Тема: «Подорож в місто геометричних фігур».
Мета: закріпити знання дітей про кольори, геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), вміння порівнювати їх за кольором, розміром; продовжувати вчити орієнтуватися в понятті товстий, тонкий, великий, малий; розвивати у дітей уміння вгадувати фігуру за дотиком та описувати її; вчити аналізувати, виділяти властивості фігур, класифікувати, комбінувати геометричні фігури за певною умовою, декодувати інформацію; виховувати інтерес до математичних занять, розвивати самостійність; виховувати дружні взаємини між дітьми, звичку займатися спільно.
Обладнання: блоки Дьєнеша, намальований дверний замок з геометричними фігурами, «Чарівний мішечок», дидактична гра «Побудуй будиночки» («Логіки світу»), дидактична гра «Де, чий будиночок», загадки про геометричні фігури.
Хід заняття.
1. Організаційний момент.
Діти, подивіться, до нас прийшли гості. Давайте з ними привітаємось. Подаруйте свої посмішки гостям. Тепер поверніться і подаруйте мені свої посмішки, а я вам дарую свою і один одному також посміхніться.
Хлопці та дівчата, сьогодні я вам пропоную здійснити подорож в місто геометричних фігур. Хто здогадався, чому воно так називається (відповідь дітей).
Пропоную в подорож відправитись на літаку, всі згодні? (Так)
Вище хмар летить літак, (руки вгору, піднятись на носочки)
Руки-крила в сторони, ось так (руки в сторони).
Він на птаха дуже схожий
Мчить літак у день погожий. (біг по групі)
Пальне закінчилось,
Пора вже сідати (діти присідають)
І місто геометричних фігур
Вже час нам відшукати (діти підходять до вихователя).
2. Основна частина.
Щоб потрапити до країни Геометричних фігур нам треба спочатку відімкнути замок.
1) Гра «Відкрий замок».
Подивіться уважно та оберіть ту фігуру, яка, на вашу думку, зайва (вихователь пропонує дітям розглянути геометричні фігури, знайти зайву, відповідь обгрунтувати).
2) Загадки про фігури.
Геометричні фігури мешкають в країні Математики та пропонують вам зайти до них у гості. Але спочатку перевіримо, на скільки добре ви знаєте геометричні фігури. Відгадайте про них загадки:
- ось стою і не стрибаю, жодного кута не маю (круг);
- маю собі три кути, три вершини й сторони (трикутник);
- а я в сторони простягнув відрізки, поміж ними чотири кути, як ріжки (квадрат).
3) Гра «Чарівний мішечок».
Діти, геометричні фігури не знають вас, тому вони сховалися у «чарівний мішечок». Давайте з ними подружимося, вам треба на дотик впізнати та назвати геометричну фігуру.
Молодці, можемо вирушати далі. Ми потрапили з вами на будівництво. Давайте допоможем геометричним фігурам розбудувати їх різнокольорове місто.
4) Гра «Побудуй будиночки».
Вихователь пропонує побудувати з геометричних фігур побільше різних будиночків у клітинках. Будиночок складається з одного квадрата й одного трикутника. У кожну клітинку діти можуть покласти лише одну геометричну фігуру.
5) Фізкультхвилинка.
Будівельники - майстри із діток виходять
Он який високий дім з кубиків виходить (руки вгору, піднятися на носочки)
Кубик на кубик, кубик на кубик (кулачок об кулачок)
Це вже гараж для машин наших буде (імітування за кермом)
Ми набавились, награлись,
Жартували і сміялись
Треба іграшки прибрати
До роботи знов вставати.
6) Гра «Де, чий будинок».
Будиночки ми з вами побудували, а тепер треба допомогти розселити фігури до своїх будиночків, а допоможуть вам знаки - символи на будиночках.
3. Молодці, ви добре попрацювали, але час повертатися в садок.
Ось закінчилася гра,
Повертатись нам пора.
Працювали ми старанно,
Ви скажіть тепер мені:
Що сподобалось, що ні? (Відповіді малюків).