ЗАНЯТТЯ З ПСИХОЛОГОМ
для дітей , які ідуть до школи
«Ми метелики чудові»
Мета заняття: Створення позитивного емоційного настрою, розвиток комунікативних навичок і вмінь, навичок співпраці. Активізація та стимулювання пізнавальної діяльності. Покращення стану загальної та дрібної моторики.
Матеріали: на столі кожної дитини лежить шнурівка завдовжки 80-100 см., шаблони відмальованих долонь, олівці, розмальовки , клубок ниток.
1. Вправа - привітання.
Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та
доброзичливості, зняття емоційного напруження.
Я всміхаюсь сонечку:
„Здрастуй золоте!”
Я всміхаюсь квіточці,
Хай вона цвіте
Всміхаюсь дощику:
„Лийся, мов із відра!”
І тобі всміхаюся,
Зичу я добра!
2. Вправа на знайомство ″Моє ім’я″.
Мета: розвиток комунікативних навичок.
Хід вправи: (Вправа проводиться стоячи в колі ). У руках в психолога клубок кольорових ниток, дитині пропонується назвати своє ім’я, далі дитині потрібно повідомити що-небуть про своє захоплення «Я Оленка , я люблю гратись м’ячем, або кататись на велосипеді, або їсти морозиво..», намотати нитку на пальчик і кинути дитині навпроти, і так знайомляться всі дітки.
-Дітки, погляньте, яка павутинка у нас вийшла, це павутинка вашої дружби, ви майбутні першокласники, а отже будете бачитись кожен день, будете дружити, гратись, вчитись, ображатись, миритись і знову дружити.. Ви –сім’я!
А тепер на «один, два, три-нитку пусти»-а коли будете йти додому, то ниточка буде у кожного своя ,на другий день у класі вона знову буде поєднуватись з друзями але вже невидимо, уявно.
-Сідайте, будь ласка за парти і гляньте, які кольорові ниточки-шнурівочки лежать перед вами. Ми сьогодні будем ними гратися, розвивати уяву й поміркуємо разом ,як можна використати цю мотузку у грі.
- З’єднайте два кінці шнурівки і зробіть на столі з її кінців:
Коло, квадрат, трикутник, ромб…
-далі спробуйте вільно кинути мотузку на парту. Вона впаде у вигляді якихось ліній, створюючи візерунок , малюнок. Що він вам нагадує? Хто скаже?
-Викладемо шнурівочкою якусь цифру до 10, або букву. Подивіться у кого як вийшло?
-А зараз трохи порухаємось. Попросимо вийти двох товаришів, поставимо їх спиною одне до одного і зв’яжемо їх шнурівочками. Вони повинні знайти спосіб, щоб не впасти і пройти між рядами до диванчика. Спробуємо?
-Наступне завдання «Чарівні долоньки» Додаток 1.
Вправа «Чарівні долоньки»( може бути ,як індивідуальне завдання)
Мета: розвиток дрібної моторики руки, тренування в називанні пальчиків.
-Перед вами відмальовані ваші долоньки (підготовлені заздалегідь ) із наклейками навпроти кожного пальця. Я називаю палець, а ви піднімаєте і озвучуєте картинку6 «Н-д «вказівний», права рука, а дитина каже : «яйце».
Варіант два. Я називаю малюнок. А ви піднімаєте якнайвище пальчик. Спробуймо?
-Молодці!
Рухлива гра «Птахи і метелики»
Мета: розвиток уваги, мислення.
Вибираються чотири гравці, взявшись за руки, вони зображують птицю. Інші діти – метелики. На слова «Метелики, метелики на лужок полетіли» діти-метелики легко бігають, махаючи руками.
На слова «Птахи летять» діти-птиці, тримаючись за руки намагаються зловити метелика: оточити її, з’єднавши руки. Спіймані вибувають з гри. За один раз можна зловити тільки одну метелика.
- Мрії - це частинки нашого життя. Без них важко уявити будні. Вони роблять життя яскравим. Завдяки їм ми робимо неможливе для нас в даний період. У кожної людини мрії різні. Хтось мріє про друзів, хтось про хороше майбутнє, про щастя, здоров’я, нову куплену річ.
Я вважаю, що мріяти - це досить добре, оскільки так у нас є можливість перетворити буденність у яскраві, сповнені радості моменти.
Своє життя мені важко уявити без мрій. Саме вони надихають до нових звершень, ставлять переді мною цілі, а також просто радують, особливо тоді, коли збуваються.
Як і будь-яка людина, я часто мрію про звичайні речі: щоб мені купили щось нове.
Але є важливіше, про що мрію найбільше - це здоров’я, благополуччя, щастя моєї сім’ї і мене зокрема. Коли людина здорова, чудово себе почуває, то у неї одразу піднімається настрій. Хочу щоб мене оточували вірні друзі, а із близькими все було добре.
Отже, що я можу сказати як висновок: мріяти ніколи не пізно і це чудово наповнюватиме ваше життя барвами.
-А які ваші мрії ,подумайте ,а після казки озвучите.
Читання казки «На крилах мрії» Л. Горбатенко ( Додаток 2)
-Багато хто плекає свою мрію, оберігає її від чужих очей та вух, росте й дорослішає разом з нею. Але є й такі, що нарощують своїм мріям крила й разом з ними піднімаються високо в небо барвистими метеликами, даруючи радість та натхнення усім довкола. Так трапилось і з маленькою гусеничкою, яка, послухавши друзів, таки наважилась здійснити чудове перетворення й злетіти високо-високо у небо. Так народився чарівний метелик Мрії, який додав віри в себе іншим маленьким гусеничкам. Повір і ти у свою мрію, не ховай її від інших й одного прекрасного дня вона піднесе тебе високо до голубих хмаринок, променистого сонечка, різнобарвної веселки. Головне - ніколи не здавайся і впевнено іди вперед.
-Тож які кольори у ваших мрій? Перед вами метелики, і ваше завдання розмалювати їх вашими улюбленими кольорами, щоб вони понесли ваші мрії високо-високо до здійснення.( діти розмальовують (Додаток 3).
-Молодці, гарно постарались, чудові, яскраві метелики пурхають по ваших партах і наповнюють наше життя позитивом.
Завдання для «слухняних» пальчиків
Вправа «Ми метелики чудові»
Мета: розвиток дрібної моторики, координації рухів,сприймання.
Хід вправи:
Ми метелики чудові (долоні рук складені навхрест на рівні очей)
Маєм крильця кольорові (робим легенькі помахи руками, ніби крилами)
Понад квітами літаєм (рухаємся вправо ,вгору-вниз)
І утоми ми не знаєм (рухаємся вліво,вгору-вниз),
Зайчика злякались ( тріпочем «пальчиками-крилами»),
На квіточку сховались (робим хатинку на голові, ховаємось).
-Ось ми і оживили ваших метеликів-мрійників. Зустрінемось з вами ще нераз, а зараз поділимся тим, що нічого не коштує, але вартує так багато!
Традиційне прощання „Подаруй усмішку” ( в колі)
Мета: створення позитивного емоційного настрою, емпатії, взаємної довіри.
Хід вправи: психолог звертається до дитини зі словами:
Звати як мене, скажи?
Звати як тебе, скажи?
Ми з тобою грались дружно?
Отже, разом не сутужно!
Зустріч нову призначаймо,
Усім щастя побажаймо.
Руку стисни на прощання
Усміхнись як сонце раннє!
Дитина легким подихом здуває зі своїх вуст усмішку у складені човником
долоні і відпускає її у добрий, щирий та привітний світ.
Додаток 1
Додаток 2
На крилах мрії
Жила-була на світі гусениця-мрійниця. Усі її родичі цілісінькими днями смакували соковитим листячком на галузках дерев, а вона годинами замріяно дивилася в небо. Їй дуже-предуже хотілося помандрувати разом з пухнастими хмаринками, стати такою ж легкою й невагомою, як вони. Або ж гарненькою, як оті он квіти на сусідній галявці.
Помітило мрійливу гусеницю золотооке сонечко та й каже:
– Можна все життя снувати вабливі мрії, гойдаючись на листочку. Затям: аби твоя мрія стала реальністю, треба потурбувати себе. Якщо ти не справлятимеш лежня, я подарую тобі свій промінчик, а ти до ранку змотаєш його в клубочок. І тоді твоя мрія здійсниться.
Гусениця радо взялася до праці, не даючи собі і вгору глянути. Вона змотувала ниточку за ниточкою, так що незабаром і її самої не стало видно, а промінчик усе не закінчувався.
– Мені вже несила тримати цей клубок! – прошепотіла гусениця, ледь не падаючи з утоми. Але, згадавши про мрію, закрутилася ще жвавіше, обсновуючи себе, доки останню ниточку від сонячного промінця нарешті згорнула в кокон. Наша мрійниця була така виснажена, що миттю заснула в шовковистих нитках.
На ранок сонечко щедро винагородило працелюбну гусеницю: золотисті нитки перетворилися на чудові крильця, а сама вона – на метелика.
– Ой, які гарнюсінькі крильця! – вигукнула колишня гусениця.
– Тепер вони твої, – усміхнулося сонечко.
Так ось вона, мрія! Метелик спурхнув і полетів з квітки на квітку. Він був легкий і надзвичайно чарівний. Його крильця мінилися в сонячному промінні, наче вмита дощем веселка літньої днини. Хмаринки, пропливаючи вгорі, привітно кивали йому кудлатими головами. А внизу, на землі, сиділи подружки-гусениці і з подивом дивилися в небо...
Л. Горбатенко
Додаток 3