Заняття з розвитку мовлення

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення для дітей середнього дошкільного віку. Підходить для використання педагогам ПНЗ.
Перегляд файлу

Тема. Звук [ч]. Буква Чч. Розучування чистомовки. Добір слів з буквою Чч. Обведення друкованої букви Чч.

Мета: вивчити новий звук та букву, продовжувати вчити розрізняти голосні та приголосні звуки у словах; удосконалювати вміння вимовляти шиплячі звуки; вправляти в уміння добирати слова із заданим звуком; формувати вміння знаходити букву  Чч (че) на початку, в середині, в кінці слова; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, правильну звуковимову, пам'ять, дрібну моторику руки, творче мислення, вміння висловлювати свою точку зору; виховувати інтерес до заняття, самостійність, охайність, культуру поведінки.

Обладнання: дидактичні завдання, тематичні малюнки, картки зі звуком, буквою.

                                                      Хід заняття

  1. Організаційний момент
    1.        Привітання
    2.        Організація робочих місць (покласти на парту ручку та олівці, все інше сховати до портфеля).
  2. Повторення вивченого матеріалу
    1.        Бесіда
  • Який звук та букву ми вивчали на минулому занятті ?
  • Які слова починаються на букву Цц ? (цап, цибуля, цукор, цвіркун, цукерка, цуценя, цвях)
    1.        Мовна розминка. Робота над чистомовкою.

Ці-ці-ці - рівненько стоять стільці.

Ець-ець-ець - сів Гриць на стілець.

Иць-иць-иць - малює олівцем Гриць.

  1. Вивчення нового матеріалу
    1.        Бесіда
  • Погляньте на малюнки. Назвіть, що на них зображено.
  • Який спільний звук чується при вимові всіх цих слів ? (звук [ч])
    1.        Слухання вірша
  • Послухайте уважно вірш і здогадайтеся, яку букву ми сьогодні будемо вивчати.

Буква «Ч», немов стілець.

Догори лиш ніжки.

Навіть з цифрою чотири,

Буква схожа трішки.

  • То яку букву сьогодні будемо вивчати ?
  • Погляньте та запам’ятайте велику і малу букви Чч (показ друкованих букв).
    1.        Робота з дидактичним матеріалом
  • Закресліть зайві букви у рядку.
  • Звук [ч] –приголосний. На письмі позначається буквою Чч.
    1.        Виділення букви у словах
  • Погляньте на малюнки. Що на них зображено? Де знаходиться буква Чч у словах? (на початку, в середині чи в кінці слова).
  • Обведіть зображення назва яких починається на звук [ч].
  • Впізнайте букву Чч і зафарбуйте її синім кольором.

 

Фізкультхвилинка

  • А зараз ми відпочинемо

Раз – піднятися, потягнутися.

Два – зігнутися, розігнутися.

Три – в долоні три хлопка.

Головою три кивка.

На чотири – ноги ширше.

П’ять руками помахати.

Шість – на стільчик знову сісти.

  1.        Гра «Знайди букву Чч».
  • Погляньте на слова, що написані на кубиках (човен, курча). Серед них заховалася буква Чч. Знайдіть її та обведіть кубик із буквою. Скільки букв ви обвели ?
  1. Закріплення вивченого матеріалу
    1.        Розучування скоромовки

В чаплі чорні черевички. Чапля чапа до водички.

4.2 Пальчикова гімнастика «Човен»

     - Обидві долоні поставлені на ребро і з’єднані "ківшиком", великі пальці  

        притиснуті до долонь.

       По річці плине човен. Він діточками повен.

         4.2.  Обведення друкованої букви Чч.

         4.3.  Знаходження букви Чч у вірші.

      - Послухайте вірш. Про кого в ньому розповідається ?

       - Знайдіть та обведіть в тексті букву Чч.

Зірочки – світлячки

З неба місяць-жартівник

Зірочки розсипав й зник.

Сам сховався за хмаринку

Й решту зір сховав в торбинку.

А розсипані горять –

У травичці мерехтять.

- Та хіба ж то зірочки ?

- А що – ні ?

- То ж світлячки!

     5. Підсумок заняття

5.1. Бесіда 

- Який звук ми сьогодні вивчали ?

- Цей звук голосний чи приголосний ? Чому ?

- Якою буквою він позначається ?

- Які слова починаються на букву Чч ?

5.2. Прощання

doc
Додано
8 жовтня 2019
Переглядів
2376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку