Заняття з профілактики емоційного вигорання вчителів
«Різдвяна арт-майстерня»
Мета: профілактика СЕВ, єднання колективу, пошук ресурсу через розкриття творчого потенціалу.
Обладнання : матеріали для створення різдвяного віночка з побажаннями-прикрасами; білі аркуші А-2 (з розрахунку 1 на 5 учасників), фарби, пензлі, обладнання для перегляду відеокліпів, шаблони завдань по кількості учасників, ручки, сувеніри, глечик.
Заняття:
- Гаманець
- Дім
- Глечик
- Людина?
Так, повний по вінця глечик більш цікавий своїм «змістом», так і кожна людина - коли вона сповнена енергією, позитивом, знаннями – приваблива та цікава для інших. То ж, бажаю всім нам позитиву, гарного настрою та відкриттів!
Під музику «Щедрівка» у виконанні групи Пентатонікс учасники складають рецепт – побажання таємному другу на листівці. Потім гуртом плетуть вінок із заготованих заздалегідь гілочок і прикрас і розвішують свої листівки на ньому.
Обговорення. Чому так відбувається?
Інструкція: Вам потрібно закінчити запропоновані речення, не занурюючись у деталі, без зайвих міркувань. Не може бути вірних чи не вірних відповідей. Пишіть перше, що спало на думку. Час виконання 2-3 хв на тест.
Жив собі вчитель.
Щоранку він прокидався і думав__________________________________________
Коли збирався на роботу, він _____________________________________________
Весь робочий день він мріяв______________________________________________
Коли повертався до дому, він _____________________________________________
Вже засипаючи, він думав _______________________________________________
Інтерпретація: У проективних методиках людина, коли описує чи малює будь-що, на рівні підсвідомості відштовхується від власних переживань, уявлень, досвіду. Прочитайте, будь ласка, перше речення і зважте, подобається вам його зміст чи ні. Якщо подобається – все добре, якщо ж - ні, перечитайте ще і скоригуйте його так, як би вам хотілося щоб було; щоб вам було комфортно і подобалось. ТАК - кожне речення. Переведіть все на позитив.
До речі, так можна працювати, корегувати будь які проблеми.
Вчитель в школі – промінь сонця, (руки до гори)
Вчитель в школі – дітям друг! (обійми сусідів за спиною за талію)
Вчитель спритний і сміливий; (біг на місці)
На ниві освітянській – плуг! (повернутися один за одним і ніби тягнеш
щось важке, зробити по колу 4 кроки)
Вчитель – сила і опора (поза силача )
І в незвідане – літак (імітуючи літак, покрутитися навколо себе)
Вчитель – ніжність , (долоньки- в- долоньки до сусідів)
ласка, (погладити по голівці сусіда зліва)
чемність (реверанс)
І у школі, (рука «під козирьок»,)
й просто так! (знак ОК пальцями)
Тренер: Аплодисменти, панове і панянки освітяни!
Всі побажання складаються у горщик «гарного настрою»
Розповідь про чудодійну силу посмішки ( зустріч кіноакторки Бріджіт Бордо з полісменом). Що ж , доведено, що посмішка – ефективний інструмент позитивного впливу на себе та оточуючих. Якщо м’язи обличчя працюють «на посмішку», то відбувається значно більше, ніж ми можемо собі уявити. М’ язи активізують нерви, що містяться у них, тим самим відправляють у мозок позитивний сигнал. Мозок його опрацьовує і запам’ятовує Давайте спробуємо. Прямо зараз усміхніться і тримайте посмішку 30 с. якщо ви свідомо і чесно відпрацюєте цей експеримент, то відчуєте полегшення і з цієї миті все піде на краще. Будьте впевнені!
Тренер: Посміхайтеся. Як говорив барон Мюнгхаузен, усі страшні речі на Землі люди роблять саме із серйозним виразом обличчя. Посміхайтеся, люди, посміхайтеся!