«Чарівне дерево»
Мета: Закріпити уявлення дітей про геометричні фігури; вміння розпізнавати геометричні фігури: коло, квадрат, трикутник. Закріпити знання основних кольорів: зелений, червоний, синій, жовтий. Закріпити рахунок до трьох. Продовжувати вчити розрізняти кількість предметів і співвідносити їх з числом. Розвивати у дітей дрібну моторику, увагу, мислення. Виховувати бажання допомагати іншим.
Матеріал: Макет дерева, на ньому 4 яскравих мішечка з кольоровими бантиками. Маска кота, ведмедик, кошеня, рахункові палички, нитки, глечик, геометричні фігури, горіхи, розрізана картинка «Сніговик».
Попередня робота: Читання казок, порядкова лічба, геометричні фігури, основні кольори, знайомство з іграшками звірів, знайомство з частинками картинок та з`єднання їх у одне ціле, розучування д/г «Кіт і миші».
Хід заняття:
Вихователь: Ми сьогодні побуваємо в казці. Все буде по-казковому.(В групі стоять ялинки і на одній висять яскраві мішечки з кольоровими бантиками).
Біля наших воріт
Чудо-дерево росте.
Чудо, чудо, чудо, чудо
Пречудове!
Не листочки на ньому,
А мішочки на ньому,
Немов даруночки!
-Подивіться, діти, ось воно, яке чарівне дерево! Давайте подивимося, які ж на ньому виросли «Мішочки». Ці мішочки з завданнями . За кожне виконане завдання дерево подарить сюрприз-частинку від картинки.
1.Вихователь знімає з гілки один з мішечків.
-Якого кольору бантик? Хто це? Так це ведмедик. Що любить їсти ведмедик?(мед).
Вихователь дістає глечик.
-Давайте подивимось може ведмежатко забув свій мед(трясе глечиком)Ні там не мед. Зараз я подивлюсь що там?(заглядаю в глечик)
-Ой, як цікаво! Там лежать геометричні фігури. Але ви повинні самі відгадати, які фігури заховав ведмедик в глечику.
По черзі підходить до дітей, вини дістаючи фігури називають їх. Всі діти спостерігають та допомагають тій дитині, яка не може справитись із завданням.
2.Вихователь : -Знімаємо інший мішечок.
-Якого кольору бантик? Подивимось що там….Ой а тут горішки!
-Дітки, а скільки горішків?(багато)
-А яка тваринка любить їсти горішки?(білочка)
-А скільки у нас білочок?(одна)
-А давайте пригостимо нашу білочку горішками, давайте порахуємо(один, два, три)-молодці!
3.Вихователь : -Є ще один мішечок. Якого кольору цей бантик?
-Там в нас рахункові палички і нитки. Із паличок нам потрібно зробити квадрат, трикутник, а із ниток-коло.
Діти підходять до столу і виконують завдання. Молодці!!!
4.Вихователь : -Діти, ви нічого не чули? Мені здалося, що хтось нявчить (заглядають в останній мішечок). Хто ж там? Кішка!
Рухлива гра «Кіт і миші»
Вихователь дістає маску кота. Одягає на одного із дітей. Ти у нас сьогодні будеш котиком, а ви дітки-мишками. Мишки повинні заховатися від котика. Ховайтеся. Діти сидять на колінах. Кіт «спить» на стільчику навпроти мишок. «Миші в норочках сидять і на котика глядять, кігтиками шкребуть пол. Ах, як багато мишек тут!!!
-Тихше мишки,кіт іде.Він вас всіх підстереже!»
Кіт виходить, обходить норки, голосно нявкає. «Котик мишок не знайшов, погуляв і спать пішов! Тільки котик засинає, мишки танці починають». Мишки танцюють.
-Тихше мишки, кіт іде. Він вас всіх підстереже!»
-От і пограли ми з вами. Молодці!
-А скільки мишок у нас було?(багато),а котиків?(один).Дітки за те, що ви гарно впорались із завданнями, Чарівне дерево, за кожен мішечок дає вам по картинці. І нам іі потрібно скласти, щоб побачити що зображено на малюнку.
-Молодці, склали. Хто це в нас вийшов? Правильно, сніговик.
-Як ви гадаєте чому дерево саме таку картинку нам подарувало?(відповіді дітей).
-Яка зараз пора року? Правильно зима. Тому дерево вирішило порадувати нас зимовим подарунком. Вам сподобався його дарунок?
Давайте йому подякуємо!!!
-А які ми сьогодні бачили геометричні фігури? Показую, а діти називають назву фігури.
-Вам сподобалось в казці? Мені теж дуже сподобалось. І ми з нетерпінням будемо знову чекати Чарівне дерево в гості!