Заняття з мовленнєвого розвитку
для дітей середньої групи
« В гості йде до нас весна»
Вихователь « ДНЗ 8»
Бащук Н.Л.
Програмовий зміст: узагальнити уявлення дітей про весну: назвати прикмети весни; розвивати у дітей відчуття краси художнього слова, вчити пізнавати та добирати слова близького звучання (рими); формувати навички вимовляти звукосполучення [ шч ].
Матеріал: ілюстрації « Весна», синя хустинка, сонце з промінчиками.
Хід заняття:
Дуже гарну вроду має,
Землю зіллям засіває,
Заквітчала ліс, діброву,
Принесла у луг обнову.
Відгадали хто вона?
Ну звичайно, це ( весна).
Прислухайтеся, по весняній травичці гуляє вітерець. Він ще дуже слабенький. Давайте допоможемо вітерцю. Діти дмухають на долоньку.
Мета: навчити добирати слова, близькі за звучанням ( риму). Вихователь починає речення а діти повинні закінчити його – добрати слово близьке за значенням (риму).
А) Скажіть, яка іде весна?
Чудова, ніжна…( чарівна).
Б) і раді всі міста і села,
Бо йде до нас весна…( весела).
В) хоч де - не – де ще сніг лежить,
Та вже дзвінкий струмок…( біжить ).
Г) веселе сонечко розквітло,
Весна летить прозоро й …( світло).
Молодці діти!
Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібні обронила.
Ми ті слізки пошукаємо,
У травичці позбираємо.
Пострибаємо, як зайчата.
Полетимо, як пташенята.
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки й ніжки,
Всі веселі! От чудово!
А тепер до праці знову.
Мета: удосконалювати вміння добирати слова ознаки. Вихователь пропонує дітям дібрати слова – ознаки до поданих слів.
Весна яка?
Сонечко яке?
Струмочок який?
Дерева які?
Небо яке?
Трава яка?
Добре, молодці.
Мета : вправляти дітей у добиранні тематичних слів, складанні речень з поданими словами.
Діти стоять у одній шерензі на краю килимка, посередині нього лежить синя хустка, це - «калюжа». Перед тим як перестрибнути її , необхідно назвати весняне слово, наступний малюк перед стрибком складає з ним речення, третій знову називає слово.
Вдосконалення вимови звукосполучень [ шч].
Іди, іди, дощику
Зварю тобі борщику.
У глинянім горщику
Іди, іди, дощику.
Добре, гарне,
На людей дивиться
А людям на себе
Дивитися не велить. ( Сонце).
Вихователь на магнітну дошку виставляє сонечко.
Щоб повернути сонечку промені потрібно відгадати загадки,готові? Слухайте уважно!
1. З кінцем зими прийде вона,
Улюблениця всіх, …
(Весна).
2. Тільки вчора теплий вітер
Вість приніс нам від весни,
А сьогодні дивні квіти
Крізь замети проросли.
( Підсніжники ).
3. Три брати ідуть по світу -
Від зими назустріч літу.
Перший пройде - тане лід,
другий пройде - всюди квіт,
третій пройде - укрива
землю шовкова трава!
Неразлучні три брати.
Не стрічався з ними ти?
( Березень, квітень, травень).
4.Коли падаю я з неба
Люди кажуть: "Так і треба.
Восени тоді вважай
Буде добрий урожай!" (дощ).
Запитання до дітей.
1.Діти, давайте пригадаємо про що в нас сьогодні було заняття?
2. Що за картину ми розглядали? Що на ній було зображено?
3.Давайте пригадаємо закличку,яку ми з вами вивчали?
4. Які місяці весни ви знаєте?
Молодці діти, ви добре сьогодні попрацювали! Заняття закінчено.