіди  числа».  Діти,  Зима  дмухнула на  сніжинки  і вони  розлетілися  і  не  можуть  знайти    своїх  подружок сусідок.  Допоможемо  їм?  (Діти  виконують  завдання).

    На  наступній  сніжинці  Зима  написала:  «Увімкніть  телевізор»  Відео  «Математична  гра».

    Ще  одне  завдання,  яке  пропонує  нам  Зима – дидактична  гра  «Навпаки».  Діти  кладуть  один  сніжок  до  кошика  і  називають  антонімічні  слова  до  тих, які  назвав  вихователь.

  •  Білий – чорний;
  • високий – низький;
  • великий – малий;
  • тонкий – товстий;
  • день – ніч;
  • довгий – короткий;
  • широкий – вузький;
  • швидкий – повільний;
  • легкий – важкий;
  • твердий – м’який

Молодці,  діти  із цим  завданням   ви  впорались. Давайте  трішки  відпочинемо.

                                       Фізкультхвилинка

Нахилилися  вперед,

Нахилилися  назад.

І  направо,  і  наліво,

Щоб  нічого  не  боліло.

Раз, два, три, чотири

Набираємося  сили.

Нахилились, повернулись

І  товаришу  посміхнулись.

        Ще  одне  завдання  від  Зими – це  приклади. Розв’язування прикладів  на  індивідуальних  картках. 

       Дидактична  гра  «Перевір,  чи  все  правильно». ( Діти позначають  кількість  предметів  відповідною  цифрою)

       Останнє  завдання,  яке треба  виконати, це показати свої  вміння  розв’язувати  задачі .

                                   Горобець  і  три  синиці                                                                 

                              Он  летять  до  годівниці.

                              Скільки  птахів,  підкажіть,

                              Будуть  вдячні  за  обід.

Три  веселі  киці  грались  на  травиці.                                                                           Враз  одна  сховалась.  Скільки  киць  зосталось.

                             

                                    Образотворчість «Зимовий пейзаж»                                          

 

       Діти,  ми  гарно  гралися,  старанно  виконували  всі  завдання,  а Зимоньку так  і  не знайшли. Та  я  відчуваю,  що  вона  десь  зовсім  близько. Погляньте. (Привертає  увагу  дітей  до  стола,  де  розміщенні  ватман, посудина  з  манною  крупою). А  чим  схожі  крупа  і  сніг? (Відповіді  дітей) . Так,  кольором – і  сніг  крупа  білі – білі.  А  ще  і  сніг  манка  складаються  з  маленьких  крупинок, можуть  сипатися.  Але  сніг  мокрий,  а  крупа  суха;  сніг  холодній,  а  крупа – тепла ; сніг  може  ліпитися,  а  крупа  сиплеться ;  сніг  в  теплі  розтає,  а  крупа – ні.  Підходьте  всі  сюди  швиденько,  почаклуємо  гарненько.

              

Діти стають  навколо  стола,  набирають  у  руки  крупу  і  сиплють  на ватман, на  якому  клеєм  намальований  зимовий  пейзаж.

 

Вихователь.  Один, два,  три , Зимонько,  прийди! (З’являється  «засніжений» зимовий  пейзаж). Ось  і   зимонька  з’явилася.  Вона  дарує вам  сюрприз.  Презентація  «Зимова казка»

 

 3. Підсумок  заняття.

Що  нового  дізналися  сьогодні  на  занятті?

Які  завдання  було  виконувати  важко?  Легко?

Як  гадаєте,  над  чим  ще  треба  попрацювати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ЗИМОНЬКА – ЗИМА»

Комплексне  заняття  для  старших  дошкільнят

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 Підготувала:  вихователь

                                                 дошкільної   групи

                                                 Зимарьова   С.І.

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
8613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку