Заняття з психології для учнів початкових класів "Самооцінка"

Про матеріал

Заняття має дати уявлення про самоцінність людського «Я»; розвинути навички самоаналізу та самооцінки; виробити впевнене поведінки і позитивне самосприйняття; закріпити навички групової взаємодії.


Перегляд файлу

Заняття для учнів 3 та 4  класів

«Самооцінка»

 

               Мета: дати уявлення про самоцінність людського «Я»; розвинути навички самоаналізу та самооцінки; виробити впевнене поведінки і позитивне самосприйняття; закріпити навички групової взаємодії.

               Завдання:

  • Знайомство з поняттям «самооцінка», з її різними рівнями;
  • Отримання навичок самоаналізу;
  • Підвищення самооцінки і самоповаги;
  • Розвиток навичок саморегуляції і рефлексії;
  • Виховання шанобливого ставлення до товаришів.

 

Матеріали: роздаткові бланки на кожного учня; шкатулка; дзеркало; музичний центр, диск з музикою для релаксації; свічка; дошка з маркером, мультимедійне обладнання, презентація.

 

Хід заняття:

 

Заняття починається в колі в ігровій зоні.

           Психолог. Здрастуйте, діти. Сьогодні ми з вами проведемо заняття з психології.

  А почнемо ми з гри «Привіт! Ти мені подобаєшся! »Правила гри такі:

Ми з вами перебуваємо в колі. Одна дитина йде по колу і доторкається до будь-якої дитини, що стоїть у колі. Після цього потискують один одному руки і кажуть: «Привіт! Ти мені подобаєшся, тому що ...! "І придумують закінчення фрази. Перший гравець повертається в коло, а другий доторкається до плеча іншого граючого і гра продовжується (необхідно, щоб кожен з вас взяв участь в грі.)

Гра.

          ПСИХОЛОГ. Що вам більше подобалося слухати, що вам каже товариш або говорити самому? Що ви відчували при цьому?

Відповіді учнів.

 

           ПСИХОЛОГ. Наступна гра «Атоми - молекули». Уявімо собі, що всі ми атоми Хто знає, що таке атоми? (відповіді дітей). Атоми постійно рухаються і об'єднуються в молекули. Що таке молекули? (відповіді дітей) Число атомів в молекулі може бути різне, воно визначається тим, яке число я назву. Ми всі зараз почнемо швидко рухатися, і я буду говорити, наприклад, три. І тоді атоми повинні об'єднатися в молекули по три атома в кожен. Так кілька разів.

Гра.

Як ви себе почуваєте? Чи всі з'єдналися з тими, з ким хотіли?

Діти з'єднуються парами і цими парами розсаджуються за парти.

 

           ПСИХОЛОГ. Тема нашого заняття «Самооцінка». Що таке самооцінка? Хто як розуміє? (Учні дають свої відповіді)

           ПСИХОЛОГ. Спасибі за відповіді. А тепер послухайте, як розкривається це поняття в психології.

Презентація.

           Самооцінка - оцінка людиною власних якостей, достоїнств і недоліків.

Термін «самооцінка» підкреслює оціночний характер уявлень про себе, де присутні елементи порівняння себе з іншими людьми. Самооцінка може бути адекватною, заниженою і завищеною.

           Адекватна самооцінка - людина реально оцінює себе, бачить свої позитивні і негативні сторони.

           Низька самооцінка властива людям, схильним сумніватися в собі. Приймати на свій рахунок зауваження, невдоволення інших людей. Вони переживають і турбуються з малозначним приводів.

          Висока оцінка - людина вірить в себе, відчуває себе непогрішним. Однак він може потрапити в складну ситуацію, коли потрібно відмовитися від звичного погляду на речі і визнати чужу правоту.

 

           ПСИХОЛОГ. А тепер давайте визначимо вашу самооцінку.

           У вас на столах лежать листочки, на яких зображені в ряд 7 кружечків. Швидко впишіть в один кружечок, який вам найбільше подобається, букву «Я».

Діти виконують.

            ПСИХОЛОГ. Давайте подивимося, що у вас вийшло. Чим ближче до лівого краю стоїть буква, тим нижче ваша самооцінка. Якщо буква стоїть біля середини - це адекватна самооцінка. Чим ближче вона до правого краю - тим вище ваша самооцінка. Це тест-гра і не варто його результати приймати дуже серйозно.

           З цієї вправи можете зробити висновок про свою самооцінку і визначити напрямок роботи над підвищенням, а може, навпаки, над зниженням своєї самооцінки.

 

           ПСИХОЛОГ. Подумайте і скажіть, що для вас найважливіше і найцінніше в житті? (Діти кажуть, а психолог записує на дошці. Обговорюється кожен пункт. Зазвичай учні перераховують такі цінності, як здоров'я, батьки, друзі, робота, сім'я, світ, гроші та ін. Психолог, коментуючи кожну відповідь, просить учнів відповісти на питання: Чому для тебе головним є здоров'я? (Я зможу жити довго.)

Чим тобі дороги батьки? (Вони мені дали життя і люблять мене.)

 

          ПСИХОЛОГ. Кожна людина повинна поважати себе і приймати таким, який він є. Поважати себе - значить пишатися своїми хорошими вчинками.

Той, хто не любить себе, не може щиро любити інших.

Кожна людина неповторна і являє цінність. Поважати себе - це значить визнавати право на любов інших людей до себе. Поважати себе - шанобливо ставитися до оточуючих. Поважати себе - значить, вірити в себе.

 

Діти переміщаються в ігрову зону.

           ПСИХОЛОГ. Переді мною шкатулка. У ній знаходиться найдорожче, що є на світі. Загляньте в неї, і ви побачите, що є найціннішим. (У скриньці лежить дзеркало. Кожна дитина по черзі заглядає в неї).

Що ви там побачили (дзеркало, відображення, людина, Я)

Хто здивований тим, що побачив? Чому? (Я не очікував побачити там дзеркало. Там могло бути що-небудь інше, цінне. Ланцюжки, кільця всякі, що-небудь не звичайне. Коштовності. Призи які-небудь. Невже я дорожче за всіх на світі?)

Психолог. У відповідь я вам прочитаю віршовані рядки М.Лазарева

Світло мій люстерко, скажи,

Правди шлях мені вкажи.

Хто на світі всіх дорожче,

Хто миліше всіх  і гоже.

Бачу, в люстеркі відповідь:

Кожен стрічний й перехожий -

Для себе він усіх дороже!!

Любим ми і тат і мам,

 Але дорожче всіх я сам,

Я сам!

 

           ПСИХОЛОГ, Ось зараз кожен по черзі візьме в руки дзеркальце, спокійно подивиться в нього, дивлячись собі в очі, а потім скаже, назвавши себе по імені: "Я люблю тебе (ім'я) таким, який ти є". Також ви можете за бажанням назвати, що саме подобається вам в собі (своїй зовнішності або характері).

Діти виконують вправу.

 

Включається релаксаційна музика.

 

           ПСИХОЛОГ. А тепер давайте трохи відпочинемо.

Що таке маяк? Це башта з вогнями для кораблів, щоб вони не збилися зі шляху. Налаштуйтеся на релаксацію, сядьте зручно, розслабтеся, відчуйте спиною спинку стільця, закрийте очі.

Уявіть маленький скелястий острів далеко від материків. На вершині острова - високий, міцно поставлений маяк. Уявіть себе цим маяком, що стоять на самій вершині острова. Ваші стіни такі товсті і міцні, що навіть сильні вітри постійно дмуть на острові, не можуть похитнути вас. З вікон вашого верхнього поверху ви вдень і вночі, в хорошу і погану погоду посилаєте потужний пучок світла, який служить орієнтиром для судів. Пам'ятайте про тієї енергії, яка підтримує ваш світловий промінь, ковзаючого по океану, застережливого мореплавців про мілинах. Цей промінь є символом безпеки для людей на березі.

Тепер постарайтеся відчути внутрішнє джерело світла, який ніколи не гасне і дає світло і тепло. Помилуйтеся ім.

А тепер відкрийте очі.

 

           ПСИХОЛОГ, Що нового дізналися про себе? Чи можуть вам стати в нагоді отримані сьогодні знання? (відповіді дітей)

У кожної людини є така якість як самооцінка. Треба любити себе, вірити в себе.

 

Запалюється свічка. Звучить музика.

 

           ПСИХОЛОГ. Ми добре попрацювали з вами. Давайте зараз будемо передавати запалену свічку і говорити теплі побажання на завтрашній день. (Я бажаю тобі здоров'я, щастя, впевненості, хороших відміток, веселого настрою і т.д.).

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
1631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку